--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
A ja nadal uważam, że różnice między tymi silnikami są bardziej subiektywne niż obiektywne. Stawiając obok siebie dwie takie Insignie niewiele udowodnicie, będą jechały podobnie. Odczucia z jazd na co dzień będą oczywiście różne. Tutaj wchodzimy w kwestie subiektywne
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Kolega JAMI sądzę ma tu rację. Odczucia mogą być inne ,bo diesel i benzyna. Mimo niutów różnych wynik od 0-100 pokazuje podobne osiągi. Te 400NM w benzynie względem 250NM również w benzynie to przepaść , na chłopski rozum nie mając wielkiej wiedzy
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
https://zeperfs.com/duel7547-7815.htm
Dane testowe 1.5T 165KM AT6 hatchback vs. 2.0 CDTI 170KM AT8 kombi
M.
Dane testowe 1.5T 165KM AT6 hatchback vs. 2.0 CDTI 170KM AT8 kombi
M.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Dane potwierdzają to co pisałem wyżej z leciutkim wskazaniem na rzecz diesla. Te małe plusy mogą nic nie znaczyć, jeżeli ktoś:
- nie lubi/nie chce mieć diesla (z różnych powodów)
- jeździ na krótkich trasach, gdzie zakup diesla nie ma sensu
- nie lubi/nie chce mieć diesla (z różnych powodów)
- jeździ na krótkich trasach, gdzie zakup diesla nie ma sensu
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Wymiana w ASO, rozrząd plus koło pasowe, z tego co pamiętam 3200 z robocizną, plus łańcuszek ok. 300zł plys robocizna, bo pół silnika trzeba rozbierać, razem wszystko niecałe 7.000 zł.
Aktualnie mam niecałe 115.000 km. Przy 100.000 km wymieniony olej w skrzyni (930 zł), złego słowa nie moge powiedzieć, nie szarpie, zmienia biegi płynnie, ledwo czujesz albo wcale.
Ja poza początkowymi problemami (viewtopic.php?f=53&t=8259) to nie moge narzekać. Wziąłem 2 latka po najmie, wsadziłem parę zł i od (realnie) 8-9 miesięcy zrobiłem nią 21.000 km, głównie w koło komina. Auto bezpieczne, wygodne, fajnie się tym jeździ. Jedyne do czego mogę sie przyczepić to spalanie w mieście i słabe wyciszenie.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Bo ten diesel "odżywa" dopiero na 3 biegu. 1/2 startuje jak żółw, stąd do setki może być słabo. Różnicę poczujesz przy wyprzedzaniu.
-
- Użytkownik
- Posty: 406
- Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
- Auto: Insignia B kombi
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Co buduje tą cenę, nie bardzo zrozumiałem. Rozrząd+koło z robocizną 3200. Łańcuch 300. Łącznie mamy 3500, Co składa się na kolejne 3500?
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Jeśli pytający stwierdził, że nieco śmiga po trasach, no to wybór diesla ma sens:
- niższe spalanie jeśli zechce przycisnąć i utrzymywać wyższe prędkości,
- trasy zmniejszą zagrożenia związane z DPF,
- nowszy AT8 zamiast AT6,
- mimo wszystko lepsze osiągi (rozpędzanie 80-180 km/h o 3 sekundy lepsze w dieslu, a to jest odczuwalne, 24 vs. 27 sekund)
- każda 2.0 170 KM ma dobre hamulce z tarczami 321 mm z przodu (natomiast 1.5T 165 KM hatchback - nie kombi - będzie miała bazowe 296 mm). Jestem tego pewny tak na 90%. Rozpędzanie to nie wszystko. Hamulce są ważniejsze
M.
- niższe spalanie jeśli zechce przycisnąć i utrzymywać wyższe prędkości,
- trasy zmniejszą zagrożenia związane z DPF,
- nowszy AT8 zamiast AT6,
- mimo wszystko lepsze osiągi (rozpędzanie 80-180 km/h o 3 sekundy lepsze w dieslu, a to jest odczuwalne, 24 vs. 27 sekund)
- każda 2.0 170 KM ma dobre hamulce z tarczami 321 mm z przodu (natomiast 1.5T 165 KM hatchback - nie kombi - będzie miała bazowe 296 mm). Jestem tego pewny tak na 90%. Rozpędzanie to nie wszystko. Hamulce są ważniejsze
M.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Elastyczność przy 400 Nm jest dużo większa, każde depnięcie przy 60 czy 80 km/h daje przewagę.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
No ale przeglądając trzy fora insigni b , jakoś więcej problemów widzę z dieslem , może przeważają ilościowo nad benzyną Koleżanka na fejsie (forum insigni b) ma problem w pozycji P z wibracjami silnika na budę, a Aso oczywiście z gadką ten typ tak ma, co wy na to ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
A koszta rozrządu po za ASO ?Resoviak pisze: ↑5 lut 2021, o 12:01Wymiana w ASO, rozrząd plus koło pasowe, z tego co pamiętam 3200 z robocizną, plus łańcuszek ok. 300zł plys robocizna, bo pół silnika trzeba rozbierać, razem wszystko niecałe 7.000 zł.
Aktualnie mam niecałe 115.000 km. Przy 100.000 km wymieniony olej w skrzyni (930 zł), złego słowa nie moge powiedzieć, nie szarpie, zmienia biegi płynnie, ledwo czujesz albo wcale.
Ja poza początkowymi problemami (viewtopic.php?f=53&t=8259) to nie moge narzekać. Wziąłem 2 latka po najmie, wsadziłem parę zł i od (realnie) 8-9 miesięcy zrobiłem nią 21.000 km, głównie w koło komina. Auto bezpieczne, wygodne, fajnie się tym jeździ. Jedyne do czego mogę sie przyczepić to spalanie w mieście i słabe wyciszenie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 30 lip 2020, o 21:36
- Auto: Suzuki
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gdańsk
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Witajcie. Ten silnik sprawdzi się w mieście? Do pracy mam w jedną stronę około 14 km, sporo świateł.
Wysłane z mojego Pixel 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Pixel 4 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:49
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Kraków
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Czyli reasumując w porównaniu do 2,0 130/160km o ile jest droższe utrzymanie/serwisowanie 2,0 170km. Uściślając chodzi mi o serwisowanie u niezależnego mechanika. Najbardziej minie interesuje rozrząd i poboczne wydatki "niespodzianki". W wypadku 2,0 130km temata sie zamykał w około 1000-1200 jesli mowa o rozrząd.
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Sorry pomyliłem się -niecałe 6 tysięcy. Weź pod uwagę, że jeszcze koło pasowe wymieniłem.JaMi pisze:Co buduje tą cenę, nie bardzo zrozumiałem. Rozrząd+koło z robocizną 3200. Łańcuch 300. Łącznie mamy 3500, Co składa się na kolejne 3500?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: 3 sty 2020, o 20:10
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Raszówka
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Najlepsze są te ceny za wymia paska jak i tak go trzeba ściągnąć oraz inne elementy które trzeba ściągnąć aby coś zrobić.
-
- Użytkownik
- Posty: 339
- Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
- Auto: Insignia GS 2019
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Opole
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Wymianę filtra kabinowego jak ktoś robił da się zamknąć w 1min. tylko trzeba przećwiczyć, ale tak na spokojnie 5 min. Cala operacja wymiany w ASO 75zł, no cóż nikt tam się nie spieszy ,to tylko ceną da się ten interes utrzymać.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2021, o 12:15 przez Marek0, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 1 kwie 2020, o 20:31
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Rzeszów
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Mnie skasowali 30 zł
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 28 lip 2021, o 09:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Kędzierzyn-Kożle
Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność
Co ile powinno się wymieniać olej w tej skrzyni automatycznej 8 biegów Insignii B, ile litrów statycznie czy dynamicznie?. Przebieg to 170.000km i nie wiem czy był zmieniany bo dopiero kupiłem go auto sprowadzone