--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Biała Dama [IB]
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 986
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Biała Dama [IB]
Jak @zubek napisał - chybiona konstrukcja.dokia pisze: ↑28 cze 2022, o 18:01A może to właśnie zasadne? Że plastik. W moim poprzednim aucie Insigni 2011 2,0t był plastikowy ślizg łańcucha. Dzięki temu nie urwał się łańcuch tylko poszedł w drobiazgi ten ślizg i spoczął na dnie misy. Natomiast nie napięty łańcuch powodował zaistnienie błędów i obniżenie mocy silnika. Kto wie, może tu też by zaraz silnik ograniczył moc? Gdy rwie się pasek czy łańcuch to chyba nie ma co robić w silniku. Wg mnie te plastikowe części nie są takie głupie i jakieś znaczenie mają. Że to tzw mniejsze zło.
Sytuacja w której wykonano część (łańcuh+ zębatki z napinaczem)- której zgodnie z relacjami osób posiadających takie samo rozwiązanie - serwis wymiany nie przewiduje, to moment w którym ktoś się nie popisał. Albo należy wskazac interwał wymiany (założyć należy, że konstruktorzy nie przewidzieli takiego zachowania tej części skoro nie ujmowano jej w wymianie okresowej rozrządu), albo faktycznie zrobic tak żeby tego nie dotykać.
Tarcie tego łańcucha czy jego pękanie przy 100k to w mojej opinii słaba recenzja pracy konstruktorów i inżynierów opla.
Jak sama zauważasz pęknięcie/uszkodzenie rozrządu to poważna awaria i jego zachowanie w naszych dieslach nie powinno mieć miejsca - to zwyczajnie zbyt poważny temat (nie tylko opel dawał w ten sposób ciała żeby nie było).
Dla mnie dość podobnej kategorii fakap jak uszczelka wargowa smoka w IA choć ona była duuuużo tańsza w ogarnieciu (choć nie wiem czy nie wyrządzała kosztowniejszej szkody niż napinacz w IB(?))
Szczęście tkwi tu w tym, że takie fora pomagają naswietlić takie sytuacje i "chronią" nas przed wydaniem 8-10k(?) na wymianę/remont silnika.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 986
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Biała Dama [IB]
W piątek taka historia.
Rozerwało mocowanie rury turbo przy 160 na autostradzie. Huk jakby silnik się rozleciał. Na szczęście dzięki lekturze forum miałem profilaktycznie kupiony zestaw naprawczy w bagażniku.
Rozerwało mocowanie rury turbo przy 160 na autostradzie. Huk jakby silnik się rozleciał. Na szczęście dzięki lekturze forum miałem profilaktycznie kupiony zestaw naprawczy w bagażniku.
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Biała Dama [IB]
Dobrze, że "szczepionka" się przydała.....
Podejrzewam, że przy 160 na autostradzie zimny pot poleciał po plecach (rozrząd).
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 986
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Biała Dama [IB]
Dokładnie taka była pierwsza obawa, choć ten wystrzał raczej sugerował coś ciśnieniowego. Druga sprawa, że ze względu na lokalizację (autostrada w piątek po południu) trudno było od razu zdiagnozować problem. Rura siedziała na miejscu a bałem się odpalać i dopiero jak zacząłem na spokojnie obmacywać węże to odkryłem co się stało. Laweta już była w drodze.
Najdziwniejsze że na desce nie pojawiła się żadna kontrolka. Błąd jaki pokazało po odczycie to P2237-00 obwód sterujący prądu pompującego HO2S czujnik 1.
Najdziwniejsze że na desce nie pojawiła się żadna kontrolka. Błąd jaki pokazało po odczycie to P2237-00 obwód sterujący prądu pompującego HO2S czujnik 1.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8486
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Biała Dama [IB]
Będziesz tak dobry i pokażesz ten zestaw do turbo? Bo ja jeszcze tego nie mam w bagażniku więc chyba mieć powinnam.
Radio 357 :)
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 986
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Biała Dama [IB]
Zestaw jest pokazany tu:
viewtopic.php?f=80&t=8892#p236352
ale w benzyniakach ten problem chyba nie występuje + średnice mogą być inne
viewtopic.php?f=80&t=8892#p236352
ale w benzyniakach ten problem chyba nie występuje + średnice mogą być inne
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2213
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: Biała Dama [IB]
Ja swój zestaw odbieram dzisiaj z paczkomatu i leci w bagażnik.
Jak to mówi przysłowie:
"Lepiej nosić niż się prosić"
Narobili stracha i trzeba się uzbroić
Jak to mówi przysłowie:
"Lepiej nosić niż się prosić"
Narobili stracha i trzeba się uzbroić
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 584
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Biała Dama [IB]
Ja tam polecam wymienić za wczasu, a nie na trasie. Zalety: nie leżymy nad gorącym silnikiem, nie doprowadzamy do nadmiernego usyfienia dpf (nawet jeśli przez chwilę, to mieszanka spala sie niskim AFR) i przede wszystkim jest opcja, że nie zasyfimy silnika kroplami oleju
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Biała Dama [IB]
Kto wozi szlifierkę w trasę
@Pro ma trochę racji -> warto przyinwestować i wymienić na turborure wcześniej.
No właśnie -> ma ktoś link do właściwej rury na Turborury.pl?
- alehandro`
- Użytkownik
- Posty: 835
- Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
- Auto: Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Bratoszewice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2213
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: Biała Dama [IB]
Jedna na palce, jak ktoś mu piano palcuje, a większą na nogi jak wchodzi do auta w brudnych butach...
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 986
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Biała Dama [IB]
Wszystkie znaki na niebie wskazują że to ta:alehandro` pisze: ↑19 lip 2022, o 12:14No właśnie -> ma ktoś link do właściwej rury na Turborury.pl?
https://turborury.pl/opel/1969-przewod- ... 44876.html
39176672 / 13444876
ale przed zakupem warto potwierdzić u sprzedawcy
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8986
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Biała Dama [IB]
Tak szukałem do Dtra nie ma nigdzie. Zostaje wersja od @Pro albo nową ori kupić w Aso.
-
- Użytkownik
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Biała Dama [IB]
Mnie wydaje się, że to jest ta po drugiej stronie - patrząc na rysunek w linkuzubek pisze: ↑19 lip 2022, o 17:18Wszystkie znaki na niebie wskazują że to ta:alehandro` pisze: ↑19 lip 2022, o 12:14No właśnie -> ma ktoś link do właściwej rury na Turborury.pl?
https://turborury.pl/opel/1969-przewod- ... 44876.html
39176672 / 13444876
ale przed zakupem warto potwierdzić u sprzedawcy
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 986
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Biała Dama [IB]
Upss... obawiam się, że masz rację.... Coś mi nie grało w średnicach ale pewny nie byłem. To będzie pewnie ta (cena ):
https://turborury.pl/opel/1912-rura-waz ... &results=1
ale na allegro mają to samo taniej
https://allegro.pl/produkt/rura-waz-tur ... 3a0f474725
https://turborury.pl/opel/1912-rura-waz ... &results=1
ale na allegro mają to samo taniej
https://allegro.pl/produkt/rura-waz-tur ... 3a0f474725
-
- Użytkownik
- Posty: 534
- Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Biała Dama [IB]
W tym 1. linku kogoś chyba Bóg opuścił...
Oryginał kosztuje w granicach 900-1000 PLN
Oryginał kosztuje w granicach 900-1000 PLN