Do realizacji wykorzystałem moduł UNI ADSS w wariancie ze sterowaniem "minusem". Zasada działania modułu jest taka, że po upływie określonego czasu od pojawienia się napięcia po zapłonie generuje impuls ujemny sumujący naciśnięcie przycisku deaktywującgo funkcję START/STOP w pojeździe.
Modulik ma możliwość ustawiania czasu opóźnienia impulsu (12 sek / 60sek) oraz długości impulsu ( 300 ms / 2000 ms). Ja wykorzystałem ustawienia defaultowe 12 sek i 300 ms.
Zamiast złącza mocującego przewody wlutowałem wprost do płytki. Nie jest to konieczne bo miejsca w na ulokowanie modułu w okolicy wyłącznika SS jest mnóstwo ale ja tak wolę Przewody to:
0V - ok. 15 cm
sygnałowy - ok. 15 cm
12V po zapłonie - długi przewód tak by sięgnął do skrzynki bezpieczników kierowcy
Instalacja modułu polega na połączeniu przewodu sygnałowego do odpowiedniego przewodu wiązki idącej od panelu przycisków w konsoli przy lewarku oraz zasilania modułu.
Zasilanie podciągnąłem z skrzynki bezpieczników, napięcie po zapłonie, bezpiecznik np. 36 lub 37.... podebrane za pomocą standardowego rozdzielacza dedykowanego dla bezpieczników Micro2.
Przewód zasilający moduł 0V dolutowałem do przewodu idącego na PIN 1 a przewód sygnałowy do PIN 4 wtyku panelu przełączników. Poniżej rozpiska złącza oraz widok wtyku (widok od przodu).
Aby dostać się do złącza panelu przełączników wystarczy zdjąć osłonę mieszka lewarka biegów np. korzystając z TEJ INSTRUKCJI. Jest to łatwe, wystarczy plastikowym narzędziem podważyć ramkę osłony od przodu i ją po prostu wyjąć. W przypadku skrzyni automatycznej aby móc wyjąć ramkę, należy przestawić lewarek na pozycję np. D lub N przy włączonym zapłonie, inaczej ramka nie wyjdzie.
Po wyjęciu osłony trzeba odłączyć małą wtyczkę idącą do sygnalizacji pozycji lewarka, a następnie sięgnąć do wtyku panelu przełączników i go wypiąć. Po dolutowaniu dwóch przewodów (nie lubię szybkozłączek itp ) trzeba jeszcze pociągnąć przewód zasilający 12V do skrzynki bezpieczników. Co prawda na małym wtyku od sygnalizacji pozycji lewarka przy skrzyni automatycznej jest jakieś 12V na PIN 1 ale nie wiem co to za sygnał (RAP Relay Coil Control ?) więc odpuściłem korzystanie z niego. Przewód 12V łatwo podciągnąć do skrzynki przeciągając go przez szczelinę dostępną po lewej stronie tunelu oraz prowadząc pod dolną osłoną kierownicy.
Filmik z montażu:
https://youtu.be/RWrf666s3T8?si=ERJNhk4c3NW0LzqD
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Deaktywacja START/STOP metodą elektroniczną
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6119
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 26 razy
- Otrzymał piwo: 90 razy
- Kontakt:
Deaktywacja START/STOP metodą elektroniczną
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 622
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Legionowo
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 34 razy
Re: Deaktywacja START/STOP metodą elektroniczną
Polecam ten sposób, mam już chyba z 2 lata i śmiga aż miło