--------Spot śląsko-małopolsko-świętokrzyski - 1.09 - na forum i na FB
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Skrzynia AT8 a tryb sportowy

silkur
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 19 maja 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto:

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: silkur » 4 sty 2019, o 22:03

wassermann pisze:
4 sty 2019, o 14:12
Mam możliwość wyboru ustawień tylko dla trybu Sport:
- sportowy napęd na 4 koła
- sportowa skrzynia biegów
- sportowy układ kierowniczy
Sprawdziłem i u mnie nie ma ustawień skrzyni. Czekam na potwierdzenie że u Ciebie w GSi są i jak to się konkretnie nazywa.

U mnie w ustawieniach jest jak na zdjeciu:
IMG_20190104_174635.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4375
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: norbi333 » 4 sty 2019, o 22:19

dare50 pisze:
4 sty 2019, o 21:20
norbi333 pisze:
3 sty 2019, o 11:34
Mnie zastanawia czemu w moim przypadku ,gdzie w dieslu wrzucam sport i różnica jest diametralna.Całkiem inne auto.Subiektywnie lepiej przyspiesza niż benzyna.W benzynie wrzucał sport i właściwie prawie nic się nie dzieje.Niby ma te ciut wyższe obroty,ale jakoś na różnicę w przyspieszeniu nie przekłada to się zbytnio
Gdzieś tam czytałem , nie pamiętam gdzie że właśnie wciśnięcie trybu sport daje przez jakiś czas dodatkowe Nm , u mnie też po wybrani opcji sport nie to auto , tak to powinno jeździć w normalnym trybie .
I rzeczywiście wspomaganie ciut za mocne
Nie daje, bo sprawdzałem na hamowni.
Wydaje mi się, że po programie spora różnica jest. Jak dobrze pamiętam to kupując 2.8T byłem zawiedziony przyśpieszeniem auta i sport nic nie zmieniał. Dopiero po programie zaczęła się jakaś frajda i był sens sportu

Dodano po 1 minucie 17 sekundach:
Co oznacza i jak działa ostatnia pozycja w B?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1014
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: wassermann » 4 sty 2019, o 22:26

No to fotka jutro. Ale już widzę, że dałem dupy, bo u mnie są 3 parametry. (W
Poprzedniej Insi były 4) Zapomniałem o zawieszeniu. Czyli u mnie skrzyni też nie ma.

To instrukcja mówi o tym, że Sport wpływa na zmianę zachowania skrzyni.

Ale na 100% w GSi jest zmodyfikowany tryb sportowy skrzyni, bo Opel opisywał to na swoim blogu. Włączam Sport i to działa, a skok obrotów od razu jest pierwszą sprawą, którą da się wyczuć.

M.

silkur
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 19 maja 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto:

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: silkur » 4 sty 2019, o 22:44

norbi333 pisze:
4 sty 2019, o 22:21
dare50 pisze:
4 sty 2019, o 21:20
norbi333 pisze:
3 sty 2019, o 11:34
Mnie zastanawia czemu w moim przypadku ,gdzie w dieslu wrzucam sport i różnica jest diametralna.Całkiem inne auto.Subiektywnie lepiej przyspiesza niż benzyna.W benzynie wrzucał sport i właściwie prawie nic się nie dzieje.Niby ma te ciut wyższe obroty,ale jakoś na różnicę w przyspieszeniu nie przekłada to się zbytnio
Gdzieś tam czytałem , nie pamiętam gdzie że właśnie wciśnięcie trybu sport daje przez jakiś czas dodatkowe Nm , u mnie też po wybrani opcji sport nie to auto , tak to powinno jeździć w normalnym trybie .
I rzeczywiście wspomaganie ciut za mocne
Nie daje, bo sprawdzałem na hamowni.
Wydaje mi się, że po programie spora różnica jest. Jak dobrze pamiętam to kupując 2.8T byłem zawiedziony przyśpieszeniem auta i sport nic nie zmieniał. Dopiero po programie zaczęła się jakaś frajda i był sens sportu

Dodano po 1 minucie 17 sekundach:
Co oznacza i jak działa ostatnia pozycja w B?
Słuchajcie, to trochę off topic. Może załóżcie oddzielny wątek?

Awatar użytkownika
Spili
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 27 cze 2018, o 08:15
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: SD
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: Spili » 5 sty 2019, o 11:00

wassermann pisze:
4 sty 2019, o 22:26

To instrukcja mówi o tym, że Sport wpływa na zmianę zachowania skrzyni.

Ale na 100% w GSi jest zmodyfikowany tryb sportowy skrzyni, bo Opel opisywał to na swoim blogu. Włączam Sport i to działa, a skok obrotów od razu jest pierwszą sprawą, którą da się wyczuć.

M.
Mam dokładnie takie same odczucia...
Wciskając SPORT skrzynia od razu zrzuca w dół co najmniej 1 bieg.
Generalnie utrzymuje pracę silnika na wyższych obrotach.
Całkiem zgrabnie to w sumie działa...
Jestem zadowolony z tego automatu.
Tzn TERAZ jestem zadowolony :) Bo obydwoje musieliśmy się dotrzeć do siebie ;)

silkur
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 19 maja 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto:

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: silkur » 5 sty 2019, o 15:30

Zróbcie proszę zdjęcie ustawień trybu sport. Macie oddzielne ustawienia dot. skrzyni?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1014
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: wassermann » 6 sty 2019, o 02:01

Zrobiłem, ale nie ma po co wstawiać. Są 3 elementy do zaznaczenia w trybie Sport (ustawienia trybu sportowego):
- Sportowy układ kierowniczy,
- Zawieszenie sportowe,
- Napęd na cztery koła - tryb sportowy.

Dziś jechałem 100 km, połowę krętymi drogami powiatowymi, połowę przelotówkami podmiejskimi - i bawiłem się zmianą trybów. Różnica w pracy skrzyni jest diametralna. W trybie Tour i Normal potrafi zejść nawet niżej jak 1500 rpm, a delikatne dodanie gazu nie powoduje redukcji, tylko powolne przyspieszanie z tych idiotycznych obrotów. Za to w Sport - nie schodzi niżej 2000 rpm, a dodanie gazu to niemal zawsze redukcja. No i to podbijanie obrotów w Sporcie przy hamowaniu jest bardzo wyraźne. Ponieważ mam w zwyczaju hamować raczej krótko i mocniej niż "muskać hamulec przez długie sekundy", to praktycznie każde przyhamowanie przed zakrętem powoduje redukcję do obrotów, których i tak potem nie wykorzystuję. I albo nauczyłem się to zjawisko wyzwalać (i podświadomie zacząłem tak jeździć), albo skrzynia zaczęła bardziej raptownie reagować. Przebieg mam 8000 km, autem jeżdżę na przemian z żoną, ale jej styl jazdy jest równie (jak nawet nie bardziej) zaczepny jak mój.

M.

silkur
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 19 maja 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto:

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: silkur » 6 sty 2019, o 08:59

OK, czyli nie ma oddzielnych ustawień.

Gdyby ktoś z Was miał miał informacje na temat podmiany softu skrzyni z cywilnego na GSi dajcie znać.

Ja zagadam przy okazji przeglądu ale to za parę miesięcy.

Awatar użytkownika
UTK2011
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
Auto: Insignia GS260KM 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: z centrum

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: UTK2011 » 10 sty 2019, o 15:04

Potwierdzam zmiana z trybu normal, tour na tryb sport jest bardzo wyraźna silnik nie schodzi poniżej 2000 RPM.

Jeżdżę głównie właśnie na sporcie ponieważ czuć różnicę i jest lepsza frajda z jazdy, silnik trzyma jakieś 500 RPM wyższe obroty i szybciej reaguje na gaz.

u mnie także są trzy opcje do zaznaczenia w sporcie:

- Sportowy układ kierowniczy,
- Zawieszenie sportowe,
- Napęd na cztery koła - tryb sportowy.

@silkur widać w dieslach to inaczej działa w benzynie różnica jest znaczna.

silkur
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 19 maja 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto:

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: silkur » 10 sty 2019, o 15:18

U mnie benzyna 2.0T

Awatar użytkownika
UTK2011
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
Auto: Insignia GS260KM 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: z centrum

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: UTK2011 » 12 sty 2019, o 11:01

Na sport odczuwa się różnice przy dynamicznej jeździe wtedy skrzynia zrzuca biegi i jakoś nigdy nie miałem problemów z wyprzedzaniem. Zauważyłem też po 30 tyś na przeglądzie jak robili aktualizację systemu to coś żwawiej automat zaczął pracować obecnie był drugi przegląd przy 60 tyś ale nic już nie robili przy sofcie.

Dynamiczna jazda z przyspieszaniem i zakręty ładnie spada do max 2000 RPM i trzyma wyższe biegi.

Jak jadę dłużej i nie przyspieszam to obroty spadną ale nie jak w trybie normal i tour tam to jest około 1200 RPM. Natomiast w sport trzyma trochę więcej spada do około 1400-1500 RPM.

Jeżeli w GSi trzyma ciągle 2000 RPM to pewnie skrzynia inaczej zestrojona jeszcze, trzyma ciągle wyższy bieg, ale zapewne jest to okupione sporo większym zużyciem paliwa.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1014
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: wassermann » 16 sty 2019, o 01:46

UTK2011 pisze:
12 sty 2019, o 11:01
Jak jadę dłużej i nie przyspieszam to obroty spadną ale nie jak w trybie normal i tour tam to jest około 1200 RPM. Natomiast w sport trzyma trochę więcej spada do około 1400-1500 RPM.

Jeżeli w GSi trzyma ciągle 2000 RPM to pewnie skrzynia inaczej zestrojona
Zacytuję, żeby było wiadomo dokładnie do czego się odnoszę.

W GSi, przynajmniej u mnie, w trybie Sport obroty nie spadają poniżej 2000 rpm nawet podczas ciągłej jednostajnej jazdy. Wczoraj sprawdziłem na odcinku ok. 5 km. W tym z użyciem tempomatu najpierw na 110 km/h, którym potem zjechałem na 100 km/h, a skrzynia trzymała 2000-2100 rpm. Szkoda, że w "D" nie ma wskazania biegu. Skrzynia najwyraźniej tak dobiera przełożenie, żeby jechać na tych 2000 rpm nie niżej.

I mega podoba mi się szybkie ruszanie. Ciekaw jestem co mają na myśli piszący, że w DSG jest odczuwalne opóźnienie przy ruszaniu. W Insignii to nie występuje. A rzekomo taki "emerycki" automat... (główne wg tych, co w życiu nie jeździli). Dotykam pedału gazu i od razu ruszam. Szybki start wymaga wyłącznie błyskawicznego wduszenia pedału gazu poza zapadkę kickdown - i jazda. Słychać tupnięcie pedału w podłogę i auto w tym momencie już rusza.

M.

silkur
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 19 maja 2018, o 17:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto:

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: silkur » 16 sty 2019, o 09:19

Ja mam trochę żal do opla, że nie wyłuszczył tych różnic na etapie kupna samochodu...

Próbowałem się skontaktować w tej sprawie ale na razie otrzymałem informację w stylu "trzeba było lepiej przemyśleć zakup przed kupnem". Odwołałem się i poprosiłem o ponowne rozważenie. Zobaczymy, czy podejdą do niej na poważnie.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1014
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: wassermann » 16 sty 2019, o 10:57

Jestem przekonany, że nikt nie miał świadomości takich delikatnych różnic. Po pierwsze - nie ma tego w oficjalnym opisie, bo to przecież jest niuans, nie warty wspomnienia marketingowego. Po drugie - handlowiec musiałby być pasjonatem Insignii, żeby to wiedzieć. Po trzecie - nikt tych aut nie testował, a zresztą pewne kwestie odkrywa się po czasie. Ja też nie miałem pojęcia o tej różnicy w obrotach. Wiedziałem tylko, że coś tam zmieniono w programie Sport dla GSi, żeby skrzynia odpowiadała bardziej sportowo - i to wyłącznie z jednego artykułu na blogu Opla, na którym anonsowano Insignię, a potem GSi, dość licznymi tekstami, które śledziłem wiedząc, że będę zmieniał Insi A na Insi B. Chciałem wiedzieć co tam polepszyli, a co schrzanili ;) To był ten tekst:
https://www.opel-blog.com/2018/02/02/in ... ie-hoelle/
A i tak bez poznania samochodu tekst jest tylko tekstem... Auto miało być zwinne - i jest, duże zaskoczenie na plus. Reflektory miały być najlepsze - i nie są, wolałem bixenon. Zawsze znajdzie się coś, czego nie można było wyczytać lub wyczuć zawczasu, bo dopiero codzienne użytkowanie przynosi refleksję. Dla mnie odczuwalną słabością jest za duża siła wspomagania, nawet na tych sportowych oponach w GSi - kierownica jest zbyt czuła. O ile w mieście to nie przeszkadza, to na autostradzie już owszem, bo trzeba mieć bardzo spokojne ręce, żeby jechać po sznurku. A porównuję z poprzednią generacją. No ale to nie temat o skrzyni.
Sprawę pewnie rozwiązałoby zaprogramowanie skrzyni softem z GSi. Obawiam się jednak, że w okresie gwarancji ASO nie zaryzykuje tego (nie ze względów technicznych, bo te nie istnieją, ale formalnie).
Gdyby Ci się powiodło, to pamiętaj, że te skrzynie adaptują się do stylu jazdy użytkownika (podobno - ale nie wiem na czym to polega, ile czasu zajmuje i na ile jest trwałe).

M.

Awatar użytkownika
UTK2011
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 22 lis 2017, o 02:03
Auto: Insignia GS260KM 4x4
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2017
Miasto: z centrum

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: UTK2011 » 17 sty 2019, o 10:06

Co do adaptowania się skrzyni to musi coś w tym być na początku pierwsze 10-15 tys jeździłem bardziej delikatnie, musiałem się z autem dotrzeć to i skrzynia chodziła bardziej powolnie. Zauważyłem, że z czasem moja jazda stała się bardziej dynamiczna to i skrzynia jakoś lepiej reaguje.

@silkur muszą być różnice w wersji zwykłej jak i GSi nie może być to takie same auto jak nazwa wskazuje jest to w jakimś stopniu usportowione auto więc nie było by fair przez producenta nie zmieniając niczego i dać to samo auto z dopiskiem GSi w końcu użytkownik decyduje się na tą wersje, wsadzenie tego samego silnika to już dla mnie porażka dalej będę się upierał przy stwierdzeniu gdzie V6

- GSi - do bardziej dynamicznej jazdy podbite osiągi silnika, skrzyni itp. Seryjne felgi 20 cali

- Zwykła - auto bardziej uniwersalne, mniej agresywnie zestrojony silnik ze skrzynią

Zależy tylko od użytkownika jak jeździ ja ponownie wybrał bym zwykłą wersję duże przebiegi rzędu 40-50 tyś / rok. mniejsze spalanie jakoś na zapiętym sporcie przy ciągłych 2000 RPM musi te 2-3 więcej łykać a jeżdżę na tym trybie praktycznie cały czas jak droga dobra. Felgi 18 cali do GSi bym takich na pewno nie założył psuły by mi wygląd auta dodatkowo czasem jadąć do klienta drogi są mega fatalne.

Przy mniejszych przebiegach, bardziej żeby się pobawić nie eksploatować na długich trasach 200-300 km oczywiście wybrał bym GSi

Już teraz czasem na światłach staje jakieś auto na B z doklejką M "widząc znaczek OPC-Line i włącza się tryb sport w mózgu takiego użytkownika" więc czasami da mu się popalić ]:-> bo jednak 4x4 i ten silnik to nie takie byle co szczególnie jak jest mokro. Chociaż wydaje mi się, że trochę za dużo napędu idzie na tył w zimowych warunkach tył potrafi lekko uciekać trzeba kontrować.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1014
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: wassermann » 17 sty 2019, o 12:42

@UTK2011, w GSi seryjnie są jednak 18" (jeden dedykowany wzór), a te 20" ze sportowymi Michelinami za dopłatą (katalogowo +4000 zł, więc tyle co za komplet opon na rynku). Na zimę kupiłem te 18" i wyczekuję wiosny i przesiadki na 20"... Chciałem na zimę 19", ale nie ma nic oficjalnego, a do tego nie wiadomo jak z dopasowaniem na Brembo, więc nie ryzykowałem. Przynajmniej zimowe i pozimowe dziury mi nie takie straszne. A co do momentu na tył i uciekania dupci w bok, to w Insignii A 2.0T 4x4 też było to odczuwalne na zaśnieżonej drodze, na pewno w Sporcie (w innych trybach chyba nie próbowałem). Trzeba było się pilnować.

U mnie adaptacja była obustronna - skrzynia do mnie (do nas - żona jeździ równie energicznie), a ja do skrzyni. To pierwszy automat, musiałem się nauczyć. Przez pierwsze kilkaset km miałem wrażenie, że to auto nie jedzie. Potem, że jeździ jako tako. A dziś - że niemal fruwa :)

M.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4375
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Skrzynia AT8 a tryb sportowy

Post autor: norbi333 » 17 sty 2019, o 13:58

W polifcie i przedlifcie tryb bez znaczenia.Dużo gazu i tył ucieka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Skrzynia biegów”