--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



B20NFT wymiana rozrządu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 lip 2023, o 11:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Olsztyn
B20NFT wymiana rozrządu.
Insignia B z silnikiem B20nft jeździ od blisko 6 lat. Moja ma 160 tyś przejechane, są pewnie i takie co 200+ na liczniku się wyświetla. Stąd nasuwa się pytanie co z rozrządem ? Co z łańcuchami ? Wymieniał ktoś już? U mnie cisza, lecz trzeba się przygotować na operację wymiany obu łańcuchów. W Insigniach A temat obeznany i bez problemów można kupić zestawy łańcuchów zarówno GM jak i zamienniki. Jak wygląda temat z IB i dostępnością rozrządów ? ASO czy zamienniki ?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 9354
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 254 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Chyba jeszcze nikt nie robił. Do swojej już raz zaglądałam ale rozrząd w jak najlepszym porządku. Jak nowy. A zestawy rozrządu to czasem nie takie same jak a20nht? Wmawiali mi że nie ma blokad do tego rozrządu bo są znaki. Ale i blokady istnieją
przy tym silniku nie ma takiej biedy jak w b20dth, że łańcuch i pasek. U nas jest OK.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 9354
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 254 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Gdyby w b20dth były dwa łańcuchy to nie uważano by tego silnika za awaryjny. A tu dali pasek i łańcuch 
-
- Użytkownik
- Posty: 147
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Akurat w B20DTH to nie pasek jest kłopotliwy tylko właśnie łańcuch. Powinni byli spiąć wałki jak w starym Z19DTH. Wtedy byłby tylko pasek do wymiany i silnik byłby bezproblemowy. Żeby wymienić łańcuszek jest sporo więcej pracy bo sam jego koszt jest niewielki
Natomiast robocizny jest duuuzo.

- dokia
- Klubowicz
- Posty: 9354
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 254 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Ogólnie to ci panowie którzy nigdy nie zaliczyli zerwania paska to twierdzą że to najlepszy rozrząd. I że silnik bezproblemowy
i nawet wiedzą ile pasek ma wytrzymać. Ma
Tam macie jeszcze plastikowe rolki dla bezpieczeństwa chyba producenta bo nie Waszej kieszeni.
Natomiast w benzynie jest pękający plastikowy ślizg ale łańcuchom nic nie dzieje się wtedy i silnik to spokojnie przetrwa. Nie słyszy się o tym aby rozrząd był tu powodem mega remontu.
Przypominam że to cały czas jest temat o b20nft gdzie są właśnie dwa łańcuchy. Dojście dobre, rozrząd na wierzchu, nic nie trzeba przesuwać ani przemieszczać. Można montować na znaki.
Natomiast w benzynie jest pękający plastikowy ślizg ale łańcuchom nic nie dzieje się wtedy i silnik to spokojnie przetrwa. Nie słyszy się o tym aby rozrząd był tu powodem mega remontu.
Przypominam że to cały czas jest temat o b20nft gdzie są właśnie dwa łańcuchy. Dojście dobre, rozrząd na wierzchu, nic nie trzeba przesuwać ani przemieszczać. Można montować na znaki.
-
- Użytkownik
- Posty: 147
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Tak jestem jednym z tych panów którzy nie doświadczyli zerwania paska bo wiem jaki interwał czasowy/kilometrowy mogę na nim zrobić
Najlepsze rozrządy były dawno temu i tak były to łańcuchowe. Można porównać jak dzisiaj wygląda łańcuch a jak kiedyś
zresztą w B20DTH to łańcuch jest kłopotem miedzy innymi dlatego że jest cienki i się uciąga.
Ze stwierdzeniem że jak pęknie ślizg to silnikowi nic się nie stanie raczej bym uważał
W B20DTH również nie pasek paradoksalnie był/jest problemem ale własnie łańcuch który się uciągał a potem pękał w konsekwencji czego trzeba było robić mały remont


Ze stwierdzeniem że jak pęknie ślizg to silnikowi nic się nie stanie raczej bym uważał

W B20DTH również nie pasek paradoksalnie był/jest problemem ale własnie łańcuch który się uciągał a potem pękał w konsekwencji czego trzeba było robić mały remont

- dokia
- Klubowicz
- Posty: 9354
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 254 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Jeśli chodzi o Ori to nie wiem. Ale te rozrządy są dostępne na allegro. Firma BGA, koszt ok 800zł. W sumie od poliftów A różnią się ślizgami. Jest szansa że przy tej budowie nie będą łamać ślizgów podczas użytkowania.
Foty, polift A: Nasza B:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Wymieniałem cały kompletny rozrząd ( 2 łańcuchy , napinacze , ślizgi , koła zębate , koła ZFR + olej w tylnym napędzie) koszt 5104,20 PLN - w 2021 r. ( przy przebiegu około 140 000 km - napinacz "małego" łańcucha zaczął hałasować )
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 lip 2023, o 11:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Olsztyn
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Konstrukcja w B20NFT wydaję się w miarę solidna. Przy ewentualnym uszkodzeniu napinacza lub ślizgu jest trochę miejsca do śrub. Jak coś się stanie z ślizgiem to mamy chwilę na reakcje zanim tłok się z zaworami spotka. Bynajmniej na zdjęciach.
Poprosiłem o wycenę ASO w Olsztynie to zaśpiewali 7-8 tysięcy za wymianę i części ( łańcuchy, ślizgi, napinacze - bez ZFR). Na portalach aukcyjnych można zakupić kpl rozrządu od 800 pln firmy BGA. Nie znam tego producenta więc nie będę się wypowiadał o jakości. Na zdjęciach jest właśnie zamontowany zamiennik BGA. Jako ciekawostkę dodam że zdjęcia pochodzą z szwajcarskiej aukcji silnika B20NFT po remoncie i wymianie tłoków na kute JE Pistons. Cena to ok 6000 CHF.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
ASO w Olsztynie odradzam , uszkodzony napinacz "małego" łańcucha zdiagnozowali jako napinacz paska PK a dodatkowo chcieli mnie naciągnąć na wymianę przednich amortyzatorów , które tego samego dnia sprawdziłem na SKP i okazały się sprawne . Trochę lepiej jest w ASO Giżycko ale i tam trzeba bardzo precyzyjnie określić co ma być zrobione .
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2023, o 23:37 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 lip 2023, o 11:49
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Olsztyn
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Też jakoś raczej nie będę polecał. Pojechałem na statyczną wymianę oleju w AT8 i dałem 2 banki oleju (2x5l) i umówiłem się podczas rejestracji auta że jedna bańka będzie na przepłukanie układu a druga na uzupełnienie właściwe oleju w skrzyni. Przy odbiorze okazało się że wymienili 3l.... Na pytanie że inaczej się umówiliśmy odpowiedź była że tak jest w serwisówce i tyle. Cytując klasyka ,, Nie mamy Pana płaszcza i co Pan nam zrobi?,,
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2023, o 23:37 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 sty 2025, o 16:59
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Żołędowo
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Hej! Odkopie temat, lata minęły wiec pewnie ktoś już wymienił rozrząd. Jak to wygląda z częściami i ich dostępnością ? Kupiłem 2tyg temu Insignie i zacząłem się rozglądać za rozrządem i jestem trochę przerażony bo nie widzę dostępności...zamiast się cieszyć z zakupu samochodu to jestem lekko przerażony.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 9354
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 254 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Zamiast się przerażać to zastanów się czy widzisz/słyszysz jakieś objawy.
Polecam zajrzeć pod pokrywę zaworów i wtedy wszystko będziesz wiedział. Uszczelka ori pokrywy jest dostępna i kosztuje jakoś ok 100zł.
Zawsze ale to zawsze po zakupie tam zaglądam. Nawet przy łańcuchach. Akurat pierwszą 2.0t w insigni kupiłam z terkoczacym na starcie rozrządem i sobie zrobiłam. Do B też zaglądałam pod pokrywę. Teraz mam jaguara i też zaglądałam pod pokrywę już i to chyba w pierwszym miesiącu. To bierze się z moich szaleństw i doznań. Zaliczyłam zerwanie paska rozrządu w oplu kiedyś, potem zanim zarejestrowałam kolejne pojazdy to najpierw wymieniałam pasek rozrządu. Do łańcuchów też zaglądam aby sobie tam popatrzeć i uspokoić się i nie stresować każdym dniem. Nie zaglądałam tylko do wolnossących benzyn na łańcuchu, bo tam bez turbiny to i nie ma co się zrywać przy takiej mocy.
Jak jesteś ciekaw rozrządu to po prostu zajrzyj i przestaniesz się bać i nie będziesz się bał nacisnąć pedału gazu. Polecam, ten spokój nie jest kosztowny. Zajrzyj tam.
Polecam zajrzeć pod pokrywę zaworów i wtedy wszystko będziesz wiedział. Uszczelka ori pokrywy jest dostępna i kosztuje jakoś ok 100zł.
Zawsze ale to zawsze po zakupie tam zaglądam. Nawet przy łańcuchach. Akurat pierwszą 2.0t w insigni kupiłam z terkoczacym na starcie rozrządem i sobie zrobiłam. Do B też zaglądałam pod pokrywę. Teraz mam jaguara i też zaglądałam pod pokrywę już i to chyba w pierwszym miesiącu. To bierze się z moich szaleństw i doznań. Zaliczyłam zerwanie paska rozrządu w oplu kiedyś, potem zanim zarejestrowałam kolejne pojazdy to najpierw wymieniałam pasek rozrządu. Do łańcuchów też zaglądam aby sobie tam popatrzeć i uspokoić się i nie stresować każdym dniem. Nie zaglądałam tylko do wolnossących benzyn na łańcuchu, bo tam bez turbiny to i nie ma co się zrywać przy takiej mocy.
Jak jesteś ciekaw rozrządu to po prostu zajrzyj i przestaniesz się bać i nie będziesz się bał nacisnąć pedału gazu. Polecam, ten spokój nie jest kosztowny. Zajrzyj tam.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 sty 2025, o 16:59
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Żołędowo
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Ogólnie auto "do dziś" było serwisowane w ASO przez poprzedniego właściciela. Jeśli w ASO pracują rzetelni pracownicy i to auto robili tak jak mam w wykazie to o stan auta i wymienianych w nim części itp itd jestem spokojny. Auto użytkowane jedynie w trasach więc 90% nalotu jest na drogach krajowych (158tys). Jeśli chodzi o rozrząd to nic nie słychać, nawet rzeczoznawca z którym auto oglądałem też mówił że jest ok ( pierwsze auto na łańcuchu więc nie wiem dokładnie jaki to dźwięk). Al wiadomo, wole już za wczasu wiedzieć czy w ogóle można dostać ten rozrząd jakby pojawiły się pierwsze objawy...
Nie jestem mechanikiem i kompletnie się na tym nie znam więc zapytam
pod pokrywą zaworów o której mówisz widać łańcuch i jego napiecie/luzy?
Nie jestem mechanikiem i kompletnie się na tym nie znam więc zapytam

- dokia
- Klubowicz
- Posty: 9354
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 254 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Tak, pod pokrywą widać wszystko. Dlatego polecam zrobić patronaż. Oto fota z takiej samej insigni jak Twoja, tylko mojej. Zaglądałam przy 50tce (tyś km) w obecnym jaguarze też jakoś przy 50tce. I zajrzę przy setce, chociaż szybciej sprzedam.
Oto b20nht: A poniżej masz link do mojego pierwszego tu wpisu i jak to było z rozrządem w mojej Insigni A z silnikiem a20nht. I tam od razu było widać że łańcuch wisiał, bo już naciągów nie było, połamany ślizg i wypluta prowadnica. Wielki plus tych silników że one są tzw idiotoodporne, tzn rozrząd przepowiada że trzeba tam zajrzeć ograniczeniem mocy, błędami na desce ale też chrobotaniem na zimnym, a paski po prostu pękają bez przepowiadania
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 97#p129197
Oto b20nht: A poniżej masz link do mojego pierwszego tu wpisu i jak to było z rozrządem w mojej Insigni A z silnikiem a20nht. I tam od razu było widać że łańcuch wisiał, bo już naciągów nie było, połamany ślizg i wypluta prowadnica. Wielki plus tych silników że one są tzw idiotoodporne, tzn rozrząd przepowiada że trzeba tam zajrzeć ograniczeniem mocy, błędami na desce ale też chrobotaniem na zimnym, a paski po prostu pękają bez przepowiadania
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 97#p129197
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 sty 2025, o 16:59
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Żołędowo
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
O dziękuję za fotkę, a czy b20nht wygląda tak samo jak b20nft? (Bo z tego co wiem to mam b20nft)
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 9354
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 254 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Tak, bo ja mogłam oznaczenie pokręcić w Vin masz na pewno nht/nft. Ja w kwietniu sprzedałam te auto to mogę już błędy robić w oznaczeniach. To jest to samo czyli 2.0t 260hp 2018 Grand Sport
Zwróć uwagę że łańcuch w B wydaje się mocniejszy niż w A. Tak więc chyba trochę poprawiony bo i większa moc względem A.
Zwróć uwagę że łańcuch w B wydaje się mocniejszy niż w A. Tak więc chyba trochę poprawiony bo i większa moc względem A.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 sty 2025, o 16:59
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Żołędowo
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Po zapoznaniu się z tym linkiem co mi podałaś to raczej mnie nie uspokoiło
serio ten silnik to "tykającą bomba" ? Czy po prostu "jak dbasz tak masz" ? Jakie masz doświadczenie z IB?

- dokia
- Klubowicz
- Posty: 9354
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 254 razy
- Otrzymał piwo: 117 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT wymiana rozrządu.
Masz na myśli mój link do Insigni A? To miałam w czasie 4 lat jej użytkowania rozrząd do wymiany i turbinę do regeneracji ale z tymi wadami świadomie taniej kupiłam. W Insigni A często pękały ślizgi rozrządu i też straszyli pękającym blokiem silnika i im więcej czytałam na forum tym więcej każdego dnia bałam się że mi blok pęknie
ale nie pękł, sprzedałam w 2021 i nowemu właścicielowi też nie pękł do dziś bo by pisał.
Przestań czytać za dużo na forum, bo to tylko stres niepotrzebny. Zauważ, że masz już 150tys km czyli gdyby coś było to już by było. Luzik

Przestań czytać za dużo na forum, bo to tylko stres niepotrzebny. Zauważ, że masz już 150tys km czyli gdyby coś było to już by było. Luzik
Ostatnio zmieniony 26 sty 2025, o 23:21 przez dokia, łącznie zmieniany 1 raz.