--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Jeżeli Twój problem nie pasuje do żadnego z wyżej wymienionych działów napisz go tutaj.
Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 7239
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 130 razy
Otrzymał  piwo: 88 razy
Kontakt:

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: dokia » 17 wrz 2022, o 12:43

@Radek84, zazdroszczę Ci udziału w wyścigach NASCAR 🤗 też na pewno nie jeżdżą tam żadne Insignie. I tak trochę rozmarzyłam się jakbym była na forum sportowych aut, a my niestety nie mamy nic sportowego w insigniach.

Od dzisiaj nowy taryfikator to raz, a dwa wrażenia wg mnie zależą od Nm 😁 jeździć już szybko nie będę😂. Ponieważ od maja mam czipa i 500Nm zaraz przy 3krpm to troszkę czasem jest niefajnie. Stwierdzam po czasie tym że producent zaprojektował auto i wszelkie softy stworzył tak aby było najbezpieczniej. Teraz latem czasem podczas szybkiego wyprzedzania czuję jak mi dupkę w ułamku sekundy nosi, oczywiście napęd auto wyprowadza, twinster jest jednak dobrym następcą haldexa. Ale... Zimą chyba trochę trzeba uspokoić się aby w drzewa nie wskoczyć, bo no odczuwam to jakby moc była za duża do możliwości auta. Dziwnie tak to odczuwam, jakby mały poślizg na suchym asfalcie, ale fakt, trzeba wziąć poprawkę na stan tego asfaltu i koleiny. Potwierdził ten fakt mój kolega który jadąc jako jej kierowca też przy nagłej zmianie pasa ruchu wraz z pedałem wciśniętym w podłogę ten uślizg też odczuł (ja obok też).

Reasumując: wrażenia jezdne super, ale czy po czipie nadal bezpiecznie czy po prostu fajnie bo tak chciałam? No nie wiem. Ale fajnie bo wszystkich oblece póki co, z porszakami też daję radę na autostradach👍
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1553
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: wassermann » 17 wrz 2022, o 18:52

Przy serii 2.0T też dupcia przy depnięciu do dechy i nagłej zmianie pasa potrafi minimalnie się uśliznąć. I to na suchym i z doskonałymi oponami. A ostatnio przy włączaniu się do ruchu ze skrętem 90 st. musiałem skontrować, bo but dno i niunia majtnęła tyłkiem za bardzo :) W suchy letni dzień.

M.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2022, o 18:57 przez wassermann, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 7239
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 130 razy
Otrzymał  piwo: 88 razy
Kontakt:

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: dokia » 17 wrz 2022, o 18:55

No tak jest. Ja boję się tego 😥 faktem jest że ruszam agresywniej niż starą Insignią na ośce i agresywniej zmieniam pasy ruchu, bo napęd na cztery buty daje tę pewność. No ale jednak, auto duże i ciężkie a powierzchnia styku z asfaltem na wszystkich czterech kołach łącznie zapewne jest zbliżona do powierzchni kartki formatu A4. Cały czas myślę o tej kartce 😂
Radio 357 :)

Radek84
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: Radek84 » 20 wrz 2022, o 14:39

dare50 pisze:
17 wrz 2022, o 10:32
Kolego @Radek84 i tu nie masz kompletnie racji, F1 to nawet nie będę dyskutował widocznie nie oglądasz nie znasz się, tak samo Nascar wiesz jak są budowane auta? widocznie też się nie znasz że podajesz jako przykład, a w rajdach przecież też jadą ośki więc z dupy te Twoje dywagacje, a teraz praktyka jeździłem ośką i jeżdżę 4x4 i nie powiem ze w zakrętach nic nie daje tylko trzeba umieć jeździć 4x4 bo jak ktoś jedzie 4x4 w zakrętach jak ośką to będzie pisał tak jak Ty .

Jeździłem amatorsko w rajdach, i po torach jak większość takich zapaleńców jak ja. Masz auto do opalania to próbujesz wszystkiego. Swego czasu miałem do tego przystosowane 3 auta (astra f c20xe)nie w jednym czasie i wiem co mówię i o czy mówię. W rajdach jeżdżą ośki i dlatego jest podział na klasy i moce. Więc moje dywagacje nie są z dupy. Pojedź do byle jakiej szkoły jazdy i pogadaj z ludźmi którzy mają o tym pojęcie.
Rozpierdziela mnie to jak powiesz człowiekowi który kupił auto 4x4 że w zakręcie nic mu to nie da. Każdy jeden odrazy odpala się jak czajnik z gwizdkiem.
Myślicie że opona jak jedzie na granicy przyczepności w zakręcie to siły występujące przy przyspieszaniu, czy zwalnianiu autem 4x4 jej pomagają utrzymać to auto w zakręcie? Chyba jasne jest że każdy ruch w jedną czy druga spowoduje uślizg, czy to 4x4 czy ośka, a biorąc pod uwagę masę 4x4 jest cięższe i opona w zakręcie ma więcej roboty.

Dodano po 17 minutach 16 sekundach:
dare50 pisze:
17 wrz 2022, o 10:32
trzeba umieć jeździć 4x4 bo jak ktoś jedzie 4x4 w zakrętach jak ośką to będzie pisał tak jak Ty .
Zdrac te tajemnicę jak się jeździ w zakrętach autem 4x4.
Ja ci zdradzę moje doświadczenia właśnie z rajdów. Jak dasz dużo gazu w mocnym 4x4 całe auto zaczyna płurzyc bokiem i albo mocna kontra i więcej gazu, albo mniejsza i ujmujesz gazu, ale nawet osoba zangażowana w Motorsport zdarza się przesadzić i auto obraca, ale to jest jazda na maksa, a o kierowcach cywilnych myślę że 90% skończyło by na drzewie lub rowie. Ośka jeżeli ma przejechać zakręt bez zarzucania czy wyplucia auta przodem zrobi to z tą samą prędkością co czterolap.

Dodano po 4 minutach 48 sekundach:
dokia pisze:
17 wrz 2022, o 12:43
@Radek84, zazdroszczę Ci udziału w wyścigach NASCAR 🤗 też na pewno nie jeżdżą tam żadne Insignie. I tak trochę rozmarzyłam się jakbym była na forum sportowych aut, a my niestety nie mamy nic sportowego w insigniach.
No trochę wspólnego ma Buick Regal to chyba amerykański odpowiednik insigni

Dodano po 4 minutach 18 sekundach:
Wystarczy jeden wypad na tor i obczaic zakręt który na maksa przejedzie się np 120 z napędem 4x4. Potem proponuje odpiąć wtyczkę od tylnego napędu i gwarantuje że ten sam zakręt pokonacie z tą samą prędkością.

Dodano po 14 minutach 22 sekundach:
dokia pisze:
17 wrz 2022, o 12:43
Od dzisiaj nowy taryfikator to raz, a dwa wrażenia wg mnie zależą od Nm 😁 jeździć już szybko nie będę😂. Ponieważ od maja mam czipa i 500Nm zaraz przy 3krpm to troszkę czasem jest niefajnie. Stwierdzam po czasie tym że producent zaprojektował auto i wszelkie softy stworzył tak aby było najbezpieczniej.
Poprzednio miałem Vectrę c z silnikiem z20net zrobionym na 308koni i 476Nm na 3 biegu przy 140km/h jak się wcislo gubiła trakcję, ale i tak jazda nią powodowała uśmiech na twarzy.

norbi333
Ekspert
Posty: 5077
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: norbi333 » 20 wrz 2022, o 15:49

Radek84 pisze:
16 wrz 2022, o 16:59
Zapomniałem o temacie i nie zaglądałem. Dzisiaj odgrzeję i nadal będę się upierał, że napęd 4x4 absolutnie nic nie daje w zakręcie. Każdy kto ścigał się trochę po torze to wie.
Jeździłem amatorsko po torach przednio napędówkami i 4x4 i napęd sporo daje

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2126
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 25 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: dare50 » 20 wrz 2022, o 16:53

Norbi nie ma co dyskutować bo widzę że zjadł wszystkie rozumy skoro twierdzi że w zakręcie 4x4 jedzie tak samo jak oska, szkoda czasu na na to .

Radek84
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: Radek84 » 20 wrz 2022, o 18:44

Nie nie zjadłem po prostu nie chce żeby ludzie ślepo wierzyli w marketing.
Napisałem jak sam możesz sprawdzić różnicę.
Tak na szybko znalezione w sieci https://autokult.pl/30967,naped-na-czte ... reguly-nie
Czy tutaj test przejazdu po mokrym torze - popatrzcie na średnie prędkości
https://www.auto-swiat.pl/testy/porowna ... ka/hmepk66

Nie twierdzę że napęd 4x4 jest be. Bo i owszem auto jest stabilniejsze, łatwiej szybko wyskoczyć z bocznej drogi, ale nie wierzcie w to że zakręt pokonacie z większą prędkością bo jest to nie prawdą. Był tu na forum człowiek który ze swoim autem wystąpił na youtubie zachar... i z tego co pamiętam po odwiedzinach w szkole bezpiecznej jazdy też był rozczarowany bo to co mu zachwalali sprzedawcy w salonie życie trochę zweryfikowało.

Dodano po 44 minutach 17 sekundach:
dare50 pisze:
20 wrz 2022, o 16:53
Norbi nie ma co dyskutować bo widzę że zjadł wszystkie rozumy skoro twierdzi że w zakręcie 4x4 jedzie tak samo jak oska, szkoda czasu na na to .
Zastanów się lepiej czy nie mam trochę racji.
Twoja wypowiedź jest trochę chamska w stylu nie ma co z głupim dyskutować.

Norbi skoro ścigales się po torach i takim napędem i takim to nie wierzę, że zauważyłeś jakąkolwiek różnicę w pokonywaniu szybkich zakrętów.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 7951
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 16 razy
Otrzymał  piwo: 90 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: mazmarcin » 20 wrz 2022, o 19:33

Ale żeś się na ten tor uparł. Tu chodzi o normalną jazdę w nienormalnych polskich warunkach. Tu się AWD bardzo przydaje przy większej mocy.
I to codziennie.

Radek84
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: Radek84 » 20 wrz 2022, o 19:48

Fakt uparłem się na tor czy szkole bezpiecznej jazdy bo tylko tam można to sprawdzić na własnej skórze w bezpiecznych warunkach dla siebie i auta.
Uparłem się między innymi dlatego, że szwagier kupił audi a4 ze stałym napędem 4x4 i też w salonie sprzedawca mu cudów na opowiadał o przyczepności, a ten zachwycony pojechał to sprawdzić i się przejechał. Potem przeżywał że wszedł w zakręt z tą samą prędkością co poprzednim autem i go wypluło z tego zakrętu bokiem. Na szczęście bez żadnych szkód.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2022, o 19:54 przez Radek84, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 7951
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 16 razy
Otrzymał  piwo: 90 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: mazmarcin » 20 wrz 2022, o 19:53

Całe życie jeździłem ośką w manualu, ostatnio to był polift BiTurbo po czipsie i byłem zachwycony. Tylko że tylko na suchym. Teraz dopiero wiem że można się odbić szybko i skutecznie. Tam jest super na suchym i prostym a tu zawsze. A patrząc po Twoim loginie to jestem o dwie pary lat starszy i trochę km rocznie robię gdzie mi się ciągle spieszy :lol:

Radek84
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: Radek84 » 20 wrz 2022, o 19:58

Dlatego ja podkreślę to jeszcze raz nie twierdzę, że ten napęd jest zły. Owszem jest lepszy pod każdym względem. Samo odczucie komfortu podróżowania jest lepsze że względu na stabilność. Ja mam przód napęd i jeśli chodzi o komfort jest to najgorszy możliwy rodzaj.

Sam też nauczyłem się że kupno typowo torowych opon slick do auta, które ma seryjne zawieszenie mija się z celem. Założenie było takie, że będzie szybciej w każdym calu, a wyszło że przeciążenia były tak wielkie, że auto gubiło geometrię na zbyt miękkich gumach zawieszenia i czasy były gorsze.
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2022, o 20:04 przez Radek84, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 1375
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: Mateo » 20 wrz 2022, o 19:59

A próbowałeś moze roznicy na drodze nieodśnieżonej, gdzie problemem jest ruszenie a co gorsza normalna jazda? Polecam test... 4x4 nie tylko jest do szpanowania - pomoże, i to w wielu przypadkach. Osobiście po ostatniej zimie nie kupiłbym już auta bez awd... No i latem to samo, ostatnio (wiem, że nie powinienem) ścigałem się z Superbem TDI 190 KM, nie wiem czy to przypadek, czy może koleś przeszarżował, ale ja przeleciałem kombinację zakrętów normalnie, aczkolwiek dosyć ostro, a gość skończył na łące.
Obrazek

Radek84
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: Radek84 » 20 wrz 2022, o 20:07

No i ja znowu powiem tor, tor, tor i próby na własnym aucie. Odpada wtedy różnica w oponach, zawieszeniu i ogólnym stanie auta. Przejechać parę okrążeń z napędami, a potem bez (wystarczy odpiąć jedna wtyczkę) ale uwaga będą błędy do skasowania.

Swoją drogą Insignia B w porównaniu do A jedzie o niebo lepiej po zakrętach. Opel tu zrobił naprawdę kawał dobrej roboty.

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 1375
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: Mateo » 20 wrz 2022, o 20:13

Tutaj zeby porównać gruszki z gruszkami powinienes miec ten sam model FWD/RWD do porownania z AWD, nic nie da porównywanie różnych modeli samochodów.. każdy będzie mieć inny charakter na torze. Nawet jakbyś wziął IB FWD i IA AWD to nie będzie miarodajny test...
Obrazek

Radek84
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: Radek84 » 20 wrz 2022, o 20:15

Oczywiście
Wyżej wstawiłem link z takich porównań

xul
Klubowicz
Posty: 1704
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 59 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: xul » 20 wrz 2022, o 20:51

Porównanie FWD i AWD w przypadku IA mogłoby być kłopotliwe, bo tył jest dołączany i nie wiem czy jest opcja spięcia na stałe np.: w trybie SPORT/OPC, a do tego w przypadku 4x4 występowała szpera z tyłu, co też ma wpływ na prowadzenie samochodu. Niemniej wersja AWD w przypadku Insigni ma lepsze rozłożenie masy, bo jednak jest te parę dodatkowych kilogramów na tylnej osi, choć tych jej akurat nie brakuje ;)
I jak dla mnie porównanie, które wrzuciłeś nie odzwierciedla sedna problemu, bo to są SUV'y, auta zaprojektowanie do jeżdżenia po krawężnikach w mieście, a do tego w 3 na 5 przypadków przy 4x4 są lepsze osiągi, a gorsze ma tylko Opel i Nissan, które nie mają jakiegoś mega doświadczenia w robieniu napędu 4x4 dla osobówek. Nie licząc terenówek, to tylko sporadyczne modele miały 4x4 z tego co kojarzę.

Radek84
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 17 lut 2020, o 18:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Piotrków Trybunalski
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: Radek84 » 20 wrz 2022, o 21:17

To że suvy nie ma znaczenia. Grunt że te same modele i silniki, a mi chodzi o czasy przejazdu toru. Wiadomo że 4x4 lepiej wystartuje, ale średnia prędkość przejazdu toru zobacz jakie znikome są różnice nie cały 1 km/h to chyba świadczy o tym że nie ma przepaści w napędach tym bardziej że tor mokry powinien być na + dla 4x4, a raczej błąd ludzki w sensie że ciężko jest pojechać idealnie tak samo.

xul
Klubowicz
Posty: 1704
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 59 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: xul » 21 wrz 2022, o 05:55

Logiczne jest, że przy identycznych parametrach silnika na torze wyścigowym AWD będzie tracić, ze względu na straty generowane przez napęd. A to, że SUV, wg mnie, ma znaczenie, wysoki środek ciężkości, miękkie zawieszenie oraz balonowe gumy na dzień dobry ograniczają prędkość w zakręcie. Wydaje mi się, że najbardziej miarodajny byłby test tego samego modelu w identycznej konfiguracji (oprócz napędu) z doprowadzoną mocą na kołach do tego samego poziomu. Przekazujesz 200 czy 300 KM na asfalt i który napęd lepiej to wykorzysta.

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 310
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: Pro » 21 wrz 2022, o 06:26

Chwilą chwilą, temat jest o 4x4 w IB czy ogólnie o 4x4? Przecież to bez sensu porównywać zwykły mechaniczny 4x4 z haldexem 1 Gen czy Twinsterem. Gdyby napędy były takie same, to nikt by się nie pchał w coraz droższe rozwiązania, sterowania i cały czas byłby napęd 4x4 z czasow Jeepa Willysa, a o mechanizmach różnicowych z podwyższonych tarciem wewnętrznym nikt by nie słyszał.
Jedyny miarodajny test to IB z 4x4 i bez. I w tym przypadku śmiem twierdzić, że w szybkich, ciasnych zakrętach 4x4 będzie szybsze i bardziej przewidywalne.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1553
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Napęd 4x4 możliwości, wrażenia

Post autor: wassermann » 21 wrz 2022, o 11:15

xul pisze:
20 wrz 2022, o 20:51
Porównanie FWD i AWD w przypadku IA mogłoby być kłopotliwe, bo tył jest dołączany
Nie dołączany, ale zapięty na stałe w zmiennym stopniu. Tylko przy hamowaniu z uaktywnionym ABSem napęd na tył jest rozłączony.

A co do napędu w IB, to gdyby miała mocniejszy silnik, to można by zakręty pokonywać nadsterownie także na suchym. A tak to tylko zimą. Co i tak jest trudne, bo auto jest ciężkie i siłą rzeczy potrzebuje miejsca na chodzenie bokiem. Powiem tyle, że o ile FWD (bez aktywnej szpery eLSD) zawsze będzie podsterowne, a jak bardzo podsterowne to zależy od masy całkowitej i od jej rozkładu, to Insignia B 4x4 jest albo podsterowna (jeśli wejdzie się za szybko w zakręt poza przyczepność przedniej osi ze skręconymi kołami), albo neutralna (jeśli przed zakrętem odpowiednio się wyhamuje, a potem przy jego pokonywaniu użyje odpowiednio dużo gazu) albo nadsterowna - jeśli przesadzi się z gazem na mocno śliskiej nawierzchni.
Idealnym testem jest długi ciasny łuk o jednorodnej krzywiźnie, np. wjazd na autostradę, w którym można wyczuć granicę przyczepności i cisnąć coraz mocniej gaz dopóki opony nie zaczną puszczać, wówczas daje się spokojnie wyczuć jak samochód ucieka bokiem, ale dosłownie odrobinę, po czym można delikatnie odpuścić.
Przyznam, że uwielbiam korzystać z jej możliwości, np, na dość ciasnym rondzie (no, nie za ciasnym, bo to krowa i felg szkoda by było). Brakuje wówczas bardziej bezpośredniego układu kierowniczego, ale samochód jedzie jak wagonik wstawiony w szyny, także przy zmianie kierunku (przy opuszczaniu ronda.)

M.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”