------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska 11-13.09 - fotorelacja
--------------------
------------------------Opel poszerza paletę zespołów napędowych w modelu Insignia - KLIK
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

TPMS

JaMi
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: TPMS

Post autor: JaMi » 26 wrz 2018, o 12:02

może w takim razie sam dodałem tą "B", a chodziło po prostu o Insignię. Tak czy siak, w VIN nie powinno być innych czujników niż z autokalibracją

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4816
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 19 razy

Re: TPMS

Post autor: norbi333 » 26 wrz 2018, o 13:08

Z tego co kojarzę to astra k ma już programowalne

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1322
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: TPMS

Post autor: wassermann » 11 paź 2018, o 13:07

Taki problematorek załączył mi się w głowie:
- Mam w nowej Insi koła z czujnikami, parkuję w garażu.
- Dzisiaj do garażu wjadą koła zimowe z takim samym typem czujników jak mam teraz na aucie.
- Gdzie w samochodzie jest odbiornik sygnału z czujników i na jakiej zasadzie dobiera 4 czujniki?
- Czy może wystąpić sytuacja, w której podczas postoju samochodu w garażu, do odbiornika "zalogują" się np. 2 czujniki z kół na aucie oraz 2 z kół aktualnie składowanych pod ścianą garażu, zakładając że akurat te 4 koła spełniają kolejno kryterium najsilniejszego sygnału (zależnego od odległości i przeszkód)?

I to jest problem przejściowy, bo koła zimowe jeszcze nie będą używane. Dopiero po ich montażu na aucie, gdy się przejadą, samochód będzie je zczytywał. A co potem? Kiedy auto będzie znało już oba komplety? Wracam do garażu już na "zaczytanych" zimówkach, parkuję obok kół letnich i...?

M.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4816
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 19 razy

Re: TPMS

Post autor: norbi333 » 11 paź 2018, o 14:04

Nie wydaje mi się.Zmieniałem teraz na zimowe i z obecnymi czujnikami szły po raz pierwszy na to auto.Normalnie widzi wszystkie czujniki jak trzeba

Awatar użytkownika
Wonkybusiness
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2020, o 11:39
Auto: Insignia
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Bełchatów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: TPMS

Post autor: Wonkybusiness » 21 wrz 2020, o 06:32

Odgrzeje kotleta. Miał ktoś taki problem że co kilka dni ciagle wyskakuje kontrolka o niskim ciśnieniu w oponach? Dziś się 4 zapaliły rano natomiast w piątek 3 wieczorem. I tak kurde codziennie co z tego że napompuje do tych 2.5/2.6 bar jak po kilku dniach znowu to samo 😆 co myślicie czujniki do sprawdzenia czy co z tym zrobić? Odkąd jeżdżę tymi nowymi autami to mam szczerze dość tych czujników tpms...

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1322
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: TPMS

Post autor: wassermann » 21 wrz 2020, o 14:38

Sprawdź w menu między zegarami czy masz wybrane ustawienia ciśnienia dla normalnego obciążenia (a nie Eko, ani nie pełne obciążenie). Wówczas będzie alarmował przy spadku poniżej. ok. 2.2 bar.
U mnie TPMS działa doskonale. W poprzedniej czasem gubił na chwilę sygnał z 1-2 kół przy szybkiej jeździe, ale w Insi B działa bez zarzutu, szybko i precyzyjnie pokazując aktualne ciśnienie. Prawdę mówiąc, jeżdżę cały czas z wyświetlonym ekranem ciśnienia, co dodatnio wpływa na moje samopoczucie :)

M.

Marek0
Użytkownik
Posty: 162
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: TPMS

Post autor: Marek0 » 21 wrz 2020, o 16:38

Też tak miałem, że zapaliła mi się kontrolka ciśnienia i pojechałem do ASO. Tak jak pisał wassermann wszystko zależy jakie masz cisnienie a co w ustawieniach . Jak cisnienie na pełne obciążenie a między zegarami na Eco to się będzie świecić. Nie pamiętam ile jest możliwości ale tylko z Eco zmieniłem bo miałem w trasę nabite i komunikat zgasł.

Awatar użytkownika
Wonkybusiness
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 23 maja 2020, o 11:39
Auto: Insignia
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Bełchatów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: TPMS

Post autor: Wonkybusiness » 21 wrz 2020, o 17:23

Ja u siebie od początku odebrania auta mam ustawione na „ECO” i ciśnienie w kołach na 2.4/2.5 bara. Dzięki chłopaki za rady jutro przestawię na normalny tryb i będę obserwował te komunikaty.

Marek0
Użytkownik
Posty: 162
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: TPMS

Post autor: Marek0 » 21 wrz 2020, o 17:27

Trzeba pamiętać, że jak jest 2.5 i jest gorąco to skacze na 2.7 ,nie wiem jakie są widełki w ustawieniach ,stąd komunikat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi i opony”