--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana oleju w układzie sprzęgieł 4x4 Twinster

Dodaj poradę aby posłużyła innym
Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1697
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Wymiana oleju w układzie sprzęgieł 4x4 Twinster

Post autor: wassermann » 1 gru 2024, o 16:55

Twinster to sprzęgła takie same jak ma Haldex, więc ten sam olej BW nie dziwi. Konstrukcja Twinstera jest specyficzna, ale oba sprzęgła w nim to przecież „haldexy”.

M.

sayanx
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 10 lis 2019, o 22:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Limanowa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana oleju w układzie sprzęgieł 4x4 Twinster

Post autor: sayanx » 2 gru 2024, o 12:21

Ok już wszystko wiem! Na stornie ravenola - dobierz olej mieli błąd, polecali olej RAVENOL AWD‑H Fluid ten sam, który po wpisaniu polecają też to insigni a. Dzwoniłem dziś do firmy Ravenol i gość to potwierdził, że jest błąd, wyszukał w katalogu, że olej do TwinStera ma być ten oplowski Nr OE : 1940715 olej do wspomagania układu kierowniczego. Zamienniki to - Ravenol SSF lub FEBI 06161. Całkiem inny olej niż ten, który polecali na stronie. dodał ze zgłosił sprawę do centrali i maja to poprawić.

czyli podsumowując
Oleje do układu TWINSTER do Insignia B, lejemy tylko takie

- Oplowski OE : 9316548

- Ravenol SSF
- FEBI 06161

CODY
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
Auto: INSIGNIA automat 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana oleju w układzie sprzęgieł 4x4 Twinster

Post autor: CODY » 20 gru 2024, o 11:55

wassermann pisze:
1 gru 2024, o 16:55
Twinster to sprzęgła takie same jak ma Haldex, więc ten sam olej BW nie dziwi. Konstrukcja Twinstera jest specyficzna, ale oba sprzęgła w nim to przecież „haldexy”.

M.
Jesteś w błędzie . Może tarcze są podobne , może zasada jest podobna ale tarcze , które załączają napęd na L/P stronę są w tym samym oleju co koła zębate prekazujące napęd z wału napędowego . Oddzielny olej jest do sterowania załączaniem sprzęgieł .Więc olej do Twinsera inaczej zwany dyfrem to olej przekładniowy 75W90 z dodatkiem LS , drugi do sterowania sprzęgłami to hydrauliczny jak do wspomagania kierownicy .

Czakee
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 5 lis 2024, o 19:46
Auto: Opel
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Gorlice

Re: Wymiana oleju w układzie sprzęgieł 4x4 Twinster

Post autor: Czakee » 1 sty 2025, o 12:08

Mam pytanie a trzeba odpowietrzać uklad czy tylko zalać i ma jezdzic

Awatar użytkownika
Nwk
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 10 lis 2024, o 14:35
Auto: Opel Insignia GSI
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2021
Miasto: Kędzierzyn-Koźle
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wymiana oleju w układzie sprzęgieł 4x4 Twinster

Post autor: Nwk » 4 sty 2025, o 09:08

Jest cała procedura odpowietrzenia. Trzeba mieć do tego komputer.

sayanx
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 10 lis 2019, o 22:45
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Limanowa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana oleju w układzie sprzęgieł 4x4 Twinster

Post autor: sayanx » 3 lut 2025, o 19:37

dokładnie dlatego poruszyłem ten temat bo ludzie leją zły olej do twinstera w poradach na fb jak i na stronie revanol mieli błąd i chyba dalej mają po konsultacji z kilkoma serwisami opla i telefoniczną rozmowa z serwisem ravenola wszystcu potwierdzili ze do twinstera lejemy olej hydrauliczny, taki sam jak do wspomagania. czyli jeszcze raz

Dyfer 75w90 LS

Twinster hydrauliczny

- Oplowski OE : 9316548

- Ravenol SSF
- FEBI 06161

żaden BW ! BW tylko do insigni A

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1697
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Wymiana oleju w układzie sprzęgieł 4x4 Twinster

Post autor: wassermann » 23 kwie 2025, o 13:25

CODY pisze:
20 gru 2024, o 11:55
Jesteś w błędzie . Może tarcze są podobne , może zasada jest podobna ale tarcze , które załączają napęd na L/P stronę są w tym samym oleju co koła zębate prekazujące napęd z wału napędowego . Oddzielny olej jest do sterowania załączaniem sprzęgieł .Więc olej do Twinsera inaczej zwany dyfrem to olej przekładniowy 75W90 z dodatkiem LS , drugi do sterowania sprzęgłami to hydrauliczny jak do wspomagania kierownicy.
Dziękuję za wyklarowanie i przyznaję Ci całkowitą rację! Wczoraj wymieniono olej przekładniowy u mnie. 870 ml wchodzi do "Twinstera", olej obsługuje koło zębate przeniesienia napędu z wału oraz sprzęgła wielotarczowe półosi.

Wymiana po prawie 7 latach i 95,000 km. Odczuwalna poprawa płynności pracy napędu przy ruszaniu oraz przejściu z hamowania silnikiem do rozpędzania. Poprawa odczuwalna szczególnie przy umiarkowanym sposobie jazdy.
Zdaniem mechanika olej wizualnie w dobrym stanie, tak więc mimo ostrego stylu jazdy sprzęgła jak dotąd nie zużyły się w sposób powodujący widoczną degradację oleju.


Co ważne dla użytkowników 2.0T 4x4: Dwa razy w życiu miałem komunikat "Napęd AWD wyłączony".
Raz przed laty, gdy po chwili pojawiły się inne błędy i silnik zatrzymał się - wówczas w krótkim czasie posypała się cewka zapłonowa jednego z cylindrów i samochód odłączał "zbędne" układy, począwszy od AWD.
Teraz ostatnio miałem po raz drugi ten niepokojący komunikat. Raz mi się pojawił i to wszystko, a od kolejnego włączenia zapłonu już się nie pojawiał i napęd działał. Po diagnozie - żadnych błędów układu AWD, ten jest sprawny. A co było? Znowu cewka! Kolejna zaczęła się sypać i komputer zapisał ponad 6000 wypadniętych zapłonów. Jeździłem "na włosku", a pojedynczy komunikat o wyłączeniu AWD był *jedynym* dostrzegalnym symptomem tego, że coś się dzieje z cewką i silnik lada chwila może odmówić posłuszeństwa.
Zatem - jak tylko zobaczycie w 2.0T LTG komunikat o wyłączeniu napędu AWD - kierujcie się do serwisu i proście o diagnozę cewek. Nie martwcie się tym, że "Twinster" być może mówi do widzenia, bo raczej nie. Martwcie się tym, że zaraz skończycie na lawecie po tym, jak poleci głupia cewka.

M.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9348
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 137 razy

Re: Wymiana oleju w układzie sprzęgieł 4x4 Twinster

Post autor: mazmarcin » 23 kwie 2025, o 20:29

Ja wymieniałem przy 100k ale już czułem że coś się dzieje , Trochę był ponoć przypalony. Po wymianie 30k i działa jak nowy . Może nadmiar momentu i ciężka noga zmęczyły olej :lol:

Czakee
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 5 lis 2024, o 19:46
Auto: Opel
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Gorlice

Re: Wymiana oleju w układzie sprzęgieł 4x4 Twinster

Post autor: Czakee » 29 kwie 2025, o 20:23

Witam
Mam problem zmienilem oleje dyfer, sprzęgła oraz skrzynka rozdzielacza pytam się mechanika czy jest jakaś opcja odpowietrzania on mówi że w jego kompie nie pokazuje mu takiej opcji. Po całej tej procedurze przejechałem 25 km i wyskoczył mi komunikat UKLAD NAPEDU AWD i za każdym razem jak odpalam auto wyswietla sie i jest brak napedu na tylna os. Pojechałem do innego mechanika podpiął kompa i mówi że ms procedurę odpouwtrzania zrobil ja dwukrotnie ale cały czas pokazuje ten błąd posprawdzał i mówi że raczej wszystko jest ok o co może chodzić

btmkce
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 10 paź 2024, o 05:38
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2020
Miasto: Altenkunstadt

Re: Wymiana oleju w układzie sprzęgieł 4x4 Twinster

Post autor: btmkce » 4 maja 2025, o 00:15

Hej,
czy ktoś wie dokładnie jaki ma być zastosowany olej w reduktorze skrzyni biegów (skrzynia kątowa, skrzynia transferowa, nie wiem która nazwa jest używana profesjonalnie. Nr części: 84079003. Ma bardzo duże wątpliwości co do oleju polecanego przez Ravenol (RAVENOL Transfer Fluid DTF-1) oczywiście nie jestem specjalistą więc jak najbardziej mogę się mylić i olej może być prawidłowy. Wracając do meritum, reduktor w Insignii B (84079003) jaki i również Insignii A (24265864) patrząc na schematy jest praktycznie identycznych (chodzi mi tu o budowę przekładni w środku) naturalnie obudowa delikatnie różni się ponieważ są w obu modelach inne rozwiązania podwozia oraz elementów przez nie biegnących. Mam nadzieję że obrazki się załadują :)
Bez tytułu.png
Przeszukuję internet około 3 dni, zagraniczne/polskie fora, może źle szukam :D. Napisałem do obsługi klienta, niestety...
Bez tytułu2.png
poradzili mi żebym pomocy szukał w ASO (pracuję poza granicami kraju), także postaram się w poniedziałek wykonać telefon.

Co do oleju DTF-1, widzę że Ravenol w opisie zaleca stosowanie tego oleju do "gwarantują doskonałe działanie aktywnej skrzynki transferowej, opracowany do zastosowania w elektronicznie sterowanych aktywnych przekładniach (skrzynkach) rozdzielczych (Active Transfer Case)."
Sugeruje się tym, że przeglądają zdjęcia tego podzespołu nie widzę nigdzie żadnego kabla/wtyczki, jest tylko wąż odpowietrzający. Na schematach też brak jakiejkolwiek elektroniki. Nie wiem czy jest to Active Transfer Case, nie mam co do tego żadnej wiedzy. Idąc tym tropem może powinien być stosowany olej ten z Insignii A (bodajże to ten? 93165383)

Od siebie dodam, przy pierwszej wymianie oleju w reduktorze, wymieniłem go na 75W90 do przekładni. Różnica była zauważalna. Posiadam pojazd ze skrzynią manualną i przy obciążeniu pojazdy, np. podjazdu pod stromą górkę, w chwili wciśnięcia do końca pedału sprzęgła, wydobywał się dźwięk mocnego strzału/stuku o sprężynującym charakterze dochodzącego z tyłów pojazdu. W pierwszej kolej myślałem że to TwinSter, wymieniłem w nim oleje lecz nie za bardzo to pomogło. Następnie wymieniłem olej w reduktorze i było to strzał w 10. Po parudziesięciu km przypadłość przestała występować, bajka. Drążąc inne tematy dotyczące modelu tego samochodu natrafiłem na informację, że jednak powinien iść ten cały DTF-1. Jeżdżę na nim około 2 tysiące km i mogę stwierdzić że jest coraz gorzej, a wyżej wymieniona przypadłość wróciła.

W skrócie, czy ktoś ma jakąś konkretną informację jak powinna iść tam oliwa :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”