--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Power OPC arkonosze

Awatar użytkownika
arkonosze
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: arkonosze » 19 lip 2021, o 22:31

@alehandro` we Wrocławiu w miejscach, do których dzwoniłem powiedzieli mi, że nie mają uchwytów czy tam adapterów do tych wałów. Pewnie kwestia tego ilu masz klientów ;)

Wartość kolekcjonerska będzie dla mnie :D Nie oczekuję żeby postronne osoby rozumiały to co robię :roll: Zawsze miałem jakąś zajawkę pakowania się w unikaty i kroczenia pod prąd zamiast zrobić to co łatwiejsze.

Teraz musimy się sprężać bo już za tydzień 26 lipca Insa musi być podstawiona rano do Lassie's Garage na spawanie kompletnego układu wydechowego. Do tego czasu musimy mieć auto na kołach żeby dało się jej wciągnąć na lawetę.
Prac jest o wiele więcej niż tutaj wrzucam i po prostu pod koniec wrzucę jakieś podsumowanie z galerią :D

W międzyczasie porozmawiałem z ECU Majster odnośnie strojenia Insy (widziałem, że inne osoby polecają) i naprawdę widzę, że się chłopaki znają na oplach i tym silniku :D Przez tą krótką rozmowę postanowiłem jeszcze zmodyfikować wałki rozrządu żeby dało się porządnie wystroić silnik na wysokich obrotach. Wałki przerabiałem u Świątka i patrząc na ich pomiary to zmieniło się dosyć sporo.

Były też smutne chwile takie jak to, że młodszy brat Insi zaliczył sarnę na drodze i teraz nie mam żadnego niebieskiego pod ręką a jedynie srebrną megankę :( Przypomniało mi to o wypadku, który miałem Insignią zaraz po jej kupnie (oraz o tym, że miałem opisywać po trochę moją wieloletnią przeprawę z nią). No i mam nadzieję, że nie zaliczę sarny albo innego zwierza zaraz po jej złożeniu..

Na ten moment parę zdjęć z pomalowanej komory silnika, wyciszenia podszybia, częściowego wyciszenia nadkola, silnika wraz z adapterem do zewnętrznej chłodnicy oleju, wałkami rozrządu oraz biednym proceedem:
malowanie (1).jpg
wyciszenie (2).jpg
wyciszenie (3).jpg
silnik (1).jpg
silnik (2).jpg
adapter chłodnica.jpg
wałki modyfikacja.jpg
kia sarna.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
raju
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 21 kwie 2021, o 21:02
Auto: Opel Insignia ST FL
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Brąszewice
Postawił piwo: 3 razy

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: raju » 21 lip 2021, o 14:08

Sarny nie zazdroszczę...
Moja Isia po sierściuch jescze nie zrobiona (ubezpieczenie w kulki leci) tak BTW
A projektu twojej OPC poniekąd zazdroszczę i trzymam kciuki za plan

Awatar użytkownika
arkonosze
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: arkonosze » 25 lip 2021, o 13:24

@raju mocno dostała? :( Też kiedyś użerałem się z naprawą Insi po wypadku ale to dłuższa historia.

Już jutro Insa ląduje na spawaniu kolektorów i wydechu. W pocie czoła udało nam się ją wstępnie poskładać :D
Aczkolwiek nie podłączaliśmy wszystkiego ze względu na to, że może chłopaki od wydechów będą chcieli wyjąć z niej silnik. W tym momencie wystarczy odkręcić 12 śrub i cały silnik z przednim zawieszeniem mają wyjęty bez potrzeby dodatkowych czynności :)

Cała konstrukcja samochodu w otoczeniu silnika została wyczyszczona oraz pomalowana celem uniknięcia korozji, która powstawała na skutek odprysków, jakie pojawiły się zapewne podczas poprzednich napraw.
malowanie komora (1).jpg
malowanie komora (2).jpg

Dodatkowo przy wyjętym silniku podziałałem również z jego wyciszeniem. Poza wyciszaniem podszybia oraz nadkoli kawałek po kawałku dołożyłem dodatkowa warstwę wyciszenia na grodzi.
wyciszenie (1).jpg
wyciszenie (2).jpg

Tak przebiegał montaż silnika, który stał na podwyższeniu z palet (wygodniej się przy nim pracowało). Samochód opuszczaliśmy z góry na podstawiony wcześniej silnik.
montaż (1).jpg
montaż (2).jpg

Akumulator zostaje przeniesiony do bagażnika żeby turbo weszło na spokojnie z dwoma zaworami wastegate. Dodatkowo poprawi to przepływ powietrza w komorze silnika (przewody są dobrze zabezpieczone a zdjęcie wykonane było w trakcie pracy) ;)
miejsce turbo.jpg
przewody.jpg

No i na wpół złożona została załadowana wczoraj na lawetę, w poniedziałek spotkam się z nią w miejscu docelowym :D
insignia.jpg
laweta.jpg

Od razu człowiek ma lepszy humor jak w końcu widzi postęp prac :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
arkonosze
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: arkonosze » 10 sie 2021, o 10:32

Cześć wszystkim :D

Dostałem jakąś aktualizację jeśli chodzi o spawanie wydechu i nie ukrywam tego, że się tym jaram ]:->
Dodatkowo miałem w planach izolację termiczną za pomocą bandaży ale gadając z Leszkiem powiedział
mi o czymś innym no i ogólnie lepszym moim zdaniem. Elementy wydechu znajdujące się pod maską będą
izolowane za pomocą waty szklanej oraz zewnętrznie zgrzane specjalną blachą :D
Okazało się, że robi to firma, u której ogólnie naprawiamy turbiny oraz pierzemy DPF no i u chłopaków też kupiłem turbinę, którą instalujemy. Po krótkiej rozmowie Insa umówiona jest na wykonanie izolacji zaraz po skończeniu spawania wydechu :D

Parę zdjęć z prac oraz przykład izolacji termicznej:
etap II (2).jpg
etap II (3).jpg
etap II (1).jpg
etap III (2).jpg
etap III (3).jpg
etap III (6).jpg
Izolacja termiczna.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Pawel_wro

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: Pawel_wro » 10 sie 2021, o 11:26

Wooow ale wiadro 😉,
Pomyślałem, że jak skończysz, to chętnie złapię się z Tobą, tak chociaż z rolki moim Megane, ale...
to chyba nie będzie miało sensu😊, świetny projekt, świetny kolor, świetnie, że w "kombi"😍

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8974
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: mazmarcin » 10 sie 2021, o 12:40

Pawel_wro pisze:
10 sie 2021, o 11:26
Wooow ale wiadro 😉,
świetnie, że w "kombi"😍
No też tak uważam ale zaraz poleci lawina krytyki :lol:

Pawel_wro

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: Pawel_wro » 10 sie 2021, o 13:35

Heh, pewnie kwestia dystansu do świata i ulubionych smaków 😉

mr.henio
Użytkownik
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2020, o 22:37
Auto: Insignia A 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Kartuzy
Postawił piwo: 12 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: mr.henio » 10 sie 2021, o 19:37

o:o ale będzie potwór o:o o:o :? kolor mega, tyle pracy włożone, pozazdrościć...
docelowo kiedy zamierzasz skończyć i ile to ma mieć mocy??

Awatar użytkownika
arkonosze
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: arkonosze » 31 sie 2021, o 23:18

Czołem wszystkim :D Północ wybiła więc udało mi się znaleźć chwilę wolnego czasu na aktualizację :lol:

@Pawel_wro
Z chęcią się złapię z Tobą i każdym innym :D Zawsze to trochę zabawy. W ogóle trzeba się spotkać w końcu jak jesteśmy tak blisko. I myślę czy nie zorganizować mini zlotu u nas na warsztacie ;)
@mr.henio
Nie wiemy, nikt nie wie i to jest piękne <3 Zobaczymy co wyjdzie, celujemy tak pod 500 tym bardziej, że kompleksowo wszystko co trzeba modyfikujemy.

I dzięki chłopaki za wsparcie :D

Co do aktualizacji to wydech jest już cały skończony, samochód tak jak mówiłem następnie udał się na izolację termiczną elementów wydechu, które znajdują się pod maską. Zdjęcia od spodu dodam jak auto będzie u nas. Izolacja też już została skończona właśnie dzisiaj i jutro lawetą przywieziemy ją do nas na resztę prac, odpalenie i krótką jazdę testową przed strojeniem żeby mieć pewność, że wszystko działa. Odpowiednio pozmieniamy sobie niektóre nastawy takie jak ciśnienie paliwa w szynie żeby silnik działał prawie tak jak wcześniej :D

Wpadłem również w końcu na pomysł jak odnowić elementy metalowe kierownic :D Przypomniał mi się pewien proces technologiczny nanoszenia metalu używany w elektronice i to może być to. Kupię kilka kierownic z allegro i wszystkie zregeneruje.

Parę zdjęć a w kolejnym poście w końcu początek stories, czyli tego co było zanim się tutaj pokazałem.
finalnie (1).jpg
finalnie (12).jpg
izolacja termiczna (2).jpg
izolacja termiczna (4).jpg
izolacja termiczna (6).jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Pawel_wro

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: Pawel_wro » 1 wrz 2021, o 19:09

Jak będziesz składał Insignię, to faktycznie możemy pomyśleć o spocie, jestem strasznie ciekawy jak to będzie latać 😊

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: Krzychu99 » 1 wrz 2021, o 20:21

Uważaj na rowerzystów co by ich do środka przypadkiem nie wciągło. A na spota też jestem chętny polatać :)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8974
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: mazmarcin » 1 wrz 2021, o 20:23

Qrde tu sami piloci ;D
Ja tam mogę tylko jeździć ;)

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: Krzychu99 » 1 wrz 2021, o 20:37

W twoim wieku tylko to zostaje :P

Pawel_wro

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: Pawel_wro » 2 wrz 2021, o 06:22

Idę o zakład, że jestem najstarszy 😁

Awatar użytkownika
arkonosze
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: arkonosze » 2 wrz 2021, o 20:20

Będę działał przy aucie teraz w sobotę 4 września oraz w sobotę 11 września. Zapraszam jak
najbardziej na małego spota https://g.page/serwis-samochodowy-carson?share :D
A tak to działam w wolnych chwilach popołudniami jak takie znajdę w ogóle :lol:

#POWEROPCSTORIES 2/?
Tak jak napisałem w ostatnim poście teraz trochę historii.
Po opisanym wcześniej zakupie Insigni pod koniec września nacieszyłem się nią lekko ponad miesiąc bo 11 listopada 2014 roku miałem wypadek :( Dobrze, że niedługo przed wypadkiem wykupiłem normalne ubezpieczenie bo z tymi komisowymi to nigdy nie wiadomo. Teraz od razu po kupnie samochodu kupił bym pełne ubezpieczenie ale wtedy jako młoda osoba jeździłem na tym komisowym :roll:

obraz_2021-09-02_205701.png
Wypadek wyglądał tak, że jechałem ulicą Ślężną lewym pasem, gdy byłem w pewnej odległości od świateł na skrzyżowaniu z ulicą Weigla to włączyło się czerwone światło. Tutaj ważna uwaga, że światła są jedynie na przejściu dla pieszych a jadąc z ulicy Weigla nie ma sygnalizacji! Jako, że do skrzyżowania miałem jeszcze dobry kawałek a przede mną nie było żadnego samochodu to odpuściłem po prostu gaz i powoli zwalniałem. W tym czasie samochody na prawym pasie zdążyły zatrzymać się na światłach. Po chwili włączyło się ponownie światło zielone ale kierowca stojący na prawym pasie postanowił puścić samochody wyjeżdzające z bocznej ulicy Weigla. Ja zacząłem ponownie przyspieszać a kierowca Seicento zamiast wyjechać na prawy pas to od razu wyjechał na pas lewy kawałek przede mną. Na początku myślałem, że tylko lekko zajedzie na mój pas (może miał nawyk z tirów) ale on na tym pasie został ]:-< Po szybkiej analizie zacząłem hamować i stwierdziłem, że ucieknę w lewo i rozbiję się na drzewie ponieważ starcie Insigni z Seicento ani ucieczką w prawą stronę w przystanek autobusowy nie wchodził w grę...

wypadek insignia (1).jpg
wypadek insignia (4).jpg
wypadek seicento (3).jpg
plac (1).jpg
Nie zdążyłem jednak uciec w całości na pas zieleni i tak oto prawą stroną zahaczyłem Seicento a lewą zatrzymałem się na drzewie przez co wyszedł dosyć równy trapez o:o Poduszki nie wystrzeliły, podłużnice nie oberwały tylko nadkola i zderzak uległy uszkodzeniu. Dobrze, że uciekałem bo pomimo zahaczenia Seicento to z przodu złamał się w nim jeden z foteli a pasażerka pomimo tego, że była przypięta pasami to uderzyła w deskę... Z Seicento zrobił się romb. Na szczęście nic poważniejszego nikomu nic się nie stało ale mojego kumpla, który jechał ze mną oraz starsze małżeństwo z Seicento zabrano do szpitala na badania więc zostałem sam na miejscu wypadku. Przyjechał zięć kierowcy z Seicento i Państwo odmówili przyjęcia mandatu :x Sprawa została skierowana do sądu a samochód oddałem do niewłaściwej firmy, przez co naprawa trwała 8 miesięcy :? Ale to już opowieść na trzecią część stories ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8974
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: mazmarcin » 2 wrz 2021, o 20:49

Jednak widać że te seicenta to groźne auta nie tylko dla konwoi rządowych ;)

Awatar użytkownika
arkonosze
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: arkonosze » 7 maja 2022, o 11:36

Cześć wszystkim :D
Zaraz zlot więc trzeba się trochę zaktywizować w temacie insignii :roll:

Od czasu ostatniego posta działo się bardzo dużo ale czasu na aktualizację nie było...
Przedwczoraj w czwartek było pierwsze odpalenie i w związku z tym wzrosła presja żeby
szybko skończyć składać insignię i się przejechać ]:->

Wczoraj natomiast było pierwsze kółko po placu ;)

Wrzucam kilka zdjęć oraz filmik z odpalenia w ramach aktualizacji:
chłodnice.jpg
silnik.jpg
insignia.jpg
Dodano po 1 minucie 15 sekundach:
Zapomniałem dorzucić filmik z odpalenia:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 835
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: alehandro` » 9 maja 2022, o 08:00

Srogo....
"...everything is important..."

Obrazek

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2198
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: Mateo » 9 maja 2022, o 08:11

Ładnie projekt wygląda :)

Czy masz jakieś wykresy, które obrazują co ta Twoja "Bestia" posiada pod maską?
Obrazek

Ardis
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 12 maja 2022, o 18:14
Auto: Opel Insignia B GS
Kod silnika: B16SHL
Rok produkcji: 2019
Miasto: Berlin

Re: Power OPC arkonosze

Post autor: Ardis » 15 maja 2022, o 21:29

Piękna historia! Czekam na kolejne części, a sama Insia to po prostu petarda! Kolor najlepszy wedlug mnie!
Może wpadnę ze swoją do waszego warsztatu jak będę chciał przy niej coś zrobić. :D

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta forumowiczów”