--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Awatar użytkownika
myk6414
Forumowicz
Posty: 240
Rejestracja: 11 lis 2016, o 17:54
Auto: Insignia 1.6T MR16
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2016
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: myk6414 » 30 sie 2018, o 20:09

artiwie15 pisze:Masz polifta nft czy przed?
MY16. Polift 1.6t

b.g.f@wp.pl
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 6 lis 2018, o 13:04
Auto: Opel Insygnia
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wołomin
Postawił piwo: 1 raz

Czy silnik 1.6T (180KM) z 2012 z przebiegiem 225000 to dobra opcja??

Post autor: b.g.f@wp.pl » 7 lis 2018, o 09:27

Cześć,
co prawda jeszcze nie jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Insigni ale jest duża szansa na to, że w ciągu kilku dni będę :)
Z uwagi na powyższe, chciałem zasięgnąć od Was kilku rad.
Jestem zainteresowany Oplem Insignia z silnikiem 1,6T moc 180 koni z 2012 roku o przebiegu 225000 km. Nie słyszałem aby te silniki były ponadprzeciętnie awaryjne, wiem że występują problemy z "dostawaniem drgawek/szarpaniem przez silnik" (temat poruszany kilkukrotnie na forum).
Czytałem także, że raz na kwadrylion przypadków występują problemy z tłokiem w bloku silnika.( https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2747729.html )
Moje pytanie brzmi, czy polecacie ten silnik oraz na co należy zwrócić uwagę podczas oglądania przed zakupowego (chodzi ogólnie o samochód)?
Jak z elektryką w tym samochodzie?
Czy faktycznie w egzemplarzach niebitych na drzwiach oraz tylnych nadkolach może pojawiać się rdza?
Czy skrzynia w tym roczniku była już lepszej jakości?

Dodam jeszcze, że z opinii 7 mechaników jeden mechanik mówi, że "łopel to zło, ło Pani, a idź Pan f hói z tym ścierwem, plastyky kepske, zawieszenie złe i ogólnie tragydia, a jeszcze ruda wychodzi", inni zaś mówią, że Opel zrobił Insignią duży postęp i jedyne na co należy "zwrócić uwagę to elektronika". Jeszcze inni, że to zależy od użytkownika.
I czy w ogóle warto zawracać sobie głowę samochodem po firmowym z takim przebiegiem?

PS 1: czytam to forum od wczoraj i na 99% nie znalazłem odpowiedzi na podobne zapytanie... Jeżeli takowe były to sorry :P
PS 2: podpinam się pod ten temat, bo wydaje mi się najwłaściwszy.

Buluś
Klubowicz
Posty: 369
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: Buluś » 9 lis 2018, o 22:27

w 1.6T jest kilka rzeczy które przy takim przebiegu mogą być do zrobienia
1. Luzy zaworowe, w tym silniku są regulowane ręcznie, pierwsze sprawdzenie i ewentualna regulacja powinna być przy 100 tys km kolejna przy 200.. kwestia czy była kiedykolwiek robiona i czy nie wypalają się już gniazda z braku regulacji.

2. Skrzynia m32, nie ważne który rok - każda się sypie i to przy dużo niższych przebiegach, możliwe nawet że przy takim nalocie była już robiona i albo już albo nie długo będzie znowu do zrobienia

3. Dwumasa - ale to już kwestia jak ktoś jeździł, podobnie jak z m32 to słaby punkt benzyn i jak ktoś nie wie jak się jeździ na dwumasie to zajedzie ją w kilkadziesiąt tysięcy km.

4. Wyciek z pod chłodniczki oleju (jest pod kolektorem wydechowym) - częsta przypadłość, podobnie jak uszkodzenie samej chłodniczki - bagienko olejowe będzie pływać w zbiorniczku wyrównawczym

5. Uszkodzona - pęknięta pokrywa zaworowa w miejscu odmy pod zaślepką z napisem ecotec - wymiana na nową pokryw wraz z uszczelką to koszt około 800 zł - po zdjęciu pokrywki (z napisem ecotec) słyszalne będzie syczenie w miejscu pęknięcia

Co do zawieszenie, Insignia ma praktycznie pancerne, tak naprawdę do 200 tys jedynie tuleje tylne przednich wahaczy, ale przy 230 tys to już się zaczną amory, banany i inne rzeczy które wieczne nie są

Zwróć uwagę na stan tarcz i klocków - tanie nie są to raz, dwa raz w roku warto zrobić ich czyszczenie z uwagi na czste przypadki blokowania hamulców (klocek nie cofa się od tarczy z nadmiaru osadu na jarzmie.

football_fan
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: 13 lut 2018, o 13:07
Auto: Sports Tourer 1.6T
Kod silnika: A16XHT
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: football_fan » 2 mar 2019, o 11:26

Ktoś pisał że w 1.6 benzynie ma spalanie 8 l/100 km. Ja w swoim kombi po lift we Wrocławiu właśnie poniżej 10 l nie schodze w trasie nad morze byłem w stanie zejść na 7-8l .
Dynamika jazdy to kwestia indywidualna po mieście jest to ciężkie auto i demonem przyspieszenia nie jest natomiast w trasie czuje się zawsze bezpiecznie jeśli wyprzedzam i mocy nie brakuje.

inspektorek
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 24 paź 2018, o 11:53
Auto: VC FL Z20NET
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: Pomorze

Re: Jaki silnik 1.6T (170KM) czy 2.0T (250KM) - możliwy ewentualny montaż LPG

Post autor: inspektorek » 3 mar 2019, o 21:37

Buluś pisze:
9 lis 2018, o 22:27
Zwróć uwagę na stan tarcz i klocków - tanie nie są to raz, dwa raz w roku warto zrobić ich czyszczenie z uwagi na czste przypadki blokowania hamulców (klocek nie cofa się od tarczy z nadmiaru osadu na jarzmie.
Dobrze gadasz. Właśnie po wnikliwym zapoznaniu się z tematem 1.6T przed liftem, stwierdziłem, że gra nie warta świeczki. Tym bardziej, że przejście z poliftowego vc z20net. W porównaniu do vc, insignia nie jedzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zakup Insigni”