--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Tematy różne, problemy nie pasujące do żadnego z działów
JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: JaMi » 5 lut 2021, o 09:52

A ja nadal uważam, że różnice między tymi silnikami są bardziej subiektywne niż obiektywne. Stawiając obok siebie dwie takie Insignie niewiele udowodnicie, będą jechały podobnie. Odczucia z jazd na co dzień będą oczywiście różne. Tutaj wchodzimy w kwestie subiektywne

Marek0
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS 2019
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Marek0 » 5 lut 2021, o 10:39

Kolega JAMI sądzę ma tu rację. Odczucia mogą być inne ,bo diesel i benzyna. Mimo niutów różnych wynik od 0-100 pokazuje podobne osiągi. Te 400NM w benzynie względem 250NM również w benzynie to przepaść , na chłopski rozum nie mając wielkiej wiedzy😉

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: wassermann » 5 lut 2021, o 11:00

https://zeperfs.com/duel7547-7815.htm
Dane testowe 1.5T 165KM AT6 hatchback vs. 2.0 CDTI 170KM AT8 kombi

M.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: JaMi » 5 lut 2021, o 11:15

Dane potwierdzają to co pisałem wyżej z leciutkim wskazaniem na rzecz diesla. Te małe plusy mogą nic nie znaczyć, jeżeli ktoś:
- nie lubi/nie chce mieć diesla (z różnych powodów)
- jeździ na krótkich trasach, gdzie zakup diesla nie ma sensu

Resoviak
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Resoviak » 5 lut 2021, o 12:01

Matek 885 pisze:
2 lut 2021, o 23:04
Co do rozrządu w 170km jest on na łańcuchu czy pasek +/- jakie koszta?
Wymiana w ASO, rozrząd plus koło pasowe, z tego co pamiętam 3200 z robocizną, plus łańcuszek ok. 300zł plys robocizna, bo pół silnika trzeba rozbierać, razem wszystko niecałe 7.000 zł.

Matek 885 pisze:
3 lut 2021, o 00:12
OK jak z trwałością skrzyń sprawa wygląda mam na mysli automat w połączeniu z 2,0 170km. Jakies wady wystepują przy około 100 150 tyś. Zakładam taki pułam ze w zględu na to że wiecej nią nie zrobie km.
Aktualnie mam niecałe 115.000 km. Przy 100.000 km wymieniony olej w skrzyni (930 zł), złego słowa nie moge powiedzieć, nie szarpie, zmienia biegi płynnie, ledwo czujesz albo wcale.


Ja poza początkowymi problemami (viewtopic.php?f=53&t=8259) to nie moge narzekać. Wziąłem 2 latka po najmie, wsadziłem parę zł i od (realnie) 8-9 miesięcy zrobiłem nią 21.000 km, głównie w koło komina. Auto bezpieczne, wygodne, fajnie się tym jeździ. Jedyne do czego mogę sie przyczepić to spalanie w mieście i słabe wyciszenie.

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 974
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: WWL
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: zubek » 5 lut 2021, o 12:18

Bo ten diesel "odżywa" dopiero na 3 biegu. 1/2 startuje jak żółw, stąd do setki może być słabo. Różnicę poczujesz przy wyprzedzaniu.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: JaMi » 5 lut 2021, o 12:32

Resoviak pisze:
5 lut 2021, o 12:01
Wymiana w ASO, rozrząd plus koło pasowe, z tego co pamiętam 3200 z robocizną, plus łańcuszek ok. 300zł plys robocizna, bo pół silnika trzeba rozbierać, razem wszystko niecałe 7.000 zł.
Co buduje tą cenę, nie bardzo zrozumiałem. Rozrząd+koło z robocizną 3200. Łańcuch 300. Łącznie mamy 3500, Co składa się na kolejne 3500?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: wassermann » 5 lut 2021, o 13:44

Jeśli pytający stwierdził, że nieco śmiga po trasach, no to wybór diesla ma sens:
- niższe spalanie jeśli zechce przycisnąć i utrzymywać wyższe prędkości,
- trasy zmniejszą zagrożenia związane z DPF,
- nowszy AT8 zamiast AT6,
- mimo wszystko lepsze osiągi (rozpędzanie 80-180 km/h o 3 sekundy lepsze w dieslu, a to jest odczuwalne, 24 vs. 27 sekund)
- każda 2.0 170 KM ma dobre hamulce z tarczami 321 mm z przodu (natomiast 1.5T 165 KM hatchback - nie kombi - będzie miała bazowe 296 mm). Jestem tego pewny tak na 90%. Rozpędzanie to nie wszystko. Hamulce są ważniejsze :)

M.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: P405 » 5 lut 2021, o 16:44

Elastyczność przy 400 Nm jest dużo większa, każde depnięcie przy 60 czy 80 km/h daje przewagę.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


Marek0
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS 2019
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Marek0 » 5 lut 2021, o 19:24

No ale przeglądając trzy fora insigni b , jakoś więcej problemów widzę z dieslem , może przeważają ilościowo nad benzyną 🤔 Koleżanka na fejsie (forum insigni b) ma problem w pozycji P z wibracjami silnika na budę, a Aso oczywiście z gadką ten typ tak ma, co wy na to 🤔?

Matek 885
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Matek 885 » 5 lut 2021, o 21:58

Resoviak pisze:
5 lut 2021, o 12:01
Matek 885 pisze:
2 lut 2021, o 23:04
Co do rozrządu w 170km jest on na łańcuchu czy pasek +/- jakie koszta?
Wymiana w ASO, rozrząd plus koło pasowe, z tego co pamiętam 3200 z robocizną, plus łańcuszek ok. 300zł plys robocizna, bo pół silnika trzeba rozbierać, razem wszystko niecałe 7.000 zł.

Matek 885 pisze:
3 lut 2021, o 00:12
OK jak z trwałością skrzyń sprawa wygląda mam na mysli automat w połączeniu z 2,0 170km. Jakies wady wystepują przy około 100 150 tyś. Zakładam taki pułam ze w zględu na to że wiecej nią nie zrobie km.
Aktualnie mam niecałe 115.000 km. Przy 100.000 km wymieniony olej w skrzyni (930 zł), złego słowa nie moge powiedzieć, nie szarpie, zmienia biegi płynnie, ledwo czujesz albo wcale.


Ja poza początkowymi problemami (viewtopic.php?f=53&t=8259) to nie moge narzekać. Wziąłem 2 latka po najmie, wsadziłem parę zł i od (realnie) 8-9 miesięcy zrobiłem nią 21.000 km, głównie w koło komina. Auto bezpieczne, wygodne, fajnie się tym jeździ. Jedyne do czego mogę sie przyczepić to spalanie w mieście i słabe wyciszenie.
A koszta rozrządu po za ASO ?

zalezi
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 30 lip 2020, o 21:36
Auto: Suzuki
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gdańsk

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: zalezi » 6 lut 2021, o 13:47

Witajcie. Ten silnik sprawdzi się w mieście? Do pracy mam w jedną stronę około 14 km, sporo świateł.

Wysłane z mojego Pixel 4 przy użyciu Tapatalka


Matek 885
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Matek 885 » 10 lut 2021, o 19:05

Czyli reasumując w porównaniu do 2,0 130/160km o ile jest droższe utrzymanie/serwisowanie 2,0 170km. Uściślając chodzi mi o serwisowanie u niezależnego mechanika. Najbardziej minie interesuje rozrząd i poboczne wydatki "niespodzianki". W wypadku 2,0 130km temata sie zamykał w około 1000-1200 jesli mowa o rozrząd.

Resoviak
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Resoviak » 12 lut 2021, o 17:13

JaMi pisze:
Resoviak pisze:
5 lut 2021, o 12:01
Wymiana w ASO, rozrząd plus koło pasowe, z tego co pamiętam 3200 z robocizną, plus łańcuszek ok. 300zł plys robocizna, bo pół silnika trzeba rozbierać, razem wszystko niecałe 7.000 zł.
Co buduje tą cenę, nie bardzo zrozumiałem. Rozrząd+koło z robocizną 3200. Łańcuch 300. Łącznie mamy 3500, Co składa się na kolejne 3500?
Sorry pomyliłem się -niecałe 6 tysięcy. Weź pod uwagę, że jeszcze koło pasowe wymieniłem.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


kizior11
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 3 sty 2020, o 20:10
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Raszówka
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: kizior11 » 12 lut 2021, o 18:37

Najlepsze są te ceny za wymia paska jak i tak go trzeba ściągnąć oraz inne elementy które trzeba ściągnąć aby coś zrobić.

Marek0
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS 2019
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Marek0 » 12 lut 2021, o 19:24

Wymianę filtra kabinowego jak ktoś robił da się zamknąć w 1min. tylko trzeba przećwiczyć, ale tak na spokojnie 5 min. Cala operacja wymiany w ASO 75zł, no cóż nikt tam się nie spieszy ,to tylko ceną da się ten interes utrzymać.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2021, o 12:15 przez Marek0, łącznie zmieniany 1 raz.

Resoviak
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Rzeszów
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Resoviak » 12 lut 2021, o 20:29

Mnie skasowali 30 zł

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: krupniok » 24 lut 2021, o 21:31

A wymiana trwa 1min :D

Miciu
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 28 lip 2021, o 09:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kędzierzyn-Kożle

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Miciu » 17 gru 2023, o 18:59

Co ile powinno się wymieniać olej w tej skrzyni automatycznej 8 biegów Insignii B, ile litrów statycznie czy dynamicznie?. Przebieg to 170.000km i nie wiem czy był zmieniany bo dopiero kupiłem go auto sprowadzone

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 583
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Pro » 17 gru 2023, o 19:19

Najlepiej co ok 60 tysięcy.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusje ogólne”