--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mazmarcin » 16 sty 2020, o 21:27

:D
Tamto straszyło ;)

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 16 sty 2020, o 21:29

straszyło? Tak się witał mój samochód ze mną przez kilka miesięcy :D zresztą, czasem nadal mu się zdarzy :lol:

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8945
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mazmarcin » 16 sty 2020, o 21:35

Też zobaczyłem to parę razy tylko polifty już nie umieją całego zdania sklecić w liczniku :lol:
Mi świeczka to zrobiła ;)

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 19 sty 2020, o 11:05

309300km

a zatem mamy to:
Turbo hybrydowe STAGE 1 od Profiturbo wskład którego wchodzi:
- zmodyfikowane łożyska ślizgowe
- obróbka obudowy łożyskowań
- obróbka obudowy kompresji
- nowe większe odlewane koło kompresji

Intercooler 550x230x65mm od FMIC zamontowany z przodu wraz z niezbędnym orurowaniem

kilka fotek
84054914_471785950167976_5459405673806692352_n.jpg
83031491_460959037916115_3824606894631157760_n.jpg
82791289_164143814909090_8390154926960934912_n.jpg
82576141_918155158644883_5702039341409239040_n.jpg
82402736_527370914537508_3081468498908545024_n.jpg
Teraz zostało "tylko" przemyślenie układu wydechowego.
Myślę nad zastosowaniem dwóch DPF'ów, od biturbo, zamontowanych równolegle. Zwiększę tym pojemność filtra, co powinno trochę odkorkować układ wydechowy, i dać możliwości na lepszy program, bez czarnej chmury za autem :?
Póki co rozważam tylko taką opcję, nie jestem do niej przekonany. Może macie inne pomysły? wywalenie DPF nie wchodzi w grę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 15 lut 2020, o 23:38

311333km
Dziś kolejny dzień pod autem. Tym razem likwidowałem wyciek z okolic podstawy filtra oleju i chłodniczki.

Wymienione:
- oringi przy podstawie filtra,
- chłodniczka oleju wraz z uszczelką

I jedziemy dalej :)

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: Krzychu99 » 15 lut 2020, o 23:52

Wystrojone już na hybrydzie?

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: as pik » 16 lut 2020, o 09:19

Dawaj wykres :) Brawo za zostawienie DPFa!

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 16 lut 2020, o 19:20

niestety - dziś po przejechaniu 100km i zajrzeniu pod maskę wciąż leci z pomiędzy podstawy filtra, a chłodniczki... K.wa. Nowa chłodniczka + nowa uszczelka (komplet NRF). Wszystko dokładnie wyczyszczone i skręcone... :? i jak tu to auto nazwać inaczej niż "NIEWDZIĘCZNIK" ? :lol:

Co do wykresu i mapy, to jeszcze jej nie robiłem.
Powody są co najmniej 3:

1. Wciąż nie wiem co z wydechem - dopiero jak zrobię lub podejmę decyzję, że nie będę ruszał, robienie mapy ma sens ;)

2. Ciężko znaleźć tunera, który bez zbędnego gadania, się tego podejmie. Jeden zaczął gadać, że on nie bierze odpowiedzialności jak rozwali się turbo, a drugi narzekał, że w aucie jest DPF :? - więc jak dla mnie to takie "dupochrońskie" gadanie, bo nie wiedzą co robią i jak im się uda wstrzelić z mapą to ok, a jak im coś nie wyjdzie i przesadzą, to mają w pompie i nie biorą odpowiedzialności... chyba tak to nie powinno działać, co?

3. Chcę wpierw uporać się z wyciekiem z chłodniczki oleju :-/ (zauważyłem go przy montażu turbo).

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: Krzychu99 » 16 lut 2020, o 19:44

Jak miałem Signuma z19dth to o hybrydzie gadałem z chłopakami z VTRa w Kobiórze. Sami robią hybrydy, mieli albo nawet dalej mają Astre w gnoju 300 konną. Może by coś poradzili w temacie;)

Awatar użytkownika
as pik
Użytkownik
Posty: 672
Rejestracja: 18 gru 2016, o 21:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2017
Miasto: Śląsk
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: as pik » 16 lut 2020, o 21:50

VTR znany temat u nas, specjaliści o hybryd.
Wiele dobrego można się na słuchać o Cinsofcie a osobiście Softech potrafi ogarnąć trudniejsze tematy.

Generalnie tunnerow jest mnóstwo... Ale większość to "seryjni rycerze"

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 21 lut 2020, o 10:57

311800km
Cyk fuch, fachowa rynka i już nie cieknie :)



Awatar użytkownika
Arkadius3
Forumowicz
Posty: 89
Rejestracja: 8 paź 2018, o 23:01
Auto: Insignia Fl bi-t AT
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Sępólno Krajeńskie

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: Arkadius3 » 22 mar 2020, o 13:42

mcrace pisze:
16 lut 2020, o 19:20

2. Ciężko znaleźć tunera, który bez zbędnego gadania, się tego podejmie. Jeden zaczął gadać, że on nie bierze odpowiedzialności jak rozwali się turbo, a drugi narzekał, że w aucie jest DPF :? - więc jak dla mnie to takie "dupochrońskie" gadanie, bo nie wiedzą co robią i jak im się uda wstrzelić z mapą to ok, a jak im coś nie wyjdzie i przesadzą, to mają w pompie i nie biorą odpowiedzialności... chyba tak to nie powinno działać, co?
Wtrącę swoje 3 groszę.

1. Temat regeneracji sprężarek i budowy hybryd w tym kraju jest tematem rzeka. Turbo po regeneracji potrafi przy pomiarze seri wybuchnąć na rolkach. Kiepskiej jakości i ciężkie elementy wirujące niestety nie pomagają. Zauważyłeś że Twoja hybryda gorzej wstaje a jak wstanie to pewnie auto leci cały czas w overbooscie mniejszym lub większym (logi robiłeś?)?

2. DPF w aucie robi za czopek. Chęc uzyskania większej mocy powoduje większe back pressure więc Twoje turbo i silnik nie będzie z tego zadowolone.

3. Ile chcesz zapłacić za wylizany program na hybrydzie? Łatwiej zrobić za normalną kasę coś przewidywalnego niż bawić się za niewiele więcej w coś czego nikt nie przewidzi jak będzie do końca działać a finalny wynik końcowy Ciebie nie zadowoli.

4. No i wisienka na torcie - czemu tuner ma brać odpowiedzialność za budowę Twojej sprężarki? To chyba osoba, która ją zrobiła zdeklarowała że może bezpiecznie latać na takim i takim boście i obsłużyć takie i takie mocy


Widzę że jesteś z Okolic Poznania - w samym Poznaniu masz WSTR jak nie chcesz dalej jeździć

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 24 mar 2020, o 08:40

AD 1. Turbo dmucha na 1,7 bara przy maxie. W pozostałych zakresach pracuje podobnie jak wcześniej. Jest delikatny lag, ale nie ma tragedii. Podczas mierzenia przyspieszenia nie ma drastycznej różnicy.

AD 2. DPF robi w aucie, rzekomo, za ochronę środowiska. Wiem, że silnik i turbo mogą być z tego faktu niezadowolone. Ale... czasy są jakie są, a auto ma jeździć w trasie, a nie na wyścigach, więc legalność rozwiązań jest dla mnie ważniejsza niż ich efekt.

AD. 3 Byłem gotów zapłacić, tyle ile trzeba. A "coś przewidywalnego" tzn co? wycięcie DPF?

AD. 4. No najlepiej za nic nie brać odpowiedzialności - taki kraj. Powiedz mi kiedy ja mam mieć pewność, że to turbo jest zjebane, a kiedy, że tuner się zakręcił i przesadził z boostem?

Temat rzeka w tym kraju,to reklamacje. Przekonałem się o tym kilkakrotnie podczas eksploatowania kilku samochodów. Jak jest dobrze to dobrze. A jak coś pójdzie nie tak, to nikt nie bierze odpowiedzialności, każdy umywa ręce i robi z Ciebie, jako klienta, debila.

Z uwagi na fakt, że mam jeszcze drugi samochód, w którym chcę się pobawić w lepsze mody, myślę, że projekt "Niewdzięcznik" został co najmniej zawieszony, jeżeli nie zakończony. Koniec końców, auto ma dla mnie wystarczającą dynamikę.
Kiedyś w wolnej chwili pojadę nim na rolki i zobaczę jaki (czy w ogóle) przyrost mocy dała hybryda. Z ciekawostek dodam, że obniżyła EGT z ponad 850 do 750.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 19 kwie 2020, o 07:05

315200km
Nastąpił ten dzień w którym zdecydowałem zmienić felgi. Nowe już na letnim ogumieniu. Przy okazji wizyty w warsztacie:
- nowy olej, filtr oleju, powietrza i kabinowy;
- wymiana tylnych tulei wahacza przedniego;
- obsługa klimy;
- geometria 3D

I na koniec małe myju myju.
20200418_190908_copy_1651x1238.jpg
I jedziemy dalej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: pawel_insignia » 21 kwie 2020, o 06:19

Tuleje wymieniane, bo?
Miałeś drgania kierownicy? W jakim stanie były twoje?

gpawel

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: gpawel » 21 kwie 2020, o 08:15

Jaka cena za 100g czynnika klimy w tym roku? też mnie to czeka, bo klima już lekko syczy po włączeniu co przewiduje zbyt małą ilośc czynnika

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 21 kwie 2020, o 16:37

pawel_insignia pisze:
21 kwie 2020, o 06:19
Tuleje wymieniane, bo?
Miałeś drgania kierownicy? W jakim stanie były twoje?
Tak były drgania, i to bardzo wyczuwalne już od 60km/h - zdaję sobie, że mogły to też być koła, ale przy jakieś wizycie w ASO Panowie stwierdzili, że tuleje kwalifikują się już do wymiany. Ponadto musiałem zrobić geometrię, bo kiera coś krzywo była przy jeździe na wprost. Więc wszystko za jednym razem :)
Przy odbiorze auta mechanik powiedział, że były bardzo skorodowane, ale sam ich nie widziałem.

Drgania przy <140km/h znikły, ale te przy wyższych prędkościach są, ale jakby inne. Myślę, że wyważenie kół do poprawki i będzie "sikalafą".
gpawel pisze:
21 kwie 2020, o 08:15
Jaka cena za 100g czynnika klimy w tym roku? też mnie to czeka, bo klima już lekko syczy po włączeniu co przewiduje zbyt małą ilośc czynnika
ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie. Na fakturze widnieje napis - obsługa klimatyzacji, uzupełnienie czynnika - 160PLN, ale ilości nie wpisano.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: pawel_insignia » 22 kwie 2020, o 18:54

Dzięki za odp. Powiedz mi jeszcze brałeś zamienniki czy oryginały?

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 23 kwie 2020, o 14:16

zamienniki - TRW.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: NIEWDZIĘCZNIK - Insignia 2.0 CDTi 131KM by mcrace

Post autor: mcrace » 4 maja 2020, o 19:12

A więc...
316300km

[edit]
była tu nieprzychylna opinia pewnej firmy. Panowie podjęli rękawice i chcą swój produkt na stół w celu diagnostyki. Powiadomię o rozwoju sytuacji
[/edit]

Inna ciekawostka - zsunął mi się wąż od intercoolera. Pojawił się znany błąd P2282. Co ciekawe, podczas tej usterki algorytm od DPF nabijał procenty 1%/min lub 1%/km w zależności od tego co było pierwsze :o
Ostatnio zmieniony 5 maja 2020, o 23:28 przez mcrace, łącznie zmieniany 2 razy.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta klubowiczów”