--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Chip B20DTH w Insignii B
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Chip B20DTH w Insignii B
Cześć,
Jakiś czas temu przy okazji zakładania ceramiki zakład który tym się zajmował oznajmił, że jeszcze nie mogą rozpracować sterownika w moim B20DTH w Insignii B pod względem chiptuningu. Czy zna ktoś już ludzi, którym to się udało i są w stanie coś więcej wyciągnąć z tego silnika w tym modelu?
Jakiś czas temu przy okazji zakładania ceramiki zakład który tym się zajmował oznajmił, że jeszcze nie mogą rozpracować sterownika w moim B20DTH w Insignii B pod względem chiptuningu. Czy zna ktoś już ludzi, którym to się udało i są w stanie coś więcej wyciągnąć z tego silnika w tym modelu?
- volf_2006
- Użytkownik
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 wrz 2014, o 17:46
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Sosnowiec
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Chip B20DTH w Insignii B
Hejka ja robiłem program u Grześka w Krakowie firma GSC TUNING i jak na razie żadnych problemów .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 168
- Rejestracja: 19 gru 2020, o 21:05
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa /Wałcz
- Postawił piwo: 4 razy
Re: Chip B20DTH w Insignii B
Polecam Grześka 2 auta mi robił już i była to swietna robota.
Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MAR-LX1A przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Chip B20DTH w Insignii B
dobre paramtery. W pewnej dobrej warszawskiej firmie twierdzą, że w Insigni B możliwość modyfikacji zależy od konkretnego egzemplarza. Większość daje się zrobić, ale niektóre są podobno zablokowane. Co ciekawe twierdzą, że w tych jednostkach można uzyskać moc rzędu 190KM, co moim zdaniem nie jest satysfakcjonujące. U mnie przykładowo byłby przyrost rzędu kilkunastu KM, co raczej nie ma sensu, biorąc pod uwagę całkowity koszt usługi (z dwoma pomiarami na hamowni)
Ciekaw jestem na czym polegają różnice, skoro jedna firma wyciska 211KM, inna 190KM. Zakładam, że obie mają wiarygodnych i kompetentnych fachowców
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Chip B20DTH w Insignii B
pozostaje jeszcze kwestia hamowni i wiarygodności pomiarów. Nie czepiam się o ułamki %, ale wyobrażam sobie, że pomiary tego samego auta na dwóch hamowniach dadzą podobne wyniki (z uwzględnieniem temperatury otoczenia)
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 20 sie 2019, o 19:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Mszana Dolna
Re: Chip B20DTH w Insignii B
Planowałem kiedyś chip tuning ale mam obawy czy to że silnik tzn slupek miałem po regeneracji (wcześniej zatarty przez uszczelka smoka) nie sprawi że chip będzie jakimś zbyt dużym obciążeniem? W sensie czy silnik nie jest teraz zbyt delikatny względem fabrycznego?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8412
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: Chip B20DTH w Insignii B
A Ty czasem nie poplątałeś forum? Masz rocznik 2019 i silnik a20dth? To w jakiej Insigni B taki był?
Radio 357 :)
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Chip B20DTH w Insignii B
Od ~tygodnia jestem po chipie w B20DTH (firma ta sama co wskazał volf_2006). Wrażenia pozytywne - tak jakbym dotychczas jeździł z kompletem pasażerów a Ci nagle wysiedli
Niepokoi mnie EGT w trakcie "pałowania" - jakie wartości EGT występują powiedzmy podczas jazdy np. 20s z butem w podłodze (np. gwałtowne przyspieszenie 0-150)?
Niepokoi mnie EGT w trakcie "pałowania" - jakie wartości EGT występują powiedzmy podczas jazdy np. 20s z butem w podłodze (np. gwałtowne przyspieszenie 0-150)?
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 lip 2019, o 15:35
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Pruszków
Re: Chip B20DTH w Insignii B
Jedyne co pamiętam z chipa w Fordzie 2,2 diesel od PSA (na 230 KM i 500Nm) to to że przy temperaturach w lato rzędu 30stC Intercooler puchł, silnik robił uuuuuuu i nie wkręcał się na obroty tak żwawo jak w zimie no i miał mniejszy power bo mało tlenu było. Dokładnie robiłem też w Krakowie u GCS.
Innym użytkownikom dochodziły alarmy przy pałowaniu które wynikały ze zbyt wysokiej temperatury po stronie wydechu.
Tak więc dzisiejsze auta spasowane idealnie pod daną moc raczej nie przewidują zapasu. Oczywiście da się ale zawsze jest jakieś ALE dlatego ja pasuję.
Innym użytkownikom dochodziły alarmy przy pałowaniu które wynikały ze zbyt wysokiej temperatury po stronie wydechu.
Tak więc dzisiejsze auta spasowane idealnie pod daną moc raczej nie przewidują zapasu. Oczywiście da się ale zawsze jest jakieś ALE dlatego ja pasuję.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 14 mar 2021, o 14:26
- Auto: Insignia grand sport
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Lublin
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 829
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Chip B20DTH w Insignii B
I pytanie jak po chipsie temat sprzegła w F40 bo potrafiło sypać błędy o przeciązeniu jeszcze przed wirusem(?).
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 kwie 2020, o 14:37
- Auto: Insignia B 210km 4x4
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Chip B20DTH w Insignii B
210
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 kwie 2020, o 14:37
- Auto: Insignia B 210km 4x4
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Chip B20DTH w Insignii B
No skrzynia trochę mnie martwi.. pewnie ma zapas, tylko nie wiadomo ile.....
Wszystko fabryczne.
Wszystko fabryczne.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 568
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Chip B20DTH w Insignii B
Wg producenta maksymalny moment to 480 niuta z drugiej strony nikt cały czas nie jeździ z butem w podłodze (albo i jeździ ), więc też ten moment nie działa non stop a i jakiś współczynnik bezpieczeństwa dać musieli.
Ewentualnie but w podłogę tylko powyżej 3600 obrotów
Ewentualnie but w podłogę tylko powyżej 3600 obrotów
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Chip B20DTH w Insignii B
Przypominam, że maksymalny moment w Insigniach jest od mniej więcej 1750 rpm (tak było w IA BiTurbo). W IB z tego co piszą na autocentrum jest od 1500 rpm. Więc wcale nie trzeba wciskać buta w podłogę
A po czipsie może być dostępny w jeszcze szerszym zakresie.
A po czipsie może być dostępny w jeszcze szerszym zakresie.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 568
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Chip B20DTH w Insignii B
Nie no, jak nie wciśniesz w podłogę, to maksymalnego momentu nie będzie