------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska 11-13.09 - zapraszamy
--------------------
---------------------------------------------------Nieco o elektryfikacji Opla - KLIK
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

AdBlue

Jeżeli Twój problem nie pasuje do żadnego z wyżej wymienionych działów napisz go tutaj.
JaMi
Użytkownik
Posty: 224
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: AdBlue

Post autor: JaMi » 16 paź 2019, o 14:38

nic się nie martw, za chwilę będziesz jeździł elektrykiem i odpadnie Ci problem awarii wielu elementów, w tym instalacji adblue :D

gemi
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: 14 cze 2019, o 07:06
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wiedeń

Re: AdBlue

Post autor: gemi » 16 paź 2019, o 14:45

Fakt 😀 tylko na nowe baterie trzeba będzie odkładać 😁

Awatar użytkownika
Scooby
Klubowicz
Posty: 136
Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Grójec
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: AdBlue

Post autor: Scooby » 16 paź 2019, o 14:54

gemi pisze:
16 paź 2019, o 14:13
Mocznik krystalizuje przy -11. Cały ten system proekologiczny to wypełnia czyjeś kieszenie, bo trzeba instalować te grzałki i je wymieniać jak się zepsują. Dodatkowe elementy obciążają naszą kieszeń.
Zgadza się krystalizuje się od -11 stopni tylko warto dodać że przy -20 kiedy zamarznie grzałka może nie dać rady rozmrozić całego układu, podczas jazdy samochód może wejść w tryb awaryjny albo skutki skrystalizowania się płynu adblue w czasie mrozu może doprowadzi do uszkodzenia bardzo delikatnej pompy wtryskowej ad blue czy nawet samych wtrysków, dlatego pisałem wcześniej że nie warto lać pod korek adblue, Pompa mimo że płyn jest zamarznięty będzie starała się podać ten płyn.

wiesiek771
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:54
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Podlasie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: AdBlue

Post autor: wiesiek771 » 17 paź 2019, o 08:37

Nie wiem jak w insigni, ale w większych autach system AdBlue jest wyłączany, gdy temperatura spadnie poniżej -15 st.

Awatar użytkownika
Scooby
Klubowicz
Posty: 136
Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Grójec
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: AdBlue

Post autor: Scooby » 17 paź 2019, o 08:53

wiesiek771 pisze:
17 paź 2019, o 08:37
Nie wiem jak w insigni, ale w większych autach system AdBlue jest wyłączany, gdy temperatura spadnie poniżej -15 st.
Nie wiem skąd masz takie informacje, każdy samochód dostaje homologację na daną emisje spalin, tam nie ma zakresu z ad blue czy bez.

wiesiek771
Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 24 sie 2018, o 19:54
Auto: insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Podlasie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: AdBlue

Post autor: wiesiek771 » 17 paź 2019, o 09:27

Z ASO

Awatar użytkownika
Scooby
Klubowicz
Posty: 136
Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Grójec
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: AdBlue

Post autor: Scooby » 17 paź 2019, o 09:41

w ASO to mi w benzynie kazali dolać adblue :D nie ma możliwości odłączenia adblue z powodu mrozu od tego jest grzałka która ma działać...

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 2338
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: 2.0 automat
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: DZA
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: AdBlue

Post autor: Zbyszek01 » 17 paź 2019, o 12:05

Na zimnym silniku (czyli minusowa temp) nie włączy się wypalanie czyli dozowanie, zanim silnik się rozgrzeje to i on się rozmrozi.

Awatar użytkownika
Scooby
Klubowicz
Posty: 136
Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Grójec
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: AdBlue

Post autor: Scooby » 17 paź 2019, o 12:55

Zbyszek01 pisze:
17 paź 2019, o 12:05
Na zimnym silniku (czyli minusowa temp) nie włączy się wypalanie czyli dozowanie, zanim silnik się rozgrzeje to i on się rozmrozi.
Co masz na myśli wypalenie? Jeśli mówisz o DPF to niestety ale to nie ma nic z tym wspólnego. DPF odetnie ci dopiero dawkowanie mącznika w chwili kiedy czujnik przed i za DPF będą podawać dziwne wartości (dzieje się tak w przypadku zapchania DPF) mącznik jest wtryskiwany do strumienia spalin. Sterownik SCR pobiera informacje z czujników o ilości tlenków azotu w spalinach, a także informacje o obciążeniu silnika. Na ich podstawie dobiera dawkę AdBlue, która ma być wtryśnięta do katalizatora SCR(nie ma znaczenia jego temperatura). AdBlue, w strumieniu gorących gazów wylotowych, rozkłada się na amoniak oraz dwutlenek węgla. Amoniak reaguje ze szkodliwymi tlenkami azotu, usuwanymi z komór spalania. Na skutek reakcji chemicznych przekształca je w nieszkodliwy azot i parę wodną. Są one usuwane wraz ze spalinami.

Niedzielskiauto
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 27 maja 2019, o 19:49
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Tychy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: AdBlue

Post autor: Niedzielskiauto » 28 gru 2019, o 17:01

Witam wszystkich serdecznie,

W temacie systemu Adblue posłużę się przykładem Opel Insignia B20DTH 170 km o oznaczeniu kodowy LFS z 2016 roku.
Jak on działa już było tutaj pisane we wcześniejszych postach.
Zabezpieczenie przed zamarzaniem wygląda po krótce tak:

Jak mamy wyłączony zapłon to moduł sterujący reduktora nasterowuje pompę reduktora żeby pracowała w odwrotną stronę. Czyli zasysa roztwór z powrotem do zbiornika. To pozwala chronić przewód doprowadzający płyn ze zbiornika do wtryskiwacza przed zamarznięciem.
Mamy dwie nagrzewnice, jedna znajduje się w zbiorniku reduktora a druga w przewodzie pomiędzy zbiornikiem a wtryskiwaczem płynu.
Czujnik temp znajdujący się w zbiorniku wysyła do ECM INFO o temp. Jeżeli ta jest zbyt niska to działanie pompy zostaje wstrzymane na zaprogramowany czas a nagrzewnice załączają się.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”