--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
---------------------VIII ZLOT Insignia Club Polska 24-26.09 - fotorelacja
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Dodaj poradę aby posłużyła innym
Awatar użytkownika
Pro
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Pro » 21 wrz 2021, o 19:19

Zależy w którym miejscu uciąłeś oryginalna rurę. Na początku ma właśnie koło 55 mm średnicy, ale im dalej od przepustnicy (tudzież klapy gaszącej) to średnica zmniejsza się. Musisz dobrać.
O mniejsza średnicę dolotu bym się nie martwił, w D20DTR wyjście z turbo ma 38 mm, wejście I wyjście z IC chyba 45, a przy klapie gaszącej już 57, więc tak czy inaczej nie ma wszędzie tej samej średnicy. Zresztą, to jest tylko 170/210 KM, jeśli chodzi o moc to więcej można stracić na słabym turbo, czy wysokiej temperaturze w dolocie.

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 205
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: krupniok » 21 wrz 2021, o 19:27

Rozumiem. Ja właśnie odciąłem stosunkowo daleko i średnica wynosi właśnie ok 50mm. Widziałem, że ktoś uciął przy samej złączce i udało mu się nasunąć rurę bezpośrednio na przepustnicę bez łącznika. Nie ma tłumienia drgań, ale pomijamy łącznik. Teraz już za późno, także szukam rurki 50mm i dam znać czy przestało się wysuwać. Samo wysuwanie potęgują niewielkie ilości oleju które znajdują się w tym miejscu dolotu. Nie wiem czy to wada czy nie (dotychczas każdy mój turbo-samochód miał lekko zaolejony dolot-nie zamierzam panikować), ale dodatkowy poślizg sprawia, że rurze łatwiej się wyślizgnąć.

Idekdk
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 7 paź 2021, o 18:51
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Celestynów
Postawił piwo: 1 raz

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Idekdk » 13 paź 2021, o 19:39

clavikord pisze:
17 cze 2021, o 22:26
106kkm 2016 rok, tyle ze u mnie nie pękła rura tylko plastikowy zaczep w szybkozłączce Obrazek



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Czy ktoś wie jak zdjąć tą szybkozłączke i zdemontować rure z przepustnicy?

Awatar użytkownika
Pro
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Naprawa pękniętej rury dolotu B20DTH

Post autor: Pro » 14 paź 2021, o 20:20

Przekręcasz szary cienki pierścień w lewo i ciągniesz do siebie. Jeśli jest w stanie agonalnym, to się zacina. Przynajmniej u mnie tak było.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”