--------Spot śląsko-małopolsko-świętokrzyski - 1.09 - na forum i na FB
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Nierówne obroty silnika po starcie

ODPOWIEDZ
LowBass
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 9 gru 2018, o 10:42
Auto: B Country Tourer
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Dingolfing/Niemcy OPOLE

Nierówne obroty silnika po starcie

Post autor: LowBass » 21 lip 2019, o 10:43

Witam, ostatnio zauwazyłem, że po odpaleniu auta samochód dziwnie skacze na obrotach, po około 30sek wszystko sie normuje. Temp. zewnentrzna 21.st C. Nie pamietam czy tak było od zawsze czy nie, i czy to są to powody do obawaw?
JAK PALĄ WASZE SAMOCHODY??
Nagrałem video:
https://youtu.be/LFixNqkVrbU

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2108
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Nierówne obroty silnika po starcie

Post autor: Rooff_ » 21 lip 2019, o 11:17

A próbowałeś z wyłączoną klimą?
I pytanie w jakim stanie naładowania jest akumulator?

LowBass
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 9 gru 2018, o 10:42
Auto: B Country Tourer
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Dingolfing/Niemcy OPOLE

Re: Nierówne obroty silnika po starcie

Post autor: LowBass » 21 lip 2019, o 11:23

Rooff_ pisze:
21 lip 2019, o 11:17
A próbowałeś z wyłączoną klimą?
Tak, mam wszystko wyłączone co może obciążać silnik, a gdzie mogę sprawdzić stan naładowania aku?

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2108
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Nierówne obroty silnika po starcie

Post autor: Rooff_ » 21 lip 2019, o 11:33

Ja bym do tego od drugiej strony podszedł - naładuj aku prostownikiem i zobacz czy coś się zmieni. Po pierwsze nie zaszkodzi, a po drugie będzie rzetelniejsze niż sprawdzanie szacunkowego stanu naładowania :)

LowBass
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 9 gru 2018, o 10:42
Auto: B Country Tourer
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Dingolfing/Niemcy OPOLE

Re: Nierówne obroty silnika po starcie

Post autor: LowBass » 21 lip 2019, o 12:02

Ok, będę musiał załatwić prostownik.
Myslisz, że w 2letnim aucie szwankuje już coś z ładowaniem/akumulatorem?

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2108
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Nierówne obroty silnika po starcie

Post autor: Rooff_ » 21 lip 2019, o 12:17

Z aku różnie bywa. Mógł się zepsuć, albo po prostu nie jest w stanie się doładować, bo akurat masz taki a nie inny styl używania auta.
Ale to oczywiście tylko jeden z tropów, w sumie taki najprostszy i najtańszy ;)
Na razie nie wymyśliłem nic innego, co by to mogło być. Szczególnie ciężko strzelać zna taką odległość :D

LowBass
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 9 gru 2018, o 10:42
Auto: B Country Tourer
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Dingolfing/Niemcy OPOLE

Re: Nierówne obroty silnika po starcie

Post autor: LowBass » 21 lip 2019, o 12:45

Oki, dzieki. Sprawdze to gdy zdobędę prostownik.
Ale chyba podjade mimo wszystko do ASO bo lusterka mi sie nie skladają mimo, że w ustawieniach opcja ta jest włączona😒😒

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2108
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Nierówne obroty silnika po starcie

Post autor: Rooff_ » 21 lip 2019, o 13:19

Swoją drogą to na problemy elektryczne w Insigniach zwykle pomaga odłączenie aku na >15 minut. Może zacznij od tego? Później trzeba tylko szyby "zaprogramować" (każdą z osobna opuścić i podnieść - tak jak pokazuje komputer). Zobaczysz jak z lusterkami i ogólnie. Oczywiście wiesz, że zamykanie lusterek to dłuższe przytrzymanie guzika na pilocie, a nie jak w innych autach samoczynne zamknięcie po zamknięciu auta?

LowBass
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 9 gru 2018, o 10:42
Auto: B Country Tourer
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Dingolfing/Niemcy OPOLE

Re: Nierówne obroty silnika po starcie

Post autor: LowBass » 21 lip 2019, o 14:55

Rooff_ pisze:
21 lip 2019, o 13:19
Oczywiście wiesz, że zamykanie lusterek to dłuższe przytrzymanie guzika na pilocie, a nie jak w innych autach samoczynne zamknięcie po zamknięciu auta?
Oczywiście tego nie wiedzialem :o tzn wiedziałem, że tak można zamykać lusterka ale, że to jedyna opcja o:o o:o
Myslałem, że bedzie sie zamykać po zwykłym kliknieciu na zamknięcie.
Ale jaja..
Btw. Bez sens totalny...bo po uruchomieniu auta też trzeba klikać żeby lusterka sie otworzyły :|

Btw. Przepraszamy za OFF TOP

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1014
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Nierówne obroty silnika po starcie

Post autor: wassermann » 21 lip 2019, o 15:10

Co do lusterek jeszcze jest opcja pośrednia - możesz zamknąć je przyciskiem na pilocie, dłużej go przytrzymując. Żeby to zadziałało trzeba coś tam wybrać w ustawieniach pojazdu na wyświetlaczu centralnym.
Przy systemie bezkluczykowym jest to jednak nieco wymuszona czynność.
Otwarcie lusterek z zewnątrz - odwrotnie - poprzez dłuższe przytrzymanie na pilocie przycisku odryglowania zamków. Byle nie za długie, bo zaraz po lusterkach szyby ruszą w dół.
Ale czy za każdym razem lusterka mają się składać? Pewnie po roku siadłyby te silniczki od ciągłego "wachlowania uszami" :lol: Ja składam raz na kilkanaście postojów.

Co do nierównych obrotów, to słusznie ktoś Ci radził spróbować wyłączyć sprężarkę klimatyzacji i porównać zachowanie. Dawno temu w Vectrze C miałem problemy z alternatorem i one były powiązane właśnie z klimą i z obrotami silnika. Praca na biegu jałowym, ale z kolei na rozgrzanym silniku, skutkowała tym, że raz na ok. 20 sekund obroty się wahały (jakby chciały spaść, ale zaraz były podbijane i się uspokajały). W czasie wahnięcia spadało napięcie ładowania alternatora ze zwykłych 13.5-14 V do 12 V i wracało wraz z uspokojeniem się obrotów. A właśnie wyłączenie sprężarki klimy sprawiało, że zjawisko przestawało występować. Nigdy tego nie rozwiązałem. W upały było najgorzej, a do tego napięcie ładowania notorycznie bywało wówczas niepokojąco niskie, ledwo powyżej 13 V (mimo że 2x miałem naprawiany alternator).

M.

LowBass
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 9 gru 2018, o 10:42
Auto: B Country Tourer
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Dingolfing/Niemcy OPOLE

Re: Nierówne obroty silnika po starcie

Post autor: LowBass » 22 lip 2019, o 03:15

Problem w tym, ze zachowanie to wystepuje wlasniw juz przy wylaczonej klimie..prakycznie brak obciazen na silnik..

Awatar użytkownika
Major601
Forumowicz
Posty: 441
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Insignia HB
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Nierówne obroty silnika po starcie

Post autor: Major601 » 25 lip 2019, o 20:21

Miewam to samo zachowanie w swojej insigni A ale także silnik B20dth.
Rzecz w tym że wątpliwa sprawa dotycząca akumulatora.
Zachowanie nie występuje każdorazowo. Dziś wymieniłem zawór EGR i po odpaleniu nie wystąpiło to drganie.
Dodatkowo jak ten problem występuje to lekko zadymi z rury, ale wystarczy mocniej dodać gaz na chwile i silnik zaczyna pracować normalnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik diesla”