--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Tematy różne, problemy nie pasujące do żadnego z działów
ODPOWIEDZ
Dragster
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 19 kwie 2016, o 18:31
Auto: Insignia ST 2.0 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Koronowo

Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Dragster » 24 lip 2019, o 20:53

Witam

Ponieważ przymierzam się do zakupu Insigni B mam pytanko do użytkowników.
Jak wygląda do tej pory awaryjność? W ogóle Insigni B, szczególnie z serduchem diesla 170kM.

Awatar użytkownika
Blest
Użytkownik
Posty: 411
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Blest » 25 lip 2019, o 07:38

Często padają czujnik nox koło 50-70 tysięcy kilometrów jest ich dwa. Mi padł jeden koledze z forum od razu dwa. Z tego co czytałem na forum bywały problemy z sprzęgłem w Insigni B. Tak o większych problemach nie słyszałem żeby ten silnik miał. Jest tam adblue ciekawe jak to będzie się zachowywać po dłuższym czasie.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: wassermann » 25 lip 2019, o 09:44

W wersji manualnej faktycznie problem ze sprzęgłem ("ogranicz użycie sprzęgła"). Możliwe, że w 2019 już wyeliminowany, bo auta wracały na wymiany na koszt Opla, więc jakaś akcja serwisowa była - tyle że nieformalna, jak to zwykle bywa w kwestiach nie związanych z bezpieczeństwem. W wersji z automatem powyższy problem odpada, a do tego siedzi tam nowa skrzynia AT8 i to może być bezpieczny i komfortowy wybór. W ogóle jak patrzę na ten wysoko poprowadzony podłokietnik i umiejscowienie lewarka biegów, to zastanawiam się jak w tym aucie zmieniać biegi ręcznie, zwłaszcza będąc wysokim (siedząc odsuniętym w tył i nisko).

M.

Dragster
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 19 kwie 2016, o 18:31
Auto: Insignia ST 2.0 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Koronowo

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Dragster » 25 lip 2019, o 20:50

U mnie w grę wchodzi tylko AT8 więc problem odpada.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: JaMi » 31 lip 2019, o 08:56

Insignia B jest mało awaryjna, w porównaniu z A jest zasadnicza różnica na korzyść B.

O często padających czujnikach NOX w Insigni B nie słyszałem, więc się nie wypowiadam, ciekawe czy na pewno dotyczy to Insigni B

Z Adblue nie ma żadnych problemów, dozowanie jest rozsądne, dolewki co kilkanaście tys.km.

Ze sprzęgłem w wersji z manualem były problemy, ale okazało się, że wynikają z błędu oprogramowania. Aktualizacja softu likwiduje komunikat "Ogranicz użycie sprzęgła" i nie powoduje odcinania paliwa przy gwałtownym przyśpieszaniu na wysokich biegach i niskich orbotach. Najważniejsze, że omawiana aktualizacja softu nie ingeruje w sterowanie silnikiem i nie wpływa na jego parametry.

Generalnie auto bezproblemowe, polecam

Matek 885
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Matek 885 » 1 lut 2021, o 19:05

Siema wszystkim. Odnowie temat a mianowicie jak sie tę silnik sprawuje po 100 150 200 km jakieś jeszcze wady usterki pojawiły sie po za tymi wymienionymi wyżej? co dokładnie sie działo z tym sprzęgłem?

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: krupniok » 1 lut 2021, o 20:38

1. Trzeba pilnować rozrządu. Przy 120000km łańcuszek potrafi być już mocno wyciągnięty a zdarzały się przypadki jego pęknięcia. Pasek bezproblemowy (B20DTH posiada pasek rozrządu oraz łańcuszek łączący wałki). Po prostu wymieniać obydwa i po problemie. Polecam temat tego dotyczący na forum.
2. Pedał przyspieszenia pada. Objaw: samochód traci moc, przechodzi w tryb serwisowy. U mnie padł przy 96000km. Usterka co prawda niezwiązana bezpośrednio z silnikiem, ale jednak. Konieczna wymiana.
3. Czujniki NOx padają losowo. U mnie akurat świrowały po zalaniu słabego paliwa. Wyjeździłem słabe paliwo, następnie przez kilkadziesiąt tysięcy kilometrów spokój.

Pozdrawiam, użytkownik Insignii B z CDTI 170KM o przebiegu 145000km (automat).

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: JaMi » 1 lut 2021, o 21:29

Ad.2. Potrafi zaszwankować potencjometr pedału przyśpieszenia dając złe odczyty do kompa. Ten chwilowo odcina moc i wprowadza tryb serwisowy. Problem po chwili znika, po kilku dniach błąd figuruje już jako historyczny. Tym niemniej ASO wymienia pedał wraz z potencjometrem. To wszystko gorzej brzmi niż jest w rzeczywistości. Usterka dosyć losowa.

Ali
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 11 sty 2021, o 19:37
Auto: Insignia Grand 2.0 D
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Dęblin

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Ali » 2 lut 2021, o 07:01

ANo, właśnie!!! stałem się szczęsliwym posiadaczem B20DTH i podczas powrotu do domu byłem w szoku bo przy wyprzedzaniu TIR odcięło mi moc i pokazał się jakiś komunikat o zmniajszonych osiągach! Czy to jest to O czym Jaśnie Bardziej Doświadzceni piszą?

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: JaMi » 2 lut 2021, o 14:15

raczej nie. Jeżeli nie masz sygnalizacji awarii w zegarach, to sprawa dotyczy aktualizacji oprogramowania sterowania silnikiem. Pierwotnie (podobno ze względów Eko) oprogramowanie ograniczało osiągi silnika przy np. mocnym wciskaniu pedału gazu z niskich obrotów silnika. Zagadnienie obiło się szerokim echem w Europie i Opel został zmuszony do poważnego zajęcia się problemem. Okazało się, że antidotum nie jest wymiana czegokolwiek w aucie, ale aktualizacja oprogramowania, która została udostępniona po kilku miesiącach. W ASO trzeba przedstawić swój przypadek i poprosić o nowy soft. Powinni to zrobić bezpłatnie, była/jest taka akcja serwisowa.

Oczywiście opisana wyżej sytuacja nie dotyczy faktycznej usterki, która przecież może wystąpić. Ja jednak poprosiłbym o aktualizację oprogramowania i obserwował zachowanie auta przy wyprzedzaniu. To wszystko przy założeniu, że nie masz żadnych poważnych błędów w zegarach lub w pamięci kompa

Matek 885
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Matek 885 » 2 lut 2021, o 23:04

U mnie sprawa wygląda tak że sie sprawa waha miedzy 1,5 165 automat a 2,0 170 manual lub automat średnio dziennie robie około 100km a nie ukrywam zakup bedzie robiony na około 6lat. Co do rozrządu w 170km jest on na łańcuchu czy pasek +/- jakie koszta? Co do 170km ja jest z tym sprzęgłem, dwumasą? Czytałem że na poczatku 2017r były z nią problemy.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: JaMi » 2 lut 2021, o 23:24

100km dziennie to bardzo dużo, powinieneś przede wszystkim uwzględnić koszty utrzymania auta w perspektywie tych 6 lat. Przyjemność z jazdy to sprawa drugorzędna. Moce są zbliżone, zachowanie auta będzie podobne. Myślę, że potem to kwestia upodobań. Jeżeli masz diesla, to wiesz z czym to się wiąże.
Diesel ma pasek i łańcuch. Praktyka silników B20 pokazuje, żeby nie czekać do sugerowanych przez producenta 120 tys.km i wymieniać wcześniej. Co wymieniać? Zarówno pasek jak i łańcuch, który lub się rozciągać.
O usterkach sprzęgła i koła nie słyszałem. Coś tam ktoś kiedyś straszył, ale praktyka tego nie potwierdza

Matek 885
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Matek 885 » 3 lut 2021, o 00:12

OK jak z trwałością skrzyń sprawa wygląda mam na mysli automat w połączeniu z 2,0 170km. Jakies wady wystepują przy około 100 150 tyś. Zakładam taki pułam ze w zględu na to że wiecej nią nie zrobie km.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: JaMi » 3 lut 2021, o 20:03

Automat w silniku 1.5 benzyna oraz w 2.0 diesel to dwa różne rozwiązania. Ja stawiałbym na nowoczesny 8-biegowy w 2.0 zamiast na słabiej oceniany 6-biegowy w 1.5. Ale Ty zdaje się zmierzasz do silnika benzynowego, więc rozmowa staje się bezprzedmiotowa

Matek 885
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Matek 885 » 3 lut 2021, o 21:19

Docelowo szukam diesla a benzyna wpadłam mi miedzy czasie w ręce, całkiem spoko lecz przy 140 150km juz troszke pali. Że auto trochę śmiga po trasie to raczej obstaje przy dieslu, sam jestem obecnie w posiadaniu 2,0 130km jestem zadowolony z spalanie w granicach 7l. Co do automatu był on oferowany w 8 biegach od poczatku produkcji czy w późniejszym okresie. Na rynku samochodow używanyach dominują jak na razie 2017 rocznniki z przejawami 2018r

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: JaMi » 4 lut 2021, o 09:27

automat 8 biegów w dieslu jest cały czas ten sam od początku Insigni B. W IB benzynowych 2.0 po lifcie pojawił się nowy automat 9-biegowy, ale to już poza tematem
Omawiany automat 8-biegowy to produkt występujący w modelach kilku innych marek na rynku.

Dla mnie subiektywnie wybór pomiędzy dieslem i benzyną o podobnej mocy jest prosty, biorę diesla, lepiej się nim jeździ ze względu na wysoki moment obrotowy, z którego po prostu wygodnie korzysta się na co dzień.

Matek 885
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 11 sty 2021, o 18:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Matek 885 » 4 lut 2021, o 11:34

Ok super o takie informacje mi chodzilo. Koszta ewtmualne naprawy takiej skrzyni sa wysokie?

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: JaMi » 4 lut 2021, o 19:19

jak każdego automatu

Awatar użytkownika
krupniok
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
Auto: Insignia B (automat)
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 14 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: krupniok » 4 lut 2021, o 22:14

JaMi pisze:
2 lut 2021, o 23:24
1Moce są zbliżone, zachowanie auta będzie podobne. Myślę, że potem to kwestia upodobań.
Nie, nie i jeszcze raz nie.

1.5 165KM w benzynie a 2.0 170KM w dieslu to dwa różne światy. 250 Nm przy 2000-4500 obr/min a 400 Nm przy 1750-2500 obr/min to pomimo niewielkich różnic w czasie przyspieszenia 0-100 daje całkowicie różne odczucia.

Marek0
Użytkownik
Posty: 339
Rejestracja: 17 maja 2020, o 12:50
Auto: Insignia GS 2019
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Opole
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Insignia B Turbo D 170KM - Awaryjność

Post autor: Marek0 » 5 lut 2021, o 09:18

Bardzo chciałbym się przejechać dieslem, momenty obrotowe obu aut to przepaść a jednak od 0-100 bez różnic. Zastanawiam się skąd banan na twarzy, przy tym momencie i pojemności motoru liczyłbym na lepszy sprint. Niestety moje doświadczenie z dieslem to tylko opel combo , citroen jumper i największa porażka crafter 165KM ,no ale to dstawczaki więc żadne porównanie. Może się uda gdzieś porównać moją benzynę z takowym dieslem tylko z ciekawości ,bo itak diesel odpada z uwagi na krótkie odcinki.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusje ogólne”