------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska 11-13.09 - zapraszamy
--------------------
---------------------------------------------------Nowy kokpit w Oplach - Pure Panel - KLIK
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Jeżeli Twój problem nie pasuje do żadnego z wyżej wymienionych działów napisz go tutaj.
Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 1404
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: dare50 » 11 sty 2020, o 10:01

Witam , i w końcu 2.0 PB wraca do oferty https://motoryzacja.interia.pl/samochod ... Id,4252153

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 4703
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 80 razy
Otrzymał  piwo: 45 razy
Kontakt:

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: dokia » 11 sty 2020, o 10:18

Nonono 😯😍 a mi w oplu pan mówił , jak oglądałam czerwone demo, że już nie będzie silników o mocy 200+KM. Że ten co u nich stoi to ostatni z ostatnich 🙃

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 1404
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: dare50 » 11 sty 2020, o 10:24

Bo chciał Ci wcisnąć to demo , bo widocznie nie mogą sprzedać za ta cenę .

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 4703
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 80 razy
Otrzymał  piwo: 45 razy
Kontakt:

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: dokia » 11 sty 2020, o 10:34

No cóż, nie wyszło mu 😋. Wiedzą za ile je wezmę, a jak coś to kupię nową, ale pewnie czerwoną już ♥️

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4779
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: norbi333 » 11 sty 2020, o 12:59

dare50 pisze:
11 sty 2020, o 10:01
Witam , i w końcu 2.0 PB wraca do oferty https://motoryzacja.interia.pl/samochod ... Id,4252153
Wygląd fajny .Nędzne 230 koni i wstyd,bo trochę lepsza skoda objedzie :lol:

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 1404
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: dare50 » 11 sty 2020, o 13:24

Zrobisz Chipa na 300 i pojedzie :D

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4779
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: norbi333 » 11 sty 2020, o 16:05

Znając życie się nie da. A jak się da to brak serii i wykrzeszą 250 koni :-)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1278
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: wassermann » 11 sty 2020, o 21:43

To nowy silnik GM o kodzie LSY, już stosowany za oceanem od niedawna.
Jak na razie, ledwo który tuner ogarnia dotychczasowy silnik LTG ;)

Skrzynia AT9 jest w wielu modelach GM, w tym od 2017 w zamorskiej Insignii V6. To już nie japoński Aisin, tylko wyrób GM. Dziwne, że PSA sięgnęło po komponent GM, skoro do swoich modeli ładuje te same skrzynie Aisin, jakie były dotąd jako AT8 w Insignii. Ale bardzo fajnie, że Insignia jeszcze pożyje i że będzie miała sensowny silnik. Wersja 2.0T 200 KM będzie optymalna, jeśli tylko nie będzie żreć >15/100 w mieście i o ile nie będzie kosztować pod 200 tys. zł w wysokiej wersji, tylko ze 150 tys. Dla nas, którzy mają do czynienia z Insignią B, to dobra wiadomość - dłużej będą dostępne części zamienne w normalnej produkcji.

M.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1278
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: wassermann » 17 lut 2020, o 11:00

Insignia B FL - warianty dostępne od pocz. marca 2020 r. (rynek niemiecki):

1.4T 145 KM (3-cyl.) M6
1.4T 145 KM (3-cyl.) AT bezstopniowa
2.0T 200 KM AT9
2.0T 230 KM AT9 4x4 (tylko GSi)
nie wiadomo czy napęd 4x4 będzie jako opcja w 2.0T 200 KM
skrzynia AT9 produkcji GM

1.5 CDTI 122 KM (3-cyl.) M6
1.5 CDTI 122 KM (3-cyl.) AT8
2.0 CDTI 174 KM M6
2.0 CDTI 174 KM AT8
2.0 CDTI 174 KM AT8 4x4
skrzynia AT8 produkcji Aisin jak dotychczas

Linie wyposażeniowe:
- Insignia
- Edition
- GS-Line
- Elegance
- Ultimate
- GS-Line Plus
osobno kompletacje pośrednie unikalne dla rynku niemieckiego: Business Edition i Business Elegance
- GSi (tylko 2.0T 230 KM)

M.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 4703
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 80 razy
Otrzymał  piwo: 45 razy
Kontakt:

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: dokia » 17 lut 2020, o 11:47

A jak te 3cylindrowe będą się poruszać z taką ilością HP oraz jak będą pchać jej masę? Bo sporo lżejsza chyba nie będzie.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1278
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: wassermann » 17 lut 2020, o 12:17

Tak samo jak 4-cylindrowe, tyle że z mniejszą kulturą. Mam okazję z rzadka przejechać się 1.4 TDI z 3 cylindrami - naciśnięcie gazu oznacza wywołanie odgłosu robota kuchennego, który próbuje posiekać kawałki marchwii - czy coś w tym rodzaju :lol:
Do normalnej jazdy taka moc wystarczy. Większość ludzi i tak toczy się po drodze jak śnięte dudy wołowe, zasypia na zielonym i oszczędza paliwo na autostradzie.

M.

xul
Klubowicz
Posty: 1091
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: xul » 17 lut 2020, o 13:26

@dokia, ford ładuje 1.0 3cyl. do mondeo, tu masz aż 40% pojemności więcej, a IB nie jest cięższa o 40% od mondeo, także jest czym szaleć. Jak dla mnie, auto powinno mieć przynajmniej 1l pojemności na tonę, jeżeli chodzi o segment D inaczej się to kończy wyżyłowaniem silnika i najczęściej jego krótkim życiem
A jak weźmiesz dwa takie, ułożysz pod kątem 60st, to już masz 2.8T V6 w twin-turbo :P a to już jest się czym bawić ]:->

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 4703
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 80 razy
Otrzymał  piwo: 45 razy
Kontakt:

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: dokia » 17 lut 2020, o 15:37

No to ja nie wiem ..
Nie wiem też jak się wmieszać w podobne zakupy i co wybrać . Czy lepiej się w to nie mieszać 😈 😂Zawsze uważałam że auta z silnikiem o pojemności równej słoikowi ogórków to nie są do jeżdżenia. Moim priorytetem głównym była zawsze benzyna, duża moc i duży silnik, a potem cała litania "potrzebnego" wg mnie wyposażenia 🥰 stąd tak ciężko mi się zdecydować i zmienić tak w dni kilka. Okropna z tym jestem, sama siebie nie lubię 😋
W obecnej ofercie to chyba bym się bała skrzyni GM, bo nie wiem jaki to wynalazek 😂

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1278
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: wassermann » 17 lut 2020, o 15:51

@Dokia, Ty to zawsze wymyślasz problemy ;)
Oprócz ciulowej wersji 3-cylindrowej z idiotycznym wynalazkiem p.t. "skrzynia bezstopniowa", będzie dostępna zupełnie normalna Insignia 2.0T 200 KM, czyli w sam raz, ze skrzynią AT9. Ta sama skrzynia ma zapewne kilka modyfikacji dostosowanych do różnego momentu obrotowego, tak samo jak miała chociażby skrzynia AT6 (Aisin AF40), którą użytkujesz w swojej Insignii. GM-owska AT9 jest stosowana za oceanem szeroko - chociażby w obecnej Insignii z silnikiem V6, dostępnej tylko w USA i Australii.
https://gmauthority.com/blog/gm/gm-tran ... 9txx/9t50/
Skrzynia jest nowoczesna, na pewno jest bardzo płynna. A w nowym aucie nie sprawi problemów.

M.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 4703
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 80 razy
Otrzymał  piwo: 45 razy
Kontakt:

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: dokia » 17 lut 2020, o 16:02

No i to już lepiej brzmi i mniejszy horror. Bo no ja przecież muszę już mieć automat. Na moją skrzynię, którą też ładowali do Volvo S80, to ja złego słowa nie mogę powiedzieć. Wiem, że dramatyzuję. Gdyby nie ja to nie mielibyście tu żadnych takich problemów i rozterek, nie? 😂😈 A co do skrzyń GM to no właśnie nie wiedziałam czy to już było testowane na autach i ich właścicielach, czy jest to nowy wynalazek. 🤗

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 5188
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 39 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: mazmarcin » 17 lut 2020, o 16:16

Europejczycy są bardziej wybredni i testy woleli zrobić za oceanem zanim trafiła do Insignii :lol:

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1278
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: wassermann » 17 lut 2020, o 18:06

@Dokia, nie ma co martwić się nową skrzynią automatyczną, o ile nie jest to DSG ;)
Podczytuję forum Arteona. Opisują tam przypadki, których w normalnych skrzyniach automatycznych nie uświadczysz... Te DSG są wyraźnie przereklamowane. Szarpią, gubią się, łapią "lagi", nie lubią długiej jazdy w korku, no i częściej niż inne psują się. Klasyczny automat hydrokinetyczny taki jak AT8 od Aisin czy AT9 od GM może i zabiera nieco "pazura", ale za to działa płynnie, możesz nim "pełzać" bez obaw, no i trudno go zarżnąć. BMW stosuje hydrokinetyki ZF i są to najlepsze skrzynie w branży, dodatkowo BMW doskonale je oprogramowało.
Strasznie nie chciałem mieć automatu, ale - nie powiem - ta skrzynia działa zaskakująco dobrze. Nauczyła się naszego stylu jazdy (ja i żona jeździmy podobnie), a i ja się nauczyłem z niej korzystać. Najlepsze wrażenie robi, gdy przyspiesza się ze startu z gazem w ok. połowie. Szybko i super płynnie. O ile zmianę z I. na II. bieg oczywiście czuć, bo różnica przełożeń jest spora, to kolejne biegi wchodzą jedwabiście. Ze zdziwieniem można po chwili odkryć, że to już VIII. bieg ;) Dobrze opisał ją ględzący Pertyn w teście Insignii 2.0T - "w ogóle nie wiedziałem, że mam skrzynię biegów". W sensie komplementu.

M.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4779
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: norbi333 » 17 lut 2020, o 18:27

wassermann pisze:
11 sty 2020, o 21:43
Dla nas, którzy mają do czynienia z Insignią B, to dobra wiadomość - dłużej będą dostępne części zamienne w normalnej produkcji.

M.
Na pewno.Ja do A ponad miesiąc już czekam na uszczelki :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: Krzychu99 » 17 lut 2020, o 23:12

wassermann pisze:
17 lut 2020, o 18:06
@Dokia, nie ma co martwić się nową skrzynią automatyczną, o ile nie jest to DSG ;)
Podczytuję forum Arteona. Opisują tam przypadki, których w normalnych skrzyniach automatycznych nie uświadczysz... Te DSG są wyraźnie przereklamowane. Szarpią, gubią się, łapią "lagi", nie lubią długiej jazdy w korku, no i częściej niż inne psują się.
To prawda, co ciekawe dsg sprzed afery spalinowej działają płynniej, nie lagują, trzymają normalne obroty. W tych nowych sensowne jeździ się tylko na sporcie. Na d i eco obroty są tak niskie, że aż żal silnika. Na szczęście programem skrzyni można to zniwelować.

JaMi
Użytkownik
Posty: 249
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Insignia B FL - 2020 - nadchodzi

Post autor: JaMi » 19 lut 2020, o 12:53

z tymi automatami jest tylko jeden problem, taki życiowy z mojego i kolegów podwórka. O ile stare klasyczne automaty szło naprawiać za ok. 5-6 tys.zł (piszę o bardziej zaawansowanym remoncie), o tyle do nowszych bez zostawienia 10 tys.zł jeszcze nikt z warsztatu nie wyjechał. Ostatnie 2 przypadki - 6 biegowa z BMW 5 (naprawa 5,5 tys.zł), 8 biegowa z BMW 5 (10 tys.zł). Skrzynie niby niezawodne, a zadziwiająco dużo przypadków zużycia przy przebiegach poniżej 200 tys.km. Trochę obawiam się nowych automatów, raz płaciłem za remont klasycznego automatu przy przebiegu 170 tys.km i właściciel warsztatu radził się cieszyć, że "tylko" 6 tysi mnie to wyniosło ]:-<

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”