--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
IrekB
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
Auto: Insgnia B CT 4x4
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 13 razy

Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: IrekB » 5 lut 2019, o 22:55

Czy zwrócił ktoś z Was na wskazania voltomierza? Jak tak to jak odczytujecie wartość napięcia akumulatora?
Może na załączonym zdjęciu będzie to widać.
Miedzy 9-14 i 14-19 V nie da się logicznie odczytać napięcia. Brakuje jednej grubej i cienkiej podziałki. Czy może jestem w błędzie? Nikt z Was o tym nie pisze, ale z racji branży w jakiej pracuje (instalacje elektryczne) wskazania "miernika" są niejednoznaczne.
Pokuszę się o podpięcia miernika i sprawdzę wartość napięcia i porównam do położenia wskaźnika.
A tu załączam fotkę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: wassermann » 6 lut 2019, o 01:54

Po prostu podziałka nie odpowiada wartościom całkowitym. Zakładając, że wskazanie jest w całym zakresie liniowe, to te pośrednie najgrubsze kreski bez miana odpowiadają wartościom 11.5V oraz 16.5V. Między 11.5V a 14.0V będzie w połowie 12.75 V. U Ciebie na zdjęciu jest ok. 12.2V. Porównaj do ręcznego pomiaru miernikiem. Przy okazji z ciekawości zobaczę u siebie, ale tuż po jeździe napięcie aku na pewno będzie wyższe niż np. po 12h postoju.
Ja mam wyświetlacz sprzed "liftu zegarów", jeszcze w tej czerwonej tonacji. Wyskalowanie u mnie jest identyczne 9 - 14 - 19V, choć nie mam zaznaczonej tej najdrobniejszej podziałki.

M.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: KaMYk » 6 lut 2019, o 07:26

:) no szok, a gdzie to jest napisane, że podziałka musi odpowiadać wartościom całkowitym :)
najmniejsza podziałka to 0,625V, a każda grubsza kreska to 1,25V.
Wskazania są bardzo jednoznaczne, jak ktoś z branży elektrycznej nie potrafi sobie przeliczyć skali miernika?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: dokia » 6 lut 2019, o 07:54

Ja nawet umiem sobie przeliczać i też z racji zawodu mojego z miernikami mam do czynienia na co dzień. I nawet nie zaliczam ćwiczenia jak ktoś nie umie przeliczyć skali i właściwie zapisać wyników pomiarów. Kolega by u mnie nie zaliczył 😂
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
IrekB
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
Auto: Insgnia B CT 4x4
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: IrekB » 6 lut 2019, o 08:44

Skale potrafię przeliczać :D
Nie o to chyba chodzi, żeby podziałki się uczyć na pamięć, czy liczyć z kalkulatora.
Najlepiej jak by była by z "łatwym" podziałem - tak jak widać na podziałce prędkościomierza czy na fotce temp. płynu w chłodnicy.
Wskazania woltomierza a właściwie jego podziałka mogła być lepiej przemyślana - to miałem na myśli pisząc tego posta.

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: xul » 6 lut 2019, o 09:28

Dla mnie zakres do 19V jest trochę za duży, tym bardziej, że ładowanie jest max w okolicy 15V. Wystarczyłby zakres np.: 8-16V, podział na 8 albo 16 "wskazań", a i odczyt wartości byłby łatwiejszy. Drobne niuanse, ale trochę irytujące.
Przy temperaturze oleju lepiej nie jest, środkowa wartość to 95 st, a zakres 40-160 st i teraz weź to przelicz, dolna połówka to 55 jednostek, a górna 65, podziałki są jednakowe. Powinno być 100, a do tego kreska w okolicach 90 (optymalnej temperatury roboczej, nie wiem ile dokładnie wynosi, ale gdzieś do takiej nagrzewa mi się olej w trasie bez katowania).

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: dokia » 6 lut 2019, o 09:34

IrekB pisze:
6 lut 2019, o 08:44
Skale potrafię przeliczać :D
Nie o to chyba chodzi, żeby podziałki się uczyć na pamięć, czy liczyć z kalkulatora.
Najlepiej jak by była by z "łatwym" podziałem - tak jak widać na podziałce prędkościomierza czy na fotce temp. płynu w chłodnicy.
Wskazania woltomierza a właściwie jego podziałka mogła być lepiej przemyślana - to miałem na myśli pisząc tego posta.
Oczywiście, że my tu troszkę śmieszkujemy z problemu a zwłaszcza ja, sorki :D . Generalnie nie można się spodziewać dobrego odczytu analogowego, zwłaszcza że no nie patrzysz na ten wskaźnik dokładnie na wprost, tylko z góry, bo inaczej musiałbyś przez kierownicę zerkać. Więc jaki ma sens odczytu wyniku pod niewłaściwym kątem, -to taki bajer niepotrzebny wg mnie. Ja mam odczyt między zegarami elektroniczny, to widzę wartość mam nadzieję w miarę rzeczywistą.
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: wassermann » 6 lut 2019, o 10:24

Bajer, choć pozwala ocenić, czy coś jest w zakresie roboczym czy też poza nim.
Gorzej jest, jak już ktoś wyżej wspomniał, z symetrycznie umieszczonym wskaźnikiem temp. oleju - tam nie została zachowana liniowość i jest 40 - 95 - 160. Tak czy owak spoglądam nań tylko po to, by ocenić na ile blisko "idealnego 95 st.C" jest aktualnie wskazanie i nie przejmuję się dokładnym przeliczaniem. Chyba że z nudów na skrzyżowaniu, bo mam taki dość zwalony umysł, który często coś przelicza w myślach, różne liczbowe kombinacje, nawet mnie w rodzinie nazywają "cyfrojebem" ;) :D

M.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: KaMYk » 6 lut 2019, o 10:53

Bo to auto na Europę :) dla Ameryki Północnej podają wszystko w cyfrach :)

Obrazek

Obrazek

Nie liczą na inteligencję obywateli, ma być prosto i przejrzyście :)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: wassermann » 6 lut 2019, o 11:46

Z tym przejrzyście to tak sobie przy takiej grafice "jak z gierki". I ta idiotyczna pochyła czcionka, tak dziś popularna.

M.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: dokia » 6 lut 2019, o 12:29

Ta czcionka ma sprawiać wrażenie 3D. No nie zrozumiałeś że to specjalnie dla użytkowników?
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
IrekB
Użytkownik
Posty: 116
Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
Auto: Insgnia B CT 4x4
Kod silnika: D20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: IrekB » 7 lut 2019, o 00:04

Woltomierz co na zdjeciu nie ma wskazowki mechanicznej. Jest on na wyswietlaczu LCD, wiec kąt patrzenia na niego nie wypacza wyniku :roll:

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: dokia » 7 lut 2019, o 00:07

No dobrze, ale taka była wizja twórcy, to po co z tym dyskutować. Takie są fakty. Wg mnie zrobione dla picu, bo lepiej już podać wartość cyfrową, tak jak między zegarami w przedlifcie.
Radio 357 :)

bartekbb
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 27 sty 2020, o 11:05
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Leszno

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: bartekbb » 28 sty 2020, o 00:27

tak tylko zapytam, dla pewności tylko - wiecie, że można edytować co tam na tych bocznych się pojawia i zamiast bezużytecznego voltomierza, mieć np. dystans na paliwie czy aktualne spalanie?:)

Resoviak
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: Resoviak » 4 kwie 2020, o 12:31

bartekbb pisze:
28 sty 2020, o 00:27
...
Można, ale tylko w nowych - MY2019, niestety. Czyli od połowy 2018. Liczę na to, że jakis mod się pojawi, ale w innym poście ktoś napisał, że może być z tym ciężko bo to inny hardware.
Ostatnio zmieniony 4 kwie 2020, o 19:27 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: wassermann » 4 kwie 2020, o 13:38

A jak jest w pierwszych wypustach Insignii B?
Instrukcje do roku modelowego MY18 (włącznie) wspominają o możliwości przełączania tych wskaźników, nawet ciśnienie doładowania rzekomo można wyświetlić. Dopiero w mojej MY18.5 tego nie ma (ani w instrukcji, ani w rzeczywistości). Od MY19 zmieniła się grafika i wróciła możliwość konfiguracji tych paneli.
Woltomierz się przydaje. Miałem kiedyś Vectrę, która świrowała z alteratorem. Podgląd napięcia ładowania na wyświetlaczu (przełączaliśmy go w "ukryty" tryb serwisowy) to była podstawa spokoju przy każdym wyjeździe. Z niezrozumiałych powodów brak ładowania nie powodował zapalenia się czerwonej kontrolki. Raz dzięki podglądowi napięcia żona wyłapała awarię alternatora i skończyło się na jeździe prosto do warsztatu, zamiast gdzieś na lawecie.

M.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: JaMi » 4 kwie 2020, o 15:30

ze wskazaniami woltomierza w zegarach jest w ogóle lipa - jego wartości (nawet zbliżone) nie zgadzają się z wartościami podawanymi przez komputer po złączu diagnostycznym. Nie wiem w sumie dlaczego, bo wyświetlacz w zegarach też ciągnie dane po OBD. Pojawia się więc pytanie - jakie napięcie pokazywane jest w zegarach? czego dotyczy, skoro napięcie w instalacji elektrycznej jest inne?
Co ciekawe, napięcie zmierzone multimetrem na zaciskach akumulatora ma jeszcze inne wartości. Z mojego doświadczenia wynika, że napięcie w instalacji wskazywane w OBD jest najbardziej zbliżone do tego co mamy w akumulatorze.
Dlatego wskaźnik w zegarach należy traktować tylko jako sygnalizację, że coś złego dzieje się w instalacji (jeżeli wskazania odbiegają od tego, co widzimy na co dzień)

Instrukcje Opli mają niestety ten feler, że opisują często funkcjonalności, których w autach nie ma, czasem nawet nie były dostępne w danym kraju. Jest to jeden z elementów, który bardzo mnie zaskoczył po zakupie Insigni. Dawno nie miałem Opla i nawet nie sądziłem, że instrukcje mogą być tak kiepsko opracowane. Sporo było zamieszania, żeby połapać się w obsłudze Insigni według instrukcji, którą otrzymałem z autem :( Wiele razy wczytywałem się w zapisy na różnych stronach i szukałem takich rozwiązań w aucie i w internecie :lol:

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8946
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: mazmarcin » 4 kwie 2020, o 18:48

Nie mierzyłem nigdy multimetrem ale wskazania licznika dokładnie pokrywają się ze wskazaniami apki od Przemka.
A jak oglądałem inne parametry to wskazywały jednakowo jego apka i komp.
Sprawdzane na OS i GDS2.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: Ping » 7 kwie 2020, o 23:45

Irek,
A skąd pewność że liniowość zachowana jest w całym zakresie?
Ja na twoim zdjęciu widzę 12,5V


Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka


bartekbb
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 27 sty 2020, o 11:05
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Leszno

Re: Woltomierz w liczniku - wyskalowanie

Post autor: bartekbb » 16 cze 2020, o 13:04

nie badałem dokładnie czy ten woltomierz pokazuje prawde czy nie aczkolwiek raz sie stało, że doprowadziłem do wyzerowania akumulatora (całą noc na zapłonie - rozmawiałem przez telefon i wychodząc z auta wcisnąłem start i nad ranem auto odmówiło współpracy:)) - w każdym bądź razie ładowanie przez prostownik i ten woltomierz pokazywał sensowne informacje o stanie zasilania.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”