--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Anioły i demony

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4517
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: norbi333 » 25 lut 2019, o 17:33

Porównałem sobie Twoje OPC w zakresie 90-150 km,bo akurat tak mogłem ze swoją poprzednią 2.8 T w automacie oraz astrą 1.6T po programie na 216 koni. Na oko czas z 2.8 T taki sam,ale nie wiem czy to był filmik jeszcze seria czy już po programie na 330 koni :D .
Astra tylko o 1 sekundę gorzej

xul
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: xul » 25 lut 2019, o 19:20

Corsa D OPC Nurburgring ma 210 albo 211 i problemy z trakcją, jakby miała 4x4 to Insignia nawet się nie zająknie (lekka buda czyni cuda :P). Masa i kiepskie przekazanie mocy na koła robi swoje, ale myślę, że Insignia OPC nie była robiona z zamysłem ściągania się po torach (albo tak wyszło), tylko do bezpiecznego i w miarę komfortowego (jakby drogi były równe, to komfortowego) przemieszczania się z większymi prędkościami i tu się sprawdza, a jak trzeba to jest z czego wyprzedać. No i można nie jednego cwaniaka w bolidzie full tuning (wydech fi 100) objechać Oplem :P

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4517
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: norbi333 » 25 lut 2019, o 21:37

Dokładnie. Opc najlepiej sprawdza się w trasie. Kiedyś braciszek trochę poganiał się z S5 i nie dała rady odjechać. Ale i on dla niej również

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1052
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: wassermann » 25 lut 2019, o 21:47

xul pisze:
25 lut 2019, o 17:05
Nie pomyślałem, żeby muzykę wyciszyć. Faktycznie, wrażenia byłyby lepsze dla oglądających, przepraszam :)
Ale nie żadne umca-umca (ja z tych rogatych klimatów ]:-> ), tylko stara porządna niemiecka muzyka (Helloween), jak na niemieckie auto przystało :P
No popatrz, jak dałem głośno na laptopie i wsłuchiwałem się w silnik, to w życiu nie powiedziałbym, że tam Kiske albo Hansen ściska klejnoty :D Ja z kolei jestem zdeklarowanym fanem ekipy Dickinsona, tzn. właściwie Harrisa, jak i samej osoby tegoż drugiego. ]:->

Z perspektywy "przedekranowej" zasuwa to doskonale. Nie wiem jak to porównać do wrażeń z fotela. Jak dla mnie, to do 100 poszlibyśmy łeb w łeb, a potem V6 pokazałoby wydechy, bo zwłaszcza ten drugi filmik robi dobre wrażenie :)

Poprzednią 2.0T 4x4 miałem właśnie z manualem, no i trzeba było bardzo wyczuć auto, żeby optymalnie ruszyć. Nie wiem jak manual zachowuje się w OPC, ale to ta sama skrzynia. Po każdym konkretnym starcie miałem wrażenie, jakbym zrobił jej krzywdę :D Ale też była satysfakcja z dobrej roboty. W automacie jest tak banalnie...

M.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1052
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: wassermann » 25 lut 2019, o 23:07

xul pisze:
17 sie 2018, o 06:51
* bagażnik - subwoofer zabiera prawie 100l bagażnika, styropianowe wypełnienie prawie nic nie mieści, a koła zapasowego brak, wg. mnie duże marnotrawstwo przestrzeni
* wentylacja foteli - tu jest wielka zagadka, moduł fotela niby obsługuje (grzanie+wentylacja ma ten sam numer), miejsce na wentylator jest (tak to wygląda), od pasażera jakiś kabelek wolno lata (u kierowcy nie widziałem, musiałbym fotel wytarmosić), na panelu konsoli przycisk niby jest (pod słońce widać ikonkę), tylko muszę spróbować aktywować
Jeszcze raz wczytałem się w pierwszy post - i tak:

- Koło zapasowe możesz próbować dołożyć, ja miałem, normalnie zamocowane na fest, koło 245/40 R19. Konkretny wzór felgi pozwala ułożyć ją w taki sposób, że do dyspozycji zostaje wnętrze koła (sporo się do niego mieści). Ale musiałbyś się upewnić, że ta felga pasuje na Brembo (średnica tak, ale czy ET - tego nie wiem).
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?f ... 4&start=62

- Wentylacja nigdy nie była oferowana z kubłami Recaro, także tymi skórzanymi. Nie było takiej opcji. Ogrzewanie w standardzie, a wentylacji brak w ogóle.

M.

xul
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: xul » 26 lut 2019, o 08:13

Znajomy miał chyba 3 albo 4 Insignie w OPC, w tym na pewno po jednym automacie i manualu. Manual sprawia na starcie wrażenie mocniejszego i zrywniejszego, związane pewnie jest to z tym, że w manualu od razu cały moment idzie przez sprzęgło na skrzynię, a w automacie sprzęgło hydrokinetyczne musi się "naładować" (nie wiem jak to inaczej określić) i dopiero wtedy zaczyna działać jak należy, niby ułamki sekund, ale robią różnicę. Przewinęło mu się też trochę OPC przez ręce i chyba największy "wariat" to AJ OPC albo CD OPC Nurburgring, choć AF GSI też robi robotę, tu zasługa lekkiej budy i braku elektronicznych hamulców.
Z kołem zapasowym jest taki problem, że jedna fabryczna 18" jak wchodzi to z ET40 (taki trochę rarytas) i mam takie zimówki. Do tego trzeba niski i mocny podnośnik (z przodu jest chyba 11-12 cm prześwitu). Na razie kupiłem taki zestaw naprawczy z szydełkiem i sznurkiem, obym nie musiał używać.
A z wentylacją czekam, aż znajomy będzie mieć jakieś Recaro luzem na magazynie (co by ze swojego nie musieć targać), to sobie pooglądam, co da się z tym zrobić. Wentylatory już mam, co prawda te na plecy ze zwykłych, ale może jakoś uda się je dostosować, zawsze można na drukarce 3D jakąś obudowę zrobić albo komputerowy na 12V podłączyć :)

xul
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: xul » 19 mar 2019, o 09:13

Serce krwawi...
Obrazek
Rozdanie Oscarów na czarnym dywanie (tył analogicznie) :P
Obrazek
Obrazek
I poranna dostawa, teraz tylko umówić się na montaż ]:->
Obrazek

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3664
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: mazmarcin » 21 mar 2019, o 20:20

Nowe a już dziurawe :lol: ;)

xul
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: xul » 21 mar 2019, o 21:11

Zapomnieli dodać kule na mole, to pogryzły, ale się zaspawa i będą jak nowe :P

marcin.1987
Klubowicz
Posty: 834
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Anioły i demony

Post autor: marcin.1987 » 22 mar 2019, o 10:37

Te tarcze są skręcane? Bo na zdjęciu nie wyglądają :)

xul
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: xul » 22 mar 2019, o 11:32

Wg. producenta pływające, Zimmermann Formula Z. Są tam takie tulejki. Postaram się później zrobić zdjęcie od tyłu, bo jeszcze czekają na montaż. Skręcane są Brembo.
EDIT:
tak to wygląda:
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 mar 2019, o 13:01 przez xul, łącznie zmieniany 1 raz.

marcin.1987
Klubowicz
Posty: 834
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Anioły i demony

Post autor: marcin.1987 » 22 mar 2019, o 12:57

Widziałem na schematach, ale zdjęcie na żywo też będzie ciekawe. Myślałem, że tutaj jak w Brembo tylko część cierna podlega wymianie, ale widzę, że razem z mocowaniem trzeba wymieniać, bo jest zintegrowane na tulejkach jak mówisz. W nowych BMW, chyba jest też coś podobnego.

xul
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: xul » 16 cze 2019, o 19:58

Po małych przebojach z tarczami w końcu wylądował zestaw Zimmermann na swoim miejscu. Tak wyglądają po spokojnym przejechaniu około 20km, pełnej procedury docieranie nie robiłem, bo się tego nie da zrobić w warunkach drogowych (cała procedura trwa ponad 1.5h, 30 hamowań z przerwami 3min na schłodzenie).
Teraz zrobić spokojnie bak albo dwa i będzie można ostrzej je potraktować.
Obrazek
Obrazek

Jeżeli ktoś zdecydowałby się na taki zestaw, to w komplecie z tarczami muszą być śruby mocujące jarzmo M14x45 (na opakowaniu, ani w instrukcji montażu nie jest o nich wspomniane), fabryczne są M14x55 (centymetr dłuższe). Ja ich nie dostałem, montaż zgodnie z instrukcją, a fabryczne śruby wkręciły się w tarczę, no i zaczęła się batalia ze sprzedającym, wygrana :)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3664
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: mazmarcin » 16 cze 2019, o 21:05

Wygrana ale trochę trwała o:o

xul
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: xul » 17 cze 2019, o 05:43

Szkoda gadać. Jakby nie spór przez aledrogo, to pewnie o sąd by się musiało oprzeć. Śrub nie byli w stanie dosłać (śruby nie są dostępne osobno, tylko w paczce z tarczami), bo nagle się okazało, że nie mają na stanie żadnego kompletu, a u dostawców też pustka. Tydzień wcześniej wisiało ponad 20 do sprzedania. Żeby to jeszcze był jakiś mały sprzedawca, a to duża firma.
Mam tylko nadzieję, że tarcze są z Niemiec, a nie z Chin.

Awatar użytkownika
Alex
Klubowicz
Posty: 2551
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Anioły i demony

Post autor: Alex » 17 cze 2019, o 12:30

Sinsheim brzmi jak miejscowość położna gdzieś w Chinach ale na szczęście google rozwiewa wątpliwości :)
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

xul
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: xul » 7 sie 2019, o 06:50

Zakupiłem moduł GPS NEO-6M, spiąłem go z Arduino i zrobiłem parę pomiarów. Ustawiłem częstotliwość próbkowania na 5Hz, co też zwiększa błąd pomiarowy. Sam moduł będąc nieruchomo potrafi pokazywać nawet 3-4 km/h w zależności od jakości sygnału, ale przy dobrym sygnale (poza autem) zazwyczaj jest to poniżej 1 km/h, max 2 km/h.
Najbardziej interesowało mnie przekładanie licznika. Pomiary nie są za dokładne, bo nie chciało mi się szukać idealnie płaskiego, dłuższego odcina, a i tempomat nie trzyma idealnie prędkości. Dodatkowo trzeba uwzględnić błąd samego GPS, bo na fotelu nie ma najlepszego sygnału (muszę przedłużkę do anteny skombinować).
Średnio wyszło mi, że licznik pokazuje około 106% prędkości rzeczywistej (koła takie, na jakich wyjechało z fabryki, błąd wynikający ze zużycia opon nie więcej niż 1%), więc przekłamanie licznika jest znaczne.
Zrobiłem też pomiar przyspieszeń, przy 0-100 nie złapało mi "zera", a przy 90-150 jest w pewnym momencie brak liniowości.
Obrazek

Obrazek
W najbliższym czasie postaram się trochę zmodyfikować moje urządzenie pomiarowe, w celu dokonania dokładniejszych pomiarów.

Bartol
Użytkownik
Posty: 941
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: Bartol » 14 wrz 2019, o 17:50

Modzisz trochę czy tylko prawidłowo eksploatujesz?

xul
Klubowicz
Posty: 649
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: xul » 14 wrz 2019, o 18:26

Samochód staram się utrzymać w stanie oryginalnym, nie licząc rzeczy eksploatacyjnych. Jedyna planowana zmiana to upgrade HMI do 2.5 (jak kumpel ogarnie mi moduły).

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3664
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: mazmarcin » 16 wrz 2019, o 19:49

Ha ha polecam :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta klubowiczów”