--------Spot śląsko-małopolsko-świętokrzyski - 1.09 - na forum i na FB
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Insignia 1.6T ST cosmo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pjoter1
Forumowicz
Posty: 498
Rejestracja: 27 lip 2015, o 10:10
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: pjoter1 » 14 lis 2016, o 17:48

Ja bym też po zdjęciu powiedział że lakiernik by to zrobił za 400-500 zł. W W-wie niedawno za tyle malowałem nadkole.
Nie za bardzo rozumiem czemu jest mowa o 2 czy 3 elementach.

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 408
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: konikkr » 14 lis 2016, o 17:54

Cieniowanie na kolejnych elementach a licza jak za element. Bo chce być pewny że nie bedzie różnicy w kolorze ale ceny zabójcze. A poza tym i tak wyjdzie pod miernikiem lakieru że malowane. Zrób sobie dokumentacje fotograficzna przed malowaniem przyda się później w odsprzedaży

Wysłane z mojego Samszunga
Obrazek

Awatar użytkownika
lcr
Klubowicz
Posty: 880
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: lcr » 14 lis 2016, o 18:30

huki1 pisze:Ja bym też po zdjęciu powiedział że lakiernik by to zrobił za 400-500 zł. W W-wie niedawno za tyle malowałem nadkole.
Nie za bardzo rozumiem czemu jest mowa o 2 czy 3 elementach.
Tak jak napisał konikkr - z powodu cieniowania, żeby nie było widać różnicy w lakierze.

@konikkr - już takową zrobiłem. Bo nie każdy uwierzy, że była tylko ryska.

Awatar użytkownika
lcr
Klubowicz
Posty: 880
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: lcr » 17 lis 2016, o 18:40

Mam nowiny!
Wykorzystałem zaprawkę lakierniczą od Kanclerza. Samochód bez powłoki na elemencie.
Jak przechodzi się obok to nie widać, że coś się działo. Jednak jak człowiek zacznie się przyglądać to zauważy, że była rysa w tym miejscu i nadal jest lekki ubytek w lakierze. Na chwilę obecną tak to raczej zostawię, wrzucę na to powłokę i na wakacje kolo czerwca, lipca pomyślę nad tym czy dać to zrobić. Tylko, że wtedy będą do robienia 2/3 elementy. Musze to przemyśleć i potem będę podejmował decyzję.

PS. jak ktoś się przyglądnie to na drugim zdjęciu widać te rysę:

Ostatnio zmieniony 17 lis 2016, o 18:40 przez lcr, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
lcr
Klubowicz
Posty: 880
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: lcr » 18 lis 2016, o 13:23

Dzisiaj wymieniłem koła na zimowe
Obrazek przygotowałem wszystkie uszczelki w drzwiach, klapie bagażnika i pod maską na zimę preparatem do uszczelek.
Obrazek

Awatar użytkownika
lcr
Klubowicz
Posty: 880
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: lcr » 22 gru 2016, o 18:55

Co z nowości...
-Wpadła podstopnica

Obrazek

-Zamontowałem kratę bagażnika, teraz nasza bestia nie próbuje pchać się na tylne siedzenia :)

Obrazek

- a tutaj box na dachu, zdjęcie dopiero teraz bo umyłem auto przed świętami hehe

Obrazek

Poza tym zostało rozszerzone menu między zegarami opcomem :)

Buluś
Klubowicz
Posty: 337
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: Buluś » 25 lut 2017, o 21:20

peja-1991 pisze:Nie interesuje mnie dlaczego wymieniłeś.
Interwał według ASO i producenta dla Insigni to 10 lat lub 150 tyś w zależności co nastąpi wcześniej niezależnie od oznaczenia silnika
co 10 lat wymiana gumowego paska rozrządu - na jakim Ty świecie żyjesz.. słuchaj ASO a będziesz miał silniki do wymiany.. tak samo jak A S O twierdzi że w Z20NET w VC nie wymienia się rozrządu.. że w 4x4 nie wymienia się oleju w tylnym mości i że skrzynie automatyczne są bezobsługowe i nie wymienia się w nich oleju.. pasek gumowy po 8 latach będzie wyglądał jak jeden wielki strzęp.. mam teraz 8 letnią 1.8, przebieg 97 tys km i pasek wygląda tragicznie (ze starości) jak bym słuchał i jeździł tak jeszcze 2 lata to bym już od 1,5 roku na 2 silniku jeździł..

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4384
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: norbi333 » 25 lut 2017, o 22:30

Z tego co moje Aso zaleca przynajmniej dla biturbo to 120 tyś lub 6 lat

gzandar
Nowicjusz
Posty: 97
Rejestracja: 5 gru 2016, o 09:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: gzandar » 27 lut 2017, o 07:57

Buluś pisze:
peja-1991 pisze:Nie interesuje mnie dlaczego wymieniłeś.
Interwał według ASO i producenta dla Insigni to 10 lat lub 150 tyś w zależności co nastąpi wcześniej niezależnie od oznaczenia silnika
co 10 lat wymiana gumowego paska rozrządu - na jakim Ty świecie żyjesz.. słuchaj ASO a będziesz miał silniki do wymiany.. tak samo jak A S O twierdzi że w Z20NET w VC nie wymienia się rozrządu.. że w 4x4 nie wymienia się oleju w tylnym mości i że skrzynie automatyczne są bezobsługowe i nie wymienia się w nich oleju.. pasek gumowy po 8 latach będzie wyglądał jak jeden wielki strzęp.. mam teraz 8 letnią 1.8, przebieg 97 tys km i pasek wygląda tragicznie (ze starości) jak bym słuchał i jeździł tak jeszcze 2 lata to bym już od 1,5 roku na 2 silniku jeździł..
Co do wieku ciężko mi się odnieść bo mało który samochód tyle trzymałem. W jednym Megane mógł mięc coś koło tego ale poszedł do wymiany bo strzeliła pompa wody , pasek wyglądał raczej normalnie. Natomiast co do przebiegów miałem nie jeden samochód który zrobił na jednym pasku 150 tysi zgodnie z zaleceniami producentów i jakoś nic się nie działo a paski wyglądały normalnie... Fordy na paskach w 1.8 tdci mają 200 tysi zalecane i są przypadki że koło 180 tys. im strzelają- ale to Ford :) Moja Insignia miała robiona pasek na 148... Jak ktoś chce to może zmieniąc paski co 80 tys. a olej co 5 tys. i mówić że to dobrze wpływa na silnik, tylko gdzie dowody. Wiadomo nie zaszkodzi, tylko po co pchać kase. Uważam że jak producent dał jakiś przebieg to na ori pasku można tyle zrobić potem trzeba już zastosować nieco niższe przebiegi - tak jak w VW na zachodzie pierwszy 150 tys. potem co 120 tys. W Polsce chyba VW zaleca na pierwszym 120 ale mogę się mylić no i to dane z czasów Passata B6 1.9 tdi. Jak pasek po 150 tys. byłby cały w strzępach to bym się mocno zastanawiał czy przebieg jest oryginalny. Rozumiem jakieś wykruszenia albo strarcia/braki kawałeczków zębów ale strzępy ? Jak na Biturbo dają 120 to na pewno tez ma swoje uzasadnienie w większych obciążeniach.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1014
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: wassermann » 27 lut 2017, o 10:17

Kolego, ale tu nie o te kilometry chodzi, tylko o "10 lat".
10 lat to dużo dla gumy, która się najzwyczajniej starzeje i traci swoje właściwości. Do tego mały przebieg w 10 lat wskazuje na krótkie trasy, zatem możliwe że silnik robi dużo start-stop, a jazda miejska zużywa wszystko bardziej niż przeloty na trasach. Co do pasków przyjęło się, że wymiana następuje co 6 lat, niezależnie od przebiegu (jeśli ten jest mniejszy niż limit). Z oponami podobnie, też są z gumy i na starych się nie jeździ, chyba że były pieczołowicie konserwowane i magazynowane, wówczas wiadomo że wytrzymają więcej niż te, na które działają warunki atm.
No ale każdego auto - każdego sprawa.

M.

Awatar użytkownika
lcr
Klubowicz
Posty: 880
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: lcr » 29 mar 2017, o 17:12

Dzisiaj dotarły nowe laczki na lato: Obrazek

Nakładki na pedały też w końcu zamontowane i mały gadżet:
Obrazek
Obrazek

Dzisiaj również dotarła do mnie odświeżona wersja stacji kr8035 -
MT-M932
Obrazek

Jutro postaram się ją zamontować :)

Awatar użytkownika
lcr
Klubowicz
Posty: 880
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: lcr » 4 kwie 2017, o 18:37

Oponki już na aucie:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
lcr
Klubowicz
Posty: 880
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: lcr » 17 kwie 2017, o 19:15

Stację Zamontowałem od razu na drugi dzień, ale zapomniałem o zdjęciach :) początkowo były problemy z zasięgiem radia, ale wszystko zostało rozwiązane.
Jak to zrobiłem opisałem w temacie starszej siostry kr8035.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
lcr
Klubowicz
Posty: 880
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: lcr » 9 maja 2017, o 19:05

Z nowości wpadły nakładki na śruby, oraz przełożyłem antenę GPS na deskę rozdzielczą, w końcu poprawiła się jakość sygnału.ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
lcr
Klubowicz
Posty: 880
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: lcr » 18 cze 2017, o 18:09

Ostatnio nie działo się zbyt wiele, jednak z paroma rzeczami trzeba było się uporać:

- zaczęła się upalna pogoda i zaczął denerwować mnie dźwięk dobiegający przy wciskaniu sprzęgła - paskudne plastikowe skrzypienie.
Problem oczywiście rozwiązany. Wykorzystałem metodę opisaną na forum, dlatego nie będę się tutaj rozpisywał.
ObrazekObrazek

- Nowa, tylna wycieraczka.

-No i nieszczęsny mikrostyk elektrycznej klapy. 15 min roboty i gotowe.
Obrazek

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 2167
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: 2.0 automat
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: DZA
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: Zbyszek01 » 18 cze 2017, o 20:10

Jak coś robisz to do każdej pozycji wstawiasz zdjęcia i to jest super :!: :)
A gdzie zdjęcie wycieraczki :?:
:lol:

Awatar użytkownika
lcr
Klubowicz
Posty: 880
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: lcr » 18 cze 2017, o 20:12

A proszę ja Ciebie bardzo :DObrazek

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 2167
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: 2.0 automat
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: DZA
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: Zbyszek01 » 18 cze 2017, o 20:18

Właśnie szukam co kupić ale na przód i nie wiem na co się zdecydować. Wczoraj w trasie już nie wytrzymałem i kupiłem w markecie za 12 zł aby tylko jakoś do domu dojechać ale z nią wytrzymam może ze 2 tygodnie :)

Awatar użytkownika
lcr
Klubowicz
Posty: 880
Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
Auto: Insignia 1.6T
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ruda Śląska
Postawił piwo: 5 razy

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: lcr » 18 cze 2017, o 20:20

Na przód założyłem rok temu Denso i jestem zadowolony póki co. Do teraz fajnie zbierają.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 2167
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: 2.0 automat
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: DZA
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Insignia 1.6T ST cosmo

Post autor: Zbyszek01 » 18 cze 2017, o 20:23

I chyba takie kupię bo mało jest złych opinii o nich.
Dzięki za podpowiedź, przeważyła szalę :D


Dopisek :
Tak jak powiedziałem ]:->
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2017, o 16:25 przez Zbyszek01, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta klubowiczów”