--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6068
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 85 razy
- Kontakt:
B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Robił ktoś już może tuning Insigni B z silnikiem B20NFT 2.0T 260KM? Mam na myśli podniesienie mocy ale bez jakiejś ekstremalnej ingerencji w pojazd. Jakie wrażenia, doświadczenia? Jakoś mało to tym słychać, a że autem trochę pojeżdżę to może warto coś podkręcić.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Ciekawe komentarze autora w dyskusji pod filmem.
M.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Tak se to jedzie na tym filmiku jakoś bez emocji. Wręcz mam wrażenie, że się strasznie męczy przyspieszaniem.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Chyba żartujesz Idzie jak natchniona, a silnik pięknie się wkręca. Ogląda się z radością. Mówię poważnie. Rezultat 0-200 w 20 sekund tą landarą pozwala czuć się na drodze naprawdę silnym. Seryjnie jest ok. 27 sekund. Serio patrząc na to i jeżdżąc dieslem masz odczucie że to jest straszne męczenie się?
M.
M.
Ostatnio zmieniony 8 lut 2022, o 16:43 przez wassermann, łącznie zmieniany 1 raz.
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6068
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 85 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
@Rooff_ A gdzie te emocje chciałeś zobaczyć? W widoku zegarów? Stoper start, but w podłogę i patrzeć czy z przodu pusto...
Komentarze pod filmem zachęcające, wygląda że po podniesieniu do 340KM same zalety.
Komentarze pod filmem zachęcające, wygląda że po podniesieniu do 340KM same zalety.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
@wassermann No nie żartuje. Takie mam, oczywiście moje subiektywne, odczucia
Ja mam świadomość, że musi/powinno i pewnie jest szybciej niż w serii. Nie mniej nie wzbudziło to we mnie efektu wow.
Może dlatego, że ostatnio na yt oglądam filmiki z prędkością x1,5 lub x2,0 i jakoś tam się to wszystko szybciej dzieje
A ten oglądałem normalnie x1,0...
@yerry Hmm no właśnie może dlatego, że nie widać emocji kierującego to ten filmik się jakoś tak spłycił emocjonalnie.
Ja mam świadomość, że musi/powinno i pewnie jest szybciej niż w serii. Nie mniej nie wzbudziło to we mnie efektu wow.
Może dlatego, że ostatnio na yt oglądam filmiki z prędkością x1,5 lub x2,0 i jakoś tam się to wszystko szybciej dzieje
A ten oglądałem normalnie x1,0...
@yerry Hmm no właśnie może dlatego, że nie widać emocji kierującego to ten filmik się jakoś tak spłycił emocjonalnie.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
0-200 w 20 sekund to naprawdę świetny wynik,
4x4 robi swoje...
4x4 robi swoje...
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Góra 2 dni temu myślałem o tym samym w moim biturbo
W filmiku Wassermanna ma 520 Nm, więc jakiś delikatny zapas na skrzyni jest, skoro nie jęczy. Może w przyszłości coś się wymodzi, zwłaszcza że z tego co widziałem to diesle momentu nie trzymają.
Z drugiej strony jak człowiek patrzy na nowy taryfikator....
W filmiku Wassermanna ma 520 Nm, więc jakiś delikatny zapas na skrzyni jest, skoro nie jęczy. Może w przyszłości coś się wymodzi, zwłaszcza że z tego co widziałem to diesle momentu nie trzymają.
Z drugiej strony jak człowiek patrzy na nowy taryfikator....
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Ja myślę od dawna tylko nie mogę się zdecydować gdzie. Każde po roku użytku się u mnie modzi.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2216
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Nie wiem czy ktoś przegląda grupę na FB, są tam wpisy od R. M. Który twierdzi że jego 2.0T 260PS nie trzyma parametrów (zamiast 260PS jest w serii 230) a po modzie "skrzynia nie chce przyjąć mocy" i nikt w PL nie jest mu w stanie pomóc z programem i podniesieniem Mocy.
Pozdrawiam
-M
Dodano po 1 minucie 1 sekundzie:
Pozdrawiam
-M
Pozdrawiam
-M
Dodano po 1 minucie 1 sekundzie:
Niektórzy czekają tydzień żeby tylko tablice polskie dostalimazmarcin pisze:Ja myślę od dawna tylko nie mogę się zdecydować gdzie. Każde po roku użytku się u mnie modzi.
Pozdrawiam
-M
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Żeby zmierzyć moc i moment trzeba najpierw zdjąć programowo limitery wprogramowane w skrzynię. Sprawiają one, że max moc i moment są dostępne tylko z gazem w podłodze (czyli w pozycji kickdown). A na hamowni nie da się wcisnąć gazu w podłogę, bo wówczas skrzynia zredukuje bieg (nawet na M) - podczas pomiaru jedzie się od dołu na M6 z gazem na pierwszym oporze, ale nie poza zapadką, bo jej pokonanie spowoduje redukcję.są tam wpisy od R. M. Który twierdzi że jego 2.0T 260PS nie trzyma parametrów (zamiast 260PS jest w serii 230)
M.
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
A te limitery ma tylko ta skrzynia w 2,0T? Czy wszystkie silniki z nią?
Bo jest na forum wykres BiTurbo i nie wspomniał przy czipsie o limiterach.
Bo jest na forum wykres BiTurbo i nie wspomniał przy czipsie o limiterach.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2216
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
No to widzę, że facet trafił do niewłaściwych ludzi
Pozdrawiam
-M
Pozdrawiam
-M
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Teraz już tego nie odkopię, ale ze 2 albo i 3 lata temu czytałem na FB tego warsztatu tunerskiego EDS, a może na forum motor-talk.de. I nie pamiętam czy na pewno dotyczyło to zarówno 2.0T jak i diesla, ale chyba tak.
Zapamiętałem, że mocno utyskiwali na seryjne oprogramowanie skrzyni, że jest miejscami zupełnie bezsensowne. Nie wiem czy mówili o 2.0T "zwykłej" czy GSi (w tej jest inne oprogramowanie pod trybem Sport.)
Najpoważniejsze zarzuty dotyczyły:
- dostępności max momentu tylko na biegach II, V i VI, podczas gdy na innych potrafił on być obcięty nawet do 200 Nm
- uzależnienia dostępnego momentu od rozwijanej chwilowo prędkości (kolejne "przycięcia")
- zmiany biegów na wyższe przy zbyt niskich ich zdaniem obrotach (tego akurat u siebie w 2.0T na pewno nie potwierdzam, ale to chyba mówili właśnie o dieslu)
- no i właśnie o kwestii wpływu kickdowna na dostępne parametry silnika - po tuningu softu skrzyni pełne osiągi silnika są uzyskiwane bez przyciskania kickdown. Dla mnie to oznacza, że z seryjnym softem owych "pełnych osiągów" nie da się uzyskać na hamowni, bo przecież na niej nie można wcisnąć kickdown, bo trzeba jechać z dołu na wybranym biegu - a kickdown zawsze wymusi redukcję, jeśli go wciśniemy przy tych ok. 1500 rpm na początku pomiaru, prawda?
Znalazłem:
https://www.motor-talk.de/bilder/haben- ... 47240.html
M.
Zapamiętałem, że mocno utyskiwali na seryjne oprogramowanie skrzyni, że jest miejscami zupełnie bezsensowne. Nie wiem czy mówili o 2.0T "zwykłej" czy GSi (w tej jest inne oprogramowanie pod trybem Sport.)
Najpoważniejsze zarzuty dotyczyły:
- dostępności max momentu tylko na biegach II, V i VI, podczas gdy na innych potrafił on być obcięty nawet do 200 Nm
- uzależnienia dostępnego momentu od rozwijanej chwilowo prędkości (kolejne "przycięcia")
- zmiany biegów na wyższe przy zbyt niskich ich zdaniem obrotach (tego akurat u siebie w 2.0T na pewno nie potwierdzam, ale to chyba mówili właśnie o dieslu)
- no i właśnie o kwestii wpływu kickdowna na dostępne parametry silnika - po tuningu softu skrzyni pełne osiągi silnika są uzyskiwane bez przyciskania kickdown. Dla mnie to oznacza, że z seryjnym softem owych "pełnych osiągów" nie da się uzyskać na hamowni, bo przecież na niej nie można wcisnąć kickdown, bo trzeba jechać z dołu na wybranym biegu - a kickdown zawsze wymusi redukcję, jeśli go wciśniemy przy tych ok. 1500 rpm na początku pomiaru, prawda?
Znalazłem:
https://www.motor-talk.de/bilder/haben- ... 47240.html
M.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2216
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
No fakt. Przy automacie pomiar to dodatkowa para kaloszy i zrobienie programu nie tylko dla silnika, ale zestrojenie go jeszcze ze skrzynią...
Pozdrawiam
-M
Pozdrawiam
-M
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6068
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=8653
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 85 razy
- Kontakt:
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
https://stuning.pl/sklep/chip-tuning-pl ... d-stuning/ O co to chodzi z tym plikiem? W sensie kupuję plik (mapa dla silnika?) i róbta z nim co chceta?
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2216
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Wygląda tak, jakby po Twojej stronie było zczytanie pliku ECU, zaznaczenie opcji takich jak skrzynia, paliwo, egr itp. Przesyłasz plik ori, a oni robią mapę i przesyłają modyfikacje po opłaceniu. Gdzies na FB spotkałem sie z takimi ofertami dla "tunerow" usługa on-line.
Opisane jest to dokładniej tu, i chyba +/- o to chodzi:
https://www.v-tuning.pl/strona/serwis-p ... -wQAvD_BwE
Pozdrawiam
-M
Opisane jest to dokładniej tu, i chyba +/- o to chodzi:
https://www.v-tuning.pl/strona/serwis-p ... -wQAvD_BwE
Pozdrawiam
-M
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Nawet symulacje wykresu z hamowni dają
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2216
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
No, ale dali na FB reklamę na usługi i w 90% ludzie (eksperci i pseudo-eksperci) wylali na nich gnojówkę.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: B20NFT 2.0T 260KM Insignia B - chip tuning podniesienie mocy
Musieli wylać gnojówke, bo bez fizycznego dotknięcia auta, nie da się zrobić programu aby był w pełni funkcjonalny i wydobywał pełen potencjał. Można też boxa dać, efekt myślę że podobny. W turbodieslu wystarczy podlać wachy i już jest efekt, a że dymi...
Chips zaczyna się od diagnostyki, szczególnie w przypadku aut turbodoładowanych ważne są parametry turbiny. Ale co ja tam wiem, pseudoznawca
Chips zaczyna się od diagnostyki, szczególnie w przypadku aut turbodoładowanych ważne są parametry turbiny. Ale co ja tam wiem, pseudoznawca