--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9448
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 142 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: mazmarcin » 8 wrz 2025, o 18:12

Takie wyznanie to szok.
Po co wolny czas na wakacjach tracić na jazdę autem i jeszcze do tego komuś zawadzać ;D
Nic tylko :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Ja nigdy jeszcze nie miałem spalania poniżej 10 w tym dieselku :lol:

Paweledi123
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 18 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Paweledi123 » 8 wrz 2025, o 21:58

A znasz wartość ludzkiego życia, prędkość zabija , można powiedzc panowie życia i śmierci tylko jak zaczyna brakować hamulców a drzew lub samochód wyrasta jak z podziemi jest za późno. Pomijam naćpanych i przepitych.

Ale to wątek o spalaniu OPC no cóż mając 260 kucyków nie ma co liczyć na małe spalanie.

Awatar użytkownika
k.olix
Klubowicz
Posty: 891
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:49
Auto: Insignia 2.0 160PS
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: k.olix » 9 wrz 2025, o 15:22

Prędkość nie zabija; tylko nagła jej utrata. :D
Krzysztof

Awatar użytkownika
Torguan
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 3 maja 2025, o 21:56
Auto: Insignia A 2.0T 250
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2016
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=10349
Miasto: Kraków

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Torguan » 9 wrz 2025, o 15:27

wassermann pisze:
8 wrz 2025, o 11:03
Torguan pisze:
7 wrz 2025, o 14:29
Jak się chce, to te auto bardzo ładnie pali. Nie mówiąc oczywiście o szarpanej jeździe po dużym mieście.
8.5/100 wliczając w to autostradę :) Gratuluję umiejętności i cierpliwości ;)
U mnie wraz ze spadkiem spalania chyba spada poziom cukru we krwi i zaczynam przysypiać. Stąd mniej jak 12-13/100 z tras krajowych nie przywożę - i to jadąc płynnie, tzn. bez gaz/hamulec i zderzakowania, no ale ogólnie szybko.

M.
Nie ukrywam, że zdarza mi się szybciej jeździć, ale kupiłem to auto z podejściem, w którym spokojnie i komfortowo przejeżdżam z punktu A do punktu B. Wyszalałem się już jako młodzik w innych autach, a teraz jadąc w dłuższą trasę delektuję się każdym km i obserwuję widoki (oczywiście zachowując sporą uwagę). Zresztą ten model moim zdaniem był tworzony właśnie pod to. Mieć w razie potrzeby spory zapas mocy, ale jeżdżąc raczej spokojniej. Jak ktoś po landówkach się spieszy/chce lub lubi jechać więcej niż 90 km/h, to puszczam takie osoby, niech sobie jadą jak chcą byleby z dala ode mnie. Za dużo się naoglądałem Stop Chamów i innych Dash Camów i w razie spotkania idioty/pijaka czy naćpanego, wolę mieć rezerwę czasu, prędkości i miejsca na reakcję. Wiadomo, że jak tylko jest możliwość legalnego i bezpiecznego wyprzedzenia, zamulaczy jadących dużo poniżej przepisowej prędkości, to robię to jak najszybciej. Raz tylko sprawdziłem v-maxa i więcej już nie potrzebuję prędkości powyżej 160 km/h wzwyż :lol:

A co do spalania zafiksowałem się trochę w temacie przez Petrolheada Number One, sprawdzając ile najmniej dane auto jest w stanie spalić bez zamulania na drodze :D

@Paweledi123
Święte słowa, po co na wyjeździe czy urlopie się stresować za kółkiem i gonić. Nie od tego jest czas wolny :D . Lepiej chwilę później, a bezpieczniej i spokojniej dojechać. Nigdy nie rozumiem naganiaczy w mieście, którzy jako pierwsi startują spod świateł i widząc w oddali kolejne czerwone, dojeżdżają jak najszybciej się da, żeby wyhamować do zera i spotkać się ze mną na tych światłach.

Paweledi123
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 18 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Paweledi123 » 10 wrz 2025, o 00:34

Oooo to ja stoję na światłach obok elektryk nie pamiętam jaki ale nie za 300-400 tys tylko wiecej do następnych świateł sporo gdzieś 200-300m nawet nie zdążyłem dobrze odjechać od świateł a gość był już na następnych :) ten to ma spalanie kucyków pewnie więcej.
Oczywiście też bywa że mam ciężką nogę ale mandaty robią swoje i zdrowy rozsądek też i utrata prawka :) mam tylko nadzieję że kiedyś wydający prawa jazdy zamiast szukać haka na zdających zrobią pokaż dla przyszłych młodych kierowców co się dzieje jak się nie myśli za kierownicą , droga hamowania, telefon klikanie itd...
260 kucyków pewnie jak się przyciśnie to wciska w siedzenie a żołądek do kręgosłupa ciekawi mnie czy ten efekt pozostaje za każdym razem czy człowiek się przyzwyczaja, bo jak się przedstawiałem z różnych samochodów to efekt się normował z łłłauł ale ma kopa po kilku przejazdach

Kub@
Użytkownik
Posty: 547
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Kub@ » 10 wrz 2025, o 18:26

Paweledi123 pisze:
8 wrz 2025, o 16:52
Panowie ja to jeżdżę jak c...pa 80 120 max :)
Tiry mnie wyprzedzają ale jak jadę na wakacje to gdzie ja mam się spieszyć :)
Widzę tu samolubne podejście do innych kierowców czyt. TIR-óŵ.
Bardzo "lubiani" są kierowcy osobówek, którzy ciągną się kilometrami jadąc w ich przekonaniu bezpiecznie i odpowiedzialnie lub z telefonem w dłoni.
Gdzie to bezpieczeństwo, skoro zmuszają zestawy lub solówki do wyprzedzania tam, gdzie im zakazano, a jednocześnie wieszane są psy na kierowcach tych wyszydzanych hasłem "wyścig sloni".
Daj pracować 🚛 i jedź wypocząć 🏕 🏖

Paweledi123
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 24 mar 2024, o 22:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 18 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Paweledi123 » 10 wrz 2025, o 20:46

Mimo zakazów i tak robią wyścigu słoni a jakie jest ograniczenie na autostradzie dla samochodów powyżej 3.5 tony ?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 9357
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 254 razy
Otrzymał  piwo: 117 razy
Kontakt:

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: dokia » 11 wrz 2025, o 03:48

Drogi mamy jakie mamy, niestety mało autostrad jest 3-jezdniowych, dlatego nie ma innej opcji. Jak wyjechałam teraz na urlop w letni poniedziałek to był najgorszy pomysł- nigdy więcej już nie wybieram się w PL w wakacyjny poniedziałek. Cała A2 na odcinku Warszawa- Stryków auto za autem, tłok straszny i nie da się nikogo wyprzedzić - jak wenecki wąski kanał. To efekt wyjazdu z parkingów wszystkich tirów zatrzymanych tamże z powodu zakazu ich jazdy w weekend. Nawet nie było możliwości zobaczenia wyścigu słoni, bo wszyscy w tłoku jechali, jeden za drugim, tj wszystkie Tiry jeden za drugim na prawym pasie i cała reszta na lewym a pomiędzy zrobił się środkowy dla motocykli. Nigdy więcej latem nie jadę w poniedziałek 🤪
Radio 357 :)

Kub@
Użytkownik
Posty: 547
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Kub@ » 11 wrz 2025, o 19:54

Paweledi123 pisze:
10 wrz 2025, o 20:46
Mimo zakazów i tak robią wyścigu słoni a jakie jest ograniczenie na autostradzie dla samochodów powyżej 3.5 tony ?
Do 80 km/h

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9448
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 142 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: mazmarcin » 11 wrz 2025, o 20:01

A jakiś gość (se myśli że jest) jedzie jak ci.. i jeszcze muszą go wyprzedzać.
Szok. I jedż tu spokojnie jak takie słonie muszą się wbijać na lewy pas przez osobówki.

Awatar użytkownika
Torguan
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 3 maja 2025, o 21:56
Auto: Insignia A 2.0T 250
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2016
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=10349
Miasto: Kraków

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Torguan » 11 wrz 2025, o 20:26

dokia pisze:
11 wrz 2025, o 03:48
Drogi mamy jakie mamy, niestety mało autostrad jest 3-jezdniowych, dlatego nie ma innej opcji. Jak wyjechałam teraz na urlop w letni poniedziałek to był najgorszy pomysł- nigdy więcej już nie wybieram się w PL w wakacyjny poniedziałek. Cała A2 na odcinku Warszawa- Stryków auto za autem, tłok straszny i nie da się nikogo wyprzedzić - jak wenecki wąski kanał. To efekt wyjazdu z parkingów wszystkich tirów zatrzymanych tamże z powodu zakazu ich jazdy w weekend. Nawet nie było możliwości zobaczenia wyścigu słoni, bo wszyscy w tłoku jechali, jeden za drugim, tj wszystkie Tiry jeden za drugim na prawym pasie i cała reszta na lewym a pomiędzy zrobił się środkowy dla motocykli. Nigdy więcej latem nie jadę w poniedziałek 🤪
Dlatego nie mogę się doczekać 3 pasów na A4 od Wrocławia do Tarnowa, ale tak wiem lata świetlne do tego :lol:

Awatar użytkownika
Torguan
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 3 maja 2025, o 21:56
Auto: Insignia A 2.0T 250
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2016
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=10349
Miasto: Kraków

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Torguan » 20 wrz 2025, o 18:19

I niestety dopadło mnie, woda w bagażniku na miejscu koła zapasowego. Materiał mokry od tych odpływów w "podłodze", W poniedziałek jestem umówiony na przegląd i wymianę oleju, to akurat przy okazji Panowie zajmą się tematem :D :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Despes
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 31 gru 2020, o 15:15
Auto: INSIGNIA 2.0T LTG
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2013
Miasto: KIELCE
Postawił piwo: 2 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Despes » 22 wrz 2025, o 19:14

Nie sądziłem że poliftowe 2.0T LTG było łączone z ośką, zawsze myślałem że 4x4.
Silnik fajny jak do tej budy i już czuć że to ma chęć jechać. Jak nie wymieniałeś cewek to polecam to zrobić chociaż cena za ori to jakaś porażka. Przy dynamicznej autostradowej jeździe lubi sobie trochę łyknąć oleju (chyba że to mój przypadek tak ma). Mój miał wymieniany silnik przy 160k i obecnie po 100k nadal śmiga :)
Polecam Ci również korzystać z tego filtra a nie ori. Jest dłuższy przez co ma większą powierzchnię filtracyjną. Praktycznie od początku go stosuje a kupiłem przez przypadek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1715
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 37 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: wassermann » 23 wrz 2025, o 14:17

@Despes, masz auto z 2013 i silnik LTG? Chyba nie bardzo, bo LTG wszedł od liftu w połowie 2014 r. Przed liftem silnik 2.0T 250 KM to inna konstrukcja.
Tak, były normalnie FWD z tym silnikiem. Policja lubelska miała takie na nieoznakowanych ;)
Z ciekawostek - po lifcie przy FWD był McPherson, ale przy 4x4 fabryka dawała świetne zawieszenie przednie HiPerStruts (takie jak w OPC.)
A cewki temat znany - w LTG - u siebie już 2 szt. zmieniłem. (w aucie z 2018 r.)

M.

Despes
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: 31 gru 2020, o 15:15
Auto: INSIGNIA 2.0T LTG
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2013
Miasto: KIELCE
Postawił piwo: 2 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Despes » 23 wrz 2025, o 14:54

@wassermann Dokładnie taki mam motor. Jest to końcówka 2013 r bodajże grudzień, modelowo na 2014. Kod silnika A20NHT LTG SIDI (co to sidi oznacza to nie wiem). Nie jest to silnik z poprzedniej generacji turbo benzyn. Kolektor dolotowy od grodzi kabiny, turbinka z przodu i prosty rozrząd na jednym łańcuszku. Zrobiłbym Ci zdjęcie naklejki z kodem ale niestety zmyłem druk chemią do mycia silników.
Paradoks Insigni znam. Kiedyś większość kierowców zwalniała jak byłem za nimi :D Na szczęście się to skończyło.
Posiadam zawieszenie o którym mówisz połączone z FlexRide. Jazda w koleinach jest zdecydowanie wygodniejsza a po wpadnięciu w kałuże nie wyrywa kierownicy z rąk.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1715
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 37 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: wassermann » 23 wrz 2025, o 15:02

A to ciekawe zatem. To jest jeszcze przedlift?
LTG - kod silnika
SIDI - ogólne określenie rodziny motorów "Spark-Ignited Direct Injection"
Zawieszenie uwielbiałem za ten absolutny spokój kierownicy. Czasami brakuje mi go w obecnej GSi, gdzie koleiny potrafią "pociągnąć" za kierownicę przy oponach 245. Natomiast przy przyspieszaniu ze zmianą pasa (wyprzedzanie) czy ostrym ruszaniu z miejsca kierownica jest spokojna nawet przy McPhersonie, bo auto mocno odpycha się tylną osią i przód nie wierzga (nie ma torque steeringu).

M.

Awatar użytkownika
Torguan
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 3 maja 2025, o 21:56
Auto: Insignia A 2.0T 250
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2016
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=10349
Miasto: Kraków

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Torguan » 23 wrz 2025, o 16:55

@Despes

Dzięki za zwrócenie uwagi ;). Sprawdzę temat cewek i filtra przy następnym serwisie, czy przeglądzie. Co do brania oleju "odpukać" po 11 tysięcy nie ubyło praktycznie nic, a sporo auto jeździło na trasach. Auto świeżo po wymianie póki co. A co do nieoznakowanych, to się można zdziwić ;). Jechałem kiedyś po obwodnicy Krakowie i na moich oczach brązowa Insignia w sedanie ściągnęła busa na pobocze :D . Czasem niektórzy "bardziej zrywni" kierowcy się temperują jak się za nimi po mieście jedzie chwilę albo na krajówkach :lol:

Na razie niestety doktoryzujemy się z mechanikiem na temat szczelności auta i odpływów. Panowie rozebrali tył do gołej blachy i pozalewali odpowiednie miejsca silikonem. Niestety wracając z serwisu w deszczu, w garażu zauważyłem, że znowu od prawego boku jest mokro. Od jutra zaczynamy zabawę od początku. Nie wiem czy to nie ma związku z konserwacją podwozia, może Panowie (oczywiście nie oskarżam nikogo) robiący konserwację nie zatkali jakiegoś odpływu od dołu. Za niedługo się okaże.

@Wassermann
Czasem zdarzy się, że koła z kierownicą lekko się szarpią przyśpieszając gwałtownie na drodze szybkiego ruchu, ale ogólnie racja, że auto daje sobie z tym fajnie radę.

W Insigni B masz automat? Jestem ciekaw czy ten 8 stopniowy automat znacznie poprawia komfort jazdy po mieście.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1715
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 37 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: wassermann » 23 wrz 2025, o 18:37

Tak, 8-stopniowy hydrokinetyczny automat. Tylko takie przychodziły z 2.0T 260 KM 4x4, nie było manuala.

Czy poprawia komfort jazdy w mieście? Odpowiedź TAK byłaby niewłaściwa. On DAJE PEŁEN komfort!
Z manualem było słabo, a nie jestem ofermą, uwierz mi... Drugim autem do teraz jeżdżę manualem, bawię się w międzygaz przy jednoczesnym hamowaniu, albo przy redukcjach przed przyspieszeniem, słowem - potrafię - ale po co? :)

W 2018 przy zamawianiu Insignii sapałem w związku z koniecznością pójścia w automat (po 23 latach jazdy różnymi autami, zawsze z manualem). Obawy okazały się płonne - skrzynia działa jedwabiście, komfort jazdy jest świetny, a ręce mogą zająć kierownicą. Oczywiście automatem też trzeba umieć jeździć, poznać go, umieć nim odpowiednio pokierować, żeby zrobił to co ma zrobić.

Insignia A 250 KM z manualem, jaką miałem przez 3 lata, w mieście poruszała się niezdarnie. Z tego co pamiętam, zapewniające jej żwawość 3000 rpm osiągała przy przepisowych 50 km/h na... drugim biegu. Dwójka ciągnęła bez odcinki do 110 km/h... Skrzynia bardzo długa w sensie przełożeń, do tego długi skok lewarka i twardo chodzące sprzęgło. Bywało, że przed skrętem w uliczkę i zwolnieniem do tych 20 km/h musiałem zredukować z międzygazem do jedynki, bo z dwójki auto przy swojej masie i tak niskich obrotach nie podniosłoby się z 20 km/h bez dłuższego przytrzymania sprzęgłem. Naprawdę, nieporadnie się zachowywała tamta Insia. Po przesiadce na automat jazda jest w każdych warunkach płynna i przyjemna. Wręcz polubiłem dostojne toczenie się po mieście czy zadupiach, biegi zmieniają się jakby skrzyni w ogóle nie było, możesz toczyć się jak na defiladzie, a wystarczy opuścić prawy but, żeby auto wyrwało.

M.

Awatar użytkownika
Torguan
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 3 maja 2025, o 21:56
Auto: Insignia A 2.0T 250
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2016
Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=10349
Miasto: Kraków

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: Torguan » 23 wrz 2025, o 19:13

To teraz jeszcze bardziej żałuję, że nie dołożyłem "kilku zł" do drugiej generacji. W sensie mojej nic nie brakuje, trafiłem pod względem wyposażenia, przebiegu i stanu na super auto, ale automat jaki mam w mojej niestety pokazuje, że jest już starszą technologią. Potrafi na tempomacie na krajówce przy 70-90 km/h lub pod górkę na trasie szarpać autem, bo na za niskich obrotach wrzuci wyższy bieg i trzeba manualnie łopatkami redukować. Często ma laga przy bardziej intensywnym wyprzedzaniu, musi pomyśleć zanim zredukuje i ruszy. Wiadomo, to nie auto wyścigowe, ale ta skrzynia zdecydowanie ogranicza ten samochód.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1715
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 37 razy

Re: Insignia A Cosmo OPC 2.0 250 km

Post autor: wassermann » 23 wrz 2025, o 19:19

Nie wypowiem się, nie jeździłem z automatem 6-biegowym w Insignii A. (w benzynie po lifcie to jest skrzynia GM).

W obecnej Insignii mam dwa tryby - i zdecydowanie lepiej skrzynia pracuje w Sporcie. Redukcje są chętne, obroty najniżej 2000 rpm. Często gdy toczę się na zwykłym trybie gdzieś przez wieś i droga idzie pod górę albo zbliża się ciasny łuk, to też zredukuję łopatką ten bieg, żeby obroty podnieść. Nic nie szarpie, ale po prostu ja sam nie toleruję jazdy 1500 rpm inaczej jak po zupełnie płaskim - albo zamiast tego właśnie kliknę palcem Sport i wówczas skrzynia nie wrzuca tak szybko wysokich biegów. Testowałem kiedyś kiedy wrzuca ósmy bieg. Przy jednostajnym umiarkowanym rozpędzaniu na płaskiej drodze - biegi wchodzą jeden za drugim prawie nieodczuwalnie i ósmy zapina przy 78 km/h ;)
Przyciski Tour/Sport w IB są położone bardzo "pod ręką" - nie trzeba sięgać tak jak w IA aż na górę konsoli. Wyprzedzanie jak mam zrobić szybko (90% przypadków) to maksymalną redukcję i tak wymuszam - stopa do końca, kickdown - jak to wówczas zwykle mówię pod nosem "Dopalanie!"

M.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta forumowiczów”