--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Dioda wypalania DPF w Insigni B
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Dioda wypalania DPF w Insigni B
Czy wzorem z Insigni A, w nowym modelu można i warto zamontować diodę informującą o włączeniu ogrzewania szyby tylnej - rozpoczęciu procesu wypalania DPFa? Jeżeli tak, jak najlepiej to zrobić?
Ewentualnie podpowiedzcie inne dobre sposoby na śledzenie wypalania DPFa w silniku B20DTH?
Ewentualnie podpowiedzcie inne dobre sposoby na śledzenie wypalania DPFa w silniku B20DTH?
-
- Użytkownik
- Posty: 533
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B
Pomimo, że mam IA z silnikiem B20DTH to u mnie jest dioda zamontowana według porady zamieszczonej w dziale technicznym IA i działa... tzn. zapala się i po paru-nastu -dziesięciu sekundach gaśnie i za jakiś czas ponownie zapala i gaśnie.
Jedynie jadąc ze stałą prędkością po autostradzie nie zapalała się, ale info o tym, że było wypalanie widać w Torque Pro na podstawie wprowadzonych PID-ów podanych przez @Ping'a.
Jedynie jadąc ze stałą prędkością po autostradzie nie zapalała się, ale info o tym, że było wypalanie widać w Torque Pro na podstawie wprowadzonych PID-ów podanych przez @Ping'a.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B
czy informacja o tych PIDach jest w tym długaśnym wątku o aplikacji Pinga? Ciężko tam cokolwiek znaleźć...
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B
Jak wejdziesz do danego wątku, to na samej górze masz 'Przeszukaj ten temat' - wystarczy użyć
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B
Pytanie dotyczące kolorów przewodów przy lusterku w Insigni B. Podgrzewanie lusterek jest tak samo rozwiązane jak w Insigni A, czy może należy dopinać się do innych przewodów?Kub@ pisze: ↑29 sie 2018, o 20:01Pomimo, że mam IA z silnikiem B20DTH to u mnie jest dioda zamontowana według porady zamieszczonej w dziale technicznym IA i działa... tzn. zapala się i po paru-nastu -dziesięciu sekundach gaśnie i za jakiś czas ponownie zapala i gaśnie.
Jedynie jadąc ze stałą prędkością po autostradzie nie zapalała się, ale info o tym, że było wypalanie widać w Torque Pro na podstawie wprowadzonych PID-ów podanych przez @Ping'a.
Odnośnie Torque Pro i dodatkowych PIDów. Z opinii na forum wynika, że w przypadku silnika B20DTH prawidłowo działa tylko informacja o przebiegu od ostatniego wypalenia. Z moich obserwacji wynika, że zmienia się jeszcze % wypełnienia filtra, a reszta parametrów (szczególnie temepratura, przepływ) w zasadzie jest nie do wykorzystania. W sumie nie wiem co naprawdę tam działa, a co nie. Jakie są Wasze opinie o tych wskazaniach w Torque Pro?
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:54
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Podlasie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B
Dzisiaj zainstalowałem Torque Pro i w moim przypadku pokazało stopień nasycenia dpf (78% przy pierwszym podłączeniu)ale nie pokazuje pozostałych parametrów,temp, dpf podczas regeneracji, (cały czas 25stC),przebiegu od ostatniego wypalenia.
Postanowiłem więc trochę się pokręcić i przy 83% zaświeciła się dioda na ok. 10sek. i zgasła,tak kilka razy(wiadomo,tak mamy przy tym modelu silnika)stopień nasycenia zaczął powoli spadać aż do 5%. Jeśli wskazania nasycenia są poprawne to rezultat całkiem całkiem.
Pozdrawiam.
Dzięki @Ping za PIDy i czekamy na nową wersje Insignia DPF Info z obsługą B20DTH
Postanowiłem więc trochę się pokręcić i przy 83% zaświeciła się dioda na ok. 10sek. i zgasła,tak kilka razy(wiadomo,tak mamy przy tym modelu silnika)stopień nasycenia zaczął powoli spadać aż do 5%. Jeśli wskazania nasycenia są poprawne to rezultat całkiem całkiem.
Pozdrawiam.
Dzięki @Ping za PIDy i czekamy na nową wersje Insignia DPF Info z obsługą B20DTH
-
- Użytkownik
- Posty: 533
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B
Możesz podać z jakiego PID-u korzystasz?
Podaj też jakiego masz ELM-a.
Podaj też jakiego masz ELM-a.
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:54
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Podlasie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B
iCar PRO bluetooth
"OPEL Astra-K DPF Soot Accumulation","DPF Soot","22336A","A","0","100","%","7E0"
"OPEL Astra-K DPF Soot Accumulation","DPF Soot","22336A","A","0","100","%","7E0"
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2018, o 14:58 przez wiesiek771, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 533
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B
Dzięki za info...
Mam taki sam PID, ale...
Pytałem o ELM-a, gdyż u mnie nasycenie DPF jest "pływające" na poziomie 6-12% i sa wartości max
Stad też podejrzewam, że wpływ na wielkość wskazania może mieć ELM lub wersja Torque PRO
Ja korzystam z takiego ELM-a
U mnie przebieg od ostatniego wypalania działa na:
"OPEL Astra-K Distance Since Last DPF Regeneration","Dist. DPF","223039","A*256+B","0","100","km","7E0"
Mam taki sam PID, ale...
Pytałem o ELM-a, gdyż u mnie nasycenie DPF jest "pływające" na poziomie 6-12% i sa wartości max
Stad też podejrzewam, że wpływ na wielkość wskazania może mieć ELM lub wersja Torque PRO
Ja korzystam z takiego ELM-a
U mnie przebieg od ostatniego wypalania działa na:
"OPEL Astra-K Distance Since Last DPF Regeneration","Dist. DPF","223039","A*256+B","0","100","km","7E0"
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B
Potraktuj tego ELMa tym: https://play.google.com/store/apps/deta ... fier&hl=pl
Wydaje mi się, że jeśli cokolwiek czyta, to zmiana nie będzie winą ELMa, tylko niewłaściwego PID-a.
Trzebaby się zastanowić, czy pomiędzy rocznikami auta 2015 i 2016 nie było jakiejś zmiany w oprogramowaniu, która by tutaj miała wpływ.
Wydaje mi się, że jeśli cokolwiek czyta, to zmiana nie będzie winą ELMa, tylko niewłaściwego PID-a.
Trzebaby się zastanowić, czy pomiędzy rocznikami auta 2015 i 2016 nie było jakiejś zmiany w oprogramowaniu, która by tutaj miała wpływ.
-
- Użytkownik
- Posty: 533
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B
Dzięki @Rooff_ za podpowiedź skorzystam
Powiedz mi proszę czego mam się doszukiwać tą apką?
Męczy mnie to, że korzystając z tych samych PID-ów i innych ELM-ów mamy inne wartości nasycenia DPF
Pewne też może być to, że mamy inny sterownik silnika (wersję)
Powiedz mi proszę czego mam się doszukiwać tą apką?
Męczy mnie to, że korzystając z tych samych PID-ów i innych ELM-ów mamy inne wartości nasycenia DPF
Pewne też może być to, że mamy inny sterownik silnika (wersję)
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B
Zobacz jaką wersję protokołu BT Ci ten Twój ELM obsługuje.
A nie masz możliwości się z kimś w pobliżu ugadać, kto ma innego ELMa, żeby zobaczyć czy będzie różnica? Warszawa to dość spore miasto
A nie masz możliwości się z kimś w pobliżu ugadać, kto ma innego ELMa, żeby zobaczyć czy będzie różnica? Warszawa to dość spore miasto
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B
Dla Torque Pro i silnika B20DTH PID powinien być inny - samo Awiesiek771 pisze: ↑15 wrz 2018, o 23:05iCar PRO bluetooth
"OPEL Astra-K DPF Soot Accumulation","DPF Soot","22336A","A*100/255","0","100","%","7E0"
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... Dy#p130234
Dodano po 2 godzinach 29 minutach 46 sekundach:
Sprawdziłem możliwość instalacji w Insigni B diody sygnalizującej włączanie podgrzewania lusterek. Nie ma szans, żeby dostać się do przewodów ściągając osłonę głośnika wysokotonowego wzorem Insigni A. Pod spodem jest piękna zabudowa i zero dostępu głębiej.
W celu dostania się do przewodów idących do lusterka należy zdjąć boczek/obudowę drzwi. Ściągnięcie nie jest specjalnie trudne, ale dosyć pracochłonne. Postępowanie zgodnie z instrukcją udostępnioną na forum. Tym niemniej, po zdjęciu boczka drzwi uzyskanie dostępu do kabli ogrzewania lusterka jest nadal problematyczne - z drzwi wychodzi wiązka kabli, które są dobrze zaizolowane i zabezpieczone. Należałoby rozbebeszyć tą wiązkę, na co się nie zdecydowałem. Wiązka wchodzi bezpośrednio do lusterka i nie ma możliwości dostania się do jakiejkolwiek wtyczki. Jeżeli komuś zależy, należy zdemontować lusterko (dostęp do 2 śrub po zdjęciu boczka drzwi) i rzeźbić dalej. W mojej ocenie prościej byłoby dobrać się do wiązki kabli pod deską, tej, która wchodzi w przepust i dalej w drzwi. Do tego trzeba mieć jednak dokładny opis okablowania.
Zdecydowałem się na podłączenie diody do ogrzewania tylnej szyby (Insignia B kombi). Dostęp do wtyczek banalny, robota bezproblemowa, widoczność diody w lusterku wstecznym bardzo dobra.
Na razie testuje rozwiązanie. Jak się okaże, że działa, pokaże w szczegółach jak to zrobić.
-
- Forumowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:54
- Auto: insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Podlasie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B
JaMi pisze: ↑17 wrz 2018, o 10:04Dla Torque Pro i silnika B20DTH PID powinien być inny - samo Awiesiek771 pisze: ↑15 wrz 2018, o 23:05iCar PRO bluetooth
"OPEL Astra-K DPF Soot Accumulation","DPF Soot","22336A","A*100/255","0","100","%","7E0"
Poprawiłem się
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B
Pierwsze wypalanie za mną. Dodatkowo podłączyłem Torque Pro i obserwowałem wskazania (PIDy dodane wg zaleceń na forum). Wypalanie w czasie jazdy miejskiej.JaMi pisze: ↑17 wrz 2018, o 10:04Zdecydowałem się na podłączenie diody do ogrzewania tylnej szyby (Insignia B kombi). Dostęp do wtyczek banalny, robota bezproblemowa, widoczność diody w lusterku wstecznym bardzo dobra.
Na razie testuje rozwiązanie. Jak się okaże, że działa, pokaże w szczegółach jak to zrobić.
1. Dioda zapaliła się i swieciła światłem ciągłym przez kilkanaście sekund. W tym czasie wypełnienie DPFa z wartości ok. 40% (Torque Pro) zaczęło spadać. Chwilowe zużycie paliwa na postoju wzrosło do 2,4-2,5 l/godz.
2. Dioda zgasła. Chwilowego zużycia paliwa nie dało się monitorować z uwagi na fakt, że auto było w ruchu. Wskaźnik wypełnienia filtra w Torque cały czas malał.
3. Dioda znowu zapaliła się i świeciła kilkanaście sekund.
4. Dioda zgasła i nie zapalała się ponownie.
5. Chwilowe zużycie palila na postoju zmalało do 1,9 l/godz.
6. Wskaźnik wypełnienia DPFa w Torque zmniejszał się aż do wartości 4%
7. Wypalanie zakończyło się: zużycie chwilowe na postoju zmalało do 0,7 l/godz, wskaźnik przejechanych km od ostatniego wypalanie DPFa (Torque) zresetował się do 0km.
Czyli działa Panowie, polecam diodę zakładać i w połączeniu z chwilowym zużyciem paliwa jest możliwość obserwacji wypalania DPFa. Kłopot polega jednak na tym, że dioda nie świeci cały czas, szczególnie pod koniec wypalania no i trzeba obserwować chwilowe zużycie paliwa (jedyny miarodajny sposób stwierdzenia wypalania, ale tylko na postoju). Aplikację w smartfonie pomijam, bo mało kiedy zdąży się wyjąć telefon i aktywować połączenie z autem. W Torque Pro działają tylko 2 PIDy: wypełnienia DPFa i liczba km przejechanych od ostatniego wypalania.
Swoją drogą, nie mogę pojąć dlaczego producenci samochodów nie sygnalizują wypalania DPFa i kierowcy muszą uciekać się do opisanych kombinacji...
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6058
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 84 razy
- Kontakt:
Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B
@JaMi jak jest z wtyczkami w bagażniku i kolorami kabli? Jakieś różnice w stosunku do: viewtopic.php?f=43&t=1711 ?
Masz jakieś zdjęcia?
Masz jakieś zdjęcia?
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B
W załączniku dokładna instrukcja montażu diody DPF w klapie bagażnika Insigni B Sports Tourer. Powodzenia . Całość musiałem podzielić na dwie części, ponieważ plik miał zbyt duży rozmiar i nie dało się go wkleić na forum
P.S. Proszę o ewentualne uwagi, gdyby coś było nie tak
P.S. Proszę o ewentualne uwagi, gdyby coś było nie tak
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 533
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B
W końcu znalazłem chwilę, ELM przeszedł próbę i wypluł coś takiego...Rooff_ pisze: ↑16 wrz 2018, o 12:05Potraktuj tego ELMa tym: https://play.google.com/store/apps/deta ... fier&hl=pl
Wydaje mi się, że jeśli cokolwiek czyta, to zmiana nie będzie winą ELMa, tylko niewłaściwego PID-a.
Trzebaby się zastanowić, czy pomiędzy rocznikami auta 2015 i 2016 nie było jakiejś zmiany w oprogramowaniu, która by tutaj miała wpływ.