--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
---------------------VIII ZLOT Insignia Club Polska 24-26.09 - zapraszamy
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Dodaj poradę aby posłużyła innym
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 194
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: krupniok » 18 maja 2021, o 21:22

Dolot w B20DTH planowany na weekend do prewencyjnej poprawki strzelił z hukiem Obrazek nie zdążyłem go poprawić i planowaną poprawkę zastosowałem jako naprawę.

Potrzebny jest łącznik silikonowy o średnicy 57mm i długości około 10cm a do tego dwie opaski/obejmy skręcane 64-67mm. Łącznik 10zł na allegro, obejmy ok. 5zł/szt. Efekt jak niżej. Plastik fabrycznego mocowania rury rozpadał się w palcach... Jeśli ktoś chce uniknąć dużego wydatku oraz uchronić się przed ponownym strzałem (w tym miejscu) to chyba można polecić takie rozwiązanie.


Objaw: głośny strzał pod maską, utrata mocy, dziwny zapach w kabinie, dziwne zachowanie jednostki napędowej (kichanie, kaszel itp.), po chwili ograniczona moc, check i kilka błędów.

Wykonanie: pozbywamy się resztek mocowania rury, rurę skracamy o tyle, żeby obciąć "zgrubienie" powiększające średnicę, zakładamy łącznik i skręcamy.

ObrazekObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 18 maja 2021, o 21:22 przez krupniok, łącznie zmieniany 1 raz.

wiesiek_111
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 30 maja 2021, o 19:42
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: wiesiek_111 » 11 cze 2021, o 08:00

Mnie po pęknięciu dokładnie jak na zdjęciu krupnioka udało się założyć rurę bez szybkozłączki na króciec przepustnicy i spiąć to metalową opaską. Rura bez szybkozłączki ( tego plastikowego elementu ) nasuwa się do samego końca. Trzeba tylko popuścić mocowanie rury do silnika ( taka boczna łapa ) i przykręcić ją z drugiej strony aby usztywnić całość.


Edit :
Rura się zsunęła. Opaska nie trzyma jej dostatecznie. Chyba wdrożę program naprawczy od krupniok-a.

Awatar użytkownika
clavikord
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
Auto: Opel Insignia I FL
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: clavikord » 17 cze 2021, o 12:53

Dramat z tą rurą... Sztywna, plastikowa nijak ją ścisnąć cybantem. Kupiłem w sobotę gumowy zamiennik. Zaraz potem zrobiłem trasę 1000km i nic się nie dzieje.

wiesiek_111
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 30 maja 2021, o 19:42
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: wiesiek_111 » 17 cze 2021, o 21:00

Ja zastosowałem patent krupnioka i jest git :)
Ciekaw jestem natomiast przy jakim przebiegu pękała u Was ta rura. Moja Iśka to 2017r. przebieg 164 tys.

Awatar użytkownika
clavikord
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 30 wrz 2020, o 12:23
Auto: Opel Insignia I FL
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: clavikord » 17 cze 2021, o 22:26

106kkm 2016 rok, tyle ze u mnie nie pękła rura tylko plastikowy zaczep w szybkozłączce Obrazek



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wiesiek_111
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 30 maja 2021, o 19:42
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: wiesiek_111 » 17 cze 2021, o 23:25

Nowa rura w Marimex Kraków 605 zł.
Czas oczekiwania 2 - 3 tygodnie.
Mam wrażenie , że będzie to kolejna pięta achillesa modelu B.

Awatar użytkownika
Pro
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Pro » 22 lip 2021, o 16:21

I mnie dopadła ta wada konstrukcyjna. Co prawda jeszcze nie wyrwało rury, ale obszar przy przepustnicy już był lekko zaolejony.
Zrobiłem podobnie jak autor wątku, z tym że zastosowałem dodatkowo tuleje aluminiowa fi 55 dla wzmocnienia połączenia łącznika i resztki rury dolotu. Mam nadzieję, że wytrzyma dłużej niż oryginał. A przynajmniej powinno, bo już raczej nie ma gdzie pęknąć 😉

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 194
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: krupniok » 24 lip 2021, o 10:11

No właśnie się zastanawiam, czy ten wąż nie pęka też w innych miejscach (np. na drugim łączeniu albo w jakimkolwiek innym miejscu).

Awatar użytkownika
Pro
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Pro » 24 lip 2021, o 15:37

Myślę, że nie powinno być problemu. Oryginalny jest dość sztywny, wibracje silnika muszą gdzieś się "podziać", więc na pierwszy ogień idzie łączenie przy przepustnicy, które jest sztywne. Teraz kompensowane są przez łącznik silikonowy, powinno być ok póki co, do ok. 2.1 bara wytrzymuje

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 194
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: krupniok » 24 lip 2021, o 16:23

Dla mnie to wyglądało, że problem nie został spowodowany przez drgania a przez wadliwy materiał z którego wykonano złączkę. U mnie w palcach się kruszył, więc zastanawiam się czy złączka z drugiej strony jest podobna. Ktoś wie bo nie widać z góry?

Awatar użytkownika
Pro
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Pro » 24 lip 2021, o 20:32

Myślę, że to połączenie drgań i sztywnego materiału a mozna było zamiast fikuśnego i drogiego rozwiązania, zrobić zwykła opaskę za 1 euro.
Z drugiej strony jest jakaś stalowa opaska, w d20dtr widać trochę przy IC z góry, na pewno nie jest to szybkozłączka jak przy przepustnicy.
Na zdjęciach aukcji widziałem, że w d20dth jest podobnie, więc nie powinno być problemu.
Swoją drogą, w dtr nawet jęsli pęknie gdzie indziej, to kształt rury wydaje się dość prosty, aby go poskładać z aluminiowych rurek i silikonowych łączników. Chociaż oczywiście wolałbym tego nie robić

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”