--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------Popularny prezenter Richard Hammond jest fanem Opla - zobacz
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 3265
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 63 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: Rooff_ » 8 kwie 2020, o 16:03

Niespecjalnie mi to wyjaśniło różnice w ciśnieniach pomiędzy P a N ;)
Co do używania mojego "sposobu" - nie robię tego zawsze, ale jak mi się już nie chce trzymać nogi na hamulcu (najczęściej jak jest długa kolejka na McDrive :P ) albo jak wiem, że światła będą długie.

A odnośnie parkowania to Twój sposób @wassermann nie jest zły, ale jak dla mnie za dużo kombinowania. Ja po zatrzymaniu auta, trzymając nogę na hamulcu, zaciągam ręczny (jeśli jest duża góra, to czasami dwa razy żeby go dociągnęło - słychać to), wrzucam na P i dopiero puszczam nożny. Nie zauważyłem problemów z ruszaniem auta czy nigdy nie poczułem "opierania się" auta na blokadzie skrzyni. Inna sprawa, że nie mam wielu okazji robienia tego na większych wzniesieniach.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

xul
Klubowicz
Posty: 1315
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: xul » 8 kwie 2020, o 19:05

W P jest dodatkowo blokada skrzyni (to co pisze @wassermann). Z tego co znalazłem, to w N skrzynia nie jest chłodzona, czy w P jest chłodzona, to nie wiem (przypuszczam, że jest tak samo jak w N). Jakiś spec od naprawy/funkcjonowania automatów by się przydał.
Osobiście po zaparkowaniu trzymając hamulec wrzucam P i zaciągam ręczny, też nigdy nie było problemów z wrzuceniem potem R albo D.

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 170
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: krupniok » 10 kwie 2020, o 22:30

Jaki model skrzyni "siedzi" w Insigni B? Chodzi mi o 8 biegowy automat w 2.0 170KM. Zna ktoś sprawdzonych ludzi, co na Śląsku wymienią olej dynamicznie w tej skrzyni?

xul
Klubowicz
Posty: 1315
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: xul » 11 kwie 2020, o 06:10

Ja robiłem dynamicznie tutaj w AF40, Ty masz chyba AF50-8, z tego co znalazłem też produkcji Aisin'a. Najtańsi nie są, ktoś w wątku o AF40 wspominał o firmie z Gliwic, gdzie było kilka stówek taniej.

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 170
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: krupniok » 11 kwie 2020, o 08:50

Nie jestem pewien, ale z tego co wyczytałem w Internetach to siedzi tam Aisin TG-81 SC... występująca w Volvo także.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 3265
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 63 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: Rooff_ » 11 kwie 2020, o 09:08

To jest chyba to samo co AF-50-8. Tak samo jak AF-40 to to samo co TF-80SC ;)
Oczywiście konstrukcyjnie - elektronicznie (sterowanie) może się różnić.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

xul
Klubowicz
Posty: 1315
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: xul » 11 kwie 2020, o 09:40

Teraz znalazłem, że to jest skrzynia Aisin z rodziny AW F8FXX: AW F8F35 - 350Nm, AW F8F45 - 480Nm. A producenci aut nazywają ją sobie po swojemu, w Volvo jest to TG-81SC, Oplu AF50-8, a Cadillacu AWF8F35, BMW, Lexus, Peugeot czy VW pewnie też mają swoje indywidualne oznaczenia.

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 170
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: krupniok » 11 kwie 2020, o 18:15

xul pisze: edit.
Czyli trochę zapasu na "chipa" powinna mieć...

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Ostatnio zmieniony 11 kwie 2020, o 18:15 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

andrewkr
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 17 kwie 2020, o 14:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kalisz

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: andrewkr » 26 kwie 2020, o 19:33

Mam insgnie 2018 z automatem mam problem ze czasem komputer wyświetla komunikat przesuń dźwignie zmiany biegów na p chociaż lewarek jest zaciągnięty w warsztacie regulowali Linkę i dalej jest to samo

Dodano po 2 minutach 6 sekundach:
Pomocy

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1421
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: wassermann » 26 kwie 2020, o 23:11

@andrewkr
Na forum insigniaklub.pl jeden z użytkowników miał taki sam problem. Poszukaj pod hasłem "wybierak", "selektor", "pozycjoner".

M.

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 170
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: krupniok » 28 kwie 2020, o 19:40

Dzisiaj się dowiedziałem (w jednym z serwisów skrzyń automatycznych), że jeśli samochód przejechał 120000km bez zmiany oleju w skrzyni zalecają wymianę statyczną - po dynamiczniej mogą zacząć się problemy (wypłukanie nagarów itp.). Co robić?

JaMi
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: JaMi » 28 kwie 2020, o 20:29

wymień statycznie i się nie przejmuj. Jak chcesz się lepiej czuć, wymień 2-3 razy z przerwami po kilka dni. Przy metodzie statycznej schodzi tylko część oleju, wymiana kilkukrotna skutkuje wymianą prawie całego oleju. Tyle, że to kosztowna sprawa.
Ja na Twoim miejscu wymieniłbym metodą statyczną i jeździł dalej. Skrzynia na pewno się nie zepsuje 8-) Kolejną wymianę zrób za to szybciej, jak Cię najdzie i będzie wolna kasa

Awatar użytkownika
etac
Użytkownik
Posty: 547
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: brak
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: etac » 29 kwie 2020, o 17:29

andrewkr pisze:
26 kwie 2020, o 19:35
Mam insgnie 2018 z automatem mam problem ze czasem komputer wyświetla komunikat przesuń dźwignie zmiany biegów na p chociaż lewarek jest zaciągnięty w warsztacie regulowali Linkę i dalej jest to samo

Dodano po 2 minutach 6 sekundach:
Pomocy
mam to samo i też szukam innego rozwiązania jak wymiana selektora.

Resoviak
Forumowicz
Posty: 75
Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: Resoviak » 29 kwie 2020, o 22:46

krupniok pisze:
28 kwie 2020, o 19:40
Dzisiaj się dowiedziałem (w jednym z serwisów skrzyń automatycznych), że jeśli samochód przejechał 120000km bez zmiany oleju w skrzyni zalecają wymianę statyczną - po dynamiczniej mogą zacząć się problemy (wypłukanie nagarów itp.). Co robić?
Też mnie to czeka (u mnie 95.000km) i z ciekawości podzwoniłem po paru serwisach, w tym do tego z filmiku Krisa i każdy mówi to samo - jeśli nie ma 200.000 km przejechanych to spokojnie można robić dynamiczną i nic się nie podzieje...

andrewkr
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 17 kwie 2020, o 14:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kalisz

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: andrewkr » 1 maja 2020, o 17:59

Właśnie serwis wymienił mi ten separator ciekawy jestem czy ten element się często psuje

Awatar użytkownika
etac
Użytkownik
Posty: 547
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: brak
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: etac » 2 maja 2020, o 21:08

jaki separator?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1421
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: wassermann » 23 maja 2020, o 18:20

Obstawiamy, kiedy u mnie będzie to samo? Auto ma 2 lata od tego, gdy zjechało z taśmy, więc pora na "zaprogramowane usterki" :P Głupia nie wie, że przedłużyłem jej gwarancję do 5 lat ;)
Mimo małego przebiegu wajcha była przekładana często, bo auto większość czasu spędza w mieście i jeździ na krótkich odcinkach. No i wczoraj informacja od żony - że na początku jazdy poczuła dziwny zapach jakby coś się sfajczyło, a na zewnątrz nic nie wskazywało na zadymienie. Do tego zaraz odkryła, że plastik obudowy lewarka skrzyni jest nienaturalnie ciepły - nigdy go umyślnie nie macałem (ślady paluchów!) ale raczej nigdy sam z siebie się nie nagrzewał. Ciekawe co wyjdzie. Poza tym normalnie. Przekazałem info, żeby obserwowała komunikat o przestawieniu na P.

M.

szejk__
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 5 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: szejk__ » 25 maja 2020, o 06:47

andrewkr pisze:
1 maja 2020, o 17:59
Właśnie serwis wymienił mi ten separator ciekawy jestem czy ten element się często psuje

Jaki był koszt wymiany tego separatora ?

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 170
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: krupniok » 25 maja 2020, o 06:50

Jaki separator?

Jestem tydzień po wymianie oleju w skrzyni metodą dynamiczną bez płukania układu przy przebiegu 124000km (po raz pierwszy). Olej czarny aczkolwiek klarowny. Zmian w jeździe żadnych.

robitherobot
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 21 cze 2020, o 07:08
Auto: Opel Insignia B
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Jastrzebie-Zdrój

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: robitherobot » 21 cze 2020, o 08:27

Witam
Mam problem z przełączaniem biegów w trybie D skrzynia bardzo przeciaga w górę nadmieniam że silnik B20DTR 210 diesel.
To samo w drugą stronę bardzo agresywnie redukuje po zdjęciu nogi z pedału gazu.
Jeszcze dodam nie wiem czy ma to coś wspolnego ale przy zmanie z P na D blokuje hamulce przedniej osi.
Miał ktoś taką sytuację

ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”