Moja sonda powiedziała bye bye, dokładnie to jej grzałka. Co objawiało się błędem kontrolką check na desce i błędem: P0036 HO2S Heater Control Circut (bank 1 Sensor 2) - uwalona grzałka w sądzie.
Można to sprawdzić bez wyjmowania sondy z auta, dwa białe przewody to przewody grzałki, podpinamy multimetr i sprawdzamy czy obwód jest zamknięty. Zamknięty - OK, Otwarty - NIE OK.
Wymiana jest uperdliwa i miejsca jest mało, ale po kolei.
1. Demontujemy rurę filtra powietrza, tą w której siedzi przepływomierz.
- odkręcamy opaskę przy filtrze
- odkręcamy opaskę przy turbo
- odpinamy przewód par oleju
- odpinamy kostkę przepływomierza
Teraz delikatnie trzeba wymanewrować rurę ze swojego miejsca, najlepiej wysunąć ją od strony filtra a następnie ruszająć na boki zdjąć z turbo. Powinna wyjść już spokojnie do góry.
2. Odpinamy kostkę sondy, jest ona właśnie pod tą rurą, jej gniazdo przykręcone jest na przedłużeniu do bloku/głowicy silnika.
Zaczep znajduję się od dołu i trzeba go delikatnie podważyć, wysunąć.
3. Teraz pod samochód. Sonda przykręcona jest pod katalizatorem po stronie prawego koła przed zakrętem rury kata. Miejsca jest bardzo mało, od góry nie da się tego zrobić ponieważ przeszkadzają zainstalowane tam przewody.
Klucz 22, najlepiej gięty lub krótki trzeba włożyć nad sankami, przed drążkiem kierowniczym maglownicy. Sonda powinna odkręcić się spokojnie acz z lekkim oporem (o ile naszych tam wcześniej nie było).

Jak już ruszy i zacznie się obracać to można ją od góry spokojnie ręką odkręcić.
Montaż w odwrotnej kolejności z przykręcaniem elementów na swoje miejsce.

Załączam zdjęcia sondy nowej i starej, schemat okablowania dla chcących oszczędzić i samemu podpiąć, numery zamiennika który akurat ja wybrałem, posiada grzałkę i nie wywala błedu (ma on zarobioną już odpowiednio wtyczkę).