--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Skrzynia AT8 a tryb sportowy
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 19 maja 2018, o 17:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Cześć,
Czy widzicie jakąś istotną zmianę działania skrzyni AT8 w trybie sportowym samochodu. Mi po przesiadce z Passata z DSG strasznie tego brakuje. Tam po przejściu w tryb sportowy skrzynia trzymała wyraźnie wyższe obroty i hamowała silnikiem redukując. Tu nie widzę prawie żadnej różnicy.
Czy ten typ tak ma, czy to jakaś usterka?
Wiecie może, czy da się jakoś wpłynąć na program zmiany biegów w trybie sport?
Wolałbym, żeby w takim trybie skrzynia nie schodziła poniżej 2krpm a tymczasem ona bez przerwy wskakuje na 1,3krpm i jadąc 50km/h mam zapiętą 7 i o jakiejkolwiek dynamice bez redukcji nie ma mowy... Niby 260KM pod maską (i w trybie manualnym bardzo fajnie auto za.. pina) ale ta skrzynia znacznie osłabia wrażenia z jazdy.
Pozdrawiam
Tomek
Czy widzicie jakąś istotną zmianę działania skrzyni AT8 w trybie sportowym samochodu. Mi po przesiadce z Passata z DSG strasznie tego brakuje. Tam po przejściu w tryb sportowy skrzynia trzymała wyraźnie wyższe obroty i hamowała silnikiem redukując. Tu nie widzę prawie żadnej różnicy.
Czy ten typ tak ma, czy to jakaś usterka?
Wiecie może, czy da się jakoś wpłynąć na program zmiany biegów w trybie sport?
Wolałbym, żeby w takim trybie skrzynia nie schodziła poniżej 2krpm a tymczasem ona bez przerwy wskakuje na 1,3krpm i jadąc 50km/h mam zapiętą 7 i o jakiejkolwiek dynamice bez redukcji nie ma mowy... Niby 260KM pod maską (i w trybie manualnym bardzo fajnie auto za.. pina) ale ta skrzynia znacznie osłabia wrażenia z jazdy.
Pozdrawiam
Tomek
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
W polifcie 2.o T w automacie jest bardzo podobnie.Czy sport czy bez jakoś bardzo mała różnica w reakcjach. Gdzie w biturbo po programie włączenie trybu sport jest odczuwalne i nagle jest to diametralnie inne auto
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Mam wprawdzie GSi, w której tryb Sport jest dodatkowo "wyostrzony" i różnica jest bardzo odczuwalna. W Tour skrzynia zachowuje się tak jak opisałeś, w Sporcie bardzo się poprawia. Samo przejście w Sport sprawia, że obroty od ręki rosną o kilkaset rpm. Reakcja na gaz ostra. Redukcje szybkie. Siłę redukcji sterujesz depnięciem. Przy hamowaniu skrzynia ładnie redukuje. W Sporcie nie odczuwam jazdy w "martwym" zakresie obrotów ani wolnych reakcji. W Tour już tak, za to pracuje mega miękko i płynnie od samego ruszenia, także gdy jest zimna. Przedtem jeździłem i nadal manualami i lubię obroty. AT8 w Sporcie mnie nie drażni, a nawet robi to co chcę
Poza tym mam wrażenie, że po paru tys. km auto się rozjeździło, a i ja się z nim lepiej dogaduję.
M.
Poza tym mam wrażenie, że po paru tys. km auto się rozjeździło, a i ja się z nim lepiej dogaduję.
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 19 maja 2018, o 17:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Czyli wygląda na to, że w GSi skrzynia ma inny program.
Pytanie w takim razie czy można go wgrać do cywilnej wersji? Wie ktoś coś?
Swoją drogą "brawo" dla marketingowców Opla za niewyróżnienie takich różnic. Gdybym wiedział o tej różnicy, na poważnie rozważyłbym GSi.
Pytanie w takim razie czy można go wgrać do cywilnej wersji? Wie ktoś coś?
Swoją drogą "brawo" dla marketingowców Opla za niewyróżnienie takich różnic. Gdybym wiedział o tej różnicy, na poważnie rozważyłbym GSi.
- etac
- Użytkownik
- Posty: 553
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
- Auto: brak
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: SBE
- Otrzymał piwo: 9 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Ta skrzynia się uczy jazdy z Tobą. Więc jak ją nauczysz, tak będzie się zachowywać. A to ze schodzi poniżej to norma. Widocznie tak trzymasz pedał gazu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 19 maja 2018, o 17:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
A wiesz może, co piwinienem robić, żeby zauważyć jej uczenie się?
Najbardziej to chciałbym ją nauczyć, żeby po włączeniu trybu sport nie schodziła poniżej 2krpm.
A co do wciskania pedału gazu to hmm, ciężko mieć wcisniety mocno pedał gazu kiedy jedzie się za samochodem, który chce się wyprzedzić i czeka się na "okienko". Mój problem polega na tym, że skrzynia nawet po krótkiej chwili takiej jazdy wrzuca 7 lub 8 i obroty 1,3krpm no a żeby obudzić silnik z takich obrotów potrzeba niestety trochę czasu (nawet jeżeli skrzynia szybko zredukuje).
Najbardziej to chciałbym ją nauczyć, żeby po włączeniu trybu sport nie schodziła poniżej 2krpm.
A co do wciskania pedału gazu to hmm, ciężko mieć wcisniety mocno pedał gazu kiedy jedzie się za samochodem, który chce się wyprzedzić i czeka się na "okienko". Mój problem polega na tym, że skrzynia nawet po krótkiej chwili takiej jazdy wrzuca 7 lub 8 i obroty 1,3krpm no a żeby obudzić silnik z takich obrotów potrzeba niestety trochę czasu (nawet jeżeli skrzynia szybko zredukuje).
- etac
- Użytkownik
- Posty: 553
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
- Auto: brak
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: SBE
- Otrzymał piwo: 9 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
ale opcja SPORT, to nie ciągłe trzymanie silnika na obrotach 2000 i wyżej. Opcja SPORT, to szybsza redukcja nie o 1 , a na przykład 2 biegi, to zmiana biegów przy szybszej jeździe nie przy 3000 obr., a przy 4500 obr. Opcja SPORT to także inne działanie pedału gazu, a także działanie układu zawieszenia.
Ja nie mam opcji SPORT w swojej, dlatego przy chęci szybszego odejścia nie liczę na program skrzyni biegów, a zmieniam je łopatkami na kierownicy.
Ja nie mam opcji SPORT w swojej, dlatego przy chęci szybszego odejścia nie liczę na program skrzyni biegów, a zmieniam je łopatkami na kierownicy.
- etac
- Użytkownik
- Posty: 553
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
- Auto: brak
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: SBE
- Otrzymał piwo: 9 razy
- Kontakt:
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Jak będziesz dalej aktywnie prowadził auto, to nie spadnie poniżej 2000 obr, ale jak zaczniesz trzymać stałą prędkość to skrzynia wejdzie na najwyższy możliwy bieg.
Bawiłem się DSG w Audi A5 z 2015 roku, tam skrzynia bez włączenia S, nie miała odejścia. Ruszenie bez S i bez wciśnięcia gazu do dechy nie miało żadnej frajdy i tez w opcji S, gdy prędkość była już stała ustawiała najwyższy możliwy bieg z jazdą z prędkością silnika nawet 1600 obr.
Bawiłem się DSG w Audi A5 z 2015 roku, tam skrzynia bez włączenia S, nie miała odejścia. Ruszenie bez S i bez wciśnięcia gazu do dechy nie miało żadnej frajdy i tez w opcji S, gdy prędkość była już stała ustawiała najwyższy możliwy bieg z jazdą z prędkością silnika nawet 1600 obr.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
No właśnie nie wejdzie.Chyba,że przez dłuższy czas jedziesz.Ale bawiłem się nawet jak przerzucę łopatką na wyższy bieg to skrzynia po powrocie na auto znowu zrzuca bieg
- jurass
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
- Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: jesienne
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Niestety potwierdzam spostrzeżenia silkura, w polifcie było podobnie. Bez jakiegoś specjalnego przyglądania się trudno rozpoznać, że się jest w trybie sport, oczywiście pomijając dźwięk z głośników. Uczenia się czegokolwiek przez skrzynię nie zauważam. Ale stary jestem, to pewnie zmysły mam już przytępione.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 19 maja 2018, o 17:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Ja bym sie skupił na różnicy pomiędzy działaniem tej skrzyni w cywilnej 2.0T a w GSi. Przecież to prawdopodobnie tylko różnica w sofcie.
Może ma ktoś z Was dostęp do wiedzy warsztatowej ASO/producenta, żeby to potwierdzić?
Może ma ktoś z Was dostęp do wiedzy warsztatowej ASO/producenta, żeby to potwierdzić?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Specjalnie wczoraj ruszyłem auto, żeby popatrzeć na obroty. Przy jeździe ustabilizowanej 80-90 km/h po płaskim, w trybie Tour lub normalnym ("ja bez żadnego trybu") skrzynia trzyma ok. 1500 rpm. W Sport 2000-2100 rpm. Zmiana trybu ze Sport na Tour lub Normal powoduje, że obrotu po krótkiej chwili spadają. Z kolei włączenie Sport podwyższa je natychmiast. Przy takich prędkościach mniej jak 2000 rpm nie zanotowałem w Sporcie.
I jeszcze hamowaniem się pobawiłem. Mimo niewielkich prędkości do 100 km/h, każde krótkie lecz bardziej zdecydowane użycie hamulca powodowało, że wkrótce po wyhamowaniu np z 90 do 60, skrzynia wbijała obroty i trzymała je 2-3 sekundy, gdybym zechciał depnąć. Potem uspokajała. Skok obrotów zależy od siły hamowania, przy umiarkowanym przyhamowaniu (całkiem normalnym na krętej drodze bez żadnych tam wyczynów) obroty rosną do przedziału 3000-4000 rpm. Jest to powtarzalne. Nie występuje przy długim i delikatnym naciśnięciu hamulca, wówczas skrzynia normalnie zrzuca biegi.
M.
I jeszcze hamowaniem się pobawiłem. Mimo niewielkich prędkości do 100 km/h, każde krótkie lecz bardziej zdecydowane użycie hamulca powodowało, że wkrótce po wyhamowaniu np z 90 do 60, skrzynia wbijała obroty i trzymała je 2-3 sekundy, gdybym zechciał depnąć. Potem uspokajała. Skok obrotów zależy od siły hamowania, przy umiarkowanym przyhamowaniu (całkiem normalnym na krętej drodze bez żadnych tam wyczynów) obroty rosną do przedziału 3000-4000 rpm. Jest to powtarzalne. Nie występuje przy długim i delikatnym naciśnięciu hamulca, wówczas skrzynia normalnie zrzuca biegi.
M.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Mnie zastanawia czemu w moim przypadku ,gdzie w dieslu wrzucam sport i różnica jest diametralna.Całkiem inne auto.Subiektywnie lepiej przyspiesza niż benzyna.W benzynie wrzucał sport i właściwie prawie nic się nie dzieje.Niby ma te ciut wyższe obroty,ale jakoś na różnicę w przyspieszeniu nie przekłada to się zbytnio
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
A benzyna ma w opcjach 'Moc silnika tryb sportowy' (lub jak to tam w poliftach się nazywa - jeśli jest coś takiego)?
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Ma przynajmniej w polifcie. U siebie trochę składam na to ,że klekot jest po programie
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
W polifcie 2.0T ze skrzynią manualną też był element "Silnik - tryb sportowy". Różnica była w reakcji na gaz. Już nieduże wciśnięcie gazu powodowało wyraźną reakcję. W trybie Tour/Normal trzeba było głębiej cisnąć, by uzyskać taki sam efekt. Ale pedał do deski dawał taką samą parę z pieca niezależnie od trybu, nie było żadnej "ukrytej mocy" w Sporcie.
W nowej Insi 2.0T AT8 nie ma już tej opcji (przynajmniej nie ma jej w GSi). Jest tylko "Skrzynia biegów- tryb sportowy". W GSi można tylko poklikać sobie opcjami w trybie sportowym, a Normal jest na stałe jako "pośredni". W praktyce AT8 pracuje w Normal tak jak w Tour, dopiero Sport zmienia jej zachowanie na takie, jak opisałem we wcześniejszym poście.
W nie- GSi instrukcja mówi o możliwości adaptacji trybu Normal i ustawienia czułości jego przejścia na poziom zbliżony do Sport lub do Tour, w zależności od sposobu prowadzenia auta przez kierowcę.
M.
W nowej Insi 2.0T AT8 nie ma już tej opcji (przynajmniej nie ma jej w GSi). Jest tylko "Skrzynia biegów- tryb sportowy". W GSi można tylko poklikać sobie opcjami w trybie sportowym, a Normal jest na stałe jako "pośredni". W praktyce AT8 pracuje w Normal tak jak w Tour, dopiero Sport zmienia jej zachowanie na takie, jak opisałem we wcześniejszym poście.
W nie- GSi instrukcja mówi o możliwości adaptacji trybu Normal i ustawienia czułości jego przejścia na poziom zbliżony do Sport lub do Tour, w zależności od sposobu prowadzenia auta przez kierowcę.
M.
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: 19 maja 2018, o 17:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
@wassermann, możesz podesłać zdjęcie ustawień trybu sportowego w GSi.?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Mam możliwość wyboru ustawień tylko dla trybu Sport:
- sportowy napęd na 4 koła
- sportowa skrzynia biegów
tego nie ma, pomyliłem się, wyjaśniłem w kolejnym poście. Jest "zawieszenie sportowe"
- sportowy układ kierowniczy (i tak jest za duże wspomaganie przy wysokiej prędkości, więc trochę lipa)
Foto cyknę jutro, dziś do auta się nie zbliżam, bo odpoczywam i popijam ))
M.
- sportowy napęd na 4 koła
- sportowa skrzynia biegów
tego nie ma, pomyliłem się, wyjaśniłem w kolejnym poście. Jest "zawieszenie sportowe"
- sportowy układ kierowniczy (i tak jest za duże wspomaganie przy wysokiej prędkości, więc trochę lipa)
Foto cyknę jutro, dziś do auta się nie zbliżam, bo odpoczywam i popijam ))
M.
Ostatnio zmieniony 7 sty 2019, o 12:19 przez wassermann, łącznie zmieniany 1 raz.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy
Gdzieś tam czytałem , nie pamiętam gdzie że właśnie wciśnięcie trybu sport daje przez jakiś czas dodatkowe Nm , u mnie też po wybrani opcji sport nie to auto , tak to powinno jeździć w normalnym trybie .norbi333 pisze: ↑3 sty 2019, o 11:34Mnie zastanawia czemu w moim przypadku ,gdzie w dieslu wrzucam sport i różnica jest diametralna.Całkiem inne auto.Subiektywnie lepiej przyspiesza niż benzyna.W benzynie wrzucał sport i właściwie prawie nic się nie dzieje.Niby ma te ciut wyższe obroty,ale jakoś na różnicę w przyspieszeniu nie przekłada to się zbytnio
I rzeczywiście wspomaganie ciut za mocne