--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Despes
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 31 gru 2020, o 15:15
Auto: INSIGNIA 2.0T LTG
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2013
Miasto: KIELCE
Postawił piwo: 2 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Despes » 24 wrz 2025, o 13:15

wassermann pisze:
23 wrz 2025, o 15:02
A to ciekawe zatem. To jest jeszcze przedlift?
LTG - kod silnika
SIDI - ogólne określenie rodziny motorów "Spark-Ignited Direct Injection"
Zawieszenie uwielbiałem za ten absolutny spokój kierownicy. Czasami brakuje mi go w obecnej GSi, gdzie koleiny potrafią "pociągnąć" za kierownicę przy oponach 245. Natomiast przy przyspieszaniu ze zmianą pasa (wyprzedzanie) czy ostrym ruszaniu z miejsca kierownica jest spokojna nawet przy McPhersonie, bo auto mocno odpycha się tylną osią i przód nie wierzga (nie ma torque steeringu).

M.
Dzięki za objaśnienie :D
Nie kolego, to już pełen polift. Jak widać jeden z pierwszych :D

@Torguan

Jest to skrzynia o oznaczeniu kodowym 6T70 która według informacji znalezionych na necie ma znieść do 380 Nm. Ciekawe że Iśka 250 km ma 400 Nm. Jest to klasyczna skrzynia produkcji GM tak jak @wassermann powiedział.
Nie jest to nie wiadomo jak szybka skrzynia i fakt czasem nie wie co ma zrobić. Szczególnie jak mocno depniesz przy wyprzedzaniu i nagle odpuścisz. Jak zgra się w czasie z przełożeniem na wyższy bieg to trochę "myśli" zanim cokolwiek zrobi.
Możesz zawsze wymienić olej na nowy (metodę sobie już sam wybierz - patrzył bym tu na stan oleju) po czym w serwisie zresetować adaptację aby "wyuczyć" ją pod swój styl jazdy. Im więcej będziesz jeździł tym lepiej ją poznasz.
Na takie redukcję np pod górkę gdy wchodzi na za niskie obroty robię delikatny strzał z gazu. Skrzynia redukuje sobie bieg ale nie zwiększam prędkości. Jak się to powtarza to lewarek na manual i z głowy. Chociaż najlepiej tym autem jechać w granicach 90-100km na godzinę. Przy 80 czasem jeszcze są za niskie obroty jak 6 wbije.

P.S
Tu masz link z ceną cewki ori:

Awatar użytkownika
Torguan
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 3 maja 2025, o 21:56
Auto: Insignia A 2.0T 250
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2016
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=10349
Miasto: Kraków

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Torguan » 25 wrz 2025, o 08:09

@Wassermann

Właśnie będę musiał uskuteczniać jazdę na trybie sportowym. +\- 2.300 obrotów przy licznikowym 140km/h na tempomacie jest fajne, ale niekorzystne dla silnika i skrzyni na dłuższą metę.

@Despes

Tak wiem, stary dobry GM. Szkoda, że Stellantis ubija kolejną markę, którą lubię (drugą jest Alfa).

Co do oleju, to był wymieniany 12 tysięcy km. temu. Zresztą to mój pierwszy automat i musiałem się nauczyć tym jeździć. Teraz jest już o wiele lepiej i chyba się oboje siebie nauczyliśmy 8-) . Dzięki za cewkę, pogadam o tym z moim mechanikiem jak będę dawał moją na kolejne uszczelnianie we wtorek.

Despes
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 31 gru 2020, o 15:15
Auto: INSIGNIA 2.0T LTG
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2013
Miasto: KIELCE
Postawił piwo: 2 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Despes » 25 wrz 2025, o 08:35

1700 zł to i tak niezła cena. Jak swoje wymieniałem to chodziły po 2,5 tyś i powiedziałem że 10k nie ma szans abym zapłacił. Kupiłem beru i trzy lata śmigają, zobaczymy ile jeszcze :)
Cewki bardzo ważna sprawa. Kiedyś mi padła jedna (ori-miała prawo)to po z czytaniu błędów postanowiłem wrócić 80km na kołach do domu bez wzywania lawety. Oczywiście to był błąd bo katalizator mi się wysypał. Kosztował zdecydowanie więcej niż laweta :lol:
Stałeś się posiadaczem Insigni więc ta aplikacja to podstawa i kostka diagnostyczna w schowku. ;) Polecam Vgate vLinker MS
https://www.oplmonitor.eu/pl/

Awatar użytkownika
Torguan
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 3 maja 2025, o 21:56
Auto: Insignia A 2.0T 250
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2016
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=10349
Miasto: Kraków

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Torguan » 25 wrz 2025, o 11:44

Kostkę mam od dawna. Miałem wcześniej Alfę, to mus było mieć 😂. A z apki korzystam od zakupu, do monitorowania stanu modułów i rozszerzenia liczników.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1715
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 37 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: wassermann » 25 wrz 2025, o 12:12

Torguan pisze:
25 wrz 2025, o 08:09
@Wassermann
Właśnie będę musiał uskuteczniać jazdę na trybie sportowym. +\- 2.300 obrotów przy licznikowym 140km/h na tempomacie jest fajne, ale niekorzystne dla silnika i skrzyni na dłuższą metę.
2300 rpm przy ustalonej jeździe niekorzystne? Dla mnie idealne, a do toczenia się czego trzeba więcej? Niekorzystne jest jechać pod górkę <2000 rpm czy przyspieszać z 1500 rpm.

M.

Despes
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 31 gru 2020, o 15:15
Auto: INSIGNIA 2.0T LTG
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2013
Miasto: KIELCE
Postawił piwo: 2 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Despes » 25 wrz 2025, o 13:22

Torguan pisze:
25 wrz 2025, o 11:44
Kostkę mam od dawna. Miałem wcześniej Alfę, to mus było mieć 😂. A z apki korzystam od zakupu, do monitorowania stanu modułów i rozszerzenia liczników.
Przecież rozszerzyłeś licznik więc musiałeś mieć kostkę. Sorki mój mózg widać nie zadziałał odpowiednio :lol: Błedami komunikacji które od czasu do czasu się pojawią nie przejmuj się w ogóle bo nawet aso zaleca je ignorować :D
wassermann pisze:
25 wrz 2025, o 12:12
Torguan pisze:
25 wrz 2025, o 08:09
@Wassermann
Właśnie będę musiał uskuteczniać jazdę na trybie sportowym. +\- 2.300 obrotów przy licznikowym 140km/h na tempomacie jest fajne, ale niekorzystne dla silnika i skrzyni na dłuższą metę.
2300 rpm przy ustalonej jeździe niekorzystne? Dla mnie idealne, a do toczenia się czego trzeba więcej? Niekorzystne jest jechać pod górkę <2000 rpm czy przyspieszać z 1500 rpm.

M.
Święta prawda! Polać temu panu!

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1715
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 37 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: wassermann » 25 wrz 2025, o 14:16

Cewka to *jedyna* awaria jaka spotkała mnie przez 7 lat i nieco ponad 100 tys. km. (odpukać!) Poleciała przy 50 tys, km i 4 latach, wkrótce po wymianie świec i napsuła mi nieco krwi (konieczna była laweta). Druga cewka wymieniona już w kontrolowanych warunkach, po zgłoszeniu do ASO, że coś się może dziać. W przypadku AWD takim symptomem może być... komunikat o wyłączeniu napędu. Przy błędach zapołonu samochód, pozornie normalne pracujący, zaczyna "odcinać" układy. Poza tym sztuka bez innych przygód, nawet z wyposażeniem (no, ostatnio po raz pierwszy wyjąłęm bezpiecznik czegokolwiek, i ten zabieg przywrócił to cokolwiek do życia - HUDa ;)) Ale Opel? Insignia? 7 lat i *jedna* słownie usterka? Chyba nieźle?

M.

Awatar użytkownika
Torguan
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 3 maja 2025, o 21:56
Auto: Insignia A 2.0T 250
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2016
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=10349
Miasto: Kraków

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Torguan » 28 wrz 2025, o 01:41

My z żoną już po weekendzie weselnym. Wesele pod Gdańskiem, a później wycieczka do Tczewa i na nasz ukochany Półwysep Helski i do Kuźnicy. Wracaliśmy przez S7 do Krakowa jadąc 125 km licznikowe/120-121 km/h według GPS. Podróż nocą i przy minimalnych ruchu, także na wyprzedzanie nie trzeba było przyspieszać 8-) Moja czarna Landara w końcu zaliczyła pobyt nad morzem ]:-> . Ogółem zrobiliśmy 1600 km w dwa dni, więc dość intensywnie. Dzisiaj/wczoraj zrobiłem ok. 1000 km i po wyjściu z auta nie jestem ani trochę zmęczony jazdą, wręcz przeciwnie. Jestem wypoczęty, idealne auto do pochłaniania kolejnych km.



Z minusów, auto stało chyba pierwszy raz od kiedy je posiadam pod chmurką w nocy, przez co uwidocznił się problem nieszczelnej tylniej lampy - jest niestety cała zaparowana i będę ją musiał na dniach wysłać do sklejania.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1715
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 37 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: wassermann » 29 wrz 2025, o 09:24

Torguan pisze:
28 wrz 2025, o 01:41
125 km licznikowe/120-121 km/h według GPS. P
Ciekawe że taka rozbieżność. U mnie czas z "GPS" telefonicznego wyświetlanego w trybie nawigacji Google Maps różni się 1-2 km/h. Przy 100 km/h jest 99 wg GPS, przy licznikowych 200 km/h jest 198 lub 199 km/h. Spostrzeżenie wielokrotne i w pełni powtarzalne.

M.

xul
Klubowicz
Posty: 1955
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 72 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: xul » 29 wrz 2025, o 20:27

Jest taki wzorek 0 ≤ V1 – V2 ≤ (V2/10) + 4 km/h, gdzie V1 - prędkość licznikowa, V2 - rzeczywista. U mnie licznikowo jest jakieś +5 km/h do GPS. Jest jeszcze kwestia, czy opony są w identycznym rozmiarze, jak te, na których wyjechała z salonie, bo prędkość jest brana z czujnika ABS i zaprogramowanego obwodu, chyba gdzieś to się da w GDS zmienić.

Awatar użytkownika
Torguan
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 3 maja 2025, o 21:56
Auto: Insignia A 2.0T 250
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2016
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=10349
Miasto: Kraków

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Torguan » dzisiaj, o 14:47

Tutaj może tkwić istota różnicy. Według vinu auto wyjechało na 19stkach, a obecnie są 20stki.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1715
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 37 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: wassermann » dzisiaj, o 15:50

245/35 R20 vs. 245/40 R19 to tylko milimetr (dokładnie 0.9 mm) różnicy... Mniej niż zużycie opony między nową a taką w połowie zjechaną ;) Poza tym to te 20" wychodzą o milimetr większe, więc zdaje się na nich prędkość wskazywana powinna być mniejsza, a zatem bliższa odczytowi z GPS.

M.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta forumowiczów”