--------------------------Wielkopolskie Spotkania - spot 19.10 - dołącz
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Pet_71
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 8 lis 2017, o 20:08
Auto: Insignia GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: Pet_71 » 8 gru 2018, o 14:07

Tak, tak, ja to robilem u Mroza w Lesznie. Tam z kolei twierdzą ze wymiana statyczna nie jest zalecana przez Opla. Aczkolwiek mowili tez o konsultacjach z producentem skrzyni. U mnie poszlo 14l oleju, patrzylem tez chwilę jak to robią.

Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1040
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: wassermann » 13 gru 2018, o 22:30

Jak u Was zachowuje się skrzynia w trybie Sport, gdy energicznie wyhamujecie, np. ze 120 do 80 km/h, ale takim mocnym depnięciem na granicy ABSu? U mnie potrafi wbić bieg nawet na 5000 rpm i krótko utrzymać takie obroty. Typowe dla późnego dohamowania przed zakrętem, w który trzeba wejść na obrotach.

M.

szejk__
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 3 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: szejk__ » 10 wrz 2019, o 12:31

Koledzy, z tego co wiem to dynamiczną wymiane zrobią wam w Wawie w Opel Żoliborz.

Jestem natomiast ciekawy jak skrzynia reaguje od startu. Czyli stoicie na skrzyżowaniu powiedzmy i chcecie z niego szybko zjechać czy coś. Niestety zamówiłem auto w 2.0 170 PS diesel i automat ale żaden salon nie miał na stanie żeby się takim przejechać ...

Czy wyświetlacz pokazuje na jakim biegu obecnie jedziemy ?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1040
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: wassermann » 10 wrz 2019, o 16:24

W trybie D gdy nie ruszamy manetek, wyświetlacz pokazuje tylko "D". Nigdy nie pokazuje D1, D2... itd.

Bez przełączania w tryb M można użyć manetki, aby tymczasowo przejść na sterowanie ręczne (np. wymuszona redukcja), wówczas D przełącza się na Mx gdzie x to wybrany ręcznie bieg. Po pewnej chwili skrzynia sama wróci do D.

Jeśli nawet przejdziesz w tryb ręczny, chwilowy (tylko tknięciem manetki, ale wajcha na D) lub stały (wajcha przesunięta z D w lewo na M), to nie da się "zaszkodzić" autu, ponieważ:
- gdy obroty spadną za nisko, to skrzynia sama zredukuje przełożenie (np. przy dojeżdżaniu do zatrzymania)
- gdy wciśniesz "kickdown", to skrzynia będzie ciągnąć pod czerwone i wrzucać kolejny bieg - rozpędzać się tak długo, dopóki trzymasz gaz w podłodze. Bez wciśnięcia kickdown, skrzynia podkręci obroty na max, ale nie zmieni biegu na wyższy.

Kickdown wymusza zarówno redukcję, jak i zmiany biegów na kolejne - służy do bezwzględnego rozpędzania się. Fajnie widać to na wyświetlaczu - np. jak jesteś w trybie M i jedziesz powiedzmy 80 km/h na 6. biegu (M6), depniesz gaz bez kickdown, to auto rozpędza się powoli z niskich obrotów cały czas na tym M6. A jeśli depniesz pedał poza zapadkę kickdown, to skrzynia zrzuci bieg z M6 na M3 i wio. Dla mnie pewną wadą jest to, że zapadka kickdown przeskakuje bardzo łatwo i nie mogę jej wyczuć, a nie zawsze chciałbym z niej korzystać.

Co do reakcji od startu, to pewnie oglądałeś ostatnie testy Pertyna? ;D
Dla mnie facet przesadza z tym "ogromnym opóźnieniem", a przynajmniej ja na filmie tego nie dostrzegam w takim stopniu, jak on krytykuje. Słychać jak wciska pedał do końca z "tupnięciem" w podłogę, ale krytykowane samochody z reguły jednak szybko się zbierają. Faktem jest, że podobno niektóre mają z tym problem właśnie na skrzyżowaniach (jeśli do tego ktoś jeszcze nie wyłączy Start-Stop, to już w ogóle bieda).

U mnie w 2.0T nie ma problemu z szybkością reakcji. Insignia 2.0T AT8 rusza OD RAZU po wciśnięciu gazu. Start-Stop mam zawsze wyłączony. Dotykam pedału gazu, auto rusza bez zwłoki. Ale jest jeden wyjątek, który staram się wyczuć i wciąż nie mam stuprocentowych wniosków. Jest nim ruszanie z pełną mocą:
Mam wrażenie, że jeśli depnę pedał w podłogę, to auto z pół sekundy jednak się zastanawia, potem ruszy ale wcale nie super ostro, tylko tak jakby "spinało się w sobie" i po przejechaniu tych paru metrów i po sekundzie wyrywa dopiero z pełną mocą naprzód. Wydaje mi się, że najlepszy czas reakcji uzyskuję wcale nie deptając od razu w podłogę, tylko naciskając gaz mocno, ale nie do samego końca. Wówczas auto po prostu szybko rusza bez żadnego spinania się w sobie. I jak tylko sprawnie ruszy, to po sekundzie dociskam pedał do końca, tak by wymusić ciągnięcie na maxa pod czerwone. W takim scenariuszu uzyskuję w moim odczuciu najbardziej sprawny proces ruszenia bez żadnych opóźnień i jednocześnie z pełnym potencjałem auta. Jedyne co mi w tym nie pomaga, to ten słabo wyczuwalny opór kickdown - zdarza się, że niechcący jednak go pokonuję już przy pierwszym wciśnięciu pedału gazu. Ale to co w tym aucie lubię, to reakcja na gaz w scenariuszu, gdy chcę szybko ruszyć, ale nie tak na maxa. Wówczas wciskam sporo gazu i auto od razu jedzie, od dotknięcia pedału gazu już rusza. Przy czym mówię o 2.0T, nie wiem jak jest zestrojona skrzynia w dieslu.

M.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4481
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: norbi333 » 10 wrz 2019, o 17:11

To nie wrażenie,a tak jest. Tak samo mam w polifcie.Co ciekawe w biturbo po programie jest to jakoś mniej odczuwalne.
Dlatego do 100 km insignia ma takie kiepskie czasy

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1040
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: wassermann » 10 wrz 2019, o 18:49

Zapewne sposób na wydłużenie długowieczności skrzyni. Prostackie wciśnięcie kickdown sprawia, że auto rusza, ale przy tym na początku przygotowuje się na pełny start i nie ma efektu katapultowania się od razu z linii startowej. Sprytne wciśnięcie gazu tak na 3/4 sprawia, że rusza od razu z kopyta, a pedał do końca trzeba docisnąć po sekundzie od ruszenia. Generalnie na pierwszych metrach nigdy nie mam problemów z Insignią przy stosowaniu powyższej metody, bo wyrywa do przodu jak dzika bez chwili zwłoki. Dopiero 80-100 km/h mija zbyt powoli. Trzeba to wyczuć. I, jak podkreślam, nie mam pojęcia jak zachowuje się diesel, a do tego FWD.

M.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4481
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: norbi333 » 10 wrz 2019, o 19:14

A to przetestuję tą metodę

JaMi
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: JaMi » 11 wrz 2019, o 07:12

w DSG jest tak samo przy ruszaniu jak opisujecie, powiedziałbym, że efekt jest nawet bardziej odczuwalny i irytujący.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4481
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: norbi333 » 11 wrz 2019, o 07:25

Tylko tam czasy są dużo lepsze mimo mniejszych mocy.

szejk__
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 23 sie 2019, o 18:33
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 3 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: szejk__ » 11 wrz 2019, o 09:29

Wow, dzięki piękne wassermann za mega rzeczowy opis i odpowiedź. To na serio sporo daje mimo iż silnik zupełnie inny.

Rzecz jasna auto nie będzie mi służyć do wyścigowej jazdy a do sprawnego poruszania. Do wyścigowej jazdy brałbym BMW 530d a i tak znaleźli by sie malkontenci mówiący, że nie jedzie :P

Gdyby ktoś miał jeszcze chęci opisania jak diesel jedzie z tą skrzynią to byłoby ekstra. Pzdr !

xyz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 4 sie 2019, o 14:42
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bydgoszcz

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: xyz » 11 wrz 2019, o 12:33

Już raz to napisałem, ale się nie pojawiło. No to jeszcze raz. Dla mniej doświadczonych - gdzie jest przycisk kickdown ?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1541
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: rataj73 » 11 wrz 2019, o 12:41

Fizycznego jako takiego nie ma, jest to po prostu położenie pedału gazu ( powinien być lekki opór) w którym następuje kickdown.

xyz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 4 sie 2019, o 14:42
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bydgoszcz

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: xyz » 11 wrz 2019, o 12:43

Aaaa, to o to chodzi. Dzięki za wyjaśnienie.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 2942
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 44 razy
Otrzymał  piwo: 22 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: dokia » 11 wrz 2019, o 13:43

rataj73 pisze:
11 wrz 2019, o 12:41
Fizycznego jako takiego nie ma, jest to po prostu położenie pedału gazu ( powinien być lekki opór) w którym następuje kickdown.
To ja tak w mojej A mam kilka razy dziennie 🤣, to możliwe? 😁

JaMi
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Skrzynia automatyczna AT8 > Insignia B

Post autor: JaMi » 11 wrz 2019, o 14:06

w każdym automacie, którym jeździłem (a nie były to Ople), miałem dwupoziomowy gaz - ok. 3/4 lekko, potem opór i do podłogi. Traktowałem to jak klaps od samochodu - po każdym wdepnięciu do podłogi miałem wyrzut sumienia i refleksję "po co tak męczysz silnik" :lol: Wdepnięcie w podłogę skutkowało redukcją i pracą silnika na obrotach powyżej 4000 (w przypadku benzyn), czasem nawet 5000.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”