--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Czołem,
Również i u mnie przyszła pora na modyfikację rury ze względu na uszkodzenie szarego pierścienia mocującego (wyłamały się zęby). Co do za zasady to autor posta wymienił potrzebne elementy. Ja ze swojej strony dołożyłem tulejkę aluminiową oraz klej epoksydowy.
Tulejek jak i resztę gratów kupiłem tutaj https://fmic.pl/aluminium-i-stal-nierdz ... -51mm.html
Tulejka została z jednej strony obcięta na odpowiednią długość a następnie na kleju epoksydowym wciśnięta w oryginalną rurę. Następnie nowy kawałem rury również został nałażony na oryginał na kleju epoksydowym a nastepnie skręcony na obejmach.
Jutro prawdopodobnie ruszam w trase 350km ale nie zakładam scenariusza aby cokolwiek miało się z tym złego dziać. Bardzo mocno wszystko siedzi. Największą robot robi tulejka która pozwala mocno ścisnąć obie rury do siebie. Wrzuciłem załączniki foto dla ciekawych efektu końcowego
Również i u mnie przyszła pora na modyfikację rury ze względu na uszkodzenie szarego pierścienia mocującego (wyłamały się zęby). Co do za zasady to autor posta wymienił potrzebne elementy. Ja ze swojej strony dołożyłem tulejkę aluminiową oraz klej epoksydowy.
Tulejek jak i resztę gratów kupiłem tutaj https://fmic.pl/aluminium-i-stal-nierdz ... -51mm.html
Tulejka została z jednej strony obcięta na odpowiednią długość a następnie na kleju epoksydowym wciśnięta w oryginalną rurę. Następnie nowy kawałem rury również został nałażony na oryginał na kleju epoksydowym a nastepnie skręcony na obejmach.
Jutro prawdopodobnie ruszam w trase 350km ale nie zakładam scenariusza aby cokolwiek miało się z tym złego dziać. Bardzo mocno wszystko siedzi. Największą robot robi tulejka która pozwala mocno ścisnąć obie rury do siebie. Wrzuciłem załączniki foto dla ciekawych efektu końcowego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Dobra robota
Uważaj tylko na te obejmę przy klapie gaszącej, też miałem taką jak Ty i trochę mi się poluznila i ostatecznie spadła. IMHO lepsza jest typu americanos, szerokością idealnie pasuje do karba, który jest oryginalnie na króćcu. Pomyśl z tulejka super, też w pierwszej wersji zrobiłem podobnie.
Uważaj tylko na te obejmę przy klapie gaszącej, też miałem taką jak Ty i trochę mi się poluznila i ostatecznie spadła. IMHO lepsza jest typu americanos, szerokością idealnie pasuje do karba, który jest oryginalnie na króćcu. Pomyśl z tulejka super, też w pierwszej wersji zrobiłem podobnie.
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Thx! co do obejmy przeszło mi przez myśl to ci napisałeś aczkolwiek próbowałem trochę z użyciem siły zdjąć i ani drgnęło Zobaczymy, pewnie jak jutro machnę trasę to zerknę jak tam się sprawy mają. Jeżeli będzie uciekać od klapy gaszącej to faktycznie ją zmienię
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
O, właśnie takiego łącznika aluminiowego szukałem Pierwotnie (jak opisywałem wcześniej) wystarczyło założenie silikonowego łącznika na uciętą rurę. Niestety, po czasie w dolocie delikatnie zbiera się olej (normalne) i u mnie sprawił, że silikonowy łącznik się zsunął z rury - brak możliwości mocnego ściśnięcia opaską, gdyż oryginalna rura się zgniata. Wsunięcie w nią właśnie kawałka rury rozwiązuje problem.VoyteQ pisze: ↑8 wrz 2022, o 20:39Czołem,
Również i u mnie przyszła pora na modyfikację rury ze względu na uszkodzenie szarego pierścienia mocującego (wyłamały się zęby). Co do za zasady to autor posta wymienił potrzebne elementy. Ja ze swojej strony dołożyłem tulejkę aluminiową oraz klej epoksydowy.
Tulejek jak i resztę gratów kupiłem tutaj https://fmic.pl/aluminium-i-stal-nierdz ... -51mm.html
Tulejka została z jednej strony obcięta na odpowiednią długość a następnie na kleju epoksydowym wciśnięta w oryginalną rurę. Następnie nowy kawałem rury również został nałażony na oryginał na kleju epoksydowym a nastepnie skręcony na obejmach.
Jutro prawdopodobnie ruszam w trase 350km ale nie zakładam scenariusza aby cokolwiek miało się z tym złego dziać. Bardzo mocno wszystko siedzi. Największą robot robi tulejka która pozwala mocno ścisnąć obie rury do siebie. Wrzuciłem załączniki foto dla ciekawych efektu końcowego
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Dokładnie. U mnie po 800km nawet nie drgnęła także można ten patent polecać
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
U mnie pierwszy patent wytrzymał chyba ze 20000km więc wiesz
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2216
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
To jeszcze mi powiedz jaki masz plan zeby sciągnąć stary wąż z intercollera bo tam dostęp to jakaś tragedia
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
No u mnie nie jest tak źle jak u Was hehe. Do Biturbo jest ta rura inną.
https://allegro.pl/oferta/przewod-turbo ... 2484917464
https://allegro.pl/oferta/przewod-turbo ... 2484917464
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Pierwszy: tak jak opisałem w pierwszym poście.
Drugi: do rury uciętej (fabrycznej) wsadzamy kawałek rurki metalowej żeby było na czym mocno zacisnąć silikonowy kawałek rurry
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Rafi3040
- Klubowicz
- Posty: 511
- Rejestracja: 18 lis 2015, o 17:43
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Serock
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
U mnie rura wytrzymała 160 tyś założona nowa oryginał ciekawe ile teraz wytrzyma podejrzewam że patent voyteq wytrzyma dużo dłużej
-
- Użytkownik
- Posty: 136
- Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
- Auto: INSIGNIA B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
widzisz u mnie zaczęła się od tego cała zmiana, że ten srebrny plastikowy oring na koncu się uszkodził i rura zaczęła odchodzić od klapy gaszącej. Samochód ma 90k. Może ten oring przy wymianie rozrządu został lekko uszkodzony. Tak czy owak teraz też uważam że po tej modyfikacji to będzie dożywocie
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
U mnie leży fmic z zaciskami, ale finalnie chyba wejdę jednak w turborurę a ori pójdzie na allegro/olx... coś mnie tak skłania w tę stronę.
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
U mnie strzeliła przy 45 tysiącach. D20DTR.
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Przy tym silniku sprawdź czy nie masz jeszcze olejowych zacieków na rurze między turbo a intercoolerem. Dokladnie to w miejscu mocowania 0rzy turbo i IC. U mnie pojawiły się przy mniej więcej takim przebiegu.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH
Ciekawe czy u mnie jest wymieniona. Kupiłem przy 60 i nadal działa , a nowa w aucie jeździ