------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 15-17 maja - zapisz się
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Tematy różne, problemy nie pasujące do żadnego z działów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 4394
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: mazmarcin » 20 paź 2019, o 19:14

Dobrze pisze że podnoszą na hamowni :lol:
Jak jest moc podnoszona to auto stoi bez kompa na hamowni :D ;)

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: as pik » 16 sty 2020, o 09:00

https://youtu.be/TkCMJ3XL7xY?t=285 - Nowa opcja w Nowej ISI GSI - całkowita deaktywacja napędu na tył w celu oszczędzania paliwa... ;)

BTW. z Tego co mi wiadomo - odłączenie napędu na tył pozwala na zaoszczędzeniu 15KW i obniżeniu o 36g/km emisji CO2
Wychodzi na to że 4x4 rabuje nam 20KM.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1132
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: wassermann » 16 sty 2020, o 17:21

Kicha, to po co 4x4 w ogóle? ;) Jestem spokojniejszy, że czuwa w odwodzie, bo jego rolą jest przede wszystkim poprawa stabilności w krytycznych, nagłych manewrach. Nie mówiąc o wyczuciu auta - to z 4x4 depnięte zachowuje się prawie jak RWD jeśli chodzi o balans. Ale czort, nie mój problem.

M.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: as pik » 17 sty 2020, o 09:16

Względna ekologia... a 508 ma mieć ponad 350 koni :/

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 4394
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: mazmarcin » 17 sty 2020, o 21:06

wassermann pisze:
16 sty 2020, o 17:21
Kicha, to po co 4x4 w ogóle? ;) Jestem spokojniejszy, że czuwa w odwodzie, bo jego rolą jest przede wszystkim poprawa stabilności w krytycznych, nagłych manewrach. Nie mówiąc o wyczuciu auta - to z 4x4 depnięte zachowuje się prawie jak RWD jeśli chodzi o balans.
Pomaga ale taką moc da się opanować w ośce. A mało kto tak przegina i taki mamy klimat i przepisy że 4x4 jest coraz mniej potrzebne.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1132
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: wassermann » 18 sty 2020, o 01:17

Nie chodzi o moc, ale o tor jazdy przy nagłych manewrach i generalnie znakomitą stabilność oraz kontrolę.
Oczywiście, 90% aut to ośki, ale skoro ktoś wybiera świadomie 4x4, to po kiego czorta mu taki przycisk? Żeby w chwili najważniejszej próby, nieprzewidywalnej, okazało się, że akurat miał wyłączone? Niech kupi FWD, nie będzie musiał sięgać do żadnego przycisku, a auto będzie lżejsze i tańsze.

Chyba że z tym przyciskiem to jakaś nadinterpretacja. Aczkolwiek na jednym z filmów z Genewy* z wnętrza Insi B FL (nie GSi) dostrzegłem dziwny układ przycisków, zamiast Tour i Sport był jeden pusty, a drugi "Mode". Może w miejscu pustego będzie on/off 4x4, a Mode będzie sekwencyjnie przełączał między trybami.
* edit: Brukseli

M.
Ostatnio zmieniony 18 sty 2020, o 11:46 przez wassermann, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: as pik » 18 sty 2020, o 11:24

Zgadzam się... znając życie czyt. użytkowników i -1l na 100km - Ten napęd będzie częściej "unicestwiony" Może zimą się przyda..

Pytanie po co pakowali do 230 konnego auta AWD jak na samej ośce miałby podobne parametry. Mogli zrobić FWD i było by git...

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1132
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: wassermann » 18 sty 2020, o 11:55

Bo sekundy to nie wszystko. Zakręty w 4x4 to naprawdę przyjemność. Albo szybkie włączenie się do ruchu ze skrętem 90 st. Kompletnie inne wrażenia.
To nie BMW 3 ani Giulia, żeby ośka (RWD) zapewniała balans masy 50:50 i świetnie prowadzenie. Insignia FWD to przynajmniej 60:40 i ciężki nos, nie tak jak w poprzednice, ale zawsze. Z 4x4 dostajesz inne auto. Poza tym marketing: topowa opcja bez 4x4 słabo by wyglądała z samym FWD, no i konkurencja to ma.
Ciekawe tylko czy „wyłączenie” obejmuje też wał napędowy, no bo skoro chcą oszczędzać, to powinni odłączać całość. W RR Evoque (też Twinster) tak właśnie zrobiono.

M.

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Insignia B GSi polift z silnikiem 1.6 225KM

Post autor: as pik » 19 sty 2020, o 19:50

Swoją drogą, mimo wszystko należą się brawa dla Opla, jako jedni z pierwszych homologowali większość floty w normie 6d na 2021.
Ku mojemu zdziwieniu... 2.0cdti chyba jednak odpadnie.

Ciekawe czy to powolny koniec z dieslami na rzecz hybryd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Dyskusje ogólne”