--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
---------------------VIII ZLOT Insignia Club Polska 24-26.09 - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Insignia B - stuki z tyłu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Insignia B - stuki z tyłu

Post autor: krupniok » 11 lis 2020, o 08:25

Od jakiegoś czasu szukam przyczyny twardych stuków z tylnego zawieszenia. Stuka prawa i lewa strona. Stuki wydobywają się jednorazowo po obciążeniu tyłu samochodu (ruszenie do przodu spod świateł lub naciśnięcie tyłu samochodu "ręcznie" obciążając bagażnik). Drugie stuknięcie pojawia się przy odciążeniu tyłu samochodu np. przy hamowaniu czy ręcznym uniesieniu tyłu. Twardy stuk niesie się po zawieszeniu, tj. wahaczach, amortyzatorze. Same amortyzatory wykluczone (podmieniane na KYB). Dodam, że stuki nasilają się wraz ze wzrostem temperatury zewnętrznej. Stuki występują też podczas jazdy po delikatnych nierównościach z niską prędkością, szczególnie jadąc do tyłu (choć do przodu też).
Zawieszenie sprawdzane na kilku stacjach diagnostycznych oraz u mechanika - wszystko sztywne, nic nie ma luzu. Ktoś ma jakieś sugestie?

Insignia B kombi, 2.0 170KM ~140000km

dziku89
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 10 kwie 2021, o 09:21
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Poznań

Re: Insignia B - stuki z tyłu

Post autor: dziku89 » 27 kwie 2021, o 17:48

Kurde, mam ten sam problem i wszyscy rozkładają ręce.... Może jakoś poradziłeś sobie z tym problemem?

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Insignia B - stuki z tyłu

Post autor: krupniok » 16 maja 2021, o 09:14

Tak, problem został rozwiązany. Przyczyną są tuleje fabrycznie montowane w tylnej zwrotnicy. Niestety nie ma na chwilę obecną możliwości wymiany samej tulei - koszt nowej zwrotnicy to ponad 1200zl/szt. U mnie "siadła" tuleja z lewej strony, a hałas niósł się na cały samochód (byłem przekonany, że stuka z obydwu stron). Tuleja powinna się kołysać, natomiast u mnie stała dęba. Kupiłem używane zwrotnice wraz z piastami i po wymianie lewej strony problem ustał.
Z tego co zdążyłem się dowiedzieć to nastąpiła zmiana konstrukcyjna tych tulei, gdyż ta która była oryginalnie jest trochę inaczej skonstruowana niż ta którą kupiłem ze zwrotnicą (nowe są olejowe).

Jakby co to została mi prawa zwrotnica z auta po przebiegu 6000km (kupiłem dwie sztuki).
Obrazek


corki
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 22 lip 2021, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk

Re: Insignia B - stuki z tyłu

Post autor: corki » 22 lip 2021, o 12:08

wszystko wskazuje na to że mam ten sam problem i właśnie szukam zwrtonicy prawej jak można się z tobą skontaktować? jeśli to jeszcze aktualne?

Marek0
Użytkownik
Posty: 253
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS 2019
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia B - stuki z tyłu

Post autor: Marek0 » 22 lip 2021, o 14:06

Mogę spytać tylko kolegę przy jakim przebiegu stuki się zaczęły, będę wiedział na przyszłość kiedy orientacyjnie się spodziewać 🙂🖐

corki
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 22 lip 2021, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk

Re: Insignia B - stuki z tyłu

Post autor: corki » 22 lip 2021, o 14:24

niestety nie jestem w stanie powiedzieć od kiedy, ponieważ jestem właścicielem dopiero od 2 tygodni, aktualnie mam przebieg 83000, a podczas zakupu nie zwórciłem na to uwagi, (nie zawsze to występuje).
w mojej ocenie - niekoniecznie może to być sparwa przebiegu ale raczej częstości eksloatacji bagażnika cięższymi ładunkami.. w moim przypadku mogło tak być...
sprawdzałem w aso koszt zwrotnicy to 1100zł + 550zł wymiana + 300 geometria,
natomiast zakupiłem już używaną i umówiony jestem na wymianę u mojego mechanika , koszty znacznie niższe, zobaczmy czy problem zniknie

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Insignia B - stuki z tyłu

Post autor: krupniok » 24 lip 2021, o 10:13

corki pisze:wszystko wskazuje na to że mam ten sam problem i właśnie szukam zwrtonicy prawej jak można się z tobą skontaktować? jeśli to jeszcze aktualne?
Nieaktualne, gdyż po miesiącu zaczęła stukać druga strona Obrazek
Wymieniona i cisza.
Jak masz możliwość to rób obydwie strony od razu.

Resoviak
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Insignia B - stuki z tyłu

Post autor: Resoviak » 2 lis 2021, o 11:22

U mnie stuka już z pół roku albo i dłużej, ale w warsztacie powiedzieli mi, że to może być wszystko. Jeździłem, starałem sie nie zwracać uwagi chociaż stukało. Natłukłem tych km trochę ( w samym lipcu blisko 9000km) i zaczęło mi cos szumieć z tyłu, byłem pewien, że łożyska do wymiany. Podjechałem do mechanika (dawne ASO Opla) i co sie okazuje:
- łożyska są ok
- prawie nowe opony, używane 2 sezony - wyząbkowane i to one szumią (ponoć przez to stukanie)
- stukają "tuleje pływające belki skrętnej", nie ma zamienników, nie ma samych tulei, każą mi kupić całą belkę za 1300 zł a jak nie kupię to będę bardziej zdzierał opony.

Nie wiem czym się rózni cała belka od zwrotnicy, nie wiem czy to są te same tuleje czy nie, ale wiem, że czeka mnie wydatek.

No i powiedzcie mi jeszcze: co mam zrobić z tymi oponami ? Zbyt nowe żeby wyrzucić, zbyt szumią, aby jeździć. Można je jakoś uratować?

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Insignia B - stuki z tyłu

Post autor: krupniok » 2 lis 2021, o 11:58

W insigni nie ma belki skrętnej z tyłu - możliwe, że użyli skrótu myślowego... To będą pewnie te zwrotnice.
U mnie też wyząbkowało opony, ale nasiliło się to raczej po wymianie zwrotnic. Nie uważam, żeby to miało wpływ.

Kup używane zwrotnice.


Opony można szorstkować, ale czy to ma sens... Poczytaj co wpływa na ząbkowanie, spróbuj zamieniać opony częściej (przód-tyl, prawa-lewa).

Resoviak
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Insignia B - stuki z tyłu

Post autor: Resoviak » 22 lis 2021, o 15:33

mam wycenę: 1300 plus 400 robicizna. Na każdą stronę.

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 105
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Insignia B - stuki z tyłu

Post autor: alehandro` » 25 lis 2021, o 11:06

Czyli 2600 + 800 za cały tył?

Resoviak
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Insignia B - stuki z tyłu

Post autor: Resoviak » 30 lis 2021, o 18:07

alehandro` pisze:
25 lis 2021, o 11:06
Czyli 2600 + 800 za cały tył?
Yhy... Poprosiłem wycene na maila i czekam już 2 tygodnie. Coś kręcą chyba.

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Insignia B - stuki z tyłu

Post autor: krupniok » 30 lis 2021, o 18:43

Ja kupiłem dwie używane zwrotnice chyba za 150 czy 200zł sztuka i działają. Wymianę bym musiał na fakturze obejrzeć, ale jakoś 150zł za stronę.

Pewnie zastanawiacie się jak określić, czy w używanej nie będzie ten sam problem na starcie. Miałem w ręce używaną sprawną i używaną stukającą - w tej uszkodzonej tulejka którą zaznaczałem w poście wyżej "stoi dęba" a w tej sprawnej można nią swobodnie ruszać, uginać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”