--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
---------------------VIII ZLOT Insignia Club Polska 24-26.09 - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie

Jeżeli Twój problem nie pasuje do żadnego z wyżej wymienionych działów napisz go tutaj.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Vexator
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 4 sie 2021, o 11:23
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie

Post autor: Vexator » 16 wrz 2021, o 07:14

Hej,
na stronie dilera jest napisane że powinienem od 0 do 100 przyśpieszać w "8,9 (9,2)" sekundy. Niestety, którykolwiek z tych czasów by nie brać, w rzeczywistości nie jest tak kolorowo.
Jadąc na automacie wychodzi mi 11s.
Zmieniając biegi ręcznie*, startując z wciśniętego hamulca i gazu jednocześnie - 10s.

Jak się pozbyć tej nadmiarowej sekundy?
Astrą w automacie na auto robiłem czasy katalogowe, a zmieniając ręcznie jeszcze niższe.

* - by być dokładniejszym, to po przełączaniu na manualną zmianę i tak biegi same się zmieniają na długo przed czerwonym polem :/

Awatar użytkownika
marcinmg
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
Auto: Insignia BiTurbo ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: mazowieckie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie

Post autor: marcinmg » 16 wrz 2021, o 12:16

Przypominam że start zależy od przyczepności opon a więc i nawierzchni a biegi powinno się zmienia tak by dojść do mocy maksymalnej czyli w dieslu ok 4000- 4400

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 6743
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 73 razy

Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie

Post autor: mazmarcin » 16 wrz 2021, o 17:14

No moją tylko że D20DTR raz sprawdziłem w automacie w sporcie pełny bak i około 250 kg załadowane pokazała 8,4 s. Więc myślę że na pusto sam kierowca fabryczne 8 pokaże spokojnie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Pro
Użytkownik
Posty: 105
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie

Post autor: Pro » 16 wrz 2021, o 18:10

11 sekund to sporo. Pytanie czy silnik jest w dobrej kondycji, jak było wspomniane wyżej jaka nawierzchnia, a i szczegóły jak zapełnienie dpf czy stan zawieszenie wchodzi w grę.

Mazmarcin: miałeś te zakładkę w zegarach od początku, czy coś kombinowałeś z rozszerzaniem zegarów?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 6743
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 73 razy

Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie

Post autor: mazmarcin » 16 wrz 2021, o 18:23

Tak rozszerzyłem. Widzisz chyba że licznik jest ze skórką OPC . W menu OPC jest tez doładowanie , temperatura przekładni i inne rzeczy mniej lub bardziej potrzebne.
Jak byś był gdzieś w moich stronach to możemy Ci też zrobić ;)

Awatar użytkownika
Vexator
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 4 sie 2021, o 11:23
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie

Post autor: Vexator » 16 wrz 2021, o 20:36

Nawierzchnia sucha, opony zagrzane. Pisk opon ułamek sekundy (kontrola trakcji wyłączona)
Obroty powinny dojść do czerwonego przy manualnej zmianie. Po coś to jest na zegarach.
Kondycja silnika bliżej nie określona, kupiona używka 3 tygodnie temu. 125kkm na liczniku.

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 6743
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 73 razy

Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie

Post autor: mazmarcin » 16 wrz 2021, o 20:41

Też pewnie rozmiar kół robi znaczenie. Ciekawe jak ma się do tego dpf który ma sie za chwilę wypalić bo ma z 80% a taki świeżo wypalony?

Awatar użytkownika
Vexator
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 4 sie 2021, o 11:23
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie

Post autor: Vexator » 16 wrz 2021, o 20:52

Mój DPF jest czysty (według opl monitora).
Przyspieszenie mierzone w torque, z GPSa, więc tu rozmiar gumy nie ma znaczenia ;)

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 6743
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 73 razy

Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie

Post autor: mazmarcin » 16 wrz 2021, o 20:59

No właśnie ma. Bo na felach 20 i 17 będzie pewnie jakaś różnica. Tak samo jak przy spalaniu.

Awatar użytkownika
Vexator
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 4 sie 2021, o 11:23
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie

Post autor: Vexator » 16 wrz 2021, o 21:00

Ale nie jeśli odległość jest z GPSa a nie z samochodu.

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 6743
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 73 razy

Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie

Post autor: mazmarcin » 16 wrz 2021, o 21:02

No a opory toczenia i inne pierdy?
Jak by był zwykły ręczny to czasem tak jak na jednym ząbku ;D

Awatar użytkownika
Pro
Użytkownik
Posty: 105
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie

Post autor: Pro » 16 wrz 2021, o 21:20

Różnica jest na bank. Na mniejszym kole, przy tym samym momencie mamy większą siłę na kole (krótsze ramię), tak jak na większym kole siłą jest mniejsza, ale koło ma większą prędkość liniowa (przy tej samej prędkości obrotowej). Między innymi dlatego lokomotywy towarowe mają mniejsze koła niż pasażerskie ale! Jaki to ma wpływ na czas do setki i czy będzie to sekunda? Nigdy tego nie porównywałem i szczerze wątpię
Powracając do tematu, szukałbym albo błędu pomiarowego, albo czegoś w silniku. Czesto wypala Ci się dpf? Jak z zużyciem paliwa? Przeglądałeś rury układu dolotowego? Nie widać nigdzie uszkodzeń lub śladów oleju?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1495
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie

Post autor: wassermann » 16 wrz 2021, o 22:54

Jak wdepniesz do deski (kickdown), to przecież biegi nie dają się zmieniać ręcznie nawet w pozycji "M" - tylko przełączają się z automatu - i jest komunikat "zmiana biegu niemożliwa." Zmiana jest w takim punkcie jak zaprogramowano w fabryce dla poszczególnych biegów.

M.

Awatar użytkownika
Vexator
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 4 sie 2021, o 11:23
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH[LFS] - kiepskie przyśpieszenie

Post autor: Vexator » 17 wrz 2021, o 07:57

Pro pisze:
16 wrz 2021, o 21:20
Powracając do tematu, szukałbym albo błędu pomiarowego, albo czegoś w silniku. Czesto wypala Ci się dpf? Jak z zużyciem paliwa? Przeglądałeś rury układu dolotowego? Nie widać nigdzie uszkodzeń lub śladów oleju?
samochód dopiero 1500km ze mną zrobił, z czego pierwsza jazda to było 2x350km i wtedy DPFa porządnie przedmuchałem, a teraz też jak już wsiadam, to robię po 20km z prędkością ~120 więc nawet nie wiem kiedy się wypala.
Zużycie chyba w normie? Od 6.7 na trasie (prędkości ~130) po 14 w korku.
Filtr powietrza czysty i raczej dalej nie zajrzę ;)
Śladów oleju nie ma. Jak go kupowałem, to silnik nie był umyty i wycieków nie zauważyłem.

Fajnie byłoby dać wsiąść za kółko komuś kto już taką ma i mógłby powiedzieć czy to jedzie jak powinno.
Może na hamownię zabrać by sprawdzili czy kucyki gdzieś nie uciekły?
wassermann pisze:
16 wrz 2021, o 22:54
Jak wdepniesz do deski (kickdown), to przecież biegi nie dają się zmieniać ręcznie nawet w pozycji "M" - tylko przełączają się z automatu - i jest komunikat "zmiana biegu niemożliwa." Zmiana jest w takim punkcie jak zaprogramowano w fabryce dla poszczególnych biegów.
to wiem, tylko zaskakuje mnie że w Astrze z B16DTH w automacie na "M" samo zmieniało dopiero po dotknięciu czerwonego pola, a tutaj na duuuużo wcześniej

Dodano po 4 minutach 29 sekundach:
p.s.
Pro pisze:
16 wrz 2021, o 21:20
Różnica jest na bank
może jak by jeździć wyczynowo, to faktycznie brałoby się pod uwagę nawet to by zakładać mniejsze felgi by masa była bliżej środka... ale to i tak 2 sekundy na okrążenie a nie 1 przy 0-100 ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”