------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska 11-13.09 - fotorelacja
--------------------
------------------------Opel poszerza paletę zespołów napędowych w modelu Insignia - KLIK
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Jeżeli Twój problem nie pasuje do żadnego z wyżej wymienionych działów napisz go tutaj.
ODPOWIEDZ
Marek0
Użytkownik
Posty: 162
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: Marek0 » 16 cze 2020, o 12:16

1.5 diesel osiagi mierne,moment może zaskakiwać ale nie przekłada się do przyspieszenia. Można kupić mocniejszy ,no ale najsłabszy powyżej 10s 😥 Na najsłabszą benzynę trzeba nowe określenie niż KLEKOT. Dopiero będzie wył jak trochę mocniej potraktuje się pedał przyspieszenia, plus trzy cylindry . Ciekawe jakie będą dźwięki przy tak dużym aucie😂. Rzekomo w 2024 ,czy 2026 ma być powrót do dużych silników i odejście od litrowych, ale nie wiem czy to prawdziwe info.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1322
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: wassermann » 16 cze 2020, o 13:19

JaMi pisze:
16 cze 2020, o 12:08
jakie osiągi ma "stare" 2.0 wg danych katalogowych?
2.0 - 260 KM / 400 Nm / AT8 / 4x4 - 7.3s, 250 km/h (Grand Sport)
I uśrednione dane z testów prasowych
http://www.zeperfs.com/fiche6755-opel-i ... -t-4x4.htm

M.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2923
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 49 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: Rooff_ » 16 cze 2020, o 14:00

Marek0 pisze:
16 cze 2020, o 12:16
1.5 diesel osiagi mierne,moment może zaskakiwać ale nie przekłada się do przyspieszenia. Można kupić mocniejszy ,no ale najsłabszy powyżej 10s 😥 Na najsłabszą benzynę trzeba nowe określenie niż KLEKOT. Dopiero będzie wył jak trochę mocniej potraktuje się pedał przyspieszenia, plus trzy cylindry . Ciekawe jakie będą dźwięki przy tak dużym aucie😂. Rzekomo w 2024 ,czy 2026 ma być powrót do dużych silników i odejście od litrowych, ale nie wiem czy to prawdziwe info.
Planują wprowadzenie nowych norm emisji w odniesieniu do pojemności skokowej silnika (czy tam cylindra, ale to w sumie na jedno wychdzi). Będzie się bardziej opłacało robić większe pojemności, bo powinna być "lepsza" norma.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Marek0
Użytkownik
Posty: 162
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: Marek0 » 16 cze 2020, o 14:37

Czyli jest to prawda. Osobiście mi starczyłby 1.8L 200K ,plus trwałość silnika.

Marek0
Użytkownik
Posty: 162
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: Marek0 » 19 wrz 2020, o 19:30

Jest już cennik polifta ,najtańszy narazie diesel 3 cylindrowy ,bo benzyna z trzema narazie nie dostępna, ciekawe dlaczego ,ale wcale mnie to nie martwi 😁.

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 5255
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 40 razy
Kontakt:

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: yerry » 19 wrz 2020, o 22:30


Awatar użytkownika
Wonkybusiness
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2020, o 11:39
Auto: Insignia
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Bełchatów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: Wonkybusiness » 21 wrz 2020, o 06:39

Czekam na jakieś demo w salonie żeby oblukać te isia „nową” 😆 jak narazie lipa te silniki. 1.5t już nie ma?

Marek0
Użytkownik
Posty: 162
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: Marek0 » 21 wrz 2020, o 07:32

2.0T 170KM ,czy 200KM lepiej wygląda od 1.5T. Nie jestem znawcą ,dlatego z niechęcią podchodzę do wyłączenia dwóch cylindrów gdy nie potrzeba mocy. Napewno jest to dodatkowy mechanizm czyli potencjalne problemy . Chyba za to jest odpowiedzialny rozrząd, który będzie bardziej skomplikowany. Silnik fajny ale wolę bez takich cudów i poświęciłbym trochę więcej paliwa, wiadomo po co to. No ale jesteśmy na takie rzeczy zmuszeni ,to nie wynalazek opla tylko.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1322
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: wassermann » 21 wrz 2020, o 11:42

Technologia odłączania cylindrów nie jest nowa i ma sporą historię w "zamorskich" jednostkach V8 i V6.

M.

JaMi
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: JaMi » 21 wrz 2020, o 12:02

mam kilkumiesięczne doświadczenie z silnikiem 1.5 VW, w którym 2 cylindry są co chwilę odłączane. Działa to bardzo dobrze, poza sygnalizacją w zegarach, kierowca nie ma pojęcia, że jedzie na 2 cylindrach. Silnik zużywa zadziwiająco małe ilości benzyny.... :o

Awatar użytkownika
Wonkybusiness
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2020, o 11:39
Auto: Insignia
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Bełchatów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: Wonkybusiness » 26 wrz 2020, o 11:57

Skonfigurowałem grand sport i sports tourer na fullu z silnikiem 2.0 wyszło 191 i 198 tys 🤔 wersji gsi jeszcze nie ma tylko jakaś gsi line i gsi line+. Jak za Opla to cena spoko czy za duża? Co myślicie? Ps. Mega mi się podoba tem niebieski i 20 calowe felgi ☺️☺️

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1322
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: wassermann » 28 wrz 2020, o 10:01

Swoboda wyboru średnicy i wzoru obręczy w Insignii B FL jest żenująca. Czytaj: Prawie nie występuje.

Do każdej wersji wyposażenia przypisana jest jedna, czasem dwie felgi. I nie ma tak, że klient chce 20" albo ładniejszy wg niego wzór 18", to dopłaca i ma. W niemieckim cenniku to samo.

M.

Awatar użytkownika
jurass
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: (pod)Stolyca
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: jurass » 28 wrz 2020, o 12:20

Wonkybusiness pisze:
26 wrz 2020, o 11:57
Jak za Opla to cena spoko czy za duża? Co myślicie?
Jak dla mnie dużo, ale ja mam za dobrą pamięć. Z drugiej strony świat gna do przodu... :? Ale wiesz, że być może możesz liczyć na ok. 15% upustu?

wassermann pisze:
28 wrz 2020, o 10:01
Swoboda wyboru średnicy i wzoru obręczy w Insignii B FL jest żenująca.
Też to zauważyłem. Myślałem najpierw, że to jakiś błąd w konfiguratorze. :lol: Biorąc pod uwagę takie rzeczy oraz ofertę napędowo-cenową, podtrzymuję opinię, że marnie to wygląda. Ale może jestem zbyt wymagający.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1322
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: wassermann » 5 paź 2020, o 11:02

Cena bazowa Insignii Grand Sport GSi 2.0T 260 KM w 2018 r. - 168,000 zł

Cena bazowa Insignii Grand Sport GSi 2.0T 230 KM w 2020 r. - 204,200 zł

W 2018 trzeba było dopłacić 4000 zł za koła 20", teraz są w cenie. Ale foteli sportowych tak samo nie ma w tej cenie - trzeba dorzucić 14,000 zł. Nie ma wielu innych dodatków, w tym asystentów. Co ciekawe, cenniki mówią o kamerze cofania (cyfrowej), ale nie 360 st. ?!? Wyświetlacz projekcyjny kierowcy (HUD) występuje tylko w pakiecie z aktywnym tempomatem (którego ja akurat bym nie potrzebował), za 4900. Generalnie skok ceny o ponad 20%

I w sumie nie wiadomo szczegółowo czym "w bebechach" GSi różni się od innych, od czasu gdy w 2019 zmienili piasty kół na standardowe. Być może uprościli w podwoziu więcej, czym się nie chwalą. Ponadto nie wiadomo np. czy oprogramowanie skrzyni w trybie Sport jest inne.

M.

Awatar użytkownika
jurass
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: (pod)Stolyca
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: jurass » 5 paź 2020, o 12:56

Ta cena GSi jest śmieszna. Zamiast GSi w takiej cenie brałbym w ciemno tańszego :o Superba 272 KM.

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 5255
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia 2.0T 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 40 razy
Kontakt:

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: yerry » 13 paź 2020, o 15:49

Zapowiadają dwa nowe silniki: benzyna 170KM i diesel 174KM

https://portal.insignia-club.pl/nowe-siliniki-insignia/

JaMi
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: JaMi » 13 paź 2020, o 19:10

diesel 174KM to chyba stary znajomy dostosowany do najnowszej normy EURO? 4KM więcej cieszą, choć znaczenia nie mają, podobnie jak spadek momentu obrotowego (ten akurat nie cieszy).

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1322
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: wassermann » 14 paź 2020, o 11:16

Benzyna 170 KM to pewnie przycięty wariant tego samego silnika 2.0, który występuje jako 200- i 230-konny, czyli LSY.

Diesel 174 KM zapowiadany był już wiosną. Silnik GM (nie PSA) o kodzie LSQ, podobno nowy, brak bliższych informacji.
https://cadillacsociety.com/2020/03/06/ ... stateside/


Oba od września są w cenniku w Polsce.

M.

JaMi
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: JaMi » 14 paź 2020, o 13:04

każdy nowy silnik to wielka niewiadoma, szczególnie w kontekście wielu wpadek różnych producentów w ostatnich latach.

Marek0
Użytkownik
Posty: 162
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: Marek0 » 14 paź 2020, o 14:33

Ciekawe jak będą te polifty się sprzedawać. W Opolu w salonie żadnej nie prezentują przedliftowej, pozatym wszystko jest eksponowanie. Może mają na placu ale czy to źle nie świadczy, ostatnio często po coś wpadam i potencjalny klient nie ma możliwości obejrzeć wchodząc do salonu🤔

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”