Oglądałem prezentacje Insignii w internecie zrobione przez prezenterów motoryzacyjnych i opisywali oni, że w Insignii B skrzynia manual potrafi zgrzytać przy zmianie biegów (6-stopniowa, diesel 170KM)
Myślałem, że te nowe samochody co dostali ci reporterzy do jazd demo to jakieś wyszarpane egzemplarze mocno.
Niestety potwierdzam, że na zimnym silniku, kiedy olej w skrzyni jest zimny i gęsty, to przy zmianie aż czuć na drążku niezły zgrzyt np. przy zmianie z 1 na 2 bieg. Jak silnik ciepły i samochód ciepły to nie zgrzyta nigdy. Coś mi się zdaje, że synchronizatory nie hamują szybko i skutecznie prędkości względnych obracających się względem siebie części i gdy olej gęsty to poślizg za duży i synchronizatory nie dają rady zsynchronizować szybko różnych prędkości obracających się względem siebie części.
Czy ktoś ma jeszcze taki problem?? Jeśli tak to pisać w jakim silniku i w jakim modelu skrzyni jeśli znacie
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zgrzytająca skrzynia manualna
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 cze 2020, o 07:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: teraz już śląskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 30 wrz 2021, o 11:34
- Auto: Insignia A lift
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Żołynia
Re: Zgrzytająca skrzynia manualna
Niestety jest to przypadłość większości skrzyń manualnych w Oplach. Miałem Vectrę ze skrzynią F40 - dwójka zgrzytała (po wymianie oleju na Fuchs znacznie mniej), M32 w Astrze K 1.6cdti - dwójka zgrzytała, teraz Insignia z M32 - dwójka również zgrzyta. Wystarczy delikatnie zmieniać biegi i nie ma tego problemu.