--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
- Citek
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Lublin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
Szacun. Śmiało można powiedzieć, że wydałeś połowę wartości tego auta ; )
Ja bym chyba w tej sytuacji już nie pchał się w naprawy tylko sprzedałbym czym prędzej by się takimi wydatkami nie wiązać z autem na kolejnych kilka lat.
Możesz aktualnie tylko rozmyślać co by było gdybyś nie był taki ciekawski
Współczuję wydatku i jednocześnie życzę abyś teraz mógł się znowu cieszyć jazdą
Ja bym chyba w tej sytuacji już nie pchał się w naprawy tylko sprzedałbym czym prędzej by się takimi wydatkami nie wiązać z autem na kolejnych kilka lat.
Możesz aktualnie tylko rozmyślać co by było gdybyś nie był taki ciekawski
Współczuję wydatku i jednocześnie życzę abyś teraz mógł się znowu cieszyć jazdą
- wojto
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 maja 2021, o 21:34
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: podlaskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
remont silnika zrobiłeś zgodnie ze sztuką, pytanie, jak użytkowałeś silnik, czy pilnowałeś wypalania DPF-a?? jak paliwo mieszało się z olejem to nie wytrzymał
podobno 3 cylinder ma najsłabsze chłodzenie i jeśli wypalamy DPF na postoju, to najbardziej obrywa
podobno 3 cylinder ma najsłabsze chłodzenie i jeśli wypalamy DPF na postoju, to najbardziej obrywa
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
@citek - chciałem sprzedać to w cholerę w takim stanie jakim była. Ale proponowano mi 6-8k pln :/
@wojto - pilnowałem, jak i wszystkiego innego. Olej co 8k km, wypalania tylko w trasie. A i tak…
Objeżdżę jeszcze trochę to auto, żeby mieć pewność, że wszystko się dobrze ułożyło w silniku, ale pewnie w 2023 będę je jednak chciał sprzedać. Oczywiście bez ciśnienia i za odpowiednią cenę. Naiwnie liczę na to, że znajdzie się kupiec, który doceni wkład w ten remont…
@wojto - pilnowałem, jak i wszystkiego innego. Olej co 8k km, wypalania tylko w trasie. A i tak…
Objeżdżę jeszcze trochę to auto, żeby mieć pewność, że wszystko się dobrze ułożyło w silniku, ale pewnie w 2023 będę je jednak chciał sprzedać. Oczywiście bez ciśnienia i za odpowiednią cenę. Naiwnie liczę na to, że znajdzie się kupiec, który doceni wkład w ten remont…
- Citek
- Użytkownik
- Posty: 248
- Rejestracja: 1 maja 2021, o 19:08
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Lublin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
Szczerze życzę powodzenia ale nie łudź się- proste to nie będzie.
Obyś tylko koniec końców dostał tyle aby po odjęciu kosztu naprawy zostało więcej niż te 6-8 które Ci dawali przed naprawą auta
Obyś tylko koniec końców dostał tyle aby po odjęciu kosztu naprawy zostało więcej niż te 6-8 które Ci dawali przed naprawą auta
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
Ojejku, to Ty też taki ciekawski byłeś jak ja i też zaliczyłeś podobne przygody ja miałam LSPI które uszkodziło pierścienie na drugim tłoku. Nie był to jednak tak olbrzymi remont jak u Ciebie, nic nie zatarło się u mnie i mój silnik z auta nie wyjechał. No ale też była mega kosztowna przygoda z ciekawości "co tam jest?" Podobno moja wina największa w tym że nie wykorzystywałam mocy mojego silnika i nie pracował w pełnym zakresie obrotów tylko jeździłam jak pipa przed czipem i po . A teraz przez chwilę i tak nie mogę pocisnąć. Już 1,5tys km zrobiłam, mi kazano olej wymienić po 5tys teraz a nie po 1. No więc jeszcze trochę.
Ja nie umiałam nic zrobić sama więc Panom płaciłam a oni za to że ja nie umiem policzyli sobie mega premię
Szerokości i nigdy więcej podobnych atrakcji.
Ja nie umiałam nic zrobić sama więc Panom płaciłam a oni za to że ja nie umiem policzyli sobie mega premię
Szerokości i nigdy więcej podobnych atrakcji.
Radio 357 :)
- wojto
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 maja 2021, o 21:34
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: podlaskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
orientujesz się, czy można wyjąć wał bez rozbierania całego silnika??mcrace pisze: ↑23 gru 2022, o 13:22
Otóż.
w okolicach 344500km wykonałem standardową wymianę oleju w silniku (po ok 8k km). Kontrolnie zajrzałem do filtra oleju, gdzie moim oczom ukazał się "srebrny gruz" - a to jak wiadomo, nie jest zwiastun niczego dobrego.
Cóż, ściągnąłem miskę i zajrzałem do panewek korbowodowych. Na pierwszej korbie panewka przytarta. Czop wyglądał ok. Nawet by śmigał dalej. Więc kamień z serca. Reszta panewek korbowodowych ok.
Dla świętego spokoju, zajrzałem też do panewek głównych. No i niestety - 3cia panewka główna zmielona wał też już tutaj mocniej oberwał. Szybka decyzja i wyciągnięcie silnika. Wał do obróbki i składamy i jedziemy dalej.
Tutaj chciałem tylko przypomnieć, że nie było żadnych symptomów uszkodzenia silnika. Auto do końca jeździło, miało moc i nie było żadnych niepokojących dźwięków.
No ale cóż. Głowa do góry. Jedziemy dalej
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
@wojto
Można. Z jednej strony
trzeba odsunąć skrzynię i zdjąć koło zamachowe. Z drugiej zdemontować rozrząd i odkręcić pompę oleju. Bardzo dużo gimnastyki, ale do zrobienia.
Można. Z jednej strony
trzeba odsunąć skrzynię i zdjąć koło zamachowe. Z drugiej zdemontować rozrząd i odkręcić pompę oleju. Bardzo dużo gimnastyki, ale do zrobienia.
- wojto
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 maja 2021, o 21:34
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: podlaskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
dziękuję za odpowiedź. mechanicy zbili mnie z tropu, chciałem u siebie wymieniać panewki, ale powiedziano mi, że wymiana samych korbowodowych nic nie da a chcąc wymienić główne, trzeba wyciągać silnik itd.
wyjąć wał, oddać do szlifu, dobrać panewki i powinien hulać
wyjąć wał, oddać do szlifu, dobrać panewki i powinien hulać
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
I zasadniczo mają racje, bo tak powinno się to robić zgodnie ze sztuką
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
mały update historii serwisowej.
346000km
- wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem (motul x-clean 5w40)
346666km
- wymiana oleju w ASB
- wymiana poduszek reakcyjnych
- zmiana pompy vacum
346000km
- wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem (motul x-clean 5w40)
346666km
- wymiana oleju w ASB
- wymiana poduszek reakcyjnych
- zmiana pompy vacum
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
I uścisk dłoni Prezesa, jak przy każdej nagrodzie
Radio 357 :)
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2216
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
Uśmiech sołtysa najbliższej wioski
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
o kurde! nie spodziewałem się aż takiej puli nagród no nic - biorę się zatem do roboty
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.