------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska 11-13.09 - zapraszamy
--------------------
---------------------------------------------------Nieco o elektryfikacji Opla - KLIK
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Awatar użytkownika
Scooby
Klubowicz
Posty: 136
Rejestracja: 4 sie 2019, o 17:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Grójec
Postawił piwo: 10 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: Scooby » 8 lis 2019, o 08:11

szejk__ pisze:
7 lis 2019, o 22:28
Edit
Czytaj trochę więcej, napisane że metodą statyczną.
Natomiast jeśli chodzi o kwestie szarpania spróbuj kalibracji skrzyni koszt do 200 pln tylko pojedz do kogoś kto się zna na tym i nie koniecznie do serwisu ;)
Ostatnio zmieniony 8 lis 2019, o 08:11 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

Awatar użytkownika
etac
Użytkownik
Posty: 543
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: brak
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: etac » 10 lis 2019, o 11:29

statyczna, olej był czysty więc zaproponowano tylko statyczną.

Efekt pozytywny pojawił się dopiero po 200 km, chyba dopiero jak nowy olej dotarł wszędzie.

Resoviak
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: Resoviak » 4 kwie 2020, o 17:41

Czy te skrzynie mają hold on, czy też nie - trzeba trzymać hamulec na światłach?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1230
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: wassermann » 4 kwie 2020, o 20:22

Trzeba trzymać. Klasycznie :)
Ale za to fajnie podjeżdza się po kawałku w korku, popuszczając nogę z hamulca.

M.

Awatar użytkownika
etac
Użytkownik
Posty: 543
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: brak
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: etac » 4 kwie 2020, o 21:48

Resoviak pisze:
4 kwie 2020, o 17:41
Czy te skrzynie mają hold on, czy też nie - trzeba trzymać hamulec na światłach?
u mnie jest, albo mi się tak wydaje że jest.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1230
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: wassermann » 4 kwie 2020, o 22:54

Nie ma i nigdy nie było - musiałby być do tego przycisk wł/wył autohold.

M.

Awatar użytkownika
etac
Użytkownik
Posty: 543
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: brak
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: etac » 6 kwie 2020, o 20:23

dlaczego?

W Chevi mam i nie ma żadnego wyłącznika.

Mam jedną górkę, gdzie po wciśnięciu hamulca, stoi 3 sekundy.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1230
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: wassermann » 6 kwie 2020, o 21:45

@etac
Mylisz "Hill Hold Control" z "Auto Hold".
HHC służy utrzymywaniu auta na wzniesieniu, żeby się nie stoczyło (i to oczywiście w Insignii jest, nawet do 5 minut wg instrukcji - ale nie testowałem). To działa tylko na wyraźnych pochyłościach.
Przedmówca pytał zaś o zwykłą sytuację z zatrzymaniem na światłach. Dobrze wiesz, że jak puścisz wtedy hamulec, to auto pojedzie. Gdyby miało Auto Hold, to jego włączenie (przyciskiem) pozwoliłoby zdjąć nogę z pedału hamulca, a samochód stałby nadal, utrzymywany ciśnieniem roboczym w hamulcach na 4 kołach. I ruszyłby dopiero po dodaniu gazu. Przy jeździe zderzak w zderzak w korku lepiej jest trzymać/zdejmować nogę z hamulca. Ale zatrzymując się na skrzyżowaniu czy w korku na dłużej, Auto Hold na pewno byłoby przydatne.

M.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4750
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: norbi333 » 7 kwie 2020, o 07:51

A nie to nie praktycznie to samo co włączyć elektryczny ręczny ?

xul
Klubowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: xul » 7 kwie 2020, o 08:28

Nie, ręczny trzyma tylko tył, a HHC i AH obie osie z tego co mi wiadomo. No i ręczny ma większą zwłokę w działaniu.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4750
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: norbi333 » 7 kwie 2020, o 13:52

No chyba nie.Bo na ręcznym dajesz gaz i od razu rusza .

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 5030
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 37 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: mazmarcin » 7 kwie 2020, o 14:15

Tylko że ręczny słychać że działa.
A to wytwarza ciśnienie w układzie hamulcowym.
Tak to mam przynajmniej w manuału.
Stoi może z 5 sekund przy pochyle.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1230
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: wassermann » 7 kwie 2020, o 21:27

Ręczny to elektrycznie zaciągany hamulec pomocniczy. Przy kołach tylnych.
Auto Hold trzyma ciśnienie hydrauliczne na 4 kołach, tak jakbyś nogę miał na hamulcu roboczym.

M.

Resoviak
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: Resoviak » 8 kwie 2020, o 10:36

wassermann pisze:
7 kwie 2020, o 21:27
Edit
Czy używanie tego elektrycznego ręcznego jak auto holda ma wpływ na jego funkcjonowanie, zużycie itd? W sensie: czy można tak robić czy raczej nie, bo ręczny nie jest do tego stworzony i "coś" się może zepsuć i dlatego tylko w grę wchodzi naciskanie pedału hamulca a ręczny na światłach w wyjątkowych przypadkach?
Ostatnio zmieniony 8 kwie 2020, o 10:36 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

xul
Klubowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: xul » 8 kwie 2020, o 10:49

Wydaje mi się, że żeby zaciągnąć ręczny, to musiałbyś przełączyć skrzynię na P (ew. N)

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4750
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: norbi333 » 8 kwie 2020, o 13:46

Ja normalnie używam ręcznego często jak stoję w korku czy na skrzyżowaniu

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2646
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: Rooff_ » 8 kwie 2020, o 15:03

Nie trzeba zmieniać biegu. Wystarczy wcisnąć hamulec nożny i wtedy można ręczny zaciągnąć. Też to często używam np. na światłach. Wtedy trzymając hamulec nożny wrzucam N, zaciągam ręczny, puszczam nożny i czekam na zielone. Później już tylko z N na D i gaz - bez dotykania hamulca nożnego. Auto nie ruszy z ręcznego dopóki się nie doda gazu.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1230
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: wassermann » 8 kwie 2020, o 15:24

Wszyscy robią źle...

Teoretycznie można używać ręcznego (postojowego) w pozycji "D" i zdejmując nogę z hamulca. Teoretycznie, bo niby działa, zdejmujesz nogę, a auto nie rusza. Ale jest to nigdzie nie opisana samowolka. Auto nawet mocne trzyma się bez problemu, bo sam próbowałem ;D
Jednak ten hamulec nie jest do tego przeznaczony. Siła napędowa vs. elektryczny hamulec na tylnej osi, to raczej nie o to chodzi - to trzyma, ale na słowo honoru. Samochód może niekontrolowanie ruszyć.

Wrzucanie na "N" przy byle okazji i pozostawanie w tej pozycji przy pracujacym silniku to pierwszy punkt na liście "czego nie robić, żeby nie zepsuć hydrokinetycznej skrzyni biegów". Kompletnie niezalecane podejście. @Rooff, zapomnij o tym!

Reasumując - nie ma Auto-Hold, nie ma innego sposobu jak stać z nogą na hamulcu. Zanim wsiadłem do obecnej Insignii, pierwszego w życiu auta z automatem (co rodziło we mnie wielkie obawy połączone z niechęcią), usłyszałem bodajże w teście Pertyna o tym, że niestety brakuje Auto-Hold. Jak zacząłem jeździć, to do teraz w ogóle mi tego nie brakuje. Noga na hamulcu spoczywa naturalnie. Żona też na to nie narzeka, a również przesiadła się na pierwszy automat po 23 latach jazdy tylko manualami. To jest odruchowe i nie powoduje niewygody. W korku jak się poruszasz, to i tak co chwillę odpuszczasz pedał hamulca. Gorzej byłoby trafić na totalny zator, ale jak miałbym stać parę minut bez konieczności szybkiego ruszenia, mając za sobą stojące inne auta, to wrzuciłbym "P" i zaciągnął postojowy.

I jeszcze przy okazji, skoro o skrzyni i hamulcu mowa, rada jak parkować na pochyłości. Chodzi o to, żeby nie obciążyć blokady skrzyni, która działa w pozycji "P" - żeby nie oprzeć na niej ciężaru auta. Parkujesz tak:
- zatrzymujesz się z nogą na hamulcu,
- wrzucasz na krótko N,
- zaciągasz elektryczny ham. postojowy,
- zdejmujesz nogę z hamulca roboczego (auto może stoczyć się o włos i "osiąść na ręcznym" - i o to chodzi)
- naciskasz hamulec nożny i szybko przesuwasz biegi z "N" na pozycję parkowania "P"
- wyłączasz zapłon
Przy takiej metodzie następne ruszenie z pozycji "P" na "R" lub "D" odbędzie się lekko i bez oporu.

M.
Ostatnio zmieniony 8 kwie 2020, o 15:34 przez wassermann, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2646
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: Rooff_ » 8 kwie 2020, o 15:29

Czym się różni kombinacja postojowy+P od postojowy+N? W kontekście tego hydrokinetyka głównie?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1230
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: wassermann » 8 kwie 2020, o 15:39

Chodzi o ciśnienie oleju w skrzyni i dodatkowe zużycie. Przy pracującym silniku nie powinno się trzymać na "N", bo coś jest nie halo z ciśnieniem.
https://www.motofakty.pl/artykul/10-naj ... iegow.html

Noga na hamulcu, wyjścia nie ma. Jeśli utknęliśmy w korku na dłużej bez ruchu, albo wyjątkowo podczas zatrzymania musimy pilnie np. schylić się po coś, sięgnąć na kanapę czy do schowka (jest obawa, że zjedzie noga z pedału), to wrzucić "P" i ręczny.

M.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”