--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Insignia B ST DTR OPC Line

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 568
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: Pro » 3 sie 2021, o 20:30

Witam.
Co prawda auto jest już chwilę w moich rękach, ale dopiero teraz postanowiłem je zaprezentować 😉
Po długiej przygodzie z Vectra C nastąpił etap poszukiwań następczyni. Jako że do Vectry w wolnym czasie dołożyłem prawie full opcje i lubiłem jej komfort, następca miał być nie gorszy. I tak po ustawieniu sporej liczby filtrów (począwszy od koloru) na otomoto, moje oczy ujrzały ją... Żartuję, auta szukałem długo, bo na polskim rynku w owym czasie nie było zbyt dużego wyboru. Zastanawiałem się nad wersja 170KM, ale wyszło jak wyszło: 210KM, AT8, 4x4. Czy po ponad pół roku żałuję? A za nic 😁
Insignia ma prawie wszystko z opcji, więc wymienię czego nie ma: bose, automatycznej klapy, schowka na okulary i... I tyle 😉 chyba 😉
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Od momentu zakupu wleciały gumowe wyściółki schowków, aby nie było słychać walających się rzeczy, dedykowane zasłonki w okna (pomimo przyciemnienia i tak potomkinie narzekały na słońce), dywaniki welur i LEDy w bagażniku i lampach tył.
Auto w lecie śmiga na Michelin PS4 245/45/18, zima Yokohama BluEarth ten sam rozmiar. Zastanawiałem się nad drugim kompletem felg, ale nie mogłem się zdecydować na jakieś pasujące.
Co do planów na przyszłość... W Vectre spędziłem bardzo dużo czasu na modyfikacjach, tutaj już nie ma za bardzo pola do popisu, zatem skupię się na obsługach na czas. Najbliższą to olej w skrzyni, ponieważ pękło 60kkm.
Pozdrawiam :D

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: dokia » 3 sie 2021, o 20:42

Piękna 😍
Szerokości i bezawaryjności 👍🤗
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: wassermann » 3 sie 2021, o 22:42

Wprawdzie "karawan" zupełnie nie w mojej estetyce, ale faktycznie kompletacji można pogratulować!
Istny krążownik na trasę - wielki, wygodny, wypasiony, do tego mocny diesel i 4x4. Szerokości!

M.

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: yerry » 3 sie 2021, o 23:09

No ładna, ładna Gratulacje zakupu.
A te wyściółki schowków to sam robiłeś czy nabyte gdzieś?
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 568
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: Pro » 4 sie 2021, o 04:39

Dzięki za dobre słowa Obrazek karawan musiał być, że względu na latorośle Obrazek
yerry pisze:No ładna, ładna Obrazek Gratulacje zakupu.
A te wyściółki schowków to sam robiłeś czy nabyte gdzieś?
Nabyte u majfrendów. Otakie: https://m.pl.aliexpress.com/item/400030 ... 9fb&is_c=N pasują idealnie, więc mogę polecić Obrazek

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: norbi333 » 4 sie 2021, o 08:40

Gratki zakupu i niech się sprawuje

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 568
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: Pro » 20 sie 2021, o 09:37

Tip: liczba punktów karnych pozytywnie wpływa na spalanie ObrazekObrazek

Jurek89
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 2 lip 2021, o 20:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Bydgoszcz

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: Jurek89 » 20 sie 2021, o 19:57

Najwidoczniej jeszcze Ci zostały punkty bo jeździsz 😁 żarty
Ostrożnie na drogach i szerokości

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: mazmarcin » 20 sie 2021, o 20:16

Ja się nie mogę odkleić od 11. Rekord to 10,3 .

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 568
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: Pro » 20 sie 2021, o 20:37

Jurek89, jeszcze trochę zostało, tragedii nie ma Obrazek
mazmarcin pisze:Ja się nie mogę odkleić od 11. Rekord to 10,3 .
W mieście mam tak samo, zbyt ekonomiczny ten motor nie jest. Ale trzeba pamiętać, że skrzynia i 4x4 nie pozostają bez wpływu. Przy normalnym użytkowaniu mam w mieście ok 10, trasa 80/miasto 20 schodzi mi do ok. 8,5 - 8,8. I to tak bez dużej radochy z jazdy Obrazek

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: mazmarcin » 20 sie 2021, o 20:55

No z radochą i korzystaniem z napędu to spokojnie łyka 14-15 ;D
Propo tych zasłonek masz i z tyłu na klapie? Miałem takie w polifcie.

Awatar użytkownika
alehandro`
Użytkownik
Posty: 829
Rejestracja: 1 cze 2021, o 20:48
Auto: Insignia B
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bratoszewice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: alehandro` » 22 sie 2021, o 11:45

Bardzo fajne zestawienie napędowe.

Siatki w okna igła - przerobiłem temat przy przyciemnionych szybach i dokładnie tak samo się skonczyło.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: mazmarcin » 22 sie 2021, o 17:48

alehandro` pisze:
22 sie 2021, o 11:45
Bardzo fajne zestawienie napędowe.
Co masz na myśli?

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: Krzychu99 » 22 sie 2021, o 23:12

Strasznie duże to spalanie. Superbem 4x4 2,0tdi dsg bezproblemowo mieściłem się w 9/100(a raczej nikt mnie nie wyprzedza). Dziwne, bo IB podobno sporo lżejsze od IA, a nie widać tego ani w osiągach ani spalniu.

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 568
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: Pro » 23 sie 2021, o 06:01

Mnie spalanie nie dziwi, jest 480 niuta, 80 więcej niż w skodzie. Niut nie bierze się z powietrza, tylko paliwa. Do tego skrzynia dsg ma nieco większą sprawność. Szczególnie widać to w mieście przy dynamicznym ruszaniu, jak spalanie chwilowe szybuje do 40l/100 km ot i zagadka rozwiązana
W tym tygodniu przymierzam się do małej modyfikacji dolotu, strzeliła oczywiście rura tam gdzie zawsze. Środek zaradczy nie do końca spełnia swoją rolę, nowa rura 900 zł... Planuje wymianę na aluminium i silikon, więc w kosztach się zmieszczę spokojnie, a i na jakąś dobrą łyche wystarczy przy okazji rura między turbo i intercoolerem, też pewnie z 900 stówek nowa Póki co auto cały czas jeździ, nawet nie ma kiedy dobrze wymiarów złapać, żeby zamówić co trzeba

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8411
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 195 razy
Otrzymał  piwo: 100 razy
Kontakt:

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: dokia » 23 sie 2021, o 06:27

W starej Insigni i ze skrzynią AF40 też było przy ruszaniu chwilowe 40. Nic tu nowego z tym DSG. Zauważyłam tylko że mniej bierze paliwa przy ruszaniu jak zaduszę ten system S-S. Dlatego staram się to robić od razu po uruchomieniu silnika.
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: wassermann » 23 sie 2021, o 10:14

Mówiąc otwarcie, spalanie ON 14-15/100 nawet przy ciężkiej nodze, to kompromitacja inżynierów. To jest tylko dwulitrowy diesel, no bez przesady. IB wcale lekka nie jest, bo diesel kombi i 4x4 waży bez kierowcy z 1700-1750 kg, ale z drugiej strony to mniej niż większość SUVów, a w dodatku te są kloce wysokie - i nie sądzę, by 2.0 TDI spalało w nich 15/100.

M.

Awatar użytkownika
Pro
Klubowicz
Posty: 568
Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
Auto: Insignia B ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wrocław
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: Pro » 23 sie 2021, o 10:26

Nie popadajmy w skrajności, 14-15 litrów to mi nawet w mieście z włączona klima, staniem w korkach (start stop wyłączone) i ściganiem spod świateł mi nie brał, tak z 11 to i owszem. Jeśli chodzi o test długodystansowy, to jest taki jak na zdjęciu poniżej. Jak pisałem, większość poza miastem, ale droga krajowa, a nie A czy S. Klima oczywiście zawsze włączona, opony 245/45 r18.

Myślę, że spalanie wywindowane jest względnie wysokim momentem, rzadko który silnik ma prawie 500 niuta z 2 litrów.

Co oczywiście nie zmienia faktu, że fajnie byłoby gdyby palił dużo mniej ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: Krzychu99 » 23 sie 2021, o 10:48

Większość 2,0 z podwójnym turbo w dieslu ma okolice 500nm, a nawet więcej. To co wkleiłeś wyżej to normalne spalanie, bardziej się odnosiłem do liczb rzędu 11+, bo takie spalanie dyskwalifikuje diesla. Nowa benzyna spali mniej, szybciej się nagrzeje i ma kulturę pracy trochę inną.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Insignia B ST DTR OPC Line

Post autor: JaMi » 23 sie 2021, o 10:56

bez przesady z tym spalaniem 14-15 o:o . Mam co prawda tylko wersję 170KM, ale to nie jest mój pierwszy diesel i IB z B20DTH zachowuje się bardzo poprawnie. Słyszałem kilka razy, że wersja 210KM pali wyraźnie więcej niż 170KM, ale nie uwierzę w te 14-15....Jak trzeba jeździć, żeby diesel 2.0 tyle spalił...w mojej głowie się to nie mieści :D Mnie denerwuje, kiedy po szybkiej trasie mam spalanie 7 z kawałkiem :lol:

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta klubowiczów”