--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Tematy różne, problemy nie pasujące do żadnego z działów
Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8974
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: mazmarcin » 20 paź 2019, o 19:14

Dobrze pisze że podnoszą na hamowni :lol:
Jak jest moc podnoszona to auto stoi bez kompa na hamowni :D ;)

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: as pik » 16 sty 2020, o 09:00

https://youtu.be/TkCMJ3XL7xY?t=285 - Nowa opcja w Nowej ISI GSI - całkowita deaktywacja napędu na tył w celu oszczędzania paliwa... ;)

BTW. z Tego co mi wiadomo - odłączenie napędu na tył pozwala na zaoszczędzeniu 15KW i obniżeniu o 36g/km emisji CO2
Wychodzi na to że 4x4 rabuje nam 20KM.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: wassermann » 16 sty 2020, o 17:21

Kicha, to po co 4x4 w ogóle? ;) Jestem spokojniejszy, że czuwa w odwodzie, bo jego rolą jest przede wszystkim poprawa stabilności w krytycznych, nagłych manewrach. Nie mówiąc o wyczuciu auta - to z 4x4 depnięte zachowuje się prawie jak RWD jeśli chodzi o balans. Ale czort, nie mój problem.

M.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: as pik » 17 sty 2020, o 09:16

Względna ekologia... a 508 ma mieć ponad 350 koni :/

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8974
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: mazmarcin » 17 sty 2020, o 21:06

wassermann pisze:
16 sty 2020, o 17:21
Kicha, to po co 4x4 w ogóle? ;) Jestem spokojniejszy, że czuwa w odwodzie, bo jego rolą jest przede wszystkim poprawa stabilności w krytycznych, nagłych manewrach. Nie mówiąc o wyczuciu auta - to z 4x4 depnięte zachowuje się prawie jak RWD jeśli chodzi o balans.
Pomaga ale taką moc da się opanować w ośce. A mało kto tak przegina i taki mamy klimat i przepisy że 4x4 jest coraz mniej potrzebne.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: wassermann » 18 sty 2020, o 01:17

Nie chodzi o moc, ale o tor jazdy przy nagłych manewrach i generalnie znakomitą stabilność oraz kontrolę.
Oczywiście, 90% aut to ośki, ale skoro ktoś wybiera świadomie 4x4, to po kiego czorta mu taki przycisk? Żeby w chwili najważniejszej próby, nieprzewidywalnej, okazało się, że akurat miał wyłączone? Niech kupi FWD, nie będzie musiał sięgać do żadnego przycisku, a auto będzie lżejsze i tańsze.

Chyba że z tym przyciskiem to jakaś nadinterpretacja. Aczkolwiek na jednym z filmów z Genewy* z wnętrza Insi B FL (nie GSi) dostrzegłem dziwny układ przycisków, zamiast Tour i Sport był jeden pusty, a drugi "Mode". Może w miejscu pustego będzie on/off 4x4, a Mode będzie sekwencyjnie przełączał między trybami.
* edit: Brukseli

M.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2020, o 11:46 przez wassermann, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: as pik » 18 sty 2020, o 11:24

Zgadzam się... znając życie czyt. użytkowników i -1l na 100km - Ten napęd będzie częściej "unicestwiony" Może zimą się przyda..

Pytanie po co pakowali do 230 konnego auta AWD jak na samej ośce miałby podobne parametry. Mogli zrobić FWD i było by git...

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: wassermann » 18 sty 2020, o 11:55

Bo sekundy to nie wszystko. Zakręty w 4x4 to naprawdę przyjemność. Albo szybkie włączenie się do ruchu ze skrętem 90 st. Kompletnie inne wrażenia.
To nie BMW 3 ani Giulia, żeby ośka (RWD) zapewniała balans masy 50:50 i świetnie prowadzenie. Insignia FWD to przynajmniej 60:40 i ciężki nos, nie tak jak w poprzednice, ale zawsze. Z 4x4 dostajesz inne auto. Poza tym marketing: topowa opcja bez 4x4 słabo by wyglądała z samym FWD, no i konkurencja to ma.
Ciekawe tylko czy „wyłączenie” obejmuje też wał napędowy, no bo skoro chcą oszczędzać, to powinni odłączać całość. W RR Evoque (też Twinster) tak właśnie zrobiono.

M.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: as pik » 19 sty 2020, o 19:50

Swoją drogą, mimo wszystko należą się brawa dla Opla, jako jedni z pierwszych homologowali większość floty w normie 6d na 2021.
Ku mojemu zdziwieniu... 2.0cdti chyba jednak odpadnie.

Ciekawe czy to powolny koniec z dieslami na rzecz hybryd.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: norbi333 » 17 lut 2021, o 15:37

Czym się różni GSI MY2019 od MY 2020 ?
Czy asystent parkowania sam wszystko robi czy jak w A tylko pokazuje co robić?
Adaptacyjny tempomat rusza sam czy nie ?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: wassermann » 17 lut 2021, o 19:24

Na pytanie o ukryte różnice nigdy odpowiedzi nie znalazłem. Faktem jest, że od połowy 2019 (czyli od wejścia MY2020) zunifikowano rozstaw śrub w felgach między GSi a resztą Insignii na 5x115. Wcześniej GSi miała 5x120, ponieważ celowo miała zastosowane inne piasty, a przy okazji na pewno także inne elementy zawieszenia i też półosie (bo to wiadomo z wywiadu z Volkerem Strycek z działu OPC). Skoro zrobili po czasie 5x115, to można się domyślać, że zastosowano więcej unifikacji, a więc "odkręcono" parę innych spraw, które dla GSi oryginalnie zostały celowo "polepszone". To tak na logikę, ale nikt nigdzie się nie chwali o co chodzi.

O asystencie i adaptacyjnym tempo niech wypowiedzą się inni. Tempo nie mam, zaś asystenta parkowania... Nigdy nie użyłem :oops:

Z drobiazgów, to od MY2020 wprowadzono w GSi seryjną ładowarkę indukcyjną, natomiast "płetwę rekina" zaczęto instalować czarną zamiast w kolorze nadwozia. W "moim" ASO z tego powodu klient, który się dowiedział o takim niuansie, popadł w irytację i salon mu ją lakierował ;D Muszę zapamiętać, żeby też być bardziej wybrednym, choć pewnie ponownej okazji z Oplem mieć nie będę...

M.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: norbi333 » 17 lut 2021, o 19:34

Czyli teoretycznie 2019 lepiej się prowadzi ,bo ma dedykowane elementy.Pytanie jak z ewentualną dostępnością tych innych elementów.Ladowarka indukcyjna jest akurat w obu upatrzonych.
A zmiany w wyglądzie navi czy sofcie ?

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: wassermann » 17 lut 2021, o 22:21

"Niebieski" wystrój zegarów i okrągłe ikony na środkowym wyświetlaczu weszły już w MY2019 (od czerwca 2018 roku).

Co do prowadzenia pewnie różnicy i tak nie da się odczuć... Może pierwotne GSi miały po prostu potencjał na więcej. I tak przy 210 KM czy 260 KM nie jest on wykorzystany i rezerwy są na więcej.

Nie wiem jak w dieslu, ale w benzynie jest fajny program Sport w skrzyni tylko w GSi:
- nie zbija nigdy poniżej 2000 rpm,
- depnięcie hamulca wyzwala redukcję biegu - im gwałtowniejsze, tym silniej redukuje - po puszczeniu hamulca obroty zostają podbite tak do 2 sekund, można wówczas od razu depnąć gaz i nie czekać na redukcję, bo ta już się odbyła zawczasu, a jak nie depniesz gazu lub dasz go mało to po tych 2 sek. skrzynia przywróci niższe obroty.

M.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: norbi333 » 17 lut 2021, o 22:33

Dzięki.Niestety to co na rynku dostępne to tylko diesle.Ale za to widziałem ,że robią na 240-250 koni i ponad 550 Nm

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: JaMi » 18 lut 2021, o 07:57

skrzynia podobno jest do 480Nm. Jeżeli tak, życzę powodzenia z tymi 550Nm

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: norbi333 » 18 lut 2021, o 08:34

Jak seria ma 480 Nm

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: wassermann » 18 lut 2021, o 12:00

Formalnie AF50-8 jest skonstruowana na 480 Nm, ale robią na więcej.
Przede wszystkim jednak fabryczny program ma wiele ograniczeń i te 480 Nm i tak jest teoretyczne. W dieslu chyba też, ale w benzynie 2.0T max moc i moment są dostępne tylko przy przełożeniach II. V. i VI. Program skrzyni znosi takie limitery. Inna sprawa, że akurat na I. biegu (przełożenie aż 5.25:1) podanie max momentu jest niepotrzebne, bo to nie holownik ani spychacz :)

M.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: JaMi » 18 lut 2021, o 13:39

norbi333 pisze:
18 lut 2021, o 08:34
Jak seria ma 480 Nm
tylko w dieslu 210KM silnik oferuje 480Nm i jest to konstrukcyjny max skrzyni automatycznej. W pozostałych wersjach silnikowych tych Nm jest mniej i tam można kręcić do 480Nm

xul
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: xul » 18 lut 2021, o 14:06

AF40 dla benzyny ma 400 Nm (diesel 440-450 Nm), OPC fabrycznie powinno mieć 435 Nm. Myślę, że to co producent skrzyni podaje, to jest jego zabezpieczenie, a skrzynia zniesie trochę więcej.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: norbi333 » 18 lut 2021, o 15:23

JaMi pisze:
18 lut 2021, o 13:39
norbi333 pisze:
18 lut 2021, o 08:34
Jak seria ma 480 Nm
tylko w dieslu 210KM silnik oferuje 480Nm i jest to konstrukcyjny max skrzyni automatycznej. W pozostałych wersjach silnikowych tych Nm jest mniej i tam można kręcić do 480Nm
Ja pisałem o dieslu.Ale czo to max skrzyni to nie wiem

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusje ogólne”