--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Power OPC arkonosze

Awatar użytkownika
arkonosze
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Power OPC arkonosze

Post autor: arkonosze » 1 mar 2021, o 00:29

Cześć wszystkim forumowiczom :D

Dosyć długo zbierałem się do stworzenia wątku z moją insignią pomimo tego, że "męczymy się" ze sobą już od końcówki 2014 roku. Miałem z nią masę przygód, tych dobrych i tych no powiedzmy sobie szczerze mniej przyjemnych :lol: Pomimo wszystko została ze mną do dnia dzisiejszego i nie zamierzam się z nią rozstawać ale to zostanie wyjaśnione później :)

Z powodu tak długiego okresu, który mam do nadrobienia, stanu obecnego i planów na przyszłość wpadłem na pomysł żeby na wstępie umieścić krótki opis a następnie podczas pisania kolejnych postów z aktualizacjami przeplatać je co jakiś czas historiami z zeszłych lat tak dla urozmaicenia ;)

"isia" została wyprodukowana w roku 2010. Ja osobiście kupiłem ją w październiku 2014 roku jako samochód używany 4 letni, który został sprowadzony z Niemiec. Od samego początku funkcjonuje ona u mnie jako drugi samochód przez co wiele problemów, które z nią miałem (nie wszystkie z jej winy) mogłem przetrawić, ponieważ miałem czym jeździć jako zastępstwo :) Przy zakupie miała niecałe 140 tys. km nalotu a teraz chyba coś ok. 220 tys. Przesiadka była dość znacząca bo do tamtego czasu jeździłem głównie Fordem Focusem 2.0 TDCi 140 KM w kombi.
Zawsze miałem zamiłowanie do samochodów typu kombi (dodatkowo ciężkich) i przy przeglądaniu portali ogłoszeniowych po prostu się w Insigni zakochałem od pierwszego spojrzenia ]:-> Kolor wybrałem jedyny słuszny czyli niebieski OPC :D
W chwili obecnej Insignia stoi rozebrana po raz kolejny ale tym razem nie ze względu na awarię a na modyfikacje mechaniczne, które na nią czekają. Bodajże 2 lata temu zastanawiałem się nad zmianą Insigni wraz z Focusem na Stingera 3,3 L ale nie przekonał mnie do siebie, często znajomi mówili mi żebym sprzedał biedną Isie ponieważ to się nie kalkuluje ale miłość to miłość. Plany się zmieniły przez co do Focusa i Insigni w styczniu tego roku dołączył Proceed, który stał się niejako młodszym bratem Opelka w podobnym niebieskim kolorze :D

Poniżej wrzucam parę zdjęć w kolejności w miarę chronologicznej a w kolejnym poście opiszę co to za plany snuję z Isią, bo myślę, że może być całkiem ciekawie ;) Także jeszcze raz witam wszystkich.

Przed kupnem (2014)
insignia-04.jpg
Losowe (2015)
2015.JPG
Przygotowana przed zlotem OWLA
zlot.jpg
Polerka wykonana przez przyjaciela
polerka.jpg
Młodszy brat na tle wyprowadzanej Insi
proceed.jpg
W oczekiwaniu na dalsze prace
pusta.jpg
Silnik z wózkiem
wózek.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8412
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: dokia » 1 mar 2021, o 06:30

Cudny kolor 🤗🥰 szerokości i bezawaryjności 🤗
Rzeczywiście długo myślałeś nad tym tematem 🙃
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: IBZI » 1 mar 2021, o 09:39

No to czekamy na dalsze opisy :-)

Pawel_wro

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: Pawel_wro » 1 mar 2021, o 10:56

Cześć,
Nie bywasz czasami w okolicach Zakładowej?
... Impel, Qatar Airways? 😉
Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
Malinowy87
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 16 maja 2019, o 21:28
Auto: Vauxhall insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2014
Miasto: Crewe
Postawił piwo: 1 raz

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: Malinowy87 » 1 mar 2021, o 23:05

Arden blue,jedyny słuszny kolor dla isi w opc sam niegdyś posiadałem astre oraz zafirę w opc niestety na insygnie w opc bądź vxr chwilowo brak funduszy ale jeszcze napewno uda się dosiąść jakaś opecete a twoja śliczna,powodzenia w modach i już nie mogę doczekać się kolejnych relacji


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
arkonosze
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: arkonosze » 3 mar 2021, o 00:12

Dzięki za powitanie :D

@Pawel_wro bardziej okolice Grunwaldzkiego ;) Ale śmigam po całym Wrocku i okolicy a szczególnie w stronę Oleśnicy i Trzebnicy

Zapomniałem dopisać paru rzeczy o obecnym stanie technicznym/modyfikacjach. Za dużo do nadrobienia :cry:
Insi stała sobie odłogiem już od sierpnia i ciągle brakowało czasu żeby się nią należycie zająć. Wcześniej tułałem się z nią od jednego mechanika do drugiego ale w czerwcu 2020 otworzyliśmy własny warsztat samochodowy i teraz można zając się nią jak należy :D Silnik wyjęliśmy dopiero w styczniu no i był to impuls do rozpoczęcia prac :)

Przed postojem Isia miała zamontowaną hybrydową turbosprężarkę TD04HL-19T wykonana przez Perun Turbo, customowy intercooler, wycięty katalizator, program, instalację gazową i nowy silnik ]:->
Dlaczego nowy silnik to wymaga opisania w osobnej historii :roll:

Było wiele planów co dalej działać z samochodem i dopiero po ich wyklarowaniu i rozpoczęciu prac stwierdziłem, że przydał by się temat na forum żeby fajnie było później to wszystko prześledzić :D
Planuję doprowadzić samochód do stanu idealnego zarówno od strony wizualnej oraz strony mechanicznej, gdzie były rozważane dwie drogi rozwoju:
1) Modyfikacja jednostki 2.8L (silnik LP9)
2) Zmiana silnika na większą pojemność 3.6L (silnik LFX lub najlepiej LF3 lub o Boże marzenie LF4)

Na razie wybrany został wariant 1 ale nie wykluczam, że kiedyś spróbujemy z wariantem 2 :)
Prace prowadzone będą etapami, na razie w planie jest osiągnięcie stabilnej mocy ok. 450KM ponieważ przy obecnych 380KM turbina oraz wtryskiwacze pracowały już na swoich granicach przez co uważamy, że firma, która dokonała modyfikacji nie popisała się w tej kwestii. Po zdobytym doświadczeniu oraz ponownym przeanalizowaniu pójdziemy dalej w wariant 1 lub wybierzemy wariant 2 (Docelowo chcę osiągnąć 600+ KM) :roll:

Wymienione aspekty mechaniczne, które teraz musimy wykonać (do aktualizacji później):
-turbo Garret GTX3076R Gen II z żeliwem Twin Scroll AR 0,83
-wtryskiwacze Bosch 430cc
-nowa pompa paliwa
-nowy regulator ciśnienia paliwa
-dodatkowa chłodnica oleju
-wastegate oraz bypass valve sterowane z ecu
-customowe kolektory wydechowe
-customowy wydech 3"

Oczywiście pewnie o czymś zapomniałem i napiszę to później, tymczasem lecę spać.

Udało mi się znaleźć jakieś zdjęcie intercoolera na samochodzie
intercooler.jpg
Wykresy na hybrydowej turbosprężarce
380HP dyno.jpg
Zdjęcie porównawcze dwóch turbin
turbo porównanie.jpg
Zdjęcie porównawcze wtryskiwaczy
wtryskiwacze porównanie.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Pawel_wro

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: Pawel_wro » 3 mar 2021, o 06:28

19T, to też najbardziej pożądane turbo do Megane 😉,
Wtryski 430cc, nie są już wąskim gardłem? Kojarzysz, jakie masz czasy ich otwarcia przy pełnym obciążeniu?

Awatar użytkownika
arkonosze
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: arkonosze » 3 mar 2021, o 07:32

Wcześniej były oryginalne wtryski 316cc z oryginalnym regulatorem ciśnienia na 3 bar.
Masz rację, że 430cc są za małe ale mają takie same gabaryty jak oryginały a nie chciałem też wykonywać innego kolektora dolotowego żeby się zmieściły dlatego ciśnienie na listwie będzie podniesione do 5 bar ;)

Pawel_wro

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: Pawel_wro » 4 mar 2021, o 07:50

No jest to jakiś sposób,
Śmieje się jak Megane jest podobnie obliczone, u mnie też siedzą podobnie małe wtryskiwacze, 360 cc i na listwie też ma być nominalnie 3,5 bara, regulator jest niestety w koszu pompy i tu za wiele zrobić się nie da.
U mnie przy pełnym doładowaniu, 1,28b, wtryski robią 25-26ms, więc tak już na granicy,
Pozdrawiam,

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: as pik » 5 mar 2021, o 08:02

Gratuluję zapału i motywacji!

W końcu to pojedzie na tyle na ile wygląda!
"Make Insignia Great again!"

Awatar użytkownika
arkonosze
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: arkonosze » 5 mar 2021, o 12:26

@Pawel_wro można się ustawić we Wrocku i pogadać bo widzę, Megane obcykaną masz :D

@as pik dzięki wielkie, słowa wsparcia zawsze się przydają żeby coś działać :D

Ma ktoś pomysł jak uzyskać taki efekt pokrywy zaworów? Anodowanie zapewne?
Pod maską ma wyglądać tak dobrze jak na zewnątrz.
pokrywa.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Pawel_wro

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: Pawel_wro » 5 mar 2021, o 12:44

Jak zrobi się odrobinę cieplej, to jestem za🙂,
Megane mam wieki, siłą rzeczy trochę wiedzy nabyłem,
Kojarzysz jakie masz teraz 100-200?

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: as pik » 6 mar 2021, o 10:56

Panowie warto było by zahamować auta pod kątem mocy na kołach.
Jak wiemy Ople lubią gubić kunie po drodze..

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: angel_dark666 » 7 mar 2021, o 21:50

arkonosze pisze:
3 mar 2021, o 07:32
Wcześniej były oryginalne wtryski 316cc z oryginalnym regulatorem ciśnienia na 3 bar.
Masz rację, że 430cc są za małe ale mają takie same gabaryty jak oryginały a nie chciałem też wykonywać innego kolektora dolotowego żeby się zmieściły dlatego ciśnienie na listwie będzie podniesione do 5 bar ;)
630cc siemens deka , identyczne jak 430cc w AH opc na takie wymieniłem

Awatar użytkownika
arkonosze
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: arkonosze » 12 mar 2021, o 00:09

Nie pamiętam czasu 100-200 nie zapisałem go nigdzie a nie chce teraz podawać pomiarów z powietrza.

@angel_dark666 przyjrzę się temu tematowi, dzięki za radę 😁

***** #POWEROPCSTORIES 1/? *****
Będę numerował posty, w których opowiadał będę o wydarzeniach przeszłych żeby łatwiej było je uporządkować potem :)

Zacząłem pisać ten post stojąc długo w korku ale nie dosyć długo żeby go skończyć i tak znowu update koło północy 😅 Tym razem historie kupna Insi ☺️
Tak jak pisałem wcześniej kocham auta kombi, shooting brake itp.
W 2014 roku i przy ograniczonym budżecie (w grę wchodziły auta używane) Opel był najlepszym wyborem ze względu na osiągi i piękny wygląd 😍 Na szczęście nie jestem osobą ślepo zapatrzoną w znaczki na samochodzie i uważam, że wszystko to kwestia tego jakie założenia i cenę docelową wyznaczy sobie producent.

W tamtym okresie na otomoto było jedynie parę insigni w wersji opc a w tym jedynie jedna niebieska i to w kombi 🧐 Ja jestem z Wrocławia a Isia była wystawiona na sprzedaż w komisie w miejscowości Kościerzyna (do dzisiaj nie wiem jak się to odmienia) w okolicy Trójmiasta.
Pierwszy wyjazd w sobotę był celem oględzin i specjalnie nie brałem gotówki żeby na spokojnie mieć czas przemyśleć to co zobaczę. Zakochałem się od razu i już tydzień później w sobotę byłem po nią ze znajomymi żeby wrócić na dwa samochody 😁

Cała zabawa polegała na tym, że jako samochód sprowadzony z Niemiec to został on wyrejestrowany a na domiar złego nie było tablic tymczasowych, więc jechałem przez pół polski na lewych niemieckich tablicach 🙄 Po przejechaniu pewnej odległości i przetestowania samochodu na autostradzie odpadł nam jakiś odważnik od koła 😪 Była to sobota po godzinie 17 i nie mogliśmy znaleźć żadnej czynnej wulkanizacji a bez ciężarka nie dało się jechać powyżej 90... Nagle znaleźliśmy coś takiego jak "mobilna wulkanizacja", zadzwoniliśmy i po jakimś czasie przyjechała mała ciężarówka z facetem, którego chyba wyrwaliśmy z jakichś imienin bo był taki cały czerwony i chyba lekko wstawiony 😳 Ale no nic lepszego rozwiązania nie było więc zdjął koło i zaczął je wyważać na tej ciężaróweczce. Wiatr wieje i buja tym samochodem a on dokłada i dokłada tych ciężarków... Po pewnym czasie stwierdził, że koło jest krzywe i on nie wyważy (jak już z 200g ciężarków było na kole) posprzeczaliśmy się po czym kazałem mu wszystkie zerwać. Nie wiem jak on chciał na bujającej się maszynie wyważyć koło 🤔

Dalszy powrót przebiegł spokojnie i bez ciężarków było nawet lepiej niż jak się parę oderwało wcześniej. Po powrocie kupiłem opony bo te na których była insa to były tak głośne, że miało się wrażenie, że coś jest nie tak z łożyskiem piasty. Dodatkowo jakiś podstawowy serwis wleciał. Po jakimś czasie okazało się, że samochód bardzo głośno chodził po odpaleniu nie dlatego, że ten typ tak ma tylko dlatego, że kolektory wydechowe nie były dobrze dokręcone i uszczelnialy się dopiero pod wpływem temperatury. No to była pierwsza z wielu napraw jakie mnie czekały 😅 Ale miłość przetrwa wszystko 😍

Pierwsze jej zdjęcie zaraz po kupnie dodam w kolejnym poście :D
Ostatnio zmieniony 1 wrz 2021, o 14:47 przez arkonosze, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
arkonosze
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: arkonosze » 12 mar 2021, o 17:11

Zdjęcie chwile po kupieniu i porównywanie obok siebie :D
20140927_131950.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
arkonosze
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: arkonosze » 13 cze 2021, o 01:10

Cześć wszystkim :D

Trochę czasu mnie tu nie było ale to nie oznacza, że przy samochodzie nic się nie dzieje ]:->
Parę tematów zostało przeanalizowanych dogłębniej, parę zakończonych ale zdecydowanie więcej pojawiło się nowych.

Na dzisiaj po krótce żeby nie tworzyć zbyt długiego posta bo za dużo jest do opisania i zdjęć do wrzucenia.

1) Kwestia wtryskiwaczy paliwa
Tak jak wspominali @Pawel_wro oraz @angel_dark666 udało się dopasować większe wtryskiwacze i tak oto zamiast Bosch 430cc na podkład wlecą Bosch 525cc short. Nawet lepiej bo tutaj wtyczki elektryczne pasują plug and play :D Nie są takich samych rozmiarów ale akurat różnica końcówki w tym wypadku nie przeszkadza po sprawdzeniu na żywo. No i jeśli będzie za mała wydajność to będziemy podbijali ciśnieniem.

2) Osprzęt silnika
Pod tym hasłem rozumiem wszystko co znajduje się w najbliższym otoczeniu silnika (węże i rury, elektryka itd.).
Usunęliśmy wszystko co się dało, przejrzeliśmy i większość osprzętu będzie nowa bądź regenerowana jeśli nowe części są niedostępne lub cena jest z kosmosu. Na przykład w ASO na początku dowiedziałem się, że przedniej poduszki silnika już nie dostanę ponieważ nie ma jej w magazynach ani nie ma zlecenia produkcji.... Na szczęście po ok. 1,5 miesiąca dostałem telefon, że poduszka jest nowa do odbioru ;)

3) Instalacja elektryczna
Tutaj są niezłe kwiatki ale wydaje mi się, że chyba ople tak mają? Na początku do wymiany widziałem wtyczkę czujnika poziomu oleju oraz dwie pomniejsze wiązki ale podczas prac wyszło na to, że trzeba przejrzeć wszystkie wtyczki ponieważ kable przy nich ulegają uszkodzeniu.

4) Zawieszenie
Wszystkie elementy ulegające zużyciu wymieniamy na nowe ponieważ samochód ma już przejechane ponad 200k km a nie było nic robione więc to kwestia czasu żeby zaczęło się coś sypać. Jak mamy wszystko rozebrane to trzeba się tym zająć.

5) Nadwozie
Tak jak przy zawieszeniu, skoro mamy do wszystkiego dostęp to trzeba to odnowić/zakonserwować. Dodatkowo doszedł pomysł wyciszenia samochodu więc też działamy w tym temacie.

Ogółem sprawa wygląda tak, że oprócz wymiany elementów celem podniesienia mocy chcemy również zająć się wszystkim dookoła żeby samochód był za 10 lat w lepszym stanie niż jest dzisiaj :D Musimy się spieszyć bo w połowie lipca insi jest umówiona na spawanie kolektorów i wydechu a silnik musi być wtedy już na swoim miejscu. o:o

Postaram się wrzucić listę rzeczy, które zostały wymienione lub regenerowane to najlepiej zobrazuje zakres pracy zamiast opisywać wszystko po kolei :D
Większość elementów już mamy a wrzucane zdjęcia są też sprzed jakiegoś czasu, głównym problemem, który się teraz pojawił jest sprężarka klimatyzacji, która po wizycie w warsztacie regeneracji niestety okazała się złomem przez to, że nie była zabezpieczona przez długi okres i złapała wilgoć wewnątrz.

P.S. Co myślicie o zrobieniu małego zlotu u nas w warsztacie w Twardogórze (45 km od Wrocławia)? :D
20210521_180842 (Kopiowanie).jpg
20210610_194935 (Kopiowanie).jpg
błotnik (1) (Kopiowanie).jpg
błotnik (2) (Kopiowanie).jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Marcin1818
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 4 cze 2021, o 20:33
Auto: insignia opc
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2012
Miasto: Żyrardów

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: Marcin1818 » 13 cze 2021, o 06:12

Pozazdrościć autka i budżetu :)

Awatar użytkownika
arkonosze
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: arkonosze » 2 lip 2021, o 23:50

Dzień dobry wszystkim :D Jak zawsze koło północy się aktywuję :lol:

Wiecie może gdzie zregeneruję wał napędowy?
Ktoś kiedyś wyważał i naprawiał?

Myślałem, że zrobię to bez problemu we Wrocławiu ale powiedzieli mi, że nie robią do insigni o:o

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 829
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: alehandro` » 14 lip 2021, o 07:27

A czym on się, aż tak różni od innych? hmm.

Zakres prac zacny. Chciał bym powiedzieć, że osiągniesz "wartość kolekcjonerską", ale niestety to tylko Opel więc raczej się nie uda :)

Niemniej szczerze trzymam kciuki za całość prac, bo kolejnych kilka lat/dziesiat km powinieneś nie mieć żadnego więcej problemu niz ściągnięcie banana z twarzy :)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta forumowiczów”