Insignia. silnik: X18XER
Temperatura dochodzi do max 90*C i wentylator NIE startuje, nie ważne jak długo chodzi silnik
Ogrzewanie wewnątrz działa.
Wymieniłem na nowy: termostat i czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Przed godziną dodałem środek do płukania chłodnic. Ale nie sądzę, żeby była chłodnica winna. Bo...
Wyrwałem cały środek z obudowy termostatu (ze starego), zamontowałem i temperatura 'powędrowała' w dół, ale ZMOSTKOWAŁEM wentylator chłodnicy - wiało na max gorącym.
Wszystko było SPOKO.
Ale chciałbym, żeby to było poprawnie zrobione.
Tym bardziej, że mam dłuuugi, pilny i drogi ( w sensie już poniesione koszty) wyjazd.
Jakieś pomysły?
ps.
Aha >> Brak 'masła' w zbiorniczku wyrównawczym, silnik zachowuje się normalnie i bardzo nie chciałbym silnika przegrzać.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
TERMOSTAT?
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 lis 2017, o 01:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 997
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: TERMOSTAT?
Jak temperatura dochodzi do 90 i ogrzewanie działa to czego oczekujesz? Te 90 to odczyt z komputera czy z leniwej wskazówki na liczniku?
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 23 lis 2017, o 01:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: TERMOSTAT?
Niestety z 'leniwej wskazówki', ale przed wyjazdem panikuję.
Bo nie chciałbym rwać głowicy, kiedy w poniedziałek późnym popołudniem wyjazd, a jutro i niedziela do pracy po 12h
**********
Nie do końca i na 100% jestem pewien, ALE przyczyną moich zmartwień jest prawdopodobnie woda destylowana którą zalałem do układu chłodzenia po wymianie uszczelek od chłodnicy oleju!! I tej wody NIŻSZA temperatura wrzenia, niż płynu.
Wiem, że pod wyższym ciśnieniem punkt wrzenia wody jest wyższy, aleeee
Ktoś potwierdzi moje przypuszczenia?
https://ibb.co/KqJ73d0
https://ibb.co/p1dms0D
Wentyl WRESZCIE RUSZYŁ przy chyba 108 stopniach i na wodzie - jutro zleję wodę i płukankę (teraz ta breja dostała jakiegoś zielonkawego koloru) i zaleję nowy płyn - najtańszy, ale dostępny wieczorem i to zawsze płyn.
Dla potomnych napiszę co dalej.
Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomocne wskazówki, tooooo
Ostatnio zmieniony 5 sie 2023, o 14:50 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.