--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
straszyło? Tak się witał mój samochód ze mną przez kilka miesięcy zresztą, czasem nadal mu się zdarzy
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8945
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
Też zobaczyłem to parę razy tylko polifty już nie umieją całego zdania sklecić w liczniku
Mi świeczka to zrobiła
Mi świeczka to zrobiła
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
309300km
a zatem mamy to:
Turbo hybrydowe STAGE 1 od Profiturbo wskład którego wchodzi:
- zmodyfikowane łożyska ślizgowe
- obróbka obudowy łożyskowań
- obróbka obudowy kompresji
- nowe większe odlewane koło kompresji
Intercooler 550x230x65mm od FMIC zamontowany z przodu wraz z niezbędnym orurowaniem
kilka fotek Teraz zostało "tylko" przemyślenie układu wydechowego.
Myślę nad zastosowaniem dwóch DPF'ów, od biturbo, zamontowanych równolegle. Zwiększę tym pojemność filtra, co powinno trochę odkorkować układ wydechowy, i dać możliwości na lepszy program, bez czarnej chmury za autem
Póki co rozważam tylko taką opcję, nie jestem do niej przekonany. Może macie inne pomysły? wywalenie DPF nie wchodzi w grę.
a zatem mamy to:
Turbo hybrydowe STAGE 1 od Profiturbo wskład którego wchodzi:
- zmodyfikowane łożyska ślizgowe
- obróbka obudowy łożyskowań
- obróbka obudowy kompresji
- nowe większe odlewane koło kompresji
Intercooler 550x230x65mm od FMIC zamontowany z przodu wraz z niezbędnym orurowaniem
kilka fotek Teraz zostało "tylko" przemyślenie układu wydechowego.
Myślę nad zastosowaniem dwóch DPF'ów, od biturbo, zamontowanych równolegle. Zwiększę tym pojemność filtra, co powinno trochę odkorkować układ wydechowy, i dać możliwości na lepszy program, bez czarnej chmury za autem
Póki co rozważam tylko taką opcję, nie jestem do niej przekonany. Może macie inne pomysły? wywalenie DPF nie wchodzi w grę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
311333km
Dziś kolejny dzień pod autem. Tym razem likwidowałem wyciek z okolic podstawy filtra oleju i chłodniczki.
Wymienione:
- oringi przy podstawie filtra,
- chłodniczka oleju wraz z uszczelką
I jedziemy dalej
Dziś kolejny dzień pod autem. Tym razem likwidowałem wyciek z okolic podstawy filtra oleju i chłodniczki.
Wymienione:
- oringi przy podstawie filtra,
- chłodniczka oleju wraz z uszczelką
I jedziemy dalej
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
niestety - dziś po przejechaniu 100km i zajrzeniu pod maskę wciąż leci z pomiędzy podstawy filtra, a chłodniczki... K.wa. Nowa chłodniczka + nowa uszczelka (komplet NRF). Wszystko dokładnie wyczyszczone i skręcone... i jak tu to auto nazwać inaczej niż "NIEWDZIĘCZNIK" ?
Co do wykresu i mapy, to jeszcze jej nie robiłem.
Powody są co najmniej 3:
1. Wciąż nie wiem co z wydechem - dopiero jak zrobię lub podejmę decyzję, że nie będę ruszał, robienie mapy ma sens
2. Ciężko znaleźć tunera, który bez zbędnego gadania, się tego podejmie. Jeden zaczął gadać, że on nie bierze odpowiedzialności jak rozwali się turbo, a drugi narzekał, że w aucie jest DPF - więc jak dla mnie to takie "dupochrońskie" gadanie, bo nie wiedzą co robią i jak im się uda wstrzelić z mapą to ok, a jak im coś nie wyjdzie i przesadzą, to mają w pompie i nie biorą odpowiedzialności... chyba tak to nie powinno działać, co?
3. Chcę wpierw uporać się z wyciekiem z chłodniczki oleju :-/ (zauważyłem go przy montażu turbo).
Co do wykresu i mapy, to jeszcze jej nie robiłem.
Powody są co najmniej 3:
1. Wciąż nie wiem co z wydechem - dopiero jak zrobię lub podejmę decyzję, że nie będę ruszał, robienie mapy ma sens
2. Ciężko znaleźć tunera, który bez zbędnego gadania, się tego podejmie. Jeden zaczął gadać, że on nie bierze odpowiedzialności jak rozwali się turbo, a drugi narzekał, że w aucie jest DPF - więc jak dla mnie to takie "dupochrońskie" gadanie, bo nie wiedzą co robią i jak im się uda wstrzelić z mapą to ok, a jak im coś nie wyjdzie i przesadzą, to mają w pompie i nie biorą odpowiedzialności... chyba tak to nie powinno działać, co?
3. Chcę wpierw uporać się z wyciekiem z chłodniczki oleju :-/ (zauważyłem go przy montażu turbo).
- Krzychu99
- Użytkownik
- Posty: 523
- Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
- Auto: Kura
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 17 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
Jak miałem Signuma z19dth to o hybrydzie gadałem z chłopakami z VTRa w Kobiórze. Sami robią hybrydy, mieli albo nawet dalej mają Astre w gnoju 300 konną. Może by coś poradzili w temacie;)
- as pik
- Użytkownik
- Posty: 672
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 22 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
VTR znany temat u nas, specjaliści o hybryd.
Wiele dobrego można się na słuchać o Cinsofcie a osobiście Softech potrafi ogarnąć trudniejsze tematy.
Generalnie tunnerow jest mnóstwo... Ale większość to "seryjni rycerze"
Wiele dobrego można się na słuchać o Cinsofcie a osobiście Softech potrafi ogarnąć trudniejsze tematy.
Generalnie tunnerow jest mnóstwo... Ale większość to "seryjni rycerze"
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
311800km
Cyk fuch, fachowa rynka i już nie cieknie
Cyk fuch, fachowa rynka i już nie cieknie
- Arkadius3
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 8 paź 2018, o 23:01
- Auto: Insignia Fl bi-t AT
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Sępólno Krajeńskie
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
Wtrącę swoje 3 groszę.mcrace pisze: ↑16 lut 2020, o 19:20
2. Ciężko znaleźć tunera, który bez zbędnego gadania, się tego podejmie. Jeden zaczął gadać, że on nie bierze odpowiedzialności jak rozwali się turbo, a drugi narzekał, że w aucie jest DPF - więc jak dla mnie to takie "dupochrońskie" gadanie, bo nie wiedzą co robią i jak im się uda wstrzelić z mapą to ok, a jak im coś nie wyjdzie i przesadzą, to mają w pompie i nie biorą odpowiedzialności... chyba tak to nie powinno działać, co?
1. Temat regeneracji sprężarek i budowy hybryd w tym kraju jest tematem rzeka. Turbo po regeneracji potrafi przy pomiarze seri wybuchnąć na rolkach. Kiepskiej jakości i ciężkie elementy wirujące niestety nie pomagają. Zauważyłeś że Twoja hybryda gorzej wstaje a jak wstanie to pewnie auto leci cały czas w overbooscie mniejszym lub większym (logi robiłeś?)?
2. DPF w aucie robi za czopek. Chęc uzyskania większej mocy powoduje większe back pressure więc Twoje turbo i silnik nie będzie z tego zadowolone.
3. Ile chcesz zapłacić za wylizany program na hybrydzie? Łatwiej zrobić za normalną kasę coś przewidywalnego niż bawić się za niewiele więcej w coś czego nikt nie przewidzi jak będzie do końca działać a finalny wynik końcowy Ciebie nie zadowoli.
4. No i wisienka na torcie - czemu tuner ma brać odpowiedzialność za budowę Twojej sprężarki? To chyba osoba, która ją zrobiła zdeklarowała że może bezpiecznie latać na takim i takim boście i obsłużyć takie i takie mocy
Widzę że jesteś z Okolic Poznania - w samym Poznaniu masz WSTR jak nie chcesz dalej jeździć
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
AD 1. Turbo dmucha na 1,7 bara przy maxie. W pozostałych zakresach pracuje podobnie jak wcześniej. Jest delikatny lag, ale nie ma tragedii. Podczas mierzenia przyspieszenia nie ma drastycznej różnicy.
AD 2. DPF robi w aucie, rzekomo, za ochronę środowiska. Wiem, że silnik i turbo mogą być z tego faktu niezadowolone. Ale... czasy są jakie są, a auto ma jeździć w trasie, a nie na wyścigach, więc legalność rozwiązań jest dla mnie ważniejsza niż ich efekt.
AD. 3 Byłem gotów zapłacić, tyle ile trzeba. A "coś przewidywalnego" tzn co? wycięcie DPF?
AD. 4. No najlepiej za nic nie brać odpowiedzialności - taki kraj. Powiedz mi kiedy ja mam mieć pewność, że to turbo jest zjebane, a kiedy, że tuner się zakręcił i przesadził z boostem?
Temat rzeka w tym kraju,to reklamacje. Przekonałem się o tym kilkakrotnie podczas eksploatowania kilku samochodów. Jak jest dobrze to dobrze. A jak coś pójdzie nie tak, to nikt nie bierze odpowiedzialności, każdy umywa ręce i robi z Ciebie, jako klienta, debila.
Z uwagi na fakt, że mam jeszcze drugi samochód, w którym chcę się pobawić w lepsze mody, myślę, że projekt "Niewdzięcznik" został co najmniej zawieszony, jeżeli nie zakończony. Koniec końców, auto ma dla mnie wystarczającą dynamikę.
Kiedyś w wolnej chwili pojadę nim na rolki i zobaczę jaki (czy w ogóle) przyrost mocy dała hybryda. Z ciekawostek dodam, że obniżyła EGT z ponad 850 do 750.
AD 2. DPF robi w aucie, rzekomo, za ochronę środowiska. Wiem, że silnik i turbo mogą być z tego faktu niezadowolone. Ale... czasy są jakie są, a auto ma jeździć w trasie, a nie na wyścigach, więc legalność rozwiązań jest dla mnie ważniejsza niż ich efekt.
AD. 3 Byłem gotów zapłacić, tyle ile trzeba. A "coś przewidywalnego" tzn co? wycięcie DPF?
AD. 4. No najlepiej za nic nie brać odpowiedzialności - taki kraj. Powiedz mi kiedy ja mam mieć pewność, że to turbo jest zjebane, a kiedy, że tuner się zakręcił i przesadził z boostem?
Temat rzeka w tym kraju,to reklamacje. Przekonałem się o tym kilkakrotnie podczas eksploatowania kilku samochodów. Jak jest dobrze to dobrze. A jak coś pójdzie nie tak, to nikt nie bierze odpowiedzialności, każdy umywa ręce i robi z Ciebie, jako klienta, debila.
Z uwagi na fakt, że mam jeszcze drugi samochód, w którym chcę się pobawić w lepsze mody, myślę, że projekt "Niewdzięcznik" został co najmniej zawieszony, jeżeli nie zakończony. Koniec końców, auto ma dla mnie wystarczającą dynamikę.
Kiedyś w wolnej chwili pojadę nim na rolki i zobaczę jaki (czy w ogóle) przyrost mocy dała hybryda. Z ciekawostek dodam, że obniżyła EGT z ponad 850 do 750.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
315200km
Nastąpił ten dzień w którym zdecydowałem zmienić felgi. Nowe już na letnim ogumieniu. Przy okazji wizyty w warsztacie:
- nowy olej, filtr oleju, powietrza i kabinowy;
- wymiana tylnych tulei wahacza przedniego;
- obsługa klimy;
- geometria 3D
I na koniec małe myju myju. I jedziemy dalej
Nastąpił ten dzień w którym zdecydowałem zmienić felgi. Nowe już na letnim ogumieniu. Przy okazji wizyty w warsztacie:
- nowy olej, filtr oleju, powietrza i kabinowy;
- wymiana tylnych tulei wahacza przedniego;
- obsługa klimy;
- geometria 3D
I na koniec małe myju myju. I jedziemy dalej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
Tuleje wymieniane, bo?
Miałeś drgania kierownicy? W jakim stanie były twoje?
Miałeś drgania kierownicy? W jakim stanie były twoje?
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
Jaka cena za 100g czynnika klimy w tym roku? też mnie to czeka, bo klima już lekko syczy po włączeniu co przewiduje zbyt małą ilośc czynnika
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
Tak były drgania, i to bardzo wyczuwalne już od 60km/h - zdaję sobie, że mogły to też być koła, ale przy jakieś wizycie w ASO Panowie stwierdzili, że tuleje kwalifikują się już do wymiany. Ponadto musiałem zrobić geometrię, bo kiera coś krzywo była przy jeździe na wprost. Więc wszystko za jednym razempawel_insignia pisze: ↑21 kwie 2020, o 06:19Tuleje wymieniane, bo?
Miałeś drgania kierownicy? W jakim stanie były twoje?
Przy odbiorze auta mechanik powiedział, że były bardzo skorodowane, ale sam ich nie widziałem.
Drgania przy <140km/h znikły, ale te przy wyższych prędkościach są, ale jakby inne. Myślę, że wyważenie kół do poprawki i będzie "sikalafą".
ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie. Na fakturze widnieje napis - obsługa klimatyzacji, uzupełnienie czynnika - 160PLN, ale ilości nie wpisano.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
Dzięki za odp. Powiedz mi jeszcze brałeś zamienniki czy oryginały?
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace
A więc...
316300km
[edit]
była tu nieprzychylna opinia pewnej firmy. Panowie podjęli rękawice i chcą swój produkt na stół w celu diagnostyki. Powiadomię o rozwoju sytuacji
[/edit]
Inna ciekawostka - zsunął mi się wąż od intercoolera. Pojawił się znany błąd P2282. Co ciekawe, podczas tej usterki algorytm od DPF nabijał procenty 1%/min lub 1%/km w zależności od tego co było pierwsze
316300km
[edit]
była tu nieprzychylna opinia pewnej firmy. Panowie podjęli rękawice i chcą swój produkt na stół w celu diagnostyki. Powiadomię o rozwoju sytuacji
[/edit]
Inna ciekawostka - zsunął mi się wąż od intercoolera. Pojawił się znany błąd P2282. Co ciekawe, podczas tej usterki algorytm od DPF nabijał procenty 1%/min lub 1%/km w zależności od tego co było pierwsze
Ostatnio zmieniony 5 maja 2020, o 23:28 przez mcrace, łącznie zmieniany 2 razy.