Jeszcze nie doktoryzowałem się z tego, ale elektrozawory (z wtyczką na dwa przewody) z tego co widzę są od strony przeciwnej, czyli od strony pasażera. To czujniki położenia są najprawdopodobniej od strony akumulatora.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



Silnik 1.5T 165KM błąd P0420
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 sie 2023, o 10:58
- Auto: Insignia 1.5 165KM
- Kod silnika: B15XFL
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Silnik 1.5T 165KM błąd P0420
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 paź 2024, o 12:19
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Netherlands
Re: Silnik 1.5T 165KM błąd P0420
Czy ktoś posiada czytnik OBD i chce zobaczyć wartość MAP w swoim 1.5 Insignii B przy wyłączonym samochodzie?
U mnie ciśnienie wynosi tylko 57 kPa, natomiast przy wyłączonym silniku powinno wynosić 100 (co odpowiada ciśnieniu atmosferycznemu). BARO pokazuje 100.
Podejrzewam, że może to być przyczyną problemu P0420, z którym regularnie się spotykamy, ale nie jest to sam katalizator.
Został on już wymieniony na inny oryginalny, a sondy lambda zostały sprawdzone.
Widzę wartości poniżej i chciałbym je porównać z innymi przed wymianą czujnika.
Silnik wyłączony: 57 kPa
Na biegu jałowym: 18-20 kPa
Podczas hamowania silnikiem: 8-12 kPa
Pełne otwarcie przepustnicy 70-90 kPa
Są to dla mnie dziwne wartości, bo nie przekraczają 100 gdy turbo naciska.
Dlatego myślę, że może być tak, że niewłaściwa wartość MAP powoduje niewłaściwą mieszankę paliwową i że to ostatecznie jest przyczyną p0420.
W moim samochodzie występuje również „automatyczne zachowanie pedału przyspieszenia” podczas jazdy z prędkością powyżej 70 km/h na 4 lub 5 biegu. O czym się mówi na niemieckich forach. Widzieć:
https://www.insignia-b-forum.de/forum/t ... /?pageNo=8
U mnie ciśnienie wynosi tylko 57 kPa, natomiast przy wyłączonym silniku powinno wynosić 100 (co odpowiada ciśnieniu atmosferycznemu). BARO pokazuje 100.
Podejrzewam, że może to być przyczyną problemu P0420, z którym regularnie się spotykamy, ale nie jest to sam katalizator.
Został on już wymieniony na inny oryginalny, a sondy lambda zostały sprawdzone.
Widzę wartości poniżej i chciałbym je porównać z innymi przed wymianą czujnika.
Silnik wyłączony: 57 kPa
Na biegu jałowym: 18-20 kPa
Podczas hamowania silnikiem: 8-12 kPa
Pełne otwarcie przepustnicy 70-90 kPa
Są to dla mnie dziwne wartości, bo nie przekraczają 100 gdy turbo naciska.
Dlatego myślę, że może być tak, że niewłaściwa wartość MAP powoduje niewłaściwą mieszankę paliwową i że to ostatecznie jest przyczyną p0420.
W moim samochodzie występuje również „automatyczne zachowanie pedału przyspieszenia” podczas jazdy z prędkością powyżej 70 km/h na 4 lub 5 biegu. O czym się mówi na niemieckich forach. Widzieć:
https://www.insignia-b-forum.de/forum/t ... /?pageNo=8