--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana klocków hamulcowych
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2350
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Co ma do tego szczelność układu, chyba nigdy nie widziałeś ile jest syfu w płynie szczególnie jak ktoś nie wymienia regularnie, a po drugie przy wymianie klocków to nie jest parę milimetrów tylko już centymetry i przy tych średnicach płyń cofa się do ABS-u, myślisz że wszelkie gumowe elementy się nie zużywają?, niestety to jest nagminne cofanie plynu zpowrotem do układu i aż przykre że robią to nawet dobre warsztaty bo szybko bo czeka następny klient, niestety ale sam wielokrotnie robiłem to źle bo szybko bo nie ma czasu bo człowiek nie jest świadomy popełnianych błędów które mogą się zemścić w sytuacjach awaryjnego hamowania.
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
korek zbiorniczka odkręca się - kiedy dolewasz płynu.
kiedy cofasz tłok zacisku - odkręcasz odpowietrznik.
nie przepychasz płynu 'zmęczonego' z odcinka układu najbliższym zaciskowi - bo tam syf jest po prostu ...
i powyższe powinno być rygorystycznie przestrzegane - pompa ABS będzie bardzo wdzięczna
a propos korka zbiorniczka - manipulując przy hamulcach nie należy go odkręcać wyjąwszy rzecz jasna j/w dolewanie płynu.
dla bezpieczeństwa i wygody pracy stosuje się czasowe zaślepianie zbiorniczka korkiem technicznym.
korek zbiorniczka w wersji technicznej odcina układ hamulcowy od atmosfery.
osobiście zafundowałem sobie korek techniczny ATE - niżej foto z numerem katalogowym:
przełożenie jest takie, że kiedy :
1. wymieniasz przewód elastyczny zacisku (po 10 latach zakładać nowy)
2. próbujesz wcisnąć tłok zacisku
3. myjesz komorę silnika
4. i być może jeszcze coś o czym nie wiem w tej chwili - masz zapewnione, że do pompy ABS nie dostanie się ta część płynu ham., która może ją zanieczyścić.
ad. 1 - korek techniczny zapobiega grawitacyjnemu wypływowi płynu ham.
pracujemy w komforcie i bez pośpiechu przy wymianie przewodów ...
ad.2 - z korkiem technicznym, to niemożliwe - pompa ABS się cieszy.
'blokada', to info dla Ciebie, że o czymś zapomniałeś w manualiach przy układzie ...
ad.3 - czyścioszki mają również komfort pracy i ochronę przed potencjalnością dostania się wody do zbiorniczka wyrównawczego ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 28 sie 2023, o 07:20 przez jotef, łącznie zmieniany 1 raz.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2350
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
@jotef i to się chwali, ciekawe co na to teraz Ci pseudo fachowcy co wciskają tłoczki bez odkręcania odpowietrznika, przy samym wciskaniu tłoczka z 2 mm przy czyszczeniu tylko hamulców to można sobie odpuścić odpowietrznik ale dla samego siebi i lepszego samopoczucia lepiej go odkręcić bo chociaż troche syfu wypłynie z zacisku.
Tylko mała dygresja dać stówę za kawałek plastiku to jest absurd, wystarczy pod ori korek wyciąć kawałek krążka z gumy i mamy to samo za free .
Tylko mała dygresja dać stówę za kawałek plastiku to jest absurd, wystarczy pod ori korek wyciąć kawałek krążka z gumy i mamy to samo za free .
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
... ale Panie, to czyste amelinium jest przecie i w dodatku w bardzo szybkim czerwonym kolorze
takie rzeczy nie mogą być tanie
takie rzeczy nie mogą być tanie
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2350
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Witam, no niestety odnośnie plynu muszę wymienić, pewnie skutkiem takiego stanu było pewnie zagotowanie plynu bo spaliły mi się przednie tarcze, robiłem test tym przyrządem i na nowym płynie jest OK, ale zrobilem test nowego plynu dalem kapkę wody wymieszałem i od razu do końca skali więc działa .
Dodano po 17 minutach 56 sekundach:
Tak wygląda tarczą Dodano po 10 minutach 19 sekundach:
Tak wygląda tarczą Dodano po 10 minutach 19 sekundach:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2350
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Tarcze Zinerman sport i klocki ATE Ceramic, czułem ostatnio że hamulce jakby słabiej działają więc zajrzałem , ale na przeglądzie w lutym niby okey było ale obie dwie strony z przodu tak samo więc rowno hamowały, może to że dolny trzpień był zablokowany i on to spowodował.
Dam je przetoczyć to są nówki tarcze mają grubość 30 mm
Dam je przetoczyć to są nówki tarcze mają grubość 30 mm
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
no to masz do sprawdzenia po obu stronach sworznie prowadzące zacisku bo widać po tarczy, że coś tam blokuje.
i sprawdziłbym też stan samego tłoczka zacisku ...
u siebie wymieniałem teraz klocki i wyszło pęknięcie osłony gumowej tłoka zacisku
zrobiłem remont kapitalny uszczelnień + tłoczki od razu po obu stronach łącznie ze sworzniami prowadzącymi.
wszystko dostępne i w przyjaznych cenach od Autofren-Seinsa.
i sprawdziłbym też stan samego tłoczka zacisku ...
u siebie wymieniałem teraz klocki i wyszło pęknięcie osłony gumowej tłoka zacisku
zrobiłem remont kapitalny uszczelnień + tłoczki od razu po obu stronach łącznie ze sworzniami prowadzącymi.
wszystko dostępne i w przyjaznych cenach od Autofren-Seinsa.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2350
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Wymiana klocków hamulcowych
No te sworznie były zapieczone dolne, tłoczek chodził luźno bo nie było problemu z wciśnięciem, oczywiście po czymś takim płyń out tak samo wszystkie uszczelnienia tłoczków bo jeśli płyń się zagotował to wszystkie oringi na tloczkach do wymiany, i taka mała ciekawostki jak szybko płyń hamulcowy chlonie wilgoć z powietrza powiem Wam że jeste w szoku wiedziałem że jest higroskopijny ale do tego stopnie, więc nie jeden się zastanowi kiedy sobie przypomni jak robił hamulce ile czasu był odkręcony korek albo butelka z płynem poniżej zdjęcie test po 4,5h
zostawienia plynu w filiżance, zrobię j4szcze raz i będę mierzyć co godzinę zobaczymy ile tak naprawdę czasu wchłania wilgoć.
zostawienia plynu w filiżance, zrobię j4szcze raz i będę mierzyć co godzinę zobaczymy ile tak naprawdę czasu wchłania wilgoć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.