--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Dioda wypalania DPF w Insigni B

Dodaj poradę aby posłużyła innym
ODPOWIEDZ
JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: JaMi » 29 sie 2018, o 14:42

Czy wzorem z Insigni A, w nowym modelu można i warto zamontować diodę informującą o włączeniu ogrzewania szyby tylnej - rozpoczęciu procesu wypalania DPFa? Jeżeli tak, jak najlepiej to zrobić?
Ewentualnie podpowiedzcie inne dobre sposoby na śledzenie wypalania DPFa w silniku B20DTH?

Kub@
Użytkownik
Posty: 533
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: Kub@ » 29 sie 2018, o 20:01

Pomimo, że mam IA z silnikiem B20DTH to u mnie jest dioda zamontowana według porady zamieszczonej w dziale technicznym IA i działa... tzn. zapala się i po paru-nastu -dziesięciu sekundach gaśnie i za jakiś czas ponownie zapala i gaśnie.
Jedynie jadąc ze stałą prędkością po autostradzie nie zapalała się, ale info o tym, że było wypalanie widać w Torque Pro na podstawie wprowadzonych PID-ów podanych przez @Ping'a.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: JaMi » 29 sie 2018, o 22:06

Kub@ pisze:
29 sie 2018, o 20:01
Jedynie jadąc ze stałą prędkością po autostradzie nie zapalała się, ale info o tym, że było wypalanie widać w Torque Pro na podstawie wprowadzonych PID-ów podanych przez @Ping'a.
czy informacja o tych PIDach jest w tym długaśnym wątku o aplikacji Pinga? Ciężko tam cokolwiek znaleźć...

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: Rooff_ » 30 sie 2018, o 07:13

Jak wejdziesz do danego wątku, to na samej górze masz 'Przeszukaj ten temat' - wystarczy użyć :)

Kub@
Użytkownik
Posty: 533
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: Kub@ » 30 sie 2018, o 17:45

Dzięki @Rooff 👍😉

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: JaMi » 12 wrz 2018, o 17:52

Kub@ pisze:
29 sie 2018, o 20:01
Pomimo, że mam IA z silnikiem B20DTH to u mnie jest dioda zamontowana według porady zamieszczonej w dziale technicznym IA i działa... tzn. zapala się i po paru-nastu -dziesięciu sekundach gaśnie i za jakiś czas ponownie zapala i gaśnie.
Jedynie jadąc ze stałą prędkością po autostradzie nie zapalała się, ale info o tym, że było wypalanie widać w Torque Pro na podstawie wprowadzonych PID-ów podanych przez @Ping'a.
Pytanie dotyczące kolorów przewodów przy lusterku w Insigni B. Podgrzewanie lusterek jest tak samo rozwiązane jak w Insigni A, czy może należy dopinać się do innych przewodów?

Odnośnie Torque Pro i dodatkowych PIDów. Z opinii na forum wynika, że w przypadku silnika B20DTH prawidłowo działa tylko informacja o przebiegu od ostatniego wypalenia. Z moich obserwacji wynika, że zmienia się jeszcze % wypełnienia filtra, a reszta parametrów (szczególnie temepratura, przepływ) w zasadzie jest nie do wykorzystania. W sumie nie wiem co naprawdę tam działa, a co nie. Jakie są Wasze opinie o tych wskazaniach w Torque Pro?

wiesiek771
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:54
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Podlasie
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: wiesiek771 » 15 wrz 2018, o 00:25

Dzisiaj zainstalowałem Torque Pro i w moim przypadku pokazało stopień nasycenia dpf (78% przy pierwszym podłączeniu)ale nie pokazuje pozostałych parametrów,temp, dpf podczas regeneracji, (cały czas 25stC),przebiegu od ostatniego wypalenia.
Postanowiłem więc trochę się pokręcić i przy 83% zaświeciła się dioda na ok. 10sek. i zgasła,tak kilka razy(wiadomo,tak mamy przy tym modelu silnika)stopień nasycenia zaczął powoli spadać aż do 5%. Jeśli wskazania nasycenia są poprawne to rezultat całkiem całkiem.
Pozdrawiam.
Dzięki @Ping za PIDy :D i czekamy na nową wersje Insignia DPF Info z obsługą B20DTH

Kub@
Użytkownik
Posty: 533
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: Kub@ » 15 wrz 2018, o 22:07

Możesz podać z jakiego PID-u korzystasz?
Podaj też jakiego masz ELM-a.

wiesiek771
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:54
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Podlasie
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: wiesiek771 » 15 wrz 2018, o 23:05

iCar PRO bluetooth
"OPEL Astra-K DPF Soot Accumulation","DPF Soot","22336A","A","0","100","%","7E0"
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2018, o 14:58 przez wiesiek771, łącznie zmieniany 1 raz.

Kub@
Użytkownik
Posty: 533
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: Kub@ » 16 wrz 2018, o 11:21

Dzięki za info... ;)
Mam taki sam PID, ale...
Pytałem o ELM-a, gdyż u mnie nasycenie DPF jest "pływające" na poziomie 6-12% i sa wartości max :o
Stad też podejrzewam, że wpływ na wielkość wskazania może mieć ELM lub wersja Torque PRO
Ja korzystam z takiego ELM-a
Obrazek

U mnie przebieg od ostatniego wypalania działa na:
"OPEL Astra-K Distance Since Last DPF Regeneration","Dist. DPF","223039","A*256+B","0","100","km","7E0"

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: Rooff_ » 16 wrz 2018, o 12:05

Potraktuj tego ELMa tym: https://play.google.com/store/apps/deta ... fier&hl=pl
Wydaje mi się, że jeśli cokolwiek czyta, to zmiana nie będzie winą ELMa, tylko niewłaściwego PID-a.
Trzebaby się zastanowić, czy pomiędzy rocznikami auta 2015 i 2016 nie było jakiejś zmiany w oprogramowaniu, która by tutaj miała wpływ.

Kub@
Użytkownik
Posty: 533
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: Kub@ » 16 wrz 2018, o 13:57

Dzięki @Rooff_ za podpowiedź😉 skorzystam
Powiedz mi proszę czego mam się doszukiwać tą apką?
Męczy mnie to, że korzystając z tych samych PID-ów i innych ELM-ów mamy inne wartości nasycenia DPF
Pewne też może być to, że mamy inny sterownik silnika (wersję)

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: Rooff_ » 16 wrz 2018, o 19:10

Zobacz jaką wersję protokołu BT Ci ten Twój ELM obsługuje.
A nie masz możliwości się z kimś w pobliżu ugadać, kto ma innego ELMa, żeby zobaczyć czy będzie różnica? Warszawa to dość spore miasto ;)

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: JaMi » 17 wrz 2018, o 07:35

wiesiek771 pisze:
15 wrz 2018, o 23:05
iCar PRO bluetooth
"OPEL Astra-K DPF Soot Accumulation","DPF Soot","22336A","A*100/255","0","100","%","7E0"
Dla Torque Pro i silnika B20DTH PID powinien być inny - samo A
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... Dy#p130234

Dodano po 2 godzinach 29 minutach 46 sekundach:
Sprawdziłem możliwość instalacji w Insigni B diody sygnalizującej włączanie podgrzewania lusterek. Nie ma szans, żeby dostać się do przewodów ściągając osłonę głośnika wysokotonowego wzorem Insigni A. Pod spodem jest piękna zabudowa i zero dostępu głębiej.

W celu dostania się do przewodów idących do lusterka należy zdjąć boczek/obudowę drzwi. Ściągnięcie nie jest specjalnie trudne, ale dosyć pracochłonne. Postępowanie zgodnie z instrukcją udostępnioną na forum. Tym niemniej, po zdjęciu boczka drzwi uzyskanie dostępu do kabli ogrzewania lusterka jest nadal problematyczne - z drzwi wychodzi wiązka kabli, które są dobrze zaizolowane i zabezpieczone. Należałoby rozbebeszyć tą wiązkę, na co się nie zdecydowałem. Wiązka wchodzi bezpośrednio do lusterka i nie ma możliwości dostania się do jakiejkolwiek wtyczki. Jeżeli komuś zależy, należy zdemontować lusterko (dostęp do 2 śrub po zdjęciu boczka drzwi) i rzeźbić dalej. W mojej ocenie prościej byłoby dobrać się do wiązki kabli pod deską, tej, która wchodzi w przepust i dalej w drzwi. Do tego trzeba mieć jednak dokładny opis okablowania.

Zdecydowałem się na podłączenie diody do ogrzewania tylnej szyby (Insignia B kombi). Dostęp do wtyczek banalny, robota bezproblemowa, widoczność diody w lusterku wstecznym bardzo dobra.
Na razie testuje rozwiązanie. Jak się okaże, że działa, pokaże w szczegółach jak to zrobić.

wiesiek771
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:54
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Podlasie
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: wiesiek771 » 17 wrz 2018, o 15:02

JaMi pisze:
17 wrz 2018, o 10:04
wiesiek771 pisze:
15 wrz 2018, o 23:05
iCar PRO bluetooth
"OPEL Astra-K DPF Soot Accumulation","DPF Soot","22336A","A*100/255","0","100","%","7E0"
Dla Torque Pro i silnika B20DTH PID powinien być inny - samo A

Poprawiłem się :D

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: JaMi » 20 wrz 2018, o 09:04

JaMi pisze:
17 wrz 2018, o 10:04
Zdecydowałem się na podłączenie diody do ogrzewania tylnej szyby (Insignia B kombi). Dostęp do wtyczek banalny, robota bezproblemowa, widoczność diody w lusterku wstecznym bardzo dobra.
Na razie testuje rozwiązanie. Jak się okaże, że działa, pokaże w szczegółach jak to zrobić.
Pierwsze wypalanie za mną. Dodatkowo podłączyłem Torque Pro i obserwowałem wskazania (PIDy dodane wg zaleceń na forum). Wypalanie w czasie jazdy miejskiej.
1. Dioda zapaliła się i swieciła światłem ciągłym przez kilkanaście sekund. W tym czasie wypełnienie DPFa z wartości ok. 40% (Torque Pro) zaczęło spadać. Chwilowe zużycie paliwa na postoju wzrosło do 2,4-2,5 l/godz.
2. Dioda zgasła. Chwilowego zużycia paliwa nie dało się monitorować z uwagi na fakt, że auto było w ruchu. Wskaźnik wypełnienia filtra w Torque cały czas malał.
3. Dioda znowu zapaliła się i świeciła kilkanaście sekund.
4. Dioda zgasła i nie zapalała się ponownie.
5. Chwilowe zużycie palila na postoju zmalało do 1,9 l/godz.
6. Wskaźnik wypełnienia DPFa w Torque zmniejszał się aż do wartości 4%
7. Wypalanie zakończyło się: zużycie chwilowe na postoju zmalało do 0,7 l/godz, wskaźnik przejechanych km od ostatniego wypalanie DPFa (Torque) zresetował się do 0km.

Czyli działa Panowie, polecam diodę zakładać i w połączeniu z chwilowym zużyciem paliwa jest możliwość obserwacji wypalania DPFa. Kłopot polega jednak na tym, że dioda nie świeci cały czas, szczególnie pod koniec wypalania no i trzeba obserwować chwilowe zużycie paliwa (jedyny miarodajny sposób stwierdzenia wypalania, ale tylko na postoju). Aplikację w smartfonie pomijam, bo mało kiedy zdąży się wyjąć telefon i aktywować połączenie z autem. W Torque Pro działają tylko 2 PIDy: wypełnienia DPFa i liczba km przejechanych od ostatniego wypalania.

Swoją drogą, nie mogę pojąć dlaczego producenci samochodów nie sygnalizują wypalania DPFa i kierowcy muszą uciekać się do opisanych kombinacji...

Macieq
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 14 wrz 2018, o 20:27
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: ZST
Postawił piwo: 1 raz

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: Macieq » 20 wrz 2018, o 11:20

Bo skasują PLN za czyszczenie w serwisie.

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: yerry » 20 wrz 2018, o 15:48

@JaMi jak jest z wtyczkami w bagażniku i kolorami kabli? Jakieś różnice w stosunku do: viewtopic.php?f=43&t=1711 ?
Masz jakieś zdjęcia?
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: JaMi » 23 wrz 2018, o 20:16

W załączniku dokładna instrukcja montażu diody DPF w klapie bagażnika Insigni B Sports Tourer. Powodzenia :D. Całość musiałem podzielić na dwie części, ponieważ plik miał zbyt duży rozmiar i nie dało się go wkleić na forum

P.S. Proszę o ewentualne uwagi, gdyby coś było nie tak
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Kub@
Użytkownik
Posty: 533
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Dioda wypalania DPF w Insigni B

Post autor: Kub@ » 26 wrz 2018, o 20:37

Rooff_ pisze:
16 wrz 2018, o 12:05
Potraktuj tego ELMa tym: https://play.google.com/store/apps/deta ... fier&hl=pl
Wydaje mi się, że jeśli cokolwiek czyta, to zmiana nie będzie winą ELMa, tylko niewłaściwego PID-a.
Trzebaby się zastanowić, czy pomiędzy rocznikami auta 2015 i 2016 nie było jakiejś zmiany w oprogramowaniu, która by tutaj miała wpływ.
W końcu znalazłem chwilę, ELM przeszedł próbę i wypluł coś takiego...

Obrazek

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”