--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Anioły i demony

xul
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Anioły i demony

Post autor: xul » 17 sie 2018, o 06:51

Witam serdecznie

Zaczęło się od Corsy na nauce jazdy, potem była Astra G z pancernym 1.6 75KM, następnie Vectra C z klekoczącym i niezawodnym 1.9 120KM, a skończyło się (na razie) na niewinnie wyglądającej niczym anioł Insignii z demonicznym 2.8 turbo w wersji OPC.
Obrazek
Obrazek

Krótko o samym samochodzie: rocznik 2013, ale modelowo 2014, hatchback, aktualnie nalatane niecałe 30k km, wyposażenie prawie pełne (brak: ogrzewania postojowego, elektrycznego i kierownicy; DAB; okna dachowego; tylnej wycieraczki; Unlimited)

Co na plus:
  • prezencja - chyba najładniejszy Opel w ostatnim czasie, no i biała buda + ciemne duże felgi
  • silnik - chyba nie trzeba komentować
  • spalanie - mega zaskoczenie, średnia przy normalnej jeździe 12l/100km
  • wyposażenie - jest to, co tygryski lubią najbardziej
  • automat - kto by się tam męczył z ręczną zmianą biegów
  • tempomat adaptacyjny - idealny na zatłoczonej drodze
  • światła adaptacyjne - robią swoje, jak się jedzie przez jakieś wsie czy lasy
  • ostrzeżenie o kolizji - czasami wkurza, ale potrafi się odwdzięczyć całym zderzakiem
Niestety są też minusy:
  • automat - wolny i nerwowo działa nawet w zwykłym trybie
  • zbiornik paliwa - 70l trochę mało, zasięg poniżej 600km, z 15-30l by się jeszcze przydało
  • wygłuszenie - słychać opony i świst wiatru (od mniej więcej 110-120km/h, w VC jest to samo)
  • instrukcja obsługi - opisuje rzeczy, których nie ma i nigdy nie było w danym roczniku
  • wydech - wg. mnie na dole mogłoby być ciszej, a wyraźniej go słychać na wyższych obrotach, aktualnie przy około 2k rpm słychać go najwyraźniej, a potem zaczyna się przebijać silnik + szumy (przy 3k rpm wydechu prawie nie słychać) i cała przyjemność akustyczna z ostrzejszej jazdy odpada (odczucia z wnętrza)
  • bagażnik - subwoofer zabiera prawie 100l bagażnika, styropianowe wypełnienie prawie nic nie mieści, a koła zapasowego brak, wg. mnie duże marnotrawstwo przestrzeni
  • masa - zalanie podłogi betonem, to nie jest najlepszy sposób na obniżenie środka ciężkości, bo jak inaczej wytłumaczyć te nadmiarowe 300-400kg
Plany [na najbliższe parę lat :P]:
  • kamera przód+tył - to na dniach powinienem ogarnąć
  • felgi - oryginalne 18" 13-ramienne na zimę, mam zimówki 20", ale jestem zwolennikiem przekładania kół, a nie opon
  • wygłuszenie - tu się jeszcze zastanawiam, zacząłbym od bagażnika+nadkoli, potem może drzwi, ze ścianą grodziową wyczytałem, że ciężko, a podłogi nie chce mi się rozbierać
  • HMI 2.5 - jak się uda załatwić komplet i temat się rozwinie, to kto wie, może coś podziałam, trochę mnie to kręci
  • wentylacja foteli - tu jest wielka zagadka, moduł fotela niby obsługuje (grzanie+wentylacja ma ten sam numer), miejsce na wentylator jest (tak to wygląda), od pasażera jakiś kabelek wolno lata (u kierowcy nie widziałem, musiałbym fotel wytarmosić), na panelu konsoli przycisk niby jest (pod słońce widać ikonkę), tylko muszę spróbować aktywować
Ostatnio zmieniony 20 sie 2018, o 20:13 przez xul, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8456
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Anioły i demony

Post autor: dokia » 17 sie 2018, o 08:14

Cudna 😍
Szerokości i bezawaryjności.

PS. Po opisie myślałam że będziemy książkę tu czytać. Ja już czytałam. Lepsza niż film.
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
lcr
Użytkownik
Posty: 895
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: lcr » 17 sie 2018, o 09:36

Wygląda rewelacyjnie.
Czekamy na więcej zdjęć.

Gratuluję zakupu.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: Alex » 17 sie 2018, o 10:17

Demoniczny 2.8 może i jest ale raczej pod względem pożerania paliwa przy dynamicznej jeździe niż przyspieszenia i szybkości zmiany biegów :D
Zbiornik paliwa faktycznie pomieści tylko 63-65 litrów paliwa. Te 70 litrów jest tylko na papierze.
Wygłuszenie zdecydowanie polecam, które również miałem u siebie (drzwi, bagażnik, klapa bagażnika, maska). Dojdzie kilka kilogramów ale efekt systemu audio oraz komfort podróżowania na pewno będzie bardzo na plus.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

xul
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: xul » 17 sie 2018, o 10:49

W porównaniu z moimi poprzednimi doświadczeniami to jest demon :P a przyśpiesza jak na moje potrzeby całkiem żwawo, szczególnie gdzieś od 4k rpm, bo skrzynia jakby nie było demonem szybkości nie jest.
Co do zbiornika, mi się udało zatankować 66l do wybicia, ale zazwyczaj jest to w okolicach 62-64.
Nad wygłuszeniem intensywnie myślę, ale nigdy tego nie robiłem. Na razie patrzyłem po bagażniku i nie bardzo wiem jak wyjąć "podłogę", tak jakby przyklejona do subwoofera była, chyba, że wyklejać tylko ten kawałem za subem.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: Rooff_ » 17 sie 2018, o 11:03

Jeśli jest tak samo jak w przedlifcie, to podłoga jest przyczepiona na rzepy (wersja z nagłośnieniem Infinity). Najlepiej pociągać z wyczuciem do góry od strony foteli.
Oczywiście, jeśli ktoś nie zmodyfikował tego mocowania ;)

xul
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: xul » 17 sie 2018, o 11:21

Dzięki za info, ja się dobierałem od drugiej strony, jak ładnie odejdzie, to w weekend będzie trzeba maty i gąbki zamówić. Ciekawe czy jak dam gąbkę na podłogę (pod styropiany i suba), to się wszystko pozamyka, ale to wyjdzie w praniu.

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: Alex » 17 sie 2018, o 11:46

Zacznij najlepiej od drzwi i nadkoli gdyż wygłuszenie tych elementów daje największy efekt.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: norbi333 » 17 sie 2018, o 12:03

Świetne auto. Gratki zakupu i Niech się sprawuje

Awatar użytkownika
noirdk
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: noirdk » 17 sie 2018, o 12:08

Super auto, ładnie wygląda, wrzuć więcej zdjęć ]:->

Awatar użytkownika
liTai
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 07:37
Auto: Insignia Sedan
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Zabrze
Postawił piwo: 1 raz

Re: Anioły i demony

Post autor: liTai » 17 sie 2018, o 18:44

Niezły dzik ! :)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8975
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: mazmarcin » 18 sie 2018, o 16:32

Gratki zakupu ;)

xul
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: xul » 20 sie 2018, o 20:11

Dzięki za miłe słowa :)
Jak chcecie, to macie jeszcze profilowe
Obrazek
i do dowodu
Obrazek
Dobrałem się do podłogi w bagażniku i rzeczywiście przyczepiona jest do suba na dwóch rzepach, mocnych rzepach, mocniejszych niż klej, którymi są przyklejone do suba (chyba, że to wina +30st). Zestaw do wygłuszania powinienem mieć jutro (3.75m2 STP Silver+ 3.5m2 pianki 6mm) i jak się uda, to w tym tygodniu będę chciał zrobić podłogę bagażnika + nadkola tył, bo wydaje mi się to prostsze niż zaczynać przygodę z wygłuszaniem od drzwi, a następnie spróbuję z przednimi drzwiami. Zobaczę jaki będzie efekt. Najważniejsze dla mnie, to zminimalizować szum opon i powietrza.

Awatar użytkownika
Igorwlkp
Zapaleniec
Posty: 1273
Rejestracja: 20 gru 2016, o 16:38
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: Igorwlkp » 29 sie 2018, o 19:55

Cudo
Szerokości pokaż jeszcze środek te piękne kubły recaro

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: wassermann » 30 sie 2018, o 10:47

Fantastyczna ta Opecka, zwłaszcza że biała.

Gdyby tylko miała manualną skrzynię... Moje marzenie. Bardzo chciałbym taką jeździć.
I chyba jednak na 19" OPC, bo te 20" do mnie wizualnie nigdy nie przemawiały, podczas gdy 19" od OPC są dla mnie piękne.

Co Ty chcesz w tym aucie wygłuszać?!?

Miałem 3 lata Insignię polifta 2.0T i to było bardzo dobrze wygłuszone auto, zwłaszcza od podwozia. 200 km/h i możliwa rozmowa bez podnoszenia głosu, nawet na letnich "klejących się" oponach 245 mm (paradoksalnie głośniejszych niż moje zimowe). A dźwięku V6 nie ma co wyciszać, nim trzeba się sycić :D

Przejechałbyś się nową Insignią, to doceniłbyś wyciszenie swojej. Od 3 tygodni mam GSi i jest wyraźnie głośniejsza od podwozia. Wyciszenie nadkoli chyba nie istnieje, słychać każdy kamyk. Wiatr też hula w zakamarkach. Dobijam do 200 km/h i mam wrażenie, że jadę 230 km/h, bo podświadomie oceniam prędkość po hałasie z poprzedniej Insignii. Tak samo oceniam po hałasię że jadę 200 km/h, a tu dopiero 180 na liczniku. A tego dnia miałem wiatr w plecy, sprawdziłem pogodę, bo aż mi się wierzyć nie chciało, że tak huczy. Takie samo wrażenie z pozycji pasażera, więc to wyłącznie kwestia hałasu a nie np. odczuć z kierownicy.

M.

xul
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: xul » 30 sie 2018, o 11:44

Zdjęcia wnętrza będą, tylko się ogarnę. Kamerka już zamontowana, bagażnik wygłuszony i jest odczuwalnie lepiej jeżeli chodzi o stuki (szumu opon nie ocenie, bo przód słychać, są P Zero 255). Wczoraj wróciłem z pierwszej poważnej trasy i jak dla mnie już przy 120km/h szum powietrza w okolicy przednich drzwi robi się irytujący na dłuższą metę (w VC jest identycznie), może dla tego, że lubię spokój, a dźwięku V6 zdecydowanie żal :) wolałbym się bardziej nim delektować, niż szumem wiatru.

Awatar użytkownika
cinek08
Użytkownik
Posty: 142
Rejestracja: 5 lut 2018, o 12:31
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Anioły i demony

Post autor: cinek08 » 30 sie 2018, o 12:33

Autko piękne, możesz uchylić rąbka tajemnicy ile takie cudo kosztowało?

Bodex

Re: Anioły i demony

Post autor: Bodex » 30 sie 2018, o 14:10

Piękna skarbonka,
niech moc bedzie z tobą

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


xul
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: xul » 30 sie 2018, o 20:45

W zeszłym tygodniu, dzięki uprzejmości kumpla obeznanego w Oplach, udało mi się zamontować kamerkę, a w zasadzie dwie (przód + tył) oraz moduł podtrzymujący zasilanie.
Moduł podtrzymujący został zamocowany przy pomocy kleju na gorąco za schowkiem po lewej stronie kierownicy (łatwy dostęp), a przewody zasilające zostały wpięte w kostkę pod tunelem środkowym (piny 17, 18, 51, 52: + akumulatora, + po stacyjce, masa [2 piny są masowe, wpiąłem się do jednego z nich, ale nie pamiętam którego])
Obrazek
Następnie przewód zasilający kamerkę został przeciągnięty po lewym słupku A i podsufitką w kierunku lampki środkowej. Tu został podłączony oryginalny kabel rozgałęziający na kamerkę przód oraz tył. Do przedniej kamerki przewód poszedł dalej podsufitką w prawo i wyprowadzony w okolicy prawego słupka A
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Przewód zasilajaco-sterujący tylnej kamerki został poprowadzony od rozgałęzienia pod lampką podsufitką w kierunku prawego słupka A, później po słupku w dół i progiem w kierunku tyłu samochodu, a następnie po słupku C do góry i wyprowadzony w okolicy tylej szyby, gdzie została zamontowana kamera z zostawioną odpowiednią ilością przewodu
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wszystkie przewody zostały owinięte taśmą parcianą, na zasilaniu jest fabryczny bezpiecznik topikowy 2A, w miejscach wrażliwych na stukanie przewody zostały przyklejony klejem na gorąco, a nadmiar zwinięty w pętelkę i zabezpieczony. Zdjęcia z efektów pracy powyżej, z samego montażu brak, nie pomyślałem.

Dodano po 11 minutach 34 sekundach:
Mam nadzieje, że nie będzie to dużym błędem jak wrzucę post pod postem, ale chciałem tematycznie.
Drugą rzeczą jaką zrobiłem w zeszłym tygodniu było wygłuszenie bagażnika i nadkoli.
Stan zastany po wybebeszeniu:
Obrazek
Wyklejenie matami butylowymi Stp Black Silver (czy jakoś tak):
Obrazek
a następnie gąbką, jak się nie mylę, kauczukową 6mm:
Obrazek
Po pierwszych testach wyrwałem gąbkę spod głośnika subwoofera, tłumiła jego pracę. Efekt jakiś jest, mniej słychać pracę zawieszenia przy jeździe po nierównym asfalcie, szumy opon pewnie też, ale to ciężko sprawdzić z pozycji kierowcy, bo przednie szumią, jak szumiały, a do tego ten wiatr :/
Teraz kolej na drzwi przód, tylko czasu potrzeba.

xul
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Anioły i demony

Post autor: xul » 8 wrz 2018, o 18:40

Chcieliście zobaczyć wnętrze i recaro, to zrobiłem parę zdjęć, a prezentuje się to tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wnętrze, jak to Opel, coś czasami trzeszczy, ale generalnie jest ok i jak dla mnie wygląda ładnie. Fotele wygodne, nawet bardzo, fajnie trzymają, choć podparcie nóg mogłoby być odrobinę dłuższe jak dla mnie (mam prawie 2m wzrostu). Do pełni szczęścia brakuje tylko wentylacji foteli :)

Ostatnimi czasy mojej Isi stuknęło 30k, więc przyszedł czas na wymianę oleju w skrzyni, haldexie, dyfrze i skrzyni rozdzielczej przód. Wątki przeczytałem, wiem ile i jakie oleje, tylko pytanie gdzie to zrobić, bo interesowałaby mnie dynamiczna wymiana oleju w skrzyni. Macie jakieś godne polecenia warsztaty/serwisy w okolicach Katowice/Rybnik, które zrobiłyby to kompleksowo?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta klubowiczów”