--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
---------------------VIII ZLOT Insignia Club Polska 24-26.09 - fotorelacja
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Chip B20DTH w Insignii B

Modyfikacje mechaniczne i wizualne, detailing i kosmetyka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 205
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: krupniok » 26 sty 2021, o 18:47

Cześć,

Jakiś czas temu przy okazji zakładania ceramiki zakład który tym się zajmował oznajmił, że jeszcze nie mogą rozpracować sterownika w moim B20DTH w Insignii B pod względem chiptuningu. Czy zna ktoś już ludzi, którym to się udało i są w stanie coś więcej wyciągnąć z tego silnika w tym modelu?

Awatar użytkownika
volf_2006
Użytkownik
Posty: 160
Rejestracja: 6 wrz 2014, o 17:46
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2020
Miasto: Sosnowiec
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: volf_2006 » 26 sty 2021, o 19:11

Hejka ja robiłem program u Grześka w Krakowie firma GSC TUNING i jak na razie żadnych problemów .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 6584
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 70 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: mazmarcin » 26 sty 2021, o 19:33

Pamiętałem że ktoś ale zapomniałem że Ty :lol:

dzimi75
Forumowicz
Posty: 81
Rejestracja: 19 gru 2020, o 21:05
Auto: Opel insignia
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa /Wałcz
Postawił piwo: 4 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: dzimi75 » 26 sty 2021, o 20:31

Polecam Grześka 2 auta mi robił już i była to swietna robota.

Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka


JaMi
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: JaMi » 9 lut 2021, o 09:50

volf_2006 pisze:
26 sty 2021, o 19:11
Hejka ja robiłem program u Grześka w Krakowie firma GSC TUNING i jak na razie żadnych problemów .
dobre paramtery. W pewnej dobrej warszawskiej firmie twierdzą, że w Insigni B możliwość modyfikacji zależy od konkretnego egzemplarza. Większość daje się zrobić, ale niektóre są podobno zablokowane. Co ciekawe twierdzą, że w tych jednostkach można uzyskać moc rzędu 190KM, co moim zdaniem nie jest satysfakcjonujące. U mnie przykładowo byłby przyrost rzędu kilkunastu KM, co raczej nie ma sensu, biorąc pod uwagę całkowity koszt usługi (z dwoma pomiarami na hamowni)
Ciekaw jestem na czym polegają różnice, skoro jedna firma wyciska 211KM, inna 190KM. Zakładam, że obie mają wiarygodnych i kompetentnych fachowców

mati11294
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: mati11294 » 9 lut 2021, o 10:06

190 to jest koni mechanicznych. A 211 to są kuce mechaniczne :D

JaMi
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: JaMi » 9 lut 2021, o 11:32

pozostaje jeszcze kwestia hamowni i wiarygodności pomiarów. Nie czepiam się o ułamki %, ale wyobrażam sobie, że pomiary tego samego auta na dwóch hamowniach dadzą podobne wyniki (z uwzględnieniem temperatury otoczenia)

Terfice
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 20 sie 2019, o 19:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Mszana Dolna

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Terfice » 15 lut 2021, o 12:45

Planowałem kiedyś chip tuning ale mam obawy czy to że silnik tzn slupek miałem po regeneracji (wcześniej zatarty przez uszczelka smoka) nie sprawi że chip będzie jakimś zbyt dużym obciążeniem? W sensie czy silnik nie jest teraz zbyt delikatny względem fabrycznego?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 5921
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 105 razy
Otrzymał  piwo: 70 razy
Kontakt:

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: dokia » 15 lut 2021, o 13:49

A Ty czasem nie poplątałeś forum? Masz rocznik 2019 i silnik a20dth? To w jakiej Insigni B taki był?
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 205
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: krupniok » 24 lut 2021, o 21:37

Od ~tygodnia jestem po chipie w B20DTH (firma ta sama co wskazał volf_2006). Wrażenia pozytywne - tak jakbym dotychczas jeździł z kompletem pasażerów a Ci nagle wysiedli :)
Niepokoi mnie EGT w trakcie "pałowania" - jakie wartości EGT występują powiedzmy podczas jazdy np. 20s z butem w podłodze (np. gwałtowne przyspieszenie 0-150)?

borowik
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 21 lip 2019, o 15:35
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Pruszków

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: borowik » 26 lut 2021, o 11:20

Jedyne co pamiętam z chipa w Fordzie 2,2 diesel od PSA (na 230 KM i 500Nm) to to że przy temperaturach w lato rzędu 30stC Intercooler puchł, silnik robił uuuuuuu i nie wkręcał się na obroty tak żwawo jak w zimie no i miał mniejszy power bo mało tlenu było. Dokładnie robiłem też w Krakowie u GCS.
Innym użytkownikom dochodziły alarmy przy pałowaniu które wynikały ze zbyt wysokiej temperatury po stronie wydechu.
Tak więc dzisiejsze auta spasowane idealnie pod daną moc raczej nie przewidują zapasu. Oczywiście da się ale zawsze jest jakieś ALE dlatego ja pasuję.

sloniux
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 14 mar 2021, o 14:26
Auto: Insignia grand sport
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Lublin

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: sloniux » 24 cze 2021, o 10:13

Polecacie kogoś w Lubelskim do przeprogramowania B20DTH? Dzięki

Awatar użytkownika
alehandro`
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: alehandro` » 25 cze 2021, o 22:18

I pytanie jak po chipsie temat sprzegła w F40 bo potrafiło sypać błędy o przeciązeniu jeszcze przed wirusem(?).

dunkin
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 27 kwie 2020, o 14:37
Auto: Insignia B 210km 4x4
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Warszawa

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: dunkin » 27 wrz 2021, o 20:02

210
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 6584
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 70 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: mazmarcin » 27 wrz 2021, o 20:17

Ładnie. Ciekawe jak to skrzynia zniesie.

Awatar użytkownika
Pro
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Pro » 27 wrz 2021, o 20:19

Niezły wynik. Na standardowych gratach, czy zmieniałeś jeszcze coś?

dunkin
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 27 kwie 2020, o 14:37
Auto: Insignia B 210km 4x4
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Warszawa

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: dunkin » 27 wrz 2021, o 20:25

No skrzynia trochę mnie martwi.. pewnie ma zapas, tylko nie wiadomo ile..... :roll:
Wszystko fabryczne.

Awatar użytkownika
Pro
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Pro » 27 wrz 2021, o 20:33

Wg producenta maksymalny moment to 480 niuta z drugiej strony nikt cały czas nie jeździ z butem w podłodze (albo i jeździ ), więc też ten moment nie działa non stop a i jakiś współczynnik bezpieczeństwa dać musieli.
Ewentualnie but w podłogę tylko powyżej 3600 obrotów

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 3672
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 92 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Rooff_ » 27 wrz 2021, o 20:51

Przypominam, że maksymalny moment w Insigniach jest od mniej więcej 1750 rpm (tak było w IA BiTurbo). W IB z tego co piszą na autocentrum jest od 1500 rpm. Więc wcale nie trzeba wciskać buta w podłogę ;)
A po czipsie może być dostępny w jeszcze szerszym zakresie.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Pro
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Chip B20DTH w Insignii B

Post autor: Pro » 28 wrz 2021, o 18:31

Nie no, jak nie wciśniesz w podłogę, to maksymalnego momentu nie będzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning i auto detailing”