Cześć, umieszczam temat w dziale "skrzynia biegów" dlatego, ze mam podejrzenia co do niej.
Opis problemu.
- występuje TYLKO przy pierwszym ruszeniu po postoju (z wyłączonego silnika, a nie na przykład z ruszenia spod świateł);
- skrzynia to automat 8biegowy, w maju wymieniany statycznie olej, x2. Bezpośrednio po wymianie żadnych efektów ubocznych.
- podczas zmiany biegu (pozycja automat, D) z 3 na 4 przełożenie czuć lekkie uderzenie/stuknięcie w pedał gazu;
- owo uderzenie/stuknięcie jest b.delikatne, ma charakter "sprężysty" - jakby ktoś wziął sprężynę mocniejszą od takiej w długopisie, zgiął ją i "pstryknął" tak zgiętą w pedał gazu;
- jak automat zmieni bieg z 3 na 4, kolejne zmiany zarówno w górę jak i w dół z przejściem pomiędzy 3 a 4 i 4 a 3 nie wywołują tego efektu - TYLKO raz, i TYLKO po uruchomieniu silnika i pierwszej zmianie z 3 na 4
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



Sprężyste stuknięcie w pedał gazu
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
- Auto: IB Soorts Tourer AT8
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 17 kwie 2024, o 06:45
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Racibórz
Re: Sprężyste stuknięcie w pedał gazu
Cześć, mam dokładnie tak samo. Jak u Ciebie ze zmianą biegów na zimnym? U siebie zauważyłem, że do 4-5 biegu potrafi zmieniać bardzo gwałtownie, właśnie takie jakby szarpanie, biegi wyższe bez problemu. Co ciekawe tylko jak się jedzie bardzo delikatnie, bo przy mocniejszym wciśnięciu gazu zmienia bardzo płynnie. Najbardziej to czuć między 3-4 biegiem, albo na zimnym gdy z 1 na 2 zmienia, to czuć że przeciąga ten bieg i jak zapnie to aż szarpnie. Tylko, że u mnie nigdy olej nie zmieniany, a już 128 tys nalotu.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1697
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Sprężyste stuknięcie w pedał gazu
Temat do skasowania
Już wyjaśniam. Kolego prośba, zmień opis auta przy awatarze, bo tam jest coś z 2011, a nie Insignia B z AT8.
Otóż nie masz absolutnie żadnego problemu! Prawie idealnie opisałeś zupełnie normalne zachowanie związane z testem pompy ABS. Prawie - bo on następuje nie przy zmianie biegu, ale zawsze po pierwszym przekroczeniu 40 km/h od uruchomienia silnika z zupełnego spoczynku (nie mówię o uruchomieniu wskutek działania start/stop). Widocznie Twój styl jazdy sprawia, że akurat przy 40 km/h skrzynia wrzuca 3->4
Wiem, że dziwne, bo mówimy o teście ABS, a pyka w pedale gazu, no ale tak jest.
M.

Otóż nie masz absolutnie żadnego problemu! Prawie idealnie opisałeś zupełnie normalne zachowanie związane z testem pompy ABS. Prawie - bo on następuje nie przy zmianie biegu, ale zawsze po pierwszym przekroczeniu 40 km/h od uruchomienia silnika z zupełnego spoczynku (nie mówię o uruchomieniu wskutek działania start/stop). Widocznie Twój styl jazdy sprawia, że akurat przy 40 km/h skrzynia wrzuca 3->4

Wiem, że dziwne, bo mówimy o teście ABS, a pyka w pedale gazu, no ale tak jest.
M.
Ostatnio zmieniony 29 lip 2024, o 08:27 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Edycja linku
Powód: Edycja linku
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4458
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 42 razy
Re: Sprężyste stuknięcie w pedał gazu
Zostaje dla potomnych, może ktoś jeszcze będzie szukał "dziury w całym".
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 14 kwie 2017, o 16:51
- Auto: IB Soorts Tourer AT8
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa
Re: Sprężyste stuknięcie w pedał gazu
Opis faktycznie pochodzi jeszcze z czasów, kiedy jeździłem IA. Zmienię.wassermann pisze: ↑29 lip 2024, o 08:27zmień opis auta przy awatarze, bo tam jest coś z 2011, a nie Insignia B z AT8.
zawsze po pierwszym przekroczeniu 40 km/h od uruchomienia silnika z zupełnego spoczynku
Wiem, że dziwne, bo mówimy o teście ABS, a pyka w pedale gazu, no ale tak jest.
Muszę zaobserwować, czy u mnie jest to właśnie ~40km/h i akurat wypada przy zmianie z 3->4, ale to b.możliwe bo jeżdżę delikatnie.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1697
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Sprężyste stuknięcie w pedał gazu
To jest na pewno to 
Dzisiaj kilka razy czułem (i słyszałem). Przy ostrzejszym ruszeniu nie do wyłapania, ale przy delikatnym jak najbardziej. Najlepiej jechać 35-38 km/h i jak najdelikatniej zacząć przyspieszać, to wyczujesz przy 40-41 km/h to pyknięcie.
Co ciekawe, 2.0T w trybie Tour przy delikatnym rozpędzaniu na płaskim, na rozgrzanym silniku, też zmienia z III. na IV. przy 40 km/h.
M.

Dzisiaj kilka razy czułem (i słyszałem). Przy ostrzejszym ruszeniu nie do wyłapania, ale przy delikatnym jak najbardziej. Najlepiej jechać 35-38 km/h i jak najdelikatniej zacząć przyspieszać, to wyczujesz przy 40-41 km/h to pyknięcie.
Co ciekawe, 2.0T w trybie Tour przy delikatnym rozpędzaniu na płaskim, na rozgrzanym silniku, też zmienia z III. na IV. przy 40 km/h.
M.