Strona 97 z 130

Re: Zakup Insigni - pytania

: 9 lis 2019, o 22:11
autor: xul
Insignia OPC (325KM) i Astra J OPC (280KM) występowały w standardzie z HiPerStrut, ale z tego co wyczytałem, to do mocniejszych wersji z napędem 4x4 można było dokupić, chyba od roku 2012.
http://autowizja.pl/2013/06/opel-insign ... auto-test/

Re: Zakup Insigni - pytania

: 9 lis 2019, o 22:18
autor: Bartol
Ok, więc te 260 konne również należy weryfikować prawdopodobnie rozkodowaniem numeru VIN.

Re: Zakup Insigni - pytania

: 10 lis 2019, o 09:32
autor: xul
Odnośnie zawieszenia mam takie wpisy po VIN:
F45 = ADAPTACYJNY UKŁAD JEZDNY: FLEXRIDE
GNB = ZAWIESZENIE PRZEDNIE KOLUMNY HIPERSTRUT, TYLNE WIELOWAHACZOWE
VRL = SPECYFIKACJA OPEL / VAUXHALL - PRZEDNIE ZAWIESZENIE POZIOME
VRM = SPECYFIKACJA OPEL / VAUXHALL - PRZEDNIE ZAWIESZENIE PIONOWE
VRN = SPECYFIKACJA OPEL / VAUXHALL - TYLNE ZAWIESZENIE
XJ3 = OBNIŻONE ZAWIESZENIE SPORTOWE OPC
Może to ułatwi poszukiwania

Re: Zakup Insigni - pytania

: 10 lis 2019, o 20:34
autor: wassermann
Tak, kod GNB oznacza HiPer Strut.

Instalowany w każdej OPC (325 KM) i w prawie żadnej V6 260 KM. To byłby fuks trafić sztukę z tym zawieszeniem, bo stanowiło opcję od 2012.

W 2012 i 2013 było dostępne w opcji za 2000 EUR dla 4x4 i nawet do 2.0T FWD.

Po lifcie od 2014 do 2015 podwozie dostępne jako opcja już tylko dla biturbo diesla 4x4, zaś w każdym 2.0T 4x4 montowane seryjnie, choć w tym przypadku bez Brembo.

Każde opcjonalnie dołożone zawieszenie HiPer Strut było w pakiecie związane razem z Brembo. Można poznać po tym na oko. Uwaga: Wymiana tarcz/klocków będzie sporo droższa. Pakiet nazywał się podwoziem „SuperSport”.

M.

Re: Zakup Insigni - pytania

: 10 lis 2019, o 21:42
autor: xul
Jeżeli mówimy o zestawie Brembo 18+, to klocki są w podobnej cenie (Brembo, Zimmerman), ale tarcze ze 4 razy droższe. Pasują też tarcze z Camaro (chyba poprzednia generacja, jakiś duży silnik), które są sporo tańsze.
Elementy zawieszenia pewnie też sporo droższe i z gorszą dostępnością. Trzeba mieć tego świadomość, co by się nie obudzić z ręką w nocniku.

Re: Zakup Insigni - pytania

: 10 lis 2019, o 21:55
autor: Pasx20
Witam,
mam bardzo nietypowe pytanie. Jestem poważnie zainteresowany zakupem Opla Insigni B w wersji Grand Sport z silnikiem 1.5 165 koni i manualną skrzynią biegów. Samochód już oglądałem i odbyłem jazdę testową wydawało mi się, że zwróciłem uwagę na wszystko, jednakże nie.
Mam nietypową prośbę do posiadaczy wspomnianej wersji, a mianowicie prosiłbym o zmierzenie bagażnika, a konkretnie jego wysokości w najniższym punkcie to znaczy przy jego końcu (stronie od zderzaka)
Dziękuję

Re: Zakup Insigni - pytania

: 10 lis 2019, o 23:46
autor: wassermann
@Pasx20
Mogę zmierzyć jutro po południu. Chyba że wcześniej ktoś podeśle wymiary. Masz na myśli na pewno hatchbacka, prawda?
Pomiar od wykładziny bagażnika do spodu "klapniętej" półki?

Pozostałe wymiary (wg producenta) to:
szerokość w najwęższym miejscu = 1030
szerokość w najszerszym miejscu = 1444
długość mierzona po podłodze od krawędzi do oparcia kanapy = 1133

M.

Re: Zakup Insigni - pytania

: 11 lis 2019, o 11:01
autor: Bartol
Dzięki za szczegółowe informacje.

Re: Zakup Insigni - pytania

: 11 lis 2019, o 11:48
autor: Pasx20
wassermann pisze:
10 lis 2019, o 23:46
@Pasx20
Mogę zmierzyć jutro po południu. Chyba że wcześniej ktoś podeśle wymiary. Masz na myśli na pewno hatchbacka, prawda?
Pomiar od wykładziny bagażnika do spodu "klapniętej" półki?

Pozostałe wymiary (wg producenta) to:
szerokość w najwęższym miejscu = 1030
szerokość w najszerszym miejscu = 1444
długość mierzona po podłodze od krawędzi do oparcia kanapy = 1133

M.
Tak, chodzi mi o wersję hatchback. Dokładnie o to mi chodzi, mam wątpliwości czy rzeczy które wożę zmieszczą mi się na wysokość, bo linia bagażnika idzie dosyć nisko przy końcówce.

Re: Zakup Insigni - pytania

: 11 lis 2019, o 12:11
autor: shoki14
Witam, jako że nigdy nie miałem wcześniej insigni ale bardzo podoba mi się ten samochód a mianowicie szukam insigni do 55 tys po 2014 koniecznie diesel tylko tu pytanie co będzie lepsze automat czy manual, czy 4x4 czy tylko przód, trasy to raz w miesiącu polska-niemcy i na odwrót, z tego co wyczytałem to jest ona dosyć ciężka ale to chyba lepiej na trasy bo będzie stabilna.
170 km na taką wagę to nie za mało podczas dynamicznej jazdy i wyprzedzania?

Re: Zakup Insigni - pytania

: 11 lis 2019, o 17:40
autor: Krzychu99
1. Manual, na trasie wbijasz 6 i lecisz. Automaty są wolne i zabijają i tak mizerne osiągi Insigni.
2. Jak jazda głównie po bahnie to 4x4 zbędne.
3.Za mało, z własnego doświadczenia teraz szukałbym biturbo.

Na trasy jest świetna, stabilna i wygodna. Można lecieć 180+ i ciężko o problemy z podmuchami bocznymi. Zwróć uwagę na układ hamulcowy. Mały łatwo pokrzywić przy większym ciśnięciu.

Re: Zakup Insigni - pytania

: 11 lis 2019, o 17:43
autor: dokia
Osiągi mizerne w automacie są zależne od silnika. 4x4 lub przynajmniej Flexride. Zainwestuj w światła AFL, bo warto. Ilość koni ma znaczenie.

Re: Zakup Insigni - pytania

: 11 lis 2019, o 17:49
autor: Krzychu99
@dokia osiągi w insigni przy każdym silniku są mizerne przez srogą nadwagę, a wolny automat tylko je potęguje.

Re: Zakup Insigni - pytania

: 11 lis 2019, o 17:52
autor: dokia
Tak, ma nadwagę, ale to wystarczy zbędny balast wyrzucić :P żadnych pasażerów :P ja tak zrobiłam :P

Re: Zakup Insigni - pytania

: 11 lis 2019, o 18:39
autor: Zbyszek01
To nie jest auto wyścigowe czy do pokazania się pod światłami.
Na autostradę jak znalazł bo jak włączy na początku podróży to wyłączy na końcu i nie interesuje go czy jedzie pod górę ze znaną biegów czy z góry hamując biegami , automat to robi za niego. Do miasta na korki tak samo czyli tylko gaz i hamulec.
Fakt niezaprzeczalny to ta nadwaga, ale wybierając to auto chyba każdy powinien wiedzieć że to 160 kucy to minimum do "normalnej" jazdy tak ciężkim autem.

Re: Zakup Insigni - pytania

: 11 lis 2019, o 18:56
autor: mazmarcin
Tam te kuce to się raczej mało wykorzystuje . Moment robi robotę w sprawnym poruszaniu się taką masą.
Dopiero na banie przy 200+ są te kunie bardzo potrzebne ;)
A co do skrzyni to co kto lubi, ja długo szukałem żeby z tym silnikiem co mam była ośka w manualu :D i w końcu znalazłem :D
A dopiero po czipsie to to jedzie jako tako ;) bo w szerszym zakresie jest dostępna moc i moment.

Re: Zakup Insigni - pytania

: 12 lis 2019, o 07:02
autor: as pik
Otóż to, sama moc to jedno, a kiedy jest dostępna w zakresie obrotów to drugie.
Co innego jest mieć 220 koni przy 5,5 tyś obrotów, a mieć już 200 przy 4 tyś ;)

Re: Zakup Insigni - pytania

: 22 lis 2019, o 23:30
autor: Tadzik94
Witam,
Niedawno dołączyłem do forum i mam kilka pytań :) Jestem zainteresowany zakupem Opla Insigni A, wersji poliftowej rocznik 2014-2016 z silnikiem 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM.
Dowiadywałem się u dealera Opla jak ma się sprawa z tym oto silnikiem i powiem szczerze że trochę jestem skołowany, a mianowicie otrzymałem informacje że w Insigni z tym silnikiem są problemy z haldexem - tylnym mostem nawet wtedy gdy nie ma w wyposażeniu napędu 4x4. PODRKEŚLAM że nie interesuję mnie napęd 4x4, jedynie na przednią oś.
Dealer usilnie starał się mnie przekonać do wersji 170KM albo 163KM, twierdząc że z tym silnikiem będę miał bardzo podobne osiągi i uniknę problemu haldexu. Teraz pytanie do Was, jak tak na prawdę jest z tym silnikiem i haldexem, czy ktoś ma i może się wypowiedzieć? Pozdrawiam.

Re: Zakup Insigni - pytania

: 23 lis 2019, o 01:09
autor: wassermann
@Tadzik94
Ty żartujesz z nas czy dealer z Ciebie? Który to taki mądry inaczej?

M.

Re: Zakup Insigni - pytania

: 23 lis 2019, o 08:52
autor: Tadzik94
@wassermann
Otrzymałem takie informacje od dealera opla, dlatego pytam.