--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Dodaj poradę aby posłużyła innym
VoyteQ
Użytkownik
Posty: 136
Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
Auto: INSIGNIA B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: VoyteQ » 8 wrz 2022, o 20:39

Czołem,

Również i u mnie przyszła pora na modyfikację rury ze względu na uszkodzenie szarego pierścienia mocującego (wyłamały się zęby). Co do za zasady to autor posta wymienił potrzebne elementy. Ja ze swojej strony dołożyłem tulejkę aluminiową oraz klej epoksydowy.
Tulejek jak i resztę gratów kupiłem tutaj https://fmic.pl/aluminium-i-stal-nierdz ... -51mm.html
Tulejka została z jednej strony obcięta na odpowiednią długość a następnie na kleju epoksydowym wciśnięta w oryginalną rurę. Następnie nowy kawałem rury również został nałażony na oryginał na kleju epoksydowym a nastepnie skręcony na obejmach.

Jutro prawdopodobnie ruszam w trase 350km ale nie zakładam scenariusza aby cokolwiek miało się z tym złego dziać. Bardzo mocno wszystko siedzi. Największą robot robi tulejka która pozwala mocno ścisnąć obie rury do siebie. Wrzuciłem załączniki foto dla ciekawych efektu końcowego ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Pro » 8 wrz 2022, o 20:52

Dobra robota
Uważaj tylko na te obejmę przy klapie gaszącej, też miałem taką jak Ty i trochę mi się poluznila i ostatecznie spadła. IMHO lepsza jest typu americanos, szerokością idealnie pasuje do karba, który jest oryginalnie na króćcu. Pomyśl z tulejka super, też w pierwszej wersji zrobiłem podobnie.

VoyteQ
Użytkownik
Posty: 136
Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
Auto: INSIGNIA B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: VoyteQ » 8 wrz 2022, o 22:30

Thx! co do obejmy przeszło mi przez myśl to ci napisałeś aczkolwiek próbowałem trochę z użyciem siły zdjąć i ani drgnęło ;) Zobaczymy, pewnie jak jutro machnę trasę to zerknę jak tam się sprawy mają. Jeżeli będzie uciekać od klapy gaszącej to faktycznie ją zmienię :)

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: krupniok » 15 wrz 2022, o 21:11

VoyteQ pisze:
8 wrz 2022, o 20:39
Czołem,

Również i u mnie przyszła pora na modyfikację rury ze względu na uszkodzenie szarego pierścienia mocującego (wyłamały się zęby). Co do za zasady to autor posta wymienił potrzebne elementy. Ja ze swojej strony dołożyłem tulejkę aluminiową oraz klej epoksydowy.
Tulejek jak i resztę gratów kupiłem tutaj https://fmic.pl/aluminium-i-stal-nierdz ... -51mm.html
Tulejka została z jednej strony obcięta na odpowiednią długość a następnie na kleju epoksydowym wciśnięta w oryginalną rurę. Następnie nowy kawałem rury również został nałażony na oryginał na kleju epoksydowym a nastepnie skręcony na obejmach.

Jutro prawdopodobnie ruszam w trase 350km ale nie zakładam scenariusza aby cokolwiek miało się z tym złego dziać. Bardzo mocno wszystko siedzi. Największą robot robi tulejka która pozwala mocno ścisnąć obie rury do siebie. Wrzuciłem załączniki foto dla ciekawych efektu końcowego ;)
O, właśnie takiego łącznika aluminiowego szukałem :) Pierwotnie (jak opisywałem wcześniej) wystarczyło założenie silikonowego łącznika na uciętą rurę. Niestety, po czasie w dolocie delikatnie zbiera się olej (normalne) i u mnie sprawił, że silikonowy łącznik się zsunął z rury - brak możliwości mocnego ściśnięcia opaską, gdyż oryginalna rura się zgniata. Wsunięcie w nią właśnie kawałka rury rozwiązuje problem.

VoyteQ
Użytkownik
Posty: 136
Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
Auto: INSIGNIA B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: VoyteQ » 15 wrz 2022, o 22:38

Dokładnie. U mnie po 800km nawet nie drgnęła :) także można ten patent polecać :D

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: krupniok » 23 wrz 2022, o 20:01

U mnie pierwszy patent wytrzymał chyba ze 20000km więc wiesz ;)

VoyteQ
Użytkownik
Posty: 136
Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
Auto: INSIGNIA B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: VoyteQ » 27 wrz 2022, o 20:51

a to jaki masz patent drugi ? :D

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: mazmarcin » 27 wrz 2022, o 20:52

U mnie patent pierwszy to rura w bagażniku cała nowa :D

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2216
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Mateo » 27 wrz 2022, o 22:45

Marcin leci albo grubo albo wcale
Obrazek

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8486
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: dokia » 28 wrz 2022, o 04:39

Wszystkie Marciny tak mają, mój też 🥰
Radio 357 :)

VoyteQ
Użytkownik
Posty: 136
Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
Auto: INSIGNIA B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: VoyteQ » 28 wrz 2022, o 13:33

mazmarcin pisze:
27 wrz 2022, o 20:52
U mnie patent pierwszy to rura w bagażniku cała nowa :D
To jeszcze mi powiedz jaki masz plan zeby sciągnąć stary wąż z intercollera bo tam dostęp to jakaś tragedia :D

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: mazmarcin » 28 wrz 2022, o 14:16

No u mnie nie jest tak źle jak u Was hehe. Do Biturbo jest ta rura inną.
https://allegro.pl/oferta/przewod-turbo ... 2484917464

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: krupniok » 28 wrz 2022, o 21:29

VoyteQ pisze:
27 wrz 2022, o 20:51
a to jaki masz patent drugi ? :D
Pierwszy: tak jak opisałem w pierwszym poście.
Drugi: do rury uciętej (fabrycznej) wsadzamy kawałek rurki metalowej żeby było na czym mocno zacisnąć silikonowy kawałek rurry :)

VoyteQ
Użytkownik
Posty: 136
Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
Auto: INSIGNIA B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: VoyteQ » 28 wrz 2022, o 22:39

aaa okej :)

Awatar użytkownika
Rafi3040
Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 18 lis 2015, o 17:43
Auto: Opel insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Serock
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Rafi3040 » 29 wrz 2022, o 06:39

U mnie rura wytrzymała 160 tyś założona nowa oryginał ciekawe ile teraz wytrzyma podejrzewam że patent voyteq wytrzyma dużo dłużej

VoyteQ
Użytkownik
Posty: 136
Rejestracja: 9 mar 2021, o 20:54
Auto: INSIGNIA B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: VoyteQ » 29 wrz 2022, o 22:52

widzisz u mnie zaczęła się od tego cała zmiana, że ten srebrny plastikowy oring na koncu się uszkodził i rura zaczęła odchodzić od klapy gaszącej. Samochód ma 90k. Może ten oring przy wymianie rozrządu został lekko uszkodzony. Tak czy owak teraz też uważam że po tej modyfikacji to będzie dożywocie ;)

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: alehandro` » 3 paź 2022, o 16:03

U mnie leży fmic z zaciskami, ale finalnie chyba wejdę jednak w turborurę a ori pójdzie na allegro/olx... coś mnie tak skłania w tę stronę.
"...everything is important..."

Obrazek

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Polska
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: fuli » 31 paź 2022, o 16:46

U mnie strzeliła przy 45 tysiącach. D20DTR.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 584
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 31 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Pro » 31 paź 2022, o 19:01

Przy tym silniku sprawdź czy nie masz jeszcze olejowych zacieków na rurze między turbo a intercoolerem. Dokladnie to w miejscu mocowania 0rzy turbo i IC. U mnie pojawiły się przy mniej więcej takim przebiegu.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: mazmarcin » 31 paź 2022, o 19:09

Ciekawe czy u mnie jest wymieniona. Kupiłem przy 60 i nadal działa , a nowa w aucie jeździ :lol:

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”