--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Insignia 2017 - next generation
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8945
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Insignia 2017 - next generation
Panowie jak działa kamera 360 w isii B?
Dzisiaj szwagier odebrał auto i nie wiemy jak to działa?
Jak to jest że pokazuje całe auto od dachu? Kamery chyba są w lusterkach.
Dzisiaj szwagier odebrał auto i nie wiemy jak to działa?
Jak to jest że pokazuje całe auto od dachu? Kamery chyba są w lusterkach.
- jurass
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
- Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: jesienne
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Insignia 2017 - next generation
Bo to obrazek tylko ten dach. Dwie kamery w lusterkach i po jednej z przodu i z tyłu, więc monitorują podłoże wokół auta i przestrzeń z przodu i z tyłu, na dach nie zaglądają. Jeżdżę teraz Iśką B z tym systemem.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Insignia 2017 - next generation
Myślę, że mogę podać informację, która ostatnio nie daje mi spokoju i spowodowała niemały zamęt w planach.
Znalazłem potwierdzenie w sieci, na niemieckich stronkach, w materiałach wydobytych przez kogoś z Opla DE:
- od lipca 2018 dostępna będzie Insi z silnikiem 1.6T 200 KM (EURO6c), manual
- od września 2018 dostępna będzie Insi z silnikiem 1.6T 200 KM (EURO6c), automat
- od maja 2018 niedostępna stanie się wersja 2.0T 260 KM (nie spełnia zaostrzonej normy EURO)
- benzyny 1.5T dostępne bez zmian, choć być może z 2-miesięczną przerwą produkcyjną w połowie roku
- diesle 1.6 i 2.0 110-170 KM dostępne bez zmian
- diesel biturbo 210 KM dostępny bez zmian
Tyle planów na 2018. Co potem - nie wiadomo.
No i pięknie, k... Człowiek rok temu łudził się jeszcze na V6, a teraz trzeba łapać 2.0T, póki istnieje...
Nie kumam o co chodzi z tymi normami. Bo taki np. Ford Mustang GT jest dostępny z silnikiem V8 poj. 5.0 450KM - i spełnia nową normę.
M.
Znalazłem potwierdzenie w sieci, na niemieckich stronkach, w materiałach wydobytych przez kogoś z Opla DE:
- od lipca 2018 dostępna będzie Insi z silnikiem 1.6T 200 KM (EURO6c), manual
- od września 2018 dostępna będzie Insi z silnikiem 1.6T 200 KM (EURO6c), automat
- od maja 2018 niedostępna stanie się wersja 2.0T 260 KM (nie spełnia zaostrzonej normy EURO)
- benzyny 1.5T dostępne bez zmian, choć być może z 2-miesięczną przerwą produkcyjną w połowie roku
- diesle 1.6 i 2.0 110-170 KM dostępne bez zmian
- diesel biturbo 210 KM dostępny bez zmian
Tyle planów na 2018. Co potem - nie wiadomo.
No i pięknie, k... Człowiek rok temu łudził się jeszcze na V6, a teraz trzeba łapać 2.0T, póki istnieje...
Nie kumam o co chodzi z tymi normami. Bo taki np. Ford Mustang GT jest dostępny z silnikiem V8 poj. 5.0 450KM - i spełnia nową normę.
M.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8945
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Insignia 2017 - next generation
czyli Juras jak złapiesz za płetwę to tego nie widać?
Sprawdzę po południu
Sprawdzę po południu
- etac
- Użytkownik
- Posty: 553
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
- Auto: brak
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: SBE
- Otrzymał piwo: 9 razy
- Kontakt:
Re: Insignia 2017 - next generation
jedna z zmian to dołożenie filtra cząstek stałych. także do benzyny.wassermann pisze:Myślę, że mogę podać informację, która ostatnio nie daje mi spokoju i spowodowała niemały zamęt w planach.
Znalazłem potwierdzenie w sieci, na niemieckich stronkach, w materiałach wydobytych przez kogoś z Opla DE:
- od lipca 2018 dostępna będzie Insi z silnikiem 1.6T 200 KM (EURO6c), manual
- od września 2018 dostępna będzie Insi z silnikiem 1.6T 200 KM (EURO6c), automat
- od maja 2018 niedostępna stanie się wersja 2.0T 260 KM (nie spełnia zaostrzonej normy EURO)
- benzyny 1.5T dostępne bez zmian, choć być może z 2-miesięczną przerwą produkcyjną w połowie roku
- diesle 1.6 i 2.0 110-170 KM dostępne bez zmian
- diesel biturbo 210 KM dostępny bez zmian
Tyle planów na 2018. Co potem - nie wiadomo.
No i pięknie, k... Człowiek rok temu łudził się jeszcze na V6, a teraz trzeba łapać 2.0T, póki istnieje...
Nie kumam o co chodzi z tymi normami. Bo taki np. Ford Mustang GT jest dostępny z silnikiem V8 poj. 5.0 450KM - i spełnia nową normę.
M.
-
- Użytkownik
- Posty: 183
- Rejestracja: 3 paź 2015, o 20:32
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Lublin
- etac
- Użytkownik
- Posty: 553
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
- Auto: brak
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: SBE
- Otrzymał piwo: 9 razy
- Kontakt:
Re: Insignia 2017 - next generation
ale to nie tylko Opel. Wszystkie marki zostały zmuszone do tej akcji. To Euro6 C
-
- Użytkownik
- Posty: 183
- Rejestracja: 3 paź 2015, o 20:32
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Lublin
Re: Insignia 2017 - next generation
Zgadza się, ale inni producenci będą mieć w ofercie jeszcze silniki o pojemności 2.0 i wyżej, a opel 1.6 maks...
Ja po tym 1.4T powiedziałem sobie, że nigdy więcej mniejszej pojemności niż 2.0 na budę cięższą niż 1700kg. Jestem już po prostu zrażony tym downsizingiem, więc pewnie następne auto już nie będzie u mnie insignią
Ja po tym 1.4T powiedziałem sobie, że nigdy więcej mniejszej pojemności niż 2.0 na budę cięższą niż 1700kg. Jestem już po prostu zrażony tym downsizingiem, więc pewnie następne auto już nie będzie u mnie insignią
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6058
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 84 razy
- Kontakt:
Re: Insignia 2017 - next generation
@wassermann może to chodzi o dostępność tylko na rynku niemieckim...? U nas te normy w zasadzie psu na budę...
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8945
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Insignia 2017 - next generation
To chodzi o to że nie mogą bez tych norm już nic wyprodukować chyba
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Insignia 2017 - next generation
Niestety, obowiązują także w Polsce!
Nadal nie znam odpowiedzi na zasadnicze pytanie - czy do 01.09.2018 można sprzedać nowy samochód nie spełniający normy EURO6c, czy zarejestrować?
Zmiana polega na tym, że EURO6c przejęło limity emisji po normie EURO6, ale zmieniła się procedura testowania na WLTP, który to sposób generuje więcej zanieczyszczeń, bo jest bardziej "realny". Wszystkie nowe auta po 01.09.2018 mają legitymować się wynikami spalania i emisji określonymi wg testu WLTP. Problem w tym, że urealnienie zasad testowania sprawiło, że część silników nie załapało się na limit norm. Wg starego testu spełniały EURO6, a wg nowego WLTP - już nie spełnią. Do nich zalicza się 2.0T. Generalnie trwa teraz "uzbrajanie" benzyn w filtry cząsteczek GPF (odpowiednik DPF w dieslach), żeby zmieściły się w normach wg nowych zasad testowania.
Ale to jeszcze nic. Na horyzoncie jest już EURO6d-TEMP, która jeszcze bardziej rygorystycznie określa testowanie emisji. Muszą być realne warunki drogowe (RDE). W kolejnych latach auta mają być poddawane testom RDE, ale ustanowiono współczynniki tolerancji. Np. w jeździe RDE mogą przekroczyć normę 2x. Rok później - 1.5x. Co roku trudniej. Dlatego już teraz powstają auta zgodne z 6d-TEMP. Lista:
https://www.adac.de/infotestrat/umwelt- ... fault.aspx
W Niemczech niektóre duże miasta zapowiadają, że za kilka lat do centrów będą wpuszczać auta tylko z 6d-TEMP.
Nadal nie znam odpowiedzi na zasadnicze pytanie - czy do 01.09.2018 można sprzedać nowy samochód nie spełniający normy EURO6c, czy zarejestrować?
Zmiana polega na tym, że EURO6c przejęło limity emisji po normie EURO6, ale zmieniła się procedura testowania na WLTP, który to sposób generuje więcej zanieczyszczeń, bo jest bardziej "realny". Wszystkie nowe auta po 01.09.2018 mają legitymować się wynikami spalania i emisji określonymi wg testu WLTP. Problem w tym, że urealnienie zasad testowania sprawiło, że część silników nie załapało się na limit norm. Wg starego testu spełniały EURO6, a wg nowego WLTP - już nie spełnią. Do nich zalicza się 2.0T. Generalnie trwa teraz "uzbrajanie" benzyn w filtry cząsteczek GPF (odpowiednik DPF w dieslach), żeby zmieściły się w normach wg nowych zasad testowania.
Ale to jeszcze nic. Na horyzoncie jest już EURO6d-TEMP, która jeszcze bardziej rygorystycznie określa testowanie emisji. Muszą być realne warunki drogowe (RDE). W kolejnych latach auta mają być poddawane testom RDE, ale ustanowiono współczynniki tolerancji. Np. w jeździe RDE mogą przekroczyć normę 2x. Rok później - 1.5x. Co roku trudniej. Dlatego już teraz powstają auta zgodne z 6d-TEMP. Lista:
https://www.adac.de/infotestrat/umwelt- ... fault.aspx
W Niemczech niektóre duże miasta zapowiadają, że za kilka lat do centrów będą wpuszczać auta tylko z 6d-TEMP.
- jurass
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
- Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: jesienne
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Insignia 2017 - next generation
Nie ma siły, cza zbierać na Tesle
Masakra z tym wycofaniem 2.0T. Wprawdzie brakowało mi w ofercie Iśki tego dwustukonnego z Astry, nie bardzo rozumiałem dlaczego do większego auta dają mniejszą jednostkę 1.5T, ale po jeździe 2.0T przecież się na niego nie przesiądę. Grzebnij tam wassermann jeszcze, może cóś o OPC jest?
Masakra z tym wycofaniem 2.0T. Wprawdzie brakowało mi w ofercie Iśki tego dwustukonnego z Astry, nie bardzo rozumiałem dlaczego do większego auta dają mniejszą jednostkę 1.5T, ale po jeździe 2.0T przecież się na niego nie przesiądę. Grzebnij tam wassermann jeszcze, może cóś o OPC jest?
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Insignia 2017 - next generation
czyli jednak przygodę z Oplem warto jednak zakończyć na Insignia A polift OPC
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Insignia 2017 - next generation
Nic nie mow Norbi!! Tak mnie kusi na takiego polifta opc w stalowym kolorze kombi, ze...
ale żona jest innego zdania
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ale żona jest innego zdania
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- jurass
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
- Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: jesienne
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Insignia 2017 - next generation
Aż mi się nie chce wierzyć z tym 2.0T. Jeszcze rozumiem, dla normalnych Isiek, jest dużo innych opcji silnikowych, ale co z GSi? Zniknie też? Nie wystarczy dodać po prostu tego GPFa?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Insignia 2017 - next generation
Fani marki zawsze mogą szarpnąć się na import używanego Buicka z USA lub Holdena z Australii
Nowa Insignia - Buick Regal lub Holden Commodore 2018 - występują tam w wersji 3.6 V6 310 KM.
Zaś OPC? Od momentu przejęcia przez PSA ten rozdział należy uznawać za historię...
Rok temu w lutym, gdy zobaczyłem że nie ma nowej Insi B z manualem, a moja dawał mi się we znaki jeszcze nierozgryzionym problemem z zacinaniem pedału sprzęgła, nagle przebudziłem się z myślą o zamianie tej 2.0T na nowe OPC - ale to było już za późno na składanie zamówień na Insi A. Na placach było kilka dostępnych, ale wszystko automaty. Okazało się wówczas, że mój dealer był skłonny przejąć ode mnie leasing i opchnąć mi nową, ale to była bardzo wstępna rozmowa, nie zobaczyłem żadnych kalkulacji, a że nie można było już skonfigurować nówki pod siebie, to porzuciłem eksplorację tego zawiłego tematu. Swoją szansę na OPC przespałem. Było brać OPC w 2015 w wynajem na 4 lata zamiast 2.0T na 3 lata, miałem takie oferty w garści, ale mimo to szkoda mi było ryzykować finansowo tych paru stów więcej miesięcznie. Z perspektywy czasu - zupełnie niepotrzebnie - no ale w życiu nie ma pewności, tak samo teraz nie wiem jak potoczą się u mnie w domu kolejne 2-3 lata. Inna sprawa, że nawet to 2.0T to na wyrost w stosunku do potrzeb, to tak czy tak marnowanie pieniędzy... Bardziej forma przyjemności. Może stąd takie wysokie średnie spalanie
Teraz w marcu czekają mnie intensywne działania, żeby zdecydować o sposobie pozyskania nowego auta, bo wynajem kończy mi się w październiku. A tu takie komplikacje z tym EURO6c :/ Skoda Superb też porzuca wersję 280 KM, a taki wypasiony Sportline to jedyna konkurencja, którą biorę pod uwagę dla Insi B. Dlatego wściekam się, że nikt nie potrafi jeszcze powiedzieć mi, czy po 01.09.2018 będzie można zarejestrować auto bez tej nowej normy. Możliwość zamówienia u producenta to jedno (załapać się przed wycofaniem modelu, ale nie robić tego za wcześnie), a możliwość rejestracji to drugie (a co będzie jak przyjdzie dzień po?)
M.
Nowa Insignia - Buick Regal lub Holden Commodore 2018 - występują tam w wersji 3.6 V6 310 KM.
Zaś OPC? Od momentu przejęcia przez PSA ten rozdział należy uznawać za historię...
Rok temu w lutym, gdy zobaczyłem że nie ma nowej Insi B z manualem, a moja dawał mi się we znaki jeszcze nierozgryzionym problemem z zacinaniem pedału sprzęgła, nagle przebudziłem się z myślą o zamianie tej 2.0T na nowe OPC - ale to było już za późno na składanie zamówień na Insi A. Na placach było kilka dostępnych, ale wszystko automaty. Okazało się wówczas, że mój dealer był skłonny przejąć ode mnie leasing i opchnąć mi nową, ale to była bardzo wstępna rozmowa, nie zobaczyłem żadnych kalkulacji, a że nie można było już skonfigurować nówki pod siebie, to porzuciłem eksplorację tego zawiłego tematu. Swoją szansę na OPC przespałem. Było brać OPC w 2015 w wynajem na 4 lata zamiast 2.0T na 3 lata, miałem takie oferty w garści, ale mimo to szkoda mi było ryzykować finansowo tych paru stów więcej miesięcznie. Z perspektywy czasu - zupełnie niepotrzebnie - no ale w życiu nie ma pewności, tak samo teraz nie wiem jak potoczą się u mnie w domu kolejne 2-3 lata. Inna sprawa, że nawet to 2.0T to na wyrost w stosunku do potrzeb, to tak czy tak marnowanie pieniędzy... Bardziej forma przyjemności. Może stąd takie wysokie średnie spalanie
Teraz w marcu czekają mnie intensywne działania, żeby zdecydować o sposobie pozyskania nowego auta, bo wynajem kończy mi się w październiku. A tu takie komplikacje z tym EURO6c :/ Skoda Superb też porzuca wersję 280 KM, a taki wypasiony Sportline to jedyna konkurencja, którą biorę pod uwagę dla Insi B. Dlatego wściekam się, że nikt nie potrafi jeszcze powiedzieć mi, czy po 01.09.2018 będzie można zarejestrować auto bez tej nowej normy. Możliwość zamówienia u producenta to jedno (załapać się przed wycofaniem modelu, ale nie robić tego za wcześnie), a możliwość rejestracji to drugie (a co będzie jak przyjdzie dzień po?)
M.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2018, o 23:07 przez wassermann, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Insignia 2017 - next generation
W polifcie ma sens tylko 2.8 T OPC lub biturbo. Ewentualnie ja mam pecha, bo co sprawdzę 2.0T to ma problemy z silnikiem, a i tak szybko się sprzedająkuba89 pisze:Nic nie mow Norbi!! Tak mnie kusi na takiego polifta opc w stalowym kolorze kombi, ze...
ale żona jest innego zdania
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Insignia 2017 - next generation
A ile tych poliftowych 2.0T już sprawdzałeś? Na poważnie pytam, bo interesuje mnie statystyka awaryjności.
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Insignia 2017 - next generation
Żeby nie skłamać 5 lub 6 i tylko jedna nie miała żadnych z silnikiem oczywiście według historii Aso.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1606
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Insignia 2017 - next generation
Ale co im było? Wymiana motoru, generalka? Niezła kiszka, co?
M.
M.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2018, o 23:46 przez wassermann, łącznie zmieniany 2 razy.