------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska 11-13.09 -
--------------------
----------------------------------------Nowy Opel Insignia opuszcza linię produkcyjną - KLIK
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

[B20DTH] Sprzęgło Insignia B

Awatar użytkownika
IrekB
Użytkownik
Posty: 105
Rejestracja: 20 lis 2018, o 23:21
Auto: Insgnia B CT 4x4
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B

Post autor: IrekB » 8 sty 2020, o 00:39

No i "wreszcie" u mnie wyskoczył dobrze znany komunikat o zmniejszeniu użycia sprzęgła ...
Nie wiadomo czy się cieszyć czy płakać.... 20 tys km i takie problemy.
Od już dobrych parę tys km serwis nie słuchał moich uwag o stukach, chrupaniach z silnika - z lewej części.
Mam nadzieję że wytrzyma ono jeszcze 3 tys km, bo w weekend czeka mnie dłuższa podróż.
Nie wydaje mi się, że to tylko wina oprogramowania. Pewnie wina jest pośrodku: hardware + software ;)

JaMi
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B

Post autor: JaMi » 8 sty 2020, o 08:44

jeżeli masz problemy sprzętowe, żaden soft niczego nie poprawi, to oczywiste
poprawka oprogramowania dotyczyła faktycznego błędu softu, nie jest to antidotum na inne usterki

Ursus
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 2 sty 2019, o 08:37
Auto: Insignia B 17`
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 3 razy

Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B

Post autor: Ursus » 23 sty 2020, o 21:13

Podpinam się pod temat - proszę o poradę.
Sytuacja u mnie wygląda tak, jak już to opisano - przyspieszam, a tu komunikat aby ograniczyć zużycie sprzęgła i auto traci moc. Można się naprawdę nieźle zdziwić przy wyprzedzaniu. U mnie stało się to nagminne, ale ewidentnie nie jest to tylko kwestia oprogramowania - moim zdaniem po prostu ślizga się sprzęgło. Wciskam gaz, auto przyspiesza i widać, że nagle obroty zaczynają rosnąć jakby puściło sprzęgło, po czym pojawia się komunikat. Mam nagrany film, gdzie na czwartym biegu próbuję się rozpędzić i sytuacja powtarza się kilka razy pod rząd. W końcu zaczęło już śmierdzieć spalonym sprzęgłem.
Samochód ma 34kkm, mam go od nowości, przy 17kkm była w ramach gwarancji wymieniana cała skrzynia biegów, bo coś rzęziło przy zmianie biegów a teraz kolejny problem.
Pojechałem do ASO i zaczęły się schody. Już na dzień dobry dowiedziałem się, że sprzęgło wyłączone jest z gwarancji. Potem Panowie stwierdzili, że sprzęgło jest spalone, bo wyczuli zapach spalenizny i że to jest przyczyną. Powiedziałem, że oczywiście, że może być spalone, skoro się ślizga, to kuźwa co w tym dziwnego? Ostatecznie kazali mi zaakceptować koszta wyciągnięcia skrzyni i demontażu sprzęgła (1700zł) w celu diagnostyki, niby że sprawa nie jest jeszcze przesądzona, ale z góry ciągle podkreślają, że to raczej nie będzie podlegać gwarancji z powodu wykluczenia to raz, no i dwa że pewnie spaliłem to sprzęgło i tu cała przyczyna.
Mam ogólne pojęcie o mechanice, ale moja wiedza zatrzymała się raczej na rozwiązaniach z czasów Astry F, Golfa III itp. Będę wdzięczny, za jakieś argumenty do rozmowy z serwisem. Zapytam też może o takie kwestie:
- co może odpowiadać za słaby docisk sprzęgła, czy tylko dosłownie docisk, czy coś jeszcze ma tu znaczenie? Pan w ASO kilka razy zastanawiał się, czy nie ma z tym coś wspólnego pompa ABS (?)
- czy ten komunikat o ograniczonym zużyciu sprzęgła nie jest czasem taką formą zabezpieczenia przed spaleniem właśnie sprzęgła? Jak tylko zacząłem jeździć tym samochodem, to przyzwyczajając się do innego charakteru pracy sprzęgła względem mojego poprzedniego samochodu, zdarzyło mi się ruszyć spod świateł jakoś tak niefortunnie, że zbyt długo pojechałem na półsprzęgle i właśnie wtedy wyświetlił się ten komunikat i spadła moc. Potem z ciekawości to powtórzyłem i to samo, czyli tak to ma działać, a w związku z tym, jak tu spalić sprzęgło?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 5382
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 41 razy

Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B

Post autor: mazmarcin » 23 sty 2020, o 21:19

Ciekawe jak by się to sprzęgło zachowywało w aucie po czipsie skoro seria je męczy :oops:

horiz0n
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 13 cze 2019, o 15:21
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Cambridge

Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B

Post autor: horiz0n » 12 lip 2020, o 10:33

Właśnie mi się to samo zaczęło pojawiać przedwczoraj. Samochód 2 tygodnie po gwarancji. Wygląda raczej na soft, bo u mnie komunikat pokazuje się 2-4 razy podczas jazdy i później już jest ok, nawet gdy pałuje pod górę z gazem w podłodze i czterema osobami na pokładzie. Tak jak u innych spadek mocy na pół sekundy i tak jak u innych w sytuacji gdy wcisnę gwałtownie gaz nie dotykając sprzęgła.

Obrazek

JaMi
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B

Post autor: JaMi » 12 lip 2020, o 16:07

było na forum już sporo na ten temat. Jest akcja serwisowa związana z tym problemem, aktualizowany jest soft. U mnie po aktualizacji przez wiele tysięcy km. spokój, żadnych dziwnych komunikatów. Uderzaj do ASO

horiz0n
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 13 cze 2019, o 15:21
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Cambridge

Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B

Post autor: horiz0n » 12 lip 2020, o 16:36

JaMi pisze:
12 lip 2020, o 16:07
...
Jakis link do oficjalnej informacji na ten temat?
Ostatnio zmieniony 13 lip 2020, o 00:42 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

JaMi
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B

Post autor: JaMi » 12 lip 2020, o 18:27

oficjalnych informacji Opla nie znajdziesz, nie wzywają właścicieli na akcje. Jednak takowa jest i w przypadku zgłoszenia usterki typu odcinanie przyśpieszenia po mocnym wciśnięciu gazu oraz komunikatu w zegarach o ograniczeniu zużycia sprzęgła, serwis aktualizuje oprogramowanie silnika.
W moim przypadku jakiś rok temu miałem parę przypadków na trasie, zrobiłem też zdjęcie komunikatu w zegarach. W ASO nawet nie dyskutowali, od razu wiedzieli co robić. Od tamtego czasu spokój, a wiele tras i nagłych przyśpieszeń za mną.
Polecam zacząć od tego i na razie nie szukać usterki w aucie

horiz0n
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 13 cze 2019, o 15:21
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Cambridge

Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B

Post autor: horiz0n » 12 lip 2020, o 20:15

JaMi pisze:
12 lip 2020, o 18:27
...
Tylko, ze być może ten nowy soft polega na obniżeniu momentu z 400 na 381nm i podniesieniu mocy o 4 konie. Dziś przejechałem 80mil i nie moglem tego powtórzyć w żaden sposób. W każdym razie jutro zadzwonię do lokalnego ASO i zobaczymy, aczkolwiek bez oficjalnego recalla to spodziewam się raczej odpłatnej naprawy.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2020, o 00:42 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

JaMi
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: [B20DTH] Sprzęgło Insignia B

Post autor: JaMi » 13 lip 2020, o 06:28

aktualizacja oprogramowania nie zmienia parametrów silnika, jest związana (mówiąc krótko) z czystością spalin. W moim przypadku auto było na hamowni przed i po aktualizacji oprogramowania, charakterystyki nie mieniły się.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”